רכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?
-
בשורה התחתונה של CHATPGT, הוא לא מרפה להתעקש שהכי טוב זה יד שניה די חדש:
נכון, ברמת העלות הישירה בלבד – רכב זול מאוד (25 אש"ח) שנמכר אחרי כמה שנים ב-15 אש"ח יוצא הכי זול.
אבל... צריך לקחת בחשבון ש:
- ברכב זול יש יותר תיקונים, גם בזמן וגם בכסף
- הוא פחות בטיחותי, פחות נעים לנסיעה
- צריכת דלק לרוב גבוהה יותר
- ויש סיכון שפתאום תהיה תקלה יקרה שתאפס את כל החיסכון
לכן – אם אתה רק מחפש זול ברזל-על-הכביש בלי לחשוב על נוחות, זמן או סיכון – אז כן, רכב ב־25 אש"ח יכול להיות הכי חסכוני.
אבל אם חשוב גם איזון של עלות מול תועלת – אז יד שנייה בת 3 שנים נשארת הבחירה הכלכלית־החכמה.
@טריידר
בעיקרון אחרי התייעצות שוב ושוב עם כמה "מבינים" בדבר לכאורה הרכב הכי אמין והכי חסכוני - מה שהכי טוב לצרכן החרדי - זה טויוטה של פריוס
זה היברידי - מה שחוסך המון כסף
וכמעט 0 תקלות...
יש איזה מישהו שהגיע עם הטויוטה שלו ל3 מיליון קילומטראז' וטויוטה יצרו איתו קשר כדי לבדוק את הרכב איך הוא הצליח להגיע לשם..
אבל הממוצע שלהם זה בכיף 500,000 קילומטראז'.. -
@טריידר
בעיקרון אחרי התייעצות שוב ושוב עם כמה "מבינים" בדבר לכאורה הרכב הכי אמין והכי חסכוני - מה שהכי טוב לצרכן החרדי - זה טויוטה של פריוס
זה היברידי - מה שחוסך המון כסף
וכמעט 0 תקלות...
יש איזה מישהו שהגיע עם הטויוטה שלו ל3 מיליון קילומטראז' וטויוטה יצרו איתו קשר כדי לבדוק את הרכב איך הוא הצליח להגיע לשם..
אבל הממוצע שלהם זה בכיף 500,000 קילומטראז'..@ia90990
בפריוס יש חסרון גדול שהבטרייה מתה מפעם לפעם מה שמוריד את רוב החיסכון.
לכן כתבתי הונדה ג'אז ואינסייט שבהם כמעט לא קורה שצריך להחליף בטרייה. -
@ia90990
בפריוס יש חסרון גדול שהבטרייה מתה מפעם לפעם מה שמוריד את רוב החיסכון.
לכן כתבתי הונדה ג'אז ואינסייט שבהם כמעט לא קורה שצריך להחליף בטרייה.@הקול-השפוי
כמה זה מצוי שהולכת הבטריה..?
אני יודע שלהחליף זה באזור ה12,000 ואז לפעמים עדיף לא היברידי אבל אם זה לא כ"כ מצוי אז זה כן שווה את החיסכון...
מי שנוסע מינימום כל יום שעה מחוץ לעיר [חצי שעה הלוך וחצי חזור]
אחרי שנה ההבדלים בדלק מטורפים.. כמעט פי 2 ו3 מרכב לא היברידי.. -
@הקול-השפוי
כמה זה מצוי שהולכת הבטריה..?
אני יודע שלהחליף זה באזור ה12,000 ואז לפעמים עדיף לא היברידי אבל אם זה לא כ"כ מצוי אז זה כן שווה את החיסכון...
מי שנוסע מינימום כל יום שעה מחוץ לעיר [חצי שעה הלוך וחצי חזור]
אחרי שנה ההבדלים בדלק מטורפים.. כמעט פי 2 ו3 מרכב לא היברידי..@ia90990 כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
@הקול-השפוי
כמה זה מצוי שהולכת הבטריה..?
אני יודע שלהחליף זה באזור ה12,000 ואז לפעמים עדיף לא היברידי אבל אם זה לא כ"כ מצוי אז זה כן שווה את החיסכון...
מי שנוסע מינימום כל יום שעה מחוץ לעיר [חצי שעה הלוך וחצי חזור]
אחרי שנה ההבדלים בדלק מטורפים.. כמעט פי 2 ו3 מרכב לא היברידי..אין בזה כללים,
אבל אתה יכול לראות ביד 2 שרוב הפריוס הוחלפה הבטריה (בפרט בחדשים יותר)
בהונדה אין את הבעיה הזאת, אבל מצד שני הם פחות חסכוניות. -
@הקול-השפוי
כמה זה מצוי שהולכת הבטריה..?
אני יודע שלהחליף זה באזור ה12,000 ואז לפעמים עדיף לא היברידי אבל אם זה לא כ"כ מצוי אז זה כן שווה את החיסכון...
מי שנוסע מינימום כל יום שעה מחוץ לעיר [חצי שעה הלוך וחצי חזור]
אחרי שנה ההבדלים בדלק מטורפים.. כמעט פי 2 ו3 מרכב לא היברידי.. -
@שמיל-שמיל בטיוטה פרייוס אם הבטרייה שחוקה אז הוא לוקח יותר יותר דלק מאשר לא היה היברדי כך עלה לנו מבדיקה בעניין,
הונדה המנוע נחשב אמין כמו טיוטה בגדול, אינסייד שורה תחתונה מנסיון אישי פחות חסכוני מגאז שהיא מאד מאד חסכונית ,אך
מחירים של אלו האחרונים עולה על ה30000 אלף בממוצע בשביל רכב אם תנאים טובים -
@שמיל-שמיל בטיוטה פרייוס אם הבטרייה שחוקה אז הוא לוקח יותר יותר דלק מאשר לא היה היברדי כך עלה לנו מבדיקה בעניין,
הונדה המנוע נחשב אמין כמו טיוטה בגדול, אינסייד שורה תחתונה מנסיון אישי פחות חסכוני מגאז שהיא מאד מאד חסכונית ,אך
מחירים של אלו האחרונים עולה על ה30000 אלף בממוצע בשביל רכב אם תנאים טובים@איש-קיש
כן אבל בדרך כלל אף אחד לא ישאר בלי סוללה חוץ מכל מיני נורות ותופעות שאתה עלול לחוש בלי סוללה
אגב כל הסיפור של ההיברידי לדעתי לא משמעותי כמו שעושים את זה, מבדיקה שלי אצל כמה נהגים הצריכה הממוצעת בשטח היא לא יותר מ1 ל16 [כן על הטיויוטות כולל החדשות] כך שאם ישנו סיכון שהסוללה תלך [ללא ביטוח] סיכוי גדול שהפער לא מצדיק את המחיר [מלבד הפער במחיר בין ההיברידי ללא היברידי] -
@איש-קיש
כן אבל בדרך כלל אף אחד לא ישאר בלי סוללה חוץ מכל מיני נורות ותופעות שאתה עלול לחוש בלי סוללה
אגב כל הסיפור של ההיברידי לדעתי לא משמעותי כמו שעושים את זה, מבדיקה שלי אצל כמה נהגים הצריכה הממוצעת בשטח היא לא יותר מ1 ל16 [כן על הטיויוטות כולל החדשות] כך שאם ישנו סיכון שהסוללה תלך [ללא ביטוח] סיכוי גדול שהפער לא מצדיק את המחיר [מלבד הפער במחיר בין ההיברידי ללא היברידי]@שמיל-שמיל דיברתי על שחוקה לא גמורה שחייבת החלפה ורוב היד שתים זה כך
-
נניח (הלוואי) ויש לי יכולת לרכוש טויוטה סיינה יד שניה במצב מצויין (משנת 2021 נגיד),
האם זה לא רכב הכי אמין ועסקה הכי משתלמת כלכלית לרכישת רכב ?
נכון, המחיר עומד על 250 אש"ח +, אבל אני מכיר מספיק אנשים שהדגמים הקודמים החזיקו להם 20 שנים סבבה,
15 אש"ח לשנה עבור רכב ענק אמין איכותי בטיחותי, עם ירידת ערך איטית במיוחד (עקב ביקוש והיצע),
האם זה לא הכי משתלם בשורה התחתונה (מבחינה כלכלית ושווי תמורת כסף) ?
וגם אם נניח שזה לא הכי חסכוני ומשתלם, האם זו עסקה טובה למי שלא רוצה רכב ישן בגיל העמידה, או לא ?
-
נניח (הלוואי) ויש לי יכולת לרכוש טויוטה סיינה יד שניה במצב מצויין (משנת 2021 נגיד),
האם זה לא רכב הכי אמין ועסקה הכי משתלמת כלכלית לרכישת רכב ?
נכון, המחיר עומד על 250 אש"ח +, אבל אני מכיר מספיק אנשים שהדגמים הקודמים החזיקו להם 20 שנים סבבה,
15 אש"ח לשנה עבור רכב ענק אמין איכותי בטיחותי, עם ירידת ערך איטית במיוחד (עקב ביקוש והיצע),
האם זה לא הכי משתלם בשורה התחתונה (מבחינה כלכלית ושווי תמורת כסף) ?
וגם אם נניח שזה לא הכי חסכוני ומשתלם, האם זו עסקה טובה למי שלא רוצה רכב ישן בגיל העמידה, או לא ?
@טריידר כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
נניח (הלוואי) ויש לי יכולת לרכוש טויוטה סיינה יד שניה במצב מצויין (משנת 2021 נגיד),
האם זה לא רכב הכי אמין ועסקה הכי משתלמת כלכלית לרכישת רכב ?
נכון, המחיר עומד על 250 אש"ח +, אבל אני מכיר מספיק אנשים שהדגמים הקודמים החזיקו להם 20 שנים סבבה,
15 אש"ח לשנה עבור רכב ענק אמין איכותי בטיחותי, עם ירידת ערך איטית במיוחד (עקב ביקוש והיצע),
האם זה לא הכי משתלם בשורה התחתונה (מבחינה כלכלית ושווי תמורת כסף) ?
וגם אם נניח שזה לא הכי חסכוני ומשתלם, האם זו עסקה טובה למי שלא רוצה רכב ישן בגיל העמידה, או לא ?
אני לא מבין במחירים האלו,
אבל אם באמת זה שורד כל כך הרבה שנים מבחינה כלכלית טהורה לכאורה כדאי לקנות רכב ישן יותר, וכך להשתמש ברכב בשנים היותר זולות שלו (ביחס לירידת רכב לפני שנים וקילומטר).
מקסימום תמכור אותו עוד חמש שנים ותתקדם למשהו יותר חדש,
אבל השימוש ברכב חדש הוא תמיד יקר יותר. -
נניח (הלוואי) ויש לי יכולת לרכוש טויוטה סיינה יד שניה במצב מצויין (משנת 2021 נגיד),
האם זה לא רכב הכי אמין ועסקה הכי משתלמת כלכלית לרכישת רכב ?
נכון, המחיר עומד על 250 אש"ח +, אבל אני מכיר מספיק אנשים שהדגמים הקודמים החזיקו להם 20 שנים סבבה,
15 אש"ח לשנה עבור רכב ענק אמין איכותי בטיחותי, עם ירידת ערך איטית במיוחד (עקב ביקוש והיצע),
האם זה לא הכי משתלם בשורה התחתונה (מבחינה כלכלית ושווי תמורת כסף) ?
וגם אם נניח שזה לא הכי חסכוני ומשתלם, האם זו עסקה טובה למי שלא רוצה רכב ישן בגיל העמידה, או לא ?
-
@טריידר כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
טויוטה סיינה
שמעתי שאפי' בדגם ההיברידי הוא נחשב יחסית לזולל דלק גדול..
@שמואל כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
@טריידר כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
טויוטה סיינה
שמעתי שאפי' בדגם ההיברידי הוא נחשב יחסית לזולל דלק גדול..
נכון, אבל יחסית לגודל הרכב, זה עדיין היברידי...
-
מרכב הכי כלכלי קפצנו לרכב שהחזר חודשי על הקרן בהנחה שתחזיק אתו 20 שנה הוא 1666 + ביטוח יקר + טיפול נוסף למצברים כדי לשמור על האחריות + צריכת דלק יחסית לגודל הרכב לא גבוה
באופן כללי היברידי חוסך יותר בנסיעה בתוך העיר, וכדי להגיע לחסכון מול דלק זה צריך להיות שימוש גבוה