דילוג לתוכן

דרמה - הסולידית מודיעה: אני עצמי כבר לא משקיעה פסיבית

שוק ההון והשקעות
27 12 1.0k 11
  • "במילים אחרות, השקעה פסיבית בהגדרה לא יכולה להיות אוניברסלית. וככל שיותר אנשים ישקיעו באופן פסיבי, התמריץ להשקיע אקטיבית רק גדל (*). מה שעבד כשניהול הפסיבי היה 10% מהשוק עלול שלא לעבוד כשנגיע ל-70%. במובן זה הפסיביות הופכת לקורבן של ההצלחה של עצמה. “השקעות לעצלנים” הוא חלק מהתהליך מכיוון שהוא משווק את הצלחת האתמול כאם כל השיטות של מחר.

    (*) זו, בין היתר, אחת הסיבות שאני עצמי כבר לא משקיעה פסיבית."
    הציטוט.
    למאמר המלא

  • זה מתוך המאמר שלה שהתפרסם היום.

  • זה היה מאמר קנאה להצלחה של ההשקעות לעצלנים!!

  • "הביקורת צודקת בפרטים הקטנים, אבל טועה בגדול: עדיף 'השקעה פשוטה' שמבוצעת היום, על 'השקעה מושלמת' שמעולם לא יוצאת לפועל בגלל עודף ידע ופחד."

  • "במילים אחרות, השקעה פסיבית בהגדרה לא יכולה להיות אוניברסלית. וככל שיותר אנשים ישקיעו באופן פסיבי, התמריץ להשקיע אקטיבית רק גדל (*). מה שעבד כשניהול הפסיבי היה 10% מהשוק עלול שלא לעבוד כשנגיע ל-70%. במובן זה הפסיביות הופכת לקורבן של ההצלחה של עצמה. “השקעות לעצלנים” הוא חלק מהתהליך מכיוון שהוא משווק את הצלחת האתמול כאם כל השיטות של מחר.

    (*) זו, בין היתר, אחת הסיבות שאני עצמי כבר לא משקיעה פסיבית."
    הציטוט.
    למאמר המלא

    @העץ-הרענן

    התגובה של זיק הולנדר:
    ‏יש איזה תחושת בהלה לא מוצדקת בעקבות פוסט "הסולידית" שמקנח בזה שהיא הפסיקה להיות סולידית.

    אני שם בצד את הקטע האישי עם מחבר עצלנים, זה עניין לא לי.

    מה נכון בפוסט שלה?

    העולם דינמי. 10% זה חיתוך של קטע בזמן בשוק מסוים. לא מובטח שזה מה שיהיה.
    עליה של שיעור המשקיעים הפסיביים מטה את הדינמיקה בשוק ההון. סביר שתנודתיות תשתנה כי עדר מושך את הסל מעלה יותר זמן.
    חובה שיהיו משקיעים אקטיביים כי בלעדיהם השוק לא יעיל וחברות לא יתומחרו לפי שוויין.
    בלי להבין לעומק את ההתנהלות לצד השקעה פסיבית, הכישלון הקולוסלי מובטח. ואני רואה את זה כל יום כאן בקבוצה כאשר אנשים זונחים כלאחר יד תוכנית השקעה רק כי לא קיבלו 10% (מי הבטיח שזה קבוע ללא מהמורות??)

    מה המסקנה השגויה שמגיעים אליה?

    אנשים ישר קופצים למסקנה שצריכים להשקיע אקטיבית.
    אנשים נחרדים שהשקעה פסיבית מתה.

    מה כן?

    השקעה פסיבית חיה.
    השקעה פסיבית קשה מנשוא לאורך זמן ובלי להבין איך חיים לצידה אנשים יכשלו.
    השקעה פסיבית תמשיך להתכנס לממוצע כי יהיו משקיעים אקטיביים שמתמחרים מניות לפי שווי הוגן.

  • @העץ-הרענן

    התגובה של זיק הולנדר:
    ‏יש איזה תחושת בהלה לא מוצדקת בעקבות פוסט "הסולידית" שמקנח בזה שהיא הפסיקה להיות סולידית.

    אני שם בצד את הקטע האישי עם מחבר עצלנים, זה עניין לא לי.

    מה נכון בפוסט שלה?

    העולם דינמי. 10% זה חיתוך של קטע בזמן בשוק מסוים. לא מובטח שזה מה שיהיה.
    עליה של שיעור המשקיעים הפסיביים מטה את הדינמיקה בשוק ההון. סביר שתנודתיות תשתנה כי עדר מושך את הסל מעלה יותר זמן.
    חובה שיהיו משקיעים אקטיביים כי בלעדיהם השוק לא יעיל וחברות לא יתומחרו לפי שוויין.
    בלי להבין לעומק את ההתנהלות לצד השקעה פסיבית, הכישלון הקולוסלי מובטח. ואני רואה את זה כל יום כאן בקבוצה כאשר אנשים זונחים כלאחר יד תוכנית השקעה רק כי לא קיבלו 10% (מי הבטיח שזה קבוע ללא מהמורות??)

    מה המסקנה השגויה שמגיעים אליה?

    אנשים ישר קופצים למסקנה שצריכים להשקיע אקטיבית.
    אנשים נחרדים שהשקעה פסיבית מתה.

    מה כן?

    השקעה פסיבית חיה.
    השקעה פסיבית קשה מנשוא לאורך זמן ובלי להבין איך חיים לצידה אנשים יכשלו.
    השקעה פסיבית תמשיך להתכנס לממוצע כי יהיו משקיעים אקטיביים שמתמחרים מניות לפי שווי הוגן.

    @צמיחה מסכים עם רוב מה שהוא כתב.
    אמנם כי יש לו טעות.
    היא לא הפסיקה להיות "סולידית" אלא הפסיקה להיות "פאסיבית"...

    אגב, מיהו? הוא ממש מעורר בי זיק של סקרנות, זיק הזה...

  • @צמיחה מסכים עם רוב מה שהוא כתב.
    אמנם כי יש לו טעות.
    היא לא הפסיקה להיות "סולידית" אלא הפסיקה להיות "פאסיבית"...

    אגב, מיהו? הוא ממש מעורר בי זיק של סקרנות, זיק הזה...

  • יש הבדל בין הטענות שלה, לטענות של ר' דוד טופורביץ?

  • יש הבדל בין הטענות שלה, לטענות של ר' דוד טופורביץ?

    @קרעסטיר כן.
    שהיא לא שטחה כמעט אף אחת מהטענות שלה.
    בגדול הטענה שלה זה "זה מה שמתאים לי"...

  • אני חושב שתמיד יהיו אקטיביים שיפחדו מזה שכולם יהיו פאסיביים

  • @קרעסטיר כן.
    שהיא לא שטחה כמעט אף אחת מהטענות שלה.
    בגדול הטענה שלה זה "זה מה שמתאים לי"...

    @העץ-הרענן
    אני כן מבין ממה שציטטת בהתחלה שהיא מטילה פקפוק בכל התחזית העתידית של המשך ההצלחה של ההשקעה הפסיבית במדדים מכיון שהיום זה כבר מעל 70% מהשוק, וזה פלוס מינוס מה שר' דוד טופורביץ גם טען.
    לא?

  • אני חושב שתמיד יהיו אקטיביים שיפחדו מזה שכולם יהיו פאסיביים

    @אבי-ר. said:

    אני חושב שתמיד יהיו אקטיביים שיפחדו מזה שכולם יהיו פאסיביים

    דווקא היא דוגמא לפאסיבי מוצהר שתמיד דגל בשיטה, וכעת מפקפק ביעילות שלה כעת.
    אבל אם היא תהיה אקטיבית ואולי תסחוב איתה עוד כמה, אז שוב יש אקטיבים, ואז גם לטעמייהו נכון להמשיך להיות פאסיבים ולהמשיך להרויח....

  • @אבי-ר. said:

    אני חושב שתמיד יהיו אקטיביים שיפחדו מזה שכולם יהיו פאסיביים

    דווקא היא דוגמא לפאסיבי מוצהר שתמיד דגל בשיטה, וכעת מפקפק ביעילות שלה כעת.
    אבל אם היא תהיה אקטיבית ואולי תסחוב איתה עוד כמה, אז שוב יש אקטיבים, ואז גם לטעמייהו נכון להמשיך להיות פאסיבים ולהמשיך להרויח....

    @רק-יגיעה-בתורה
    נראה לי שהיא עצמה ממשיכה להיות פאסיבית, רק בשביל מה לה להסתבך אם כולם יהיו פאסיביים, לכן היא משכנעת שכדאי להיות אקטיביים...

  • @העץ-הרענן
    אני כן מבין ממה שציטטת בהתחלה שהיא מטילה פקפוק בכל התחזית העתידית של המשך ההצלחה של ההשקעה הפסיבית במדדים מכיון שהיום זה כבר מעל 70% מהשוק, וזה פלוס מינוס מה שר' דוד טופורביץ גם טען.
    לא?

    @קרעסטיר מי שעוקב אחריה יודע שהיא שינתה את כל מהלך חייה, היא הקימה משפחה והיא צריכה יותר מזומן היא כתבה על זה רבות, והיא עברה למניות דיבידנד, והיא גם כתבה את זה כתגובה לאלו ששאלו אותה על ההודעה הזו.
    בקיצור בעיניי אין כאן איזה התפכחות, אלא יותר להט לתקוף את תמיר.

  • שמתי את התגובה במקום הלא נכון

  • @קרעסטיר כן.
    שהיא לא שטחה כמעט אף אחת מהטענות שלה.
    בגדול הטענה שלה זה "זה מה שמתאים לי"...

    @העץ-הרענן said:

    @קרעסטיר כן.
    שהיא לא שטחה כמעט אף אחת מהטענות שלה.
    בגדול הטענה שלה זה "זה מה שמתאים לי"...

    לא קראתי את המאמר
    אבל רק מההתחלה שלו זה נראה שחוץ ממה שמפריע לה ההצלחה של מנדובסקי מפריע לה גם החשיבה על החרדים
    ושוב אני לא מכיר אותה ולא קראתי את המאמר
    יכול להיות שאני טועה

  • קראתי את הפוסט שלה הביקורת היא די על ספרו של מנדובסקי ועל רמת הידע שצריך להנגיש לציבור הרחב עם איזכור קצרצר לזה שפסיביות לא בהכרח הדבר הכי טוב בלי להסביר וגם לא בא לערער על עצם העניין אומנם זה קצת פוגע לתמיר אבל מכאן ועד לתמיכה בטפורביץ הדרך ארוכה.

  • היא כבר ערכה את הפוסט שלה בבלוג.
    אבל היא כתבה שמה שהניא אותה ללכת ולהשאיל את הספר ולקרוא אותו היא ההודעה של מנדובסקי, שהוא מתכנן להוציא את הספר במהדורה חרדית
    מה שעיקר מפריע לי זה שהספר כבר קיים 4 שנים בישראל, ורק בגלל ההודעה הנ"ל היא רצה לספרייה, זה כבר אומר הכל...

  • @העץ-הרענן זה מה שכתבתי וזה אחד הסיבות שלא קראתי את המאמר

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    14 פוסטים
    493 צפיות
    ב
    דבר ראשון למה אין גילוי נאות שיש לך עניין בזה דבר שני זה של אלטשולר [image: 1776701601980-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2026-04-20-191215.png] רק צריך לשים לב בפסגות גובים על ביטול פעולה יש עוד יתרון לפסגות לסוחרים שיש ספר פקודות מורחב יש לי קישור לאטשולר ואני לא מעלה אותו כי אין לי עניין עריכה: אני עכשיו שם לב שיש לי בחתימה אז זה לגילוי נאות עריכה: אני רואה שיש פטור מעמלת המרת מט"ח ד"א זה מפסגות . מניות, ניירות ערך המירים למניות, זכויות וקרנות סל שחלים עליהם כללי המסחר על מניות 0.07% משווי העיסקה, מינימום 2₪ לפעולה אגרות חוב, ניירות ערך המירים לתעודות התחייבות וקרנות סל שחלים עליהם כללי המסחר החלים על תעודות התחייבות 0.06%משווי העיסקה, מינימום 2₪ לפעולה קניה, מכירה, ופדיון של קרנות נאמנות הנסחרות בבורסה בת"א 0.07% משווי העיסקה, מינימום ₪ 2 לפעולה מניות ו-ETF הנסחרים בבורסות ארה"ב 1 סנט למניה מינימום $ 6.5לעסקה מניות ו-ETF הנסחרות בבורסות אירופה עמלה בגובה 0.15% מהעסקה, מינימום 15 יורו לעסקה [image: 1776702141993-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2026-04-20-192134.png]
  • 1 הצבעות
    23 פוסטים
    766 צפיות
    עומק הסיכויע
    @מחוץ-לקופסא התכוונתי שבדרך כלל ההצעה עצמה לא אטרקטיבית
  • 13 הצבעות
    33 פוסטים
    2k צפיות
    חופש כלכליח
    @שלמה-ק כתב בהS&P 500 כבר לא יניב תשואה של מעל 10% !!: אין שום סיבה לומר שכיון שהסנופי עשה עד עכשיו ממוצע מסוים אז שכך יהיה בהמשך לא קוראים לזה סטיסטיקה בלע"ז?
  • 10 הצבעות
    1 פוסטים
    1k צפיות
    רחל עומסיר
    כללי תיקון חשוב לדיוור הקודם + תשובה לשאלת קורא קרן השתלמות מעל התקרה – חכם או מיותר? עדכון חשוב למורות החינוך העצמאי האם חוסכי מסלולי ההלכה יקבלו יותר אפשרויות השקעה השקל מתחזק – האם הגיע הזמן לעבור למסלול מנוטרל מט"ח? עדכון מסלול השקעה עוקב מדדי מניות 80% מהאנשים מתעלמים מהדוח הזה. ואתם? האם יכול להיות שחצי ועוד חצי שווים יותר ממשרה מלאה אחת? מבנה השכר היום והביטחון הכלכלי של מחר אם שילמתם מס יתכן שפעלתם נכון תחילת שנת מס קרן ההשתלמות: ההטבה הכי משתלמת לפני סוף השנה במשא ומתן עם המעסיק - העלאת שכר או קרן השתלמות? כך תדעו שהייעוץ שאתם מקבלים – באמת משרת את האינטרסים שלכם לוח ניכויים 2025: המספרים, התקרות וההזדמנויות שמומלץ לא לפספס! השקעות משכנתא כדי להשקיע בשוק ההון מה מתאים לכם יותר - קופת גמל או קופת גמל להשקעה? מדריך קצר: כך בוחרים שילוב נכון של דמי ניהול ככה לא מתכננים מס מה ההבדל בין מדד למחקה מדד ארה"ב וסין חתמו על הסכם סחר חדש מה זה אומר על הכסף שלנו? השוק תנודתי? כך פועלים חכם - בלי לתזמן את הרגע הנכון כך פועלים חכם- בלי לתזמן את הרגע הנכון "עם כלביא" - שוק ההון הישראלי בתנופה האינפלציה מזנקת! כך תשמרו על הערך של הכסף שלכם חדש! מסלול כשר עם פיזור ברמת סיכון גבוהה האם זה הזמן הנכון להשקיע ב-s&p500? מה קורה בשוק ההון - ולמה לא להיבהל ? המשכורת נשארת זהה אבל המחירים עולים - מה עושים? השקעה פשוטה, חיסכון מניב – כך עושים את זה נכון! הזדמנויות השקעה חכמות לפניכם אם לא תתכננו, תפסידו! מסלול השקעה פאסיבי מול מסלול אקטיבי: יתרונות וחסרונות למה התשואה שלכם שונה, למרות שמסלול ההשקעה זהה? זה הזמן לנצל את הטבות סוף השנה לחיסכון האישי שלך השקעות- קרן כספית האם קרן כספית עדיין מהווה פתרון נכון לאחר ירידת הריבית? עדכון בשוק הקרנות הכספיות הכשרות קרן כספית עדכון דמי ניהול לשנת 2026 מוצר חדש בשוק ההשקעות הסולידי הכירו "קרן כספית מתחדשת איך לשמור על הערך של הכסף שלך נזיל בלי לשחוק את הערך שלו קרן פנסיה מה קורה לכספי הפנסיה במקרה פטירה? קרן פנסיה המרכיבים שמשפיעים על הקצבה והביטחון הכלכלי שלך למה משיכת כספי פנסיה היא כמעט תמיד טעות האם המעסיק מפקיד לכם לפנסיה כמו שצריך? כמה כדאי להפקיד לפנסיה כעצמאי עצמאים- הפנסיה היא לא מותרות מ-70% ל-100% – השינוי הגדול בעולם הפנסיה האם כספי הפיצויים שלך מנוהלים כמו שצריך? דקה אחת עכשיו - יכולה לחסוך לכם הרבה עגמת נפש בעתיד עוזבים מקום עבודה? רגע לפני שאתם מושכים את כספי הפיצויים חשוב לדעת את זה מי המציא את הפנסיה? ולמה זה עדיין משפיע עלינו היום? מתחילים עבודה חדשה? מה חשוב לבדוק כבר עכשיו? כמה כסף תצטרכו בפרישה - ואיך להיערך מראש? למי יש סיכוי לפרוש בראש שקט שכיר או עצמאי ? 80% מהאנשים מתעלמים מהדוח הזה - ואתם? משכת? ניידת? אולי עשית טעות? איך מחושבת הקצבה החודשית מקרן פנסיה מקיפה בגיל פרישה? הגיעו דוחות החיסכון שלכם - זה הזמן לבדוק את המצב! התנהלות כלכלית האם שינוי כלכלי משנה את הדרך שבה אנחנו מקבלים החלטות אי ודאות כלכלית בתחילת מבצע ומה נכון לעשות כבר עכשיו חינוך פיננסי מתחיל בבית אבל הפעם גם במערכת החינוך להיות מאושרים ולהרוויח יותר הרגלים כלכליים. מתי הם משרתים אותנו ומתי הם מנהלים אותנו? קרן חירום - הביטחון הכלכלי שלכם בשעת מבחן הלוואה אחרי החג? עצרו רגע לחשוב כלכלית חיסכון לכל ילד לא תאמינו כמה כסף אפשר להרוויח מחסכון לכל ילד! לא כל חיסכון חייבים למשוך ברגע שהוא נפתח
  • 3 הצבעות
    19 פוסטים
    1k צפיות
    שמש מרפאש
    @בן-עליה כתב בלא להשבר בירידות!!!: ראיתי במספר מאמרים שכן ממליצים על קרנות מגודרות כמדומני בסולידית ובחתול פיננסי 0 ב בן עליה ראיתי במספר מאמרים שכן ממליצים על קרנות מגודרות כמדומני בסולידית ובחתול פיננסי לא מאמין שהסולידית המליצה לגדר. בכל אופן אין לזה שום הגיון.