רכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?
-
@טריידר
בסביבות 20-30 אל"ש אפשר להשיג רכב כמעט בלי תיקונים,
מכיון שלא בפורום רכבים עסקינן לא האריך,
אבל אתה יכול לבדוק על הונדה ג'אז היבריד (או הונדה אינסייט שזה רכב מאוד דומה מבחינה טכנית),
אפשר למצוא דברים סבירים שיתנו לך שקט פחות או יותר.
יש לי כזה ואני מכיר עוד כמה וכמה וכולם מאוד מרוצים.מן הסתם יש עוד רכבים במחירים כאלו הבאתי רק דוגמא,
לא צריך להמריא לאזורי ה- 60-80 אל"ש בשביל להשיג שקט.
המעלה בכזה רכב מלבד המחיר הראשוני הזול, הירידת ערך פחות משמעותית בשונה מרכבים חדשים יותר.@הקול-השפוי כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
בסביבות 20-30 אל"ש אפשר להשיג רכב כמעט בלי תיקונים,
לקבל בלי תיקונים, אבל גם להחזיק במשך 5 שנים בלי תיקונים יקרים ?
-
@טריידר
בסביבות 20-30 אל"ש אפשר להשיג רכב כמעט בלי תיקונים,
מכיון שלא בפורום רכבים עסקינן לא האריך,
אבל אתה יכול לבדוק על הונדה ג'אז היבריד (או הונדה אינסייט שזה רכב מאוד דומה מבחינה טכנית),
אפשר למצוא דברים סבירים שיתנו לך שקט פחות או יותר.
יש לי כזה ואני מכיר עוד כמה וכמה וכולם מאוד מרוצים.מן הסתם יש עוד רכבים במחירים כאלו הבאתי רק דוגמא,
לא צריך להמריא לאזורי ה- 60-80 אל"ש בשביל להשיג שקט.
המעלה בכזה רכב מלבד המחיר הראשוני הזול, הירידת ערך פחות משמעותית בשונה מרכבים חדשים יותר.@הקול-השפוי כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
לא צריך להמריא לאזורי ה- 60-80 אל"ש בשביל להשיג שקט.
ברצינות ?
מבדיקה שטחית שלי,
כל החברה בסביבה שלי שרכשו ב-12 אש"ח אוחזים כ-5 שנים מאוחר יותר ברכב השלישי,
אכן, אלו שרכשו ב25 אש"ח אוחזים אחרי כ5 שנים ברכב השני בלבד או שלב צמוד לזה...
לא עדיף רכב אחד ב80 אש"ח ל12 שנה, משלושה רכבים ב25 אש"ח פלוס תיקונים ?
-
@הקול-השפוי כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
לא צריך להמריא לאזורי ה- 60-80 אל"ש בשביל להשיג שקט.
ברצינות ?
מבדיקה שטחית שלי,
כל החברה בסביבה שלי שרכשו ב-12 אש"ח אוחזים כ-5 שנים מאוחר יותר ברכב השלישי,
אכן, אלו שרכשו ב25 אש"ח אוחזים אחרי כ5 שנים ברכב השני בלבד או שלב צמוד לזה...
לא עדיף רכב אחד ב80 אש"ח ל12 שנה, משלושה רכבים ב25 אש"ח פלוס תיקונים ?
@טריידר
התכוונתי כמובן להחזיק בלי תיקונים
(ספציפית אני אוחז עכשיו בתיקון השני ב 700 ש"ח (הראשון יתכן שהיה באשמתי אבל הנוכחי לא)
אבל יש הרבה כאלו שאין להם גם את זה.רכב ב80 אל"ש כעבור כמה וכמה שנים הוא יהיה רכב ב30 אל"ש ואמינותו בהתאם.
גם מי שקונה רכב ב- 30 אל"ש ומחליף לא הכוונה שהקודם הלך לפח אלא שהוא מכר אותו ב15- 20. -
@טריידר
התכוונתי כמובן להחזיק בלי תיקונים
(ספציפית אני אוחז עכשיו בתיקון השני ב 700 ש"ח (הראשון יתכן שהיה באשמתי אבל הנוכחי לא)
אבל יש הרבה כאלו שאין להם גם את זה.רכב ב80 אל"ש כעבור כמה וכמה שנים הוא יהיה רכב ב30 אל"ש ואמינותו בהתאם.
גם מי שקונה רכב ב- 30 אל"ש ומחליף לא הכוונה שהקודם הלך לפח אלא שהוא מכר אותו ב15- 20.@הקול-השפוי כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
גם מי שקונה רכב ב- 30 אל"ש ומחליף לא הכוונה שהקודם הלך לפח אלא שהוא מכר אותו ב15- 20.
אוקיי.
אז במקרה הטוב (הכל תלוי במזל), רכישת רכב איכותי יד שניה ושלישית ב-30 ש"ח,
מחזיק 5 שנים ללא תיקונים משמעותיים, מוכרים את הרכב בתום 5 שנים בכ-15 אש"ח,
סה"כ 5000 שנים בלבד לשנה עבור אחזקת הרכב עצמו, ז.א. 400 ש"ח בחודש.
עדיין מתקשה להבין האם זה אכן ריאלי, הרי רמה של 30 אש"ח היא ממש לא משהו,
בקלות יתמזל מזלו שהגיע הזמן להחליף את הגיר או המזגן או כל תיקון אחר באלפי ש"ח...?
-
@הקול-השפוי כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
גם מי שקונה רכב ב- 30 אל"ש ומחליף לא הכוונה שהקודם הלך לפח אלא שהוא מכר אותו ב15- 20.
אוקיי.
אז במקרה הטוב (הכל תלוי במזל), רכישת רכב איכותי יד שניה ושלישית ב-30 ש"ח,
מחזיק 5 שנים ללא תיקונים משמעותיים, מוכרים את הרכב בתום 5 שנים בכ-15 אש"ח,
סה"כ 5000 שנים בלבד לשנה עבור אחזקת הרכב עצמו, ז.א. 400 ש"ח בחודש.
עדיין מתקשה להבין האם זה אכן ריאלי, הרי רמה של 30 אש"ח היא ממש לא משהו,
בקלות יתמזל מזלו שהגיע הזמן להחליף את הגיר או המזגן או כל תיקון אחר באלפי ש"ח...?
@טריידר
אני ממש לא התכוונתי לדייק במספרים צריך לשאול מומחים לעניין על ירידות ערך (אולי ג'מינאיי וחבריו יוכלו לעזור)
אבל ברכב יקר יותר הירידת ערך תהיה משמעותית הרבה יותר,עוד שתי נקודות,
- ברכב יקר צריך לעשות ביטוח מקיף מה שמיקר משמעותית את החזקת הרכב
- ברוח הפורום, תחשב את האנפלציה והריבית של הכסף שאתה שם ברכב חדש, זה גם מייקר משמעותית.
-
@טריידר
אני ממש לא התכוונתי לדייק במספרים צריך לשאול מומחים לעניין על ירידות ערך (אולי ג'מינאיי וחבריו יוכלו לעזור)
אבל ברכב יקר יותר הירידת ערך תהיה משמעותית הרבה יותר,עוד שתי נקודות,
- ברכב יקר צריך לעשות ביטוח מקיף מה שמיקר משמעותית את החזקת הרכב
- ברוח הפורום, תחשב את האנפלציה והריבית של הכסף שאתה שם ברכב חדש, זה גם מייקר משמעותית.
@הקול-השפוי כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
ברוח הפורום, תחשב את האנפלציה והריבית של הכסף שאתה שם ברכב חדש, זה גם מיקר משמעותית.
האמת, חשבתי על זה,
אבל נפתעתי לגלות שהרבה יותר קל למצוא בתקציב שלי 1500 ש"ח לחודש עבור אחזקת רכב,
מלמצוא 500 ש"ח פנויים להפקדה לחסכון לטווח ארוך...
-
בשורה התחתונה של CHATPGT, הוא לא מרפה להתעקש שהכי טוב זה יד שניה די חדש:
נכון, ברמת העלות הישירה בלבד – רכב זול מאוד (25 אש"ח) שנמכר אחרי כמה שנים ב-15 אש"ח יוצא הכי זול.
אבל... צריך לקחת בחשבון ש:
- ברכב זול יש יותר תיקונים, גם בזמן וגם בכסף
- הוא פחות בטיחותי, פחות נעים לנסיעה
- צריכת דלק לרוב גבוהה יותר
- ויש סיכון שפתאום תהיה תקלה יקרה שתאפס את כל החיסכון
לכן – אם אתה רק מחפש זול ברזל-על-הכביש בלי לחשוב על נוחות, זמן או סיכון – אז כן, רכב ב־25 אש"ח יכול להיות הכי חסכוני.
אבל אם חשוב גם איזון של עלות מול תועלת – אז יד שנייה בת 3 שנים נשארת הבחירה הכלכלית־החכמה.
-
בשורה התחתונה של CHATPGT, הוא לא מרפה להתעקש שהכי טוב זה יד שניה די חדש:
נכון, ברמת העלות הישירה בלבד – רכב זול מאוד (25 אש"ח) שנמכר אחרי כמה שנים ב-15 אש"ח יוצא הכי זול.
אבל... צריך לקחת בחשבון ש:
- ברכב זול יש יותר תיקונים, גם בזמן וגם בכסף
- הוא פחות בטיחותי, פחות נעים לנסיעה
- צריכת דלק לרוב גבוהה יותר
- ויש סיכון שפתאום תהיה תקלה יקרה שתאפס את כל החיסכון
לכן – אם אתה רק מחפש זול ברזל-על-הכביש בלי לחשוב על נוחות, זמן או סיכון – אז כן, רכב ב־25 אש"ח יכול להיות הכי חסכוני.
אבל אם חשוב גם איזון של עלות מול תועלת – אז יד שנייה בת 3 שנים נשארת הבחירה הכלכלית־החכמה.
@טריידר
בעיקרון אחרי התייעצות שוב ושוב עם כמה "מבינים" בדבר לכאורה הרכב הכי אמין והכי חסכוני - מה שהכי טוב לצרכן החרדי - זה טויוטה של פריוס
זה היברידי - מה שחוסך המון כסף
וכמעט 0 תקלות...
יש איזה מישהו שהגיע עם הטויוטה שלו ל3 מיליון קילומטראז' וטויוטה יצרו איתו קשר כדי לבדוק את הרכב איך הוא הצליח להגיע לשם..
אבל הממוצע שלהם זה בכיף 500,000 קילומטראז'.. -
@טריידר
בעיקרון אחרי התייעצות שוב ושוב עם כמה "מבינים" בדבר לכאורה הרכב הכי אמין והכי חסכוני - מה שהכי טוב לצרכן החרדי - זה טויוטה של פריוס
זה היברידי - מה שחוסך המון כסף
וכמעט 0 תקלות...
יש איזה מישהו שהגיע עם הטויוטה שלו ל3 מיליון קילומטראז' וטויוטה יצרו איתו קשר כדי לבדוק את הרכב איך הוא הצליח להגיע לשם..
אבל הממוצע שלהם זה בכיף 500,000 קילומטראז'..@ia90990
בפריוס יש חסרון גדול שהבטרייה מתה מפעם לפעם מה שמוריד את רוב החיסכון.
לכן כתבתי הונדה ג'אז ואינסייט שבהם כמעט לא קורה שצריך להחליף בטרייה. -
@ia90990
בפריוס יש חסרון גדול שהבטרייה מתה מפעם לפעם מה שמוריד את רוב החיסכון.
לכן כתבתי הונדה ג'אז ואינסייט שבהם כמעט לא קורה שצריך להחליף בטרייה.@הקול-השפוי
כמה זה מצוי שהולכת הבטריה..?
אני יודע שלהחליף זה באזור ה12,000 ואז לפעמים עדיף לא היברידי אבל אם זה לא כ"כ מצוי אז זה כן שווה את החיסכון...
מי שנוסע מינימום כל יום שעה מחוץ לעיר [חצי שעה הלוך וחצי חזור]
אחרי שנה ההבדלים בדלק מטורפים.. כמעט פי 2 ו3 מרכב לא היברידי.. -
@הקול-השפוי
כמה זה מצוי שהולכת הבטריה..?
אני יודע שלהחליף זה באזור ה12,000 ואז לפעמים עדיף לא היברידי אבל אם זה לא כ"כ מצוי אז זה כן שווה את החיסכון...
מי שנוסע מינימום כל יום שעה מחוץ לעיר [חצי שעה הלוך וחצי חזור]
אחרי שנה ההבדלים בדלק מטורפים.. כמעט פי 2 ו3 מרכב לא היברידי..@ia90990 כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
@הקול-השפוי
כמה זה מצוי שהולכת הבטריה..?
אני יודע שלהחליף זה באזור ה12,000 ואז לפעמים עדיף לא היברידי אבל אם זה לא כ"כ מצוי אז זה כן שווה את החיסכון...
מי שנוסע מינימום כל יום שעה מחוץ לעיר [חצי שעה הלוך וחצי חזור]
אחרי שנה ההבדלים בדלק מטורפים.. כמעט פי 2 ו3 מרכב לא היברידי..אין בזה כללים,
אבל אתה יכול לראות ביד 2 שרוב הפריוס הוחלפה הבטריה (בפרט בחדשים יותר)
בהונדה אין את הבעיה הזאת, אבל מצד שני הם פחות חסכוניות. -
@הקול-השפוי
כמה זה מצוי שהולכת הבטריה..?
אני יודע שלהחליף זה באזור ה12,000 ואז לפעמים עדיף לא היברידי אבל אם זה לא כ"כ מצוי אז זה כן שווה את החיסכון...
מי שנוסע מינימום כל יום שעה מחוץ לעיר [חצי שעה הלוך וחצי חזור]
אחרי שנה ההבדלים בדלק מטורפים.. כמעט פי 2 ו3 מרכב לא היברידי.. -
@שמיל-שמיל בטיוטה פרייוס אם הבטרייה שחוקה אז הוא לוקח יותר יותר דלק מאשר לא היה היברדי כך עלה לנו מבדיקה בעניין,
הונדה המנוע נחשב אמין כמו טיוטה בגדול, אינסייד שורה תחתונה מנסיון אישי פחות חסכוני מגאז שהיא מאד מאד חסכונית ,אך
מחירים של אלו האחרונים עולה על ה30000 אלף בממוצע בשביל רכב אם תנאים טובים -
@שמיל-שמיל בטיוטה פרייוס אם הבטרייה שחוקה אז הוא לוקח יותר יותר דלק מאשר לא היה היברדי כך עלה לנו מבדיקה בעניין,
הונדה המנוע נחשב אמין כמו טיוטה בגדול, אינסייד שורה תחתונה מנסיון אישי פחות חסכוני מגאז שהיא מאד מאד חסכונית ,אך
מחירים של אלו האחרונים עולה על ה30000 אלף בממוצע בשביל רכב אם תנאים טובים@איש-קיש
כן אבל בדרך כלל אף אחד לא ישאר בלי סוללה חוץ מכל מיני נורות ותופעות שאתה עלול לחוש בלי סוללה
אגב כל הסיפור של ההיברידי לדעתי לא משמעותי כמו שעושים את זה, מבדיקה שלי אצל כמה נהגים הצריכה הממוצעת בשטח היא לא יותר מ1 ל16 [כן על הטיויוטות כולל החדשות] כך שאם ישנו סיכון שהסוללה תלך [ללא ביטוח] סיכוי גדול שהפער לא מצדיק את המחיר [מלבד הפער במחיר בין ההיברידי ללא היברידי] -
@איש-קיש
כן אבל בדרך כלל אף אחד לא ישאר בלי סוללה חוץ מכל מיני נורות ותופעות שאתה עלול לחוש בלי סוללה
אגב כל הסיפור של ההיברידי לדעתי לא משמעותי כמו שעושים את זה, מבדיקה שלי אצל כמה נהגים הצריכה הממוצעת בשטח היא לא יותר מ1 ל16 [כן על הטיויוטות כולל החדשות] כך שאם ישנו סיכון שהסוללה תלך [ללא ביטוח] סיכוי גדול שהפער לא מצדיק את המחיר [מלבד הפער במחיר בין ההיברידי ללא היברידי]@שמיל-שמיל דיברתי על שחוקה לא גמורה שחייבת החלפה ורוב היד שתים זה כך
-
נניח (הלוואי) ויש לי יכולת לרכוש טויוטה סיינה יד שניה במצב מצויין (משנת 2021 נגיד),
האם זה לא רכב הכי אמין ועסקה הכי משתלמת כלכלית לרכישת רכב ?
נכון, המחיר עומד על 250 אש"ח +, אבל אני מכיר מספיק אנשים שהדגמים הקודמים החזיקו להם 20 שנים סבבה,
15 אש"ח לשנה עבור רכב ענק אמין איכותי בטיחותי, עם ירידת ערך איטית במיוחד (עקב ביקוש והיצע),
האם זה לא הכי משתלם בשורה התחתונה (מבחינה כלכלית ושווי תמורת כסף) ?
וגם אם נניח שזה לא הכי חסכוני ומשתלם, האם זו עסקה טובה למי שלא רוצה רכב ישן בגיל העמידה, או לא ?
-
נניח (הלוואי) ויש לי יכולת לרכוש טויוטה סיינה יד שניה במצב מצויין (משנת 2021 נגיד),
האם זה לא רכב הכי אמין ועסקה הכי משתלמת כלכלית לרכישת רכב ?
נכון, המחיר עומד על 250 אש"ח +, אבל אני מכיר מספיק אנשים שהדגמים הקודמים החזיקו להם 20 שנים סבבה,
15 אש"ח לשנה עבור רכב ענק אמין איכותי בטיחותי, עם ירידת ערך איטית במיוחד (עקב ביקוש והיצע),
האם זה לא הכי משתלם בשורה התחתונה (מבחינה כלכלית ושווי תמורת כסף) ?
וגם אם נניח שזה לא הכי חסכוני ומשתלם, האם זו עסקה טובה למי שלא רוצה רכב ישן בגיל העמידה, או לא ?
@טריידר כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
נניח (הלוואי) ויש לי יכולת לרכוש טויוטה סיינה יד שניה במצב מצויין (משנת 2021 נגיד),
האם זה לא רכב הכי אמין ועסקה הכי משתלמת כלכלית לרכישת רכב ?
נכון, המחיר עומד על 250 אש"ח +, אבל אני מכיר מספיק אנשים שהדגמים הקודמים החזיקו להם 20 שנים סבבה,
15 אש"ח לשנה עבור רכב ענק אמין איכותי בטיחותי, עם ירידת ערך איטית במיוחד (עקב ביקוש והיצע),
האם זה לא הכי משתלם בשורה התחתונה (מבחינה כלכלית ושווי תמורת כסף) ?
וגם אם נניח שזה לא הכי חסכוני ומשתלם, האם זו עסקה טובה למי שלא רוצה רכב ישן בגיל העמידה, או לא ?
אני לא מבין במחירים האלו,
אבל אם באמת זה שורד כל כך הרבה שנים מבחינה כלכלית טהורה לכאורה כדאי לקנות רכב ישן יותר, וכך להשתמש ברכב בשנים היותר זולות שלו (ביחס לירידת רכב לפני שנים וקילומטר).
מקסימום תמכור אותו עוד חמש שנים ותתקדם למשהו יותר חדש,
אבל השימוש ברכב חדש הוא תמיד יקר יותר. -
נניח (הלוואי) ויש לי יכולת לרכוש טויוטה סיינה יד שניה במצב מצויין (משנת 2021 נגיד),
האם זה לא רכב הכי אמין ועסקה הכי משתלמת כלכלית לרכישת רכב ?
נכון, המחיר עומד על 250 אש"ח +, אבל אני מכיר מספיק אנשים שהדגמים הקודמים החזיקו להם 20 שנים סבבה,
15 אש"ח לשנה עבור רכב ענק אמין איכותי בטיחותי, עם ירידת ערך איטית במיוחד (עקב ביקוש והיצע),
האם זה לא הכי משתלם בשורה התחתונה (מבחינה כלכלית ושווי תמורת כסף) ?
וגם אם נניח שזה לא הכי חסכוני ומשתלם, האם זו עסקה טובה למי שלא רוצה רכב ישן בגיל העמידה, או לא ?
-
@טריידר כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
טויוטה סיינה
שמעתי שאפי' בדגם ההיברידי הוא נחשב יחסית לזולל דלק גדול..
@שמואל כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
@טריידר כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
טויוטה סיינה
שמעתי שאפי' בדגם ההיברידי הוא נחשב יחסית לזולל דלק גדול..
נכון, אבל יחסית לגודל הרכב, זה עדיין היברידי...
-
מרכב הכי כלכלי קפצנו לרכב שהחזר חודשי על הקרן בהנחה שתחזיק אתו 20 שנה הוא 1666 + ביטוח יקר + טיפול נוסף למצברים כדי לשמור על האחריות + צריכת דלק יחסית לגודל הרכב לא גבוה
באופן כללי היברידי חוסך יותר בנסיעה בתוך העיר, וכדי להגיע לחסכון מול דלק זה צריך להיות שימוש גבוה