דילוג לתוכן

טאבו משותף, מעלות וחסרונות

  • למי שיש מידע על טאבו משותף, מעלותיו, וחסרונותיו, ממה צריך להיזהר בעיקר, אשמח שיעלה כאן.
    תודה.

  • @משה-חפץ
    יש לי הרבה מה.
    אשתדל להעלות כאן בקצרה מעט.
    ראשית,
    מעבר לכל המדובר על הסכנות של הטאבו המשותף,
    בזמן האחרון בהרבה ערים חרדיות מוכרים דירות שהן רחוקות כמטווחי קשת מטאבו משותף,
    ואסביר:
    טאבו משותף,
    בבסיסו,
    הוא רכיש משותפת של 2 קונים שרוכשים יחד.
    הרווח-
    מחיר זול יותר למטר,
    המחיר-
    קושי בקבלת משכנתא, סיכון במידה ואחד השותפים לא פורע את חלקו במשכנתא,
    (לזה יש היום פתרון בנק ירושלים של משכנתא נפרדת אמנם יקרה יותר)
    ירושה תהפוך להיות מורכבת מאוד מאוד (כמעט סוג של דמי מפתח....)
    ועוד נקודות רבות ולפני כניסה להשקעה כזו יש להיוועץ עם מומחים ספציפיים לתחום.
    אבל-
    בזמן האחרון משווקות דירות רבות עם הון עצמי גובה ומשכנתא נמוכה-
    המשמעות-
    אין כלל הגנה על הכסף.
    לשם הדוגמא-
    לקוח שלי קיבל הצעה קוסמת מחבר:
    יש לו דירה מחולקת בקרית אתא,
    מושכרות ומניבה.
    הוא מעוניין למכור לו חצי מהעיסקה תמורה הון עצמי של קרוב לחצי מיליון ש''ח.
    מה הוא הולך לעשות עם הכסף הזה?
    להתקדם הלאה לעיסקה אחרת.
    המשמעות-
    במקרה של קושי וסיבוך כלכלי (ולא דיברתי על נוכלויות שי שהרבה, אפילו אנשים ישרים)
    לא נשאר כלום מהכסף.

    דוגמא נוספת,
    אמיתית שנתקלתי בה:
    יחידה בביתר,
    במחיר של 700 אש''ח בלבד,
    הון עצמי 500 אש''ח.
    למעשה-
    מדובר על דירה + 3 יחידות שנמכרו בטאבו משותף,
    שווי הנכס עומד על 4 מיליון,
    עם משכנתא של 3 מיליון.
    שווי הנכס למימוש מהיר עומד על 3.2 מיליון.
    כלומר-
    כאשר הבנק ימכור,
    גם אם הוא ימכור במחיר יחסית גבוה-
    נניח של 3.5 מיליון,
    והמחיר יכול להיות גם ירידה של 20% כידוע למי שמונח בתחום המכרזים,
    תישאר יתרה של 0.5 מיליון במקרה הטוב ביותר שאמורה להתחלק בין 3 אנשים שכל אחד שם 500 אש''ח!!

    כלומר אין שום הגנה על הכסף,
    וגם הערת אזהרה במקרה הזה לא מועילה כלום.

    עוד נקודות שחשוב לבדוק:
    מי הולך לגור בדירה ומי להשכיר?
    במקרה של שותפות שאחד הולך לגור והשני להשכיר,
    למי שגר יש הגנה טובה יותר והשני לוקח סיכון גבוה יותר,
    כשמציעים שכל העסקה תרשם ע''ש הקונה-
    מי לוקח אחריות על המשכנתא?
    האם השופתים גרים או מושכרים?
    מה יהיה במקרה שהשותפ/ים לא יעמדו בתשלומי המשכנתא?

    עוד נקודה אחת אחרונה שראיתי בטאבו משותף בירושלים-
    אנשים מוכנים לשלם על נכס לפי ההכנסה שלו משכירות:
    כלומר-
    דירה שמחולקת ל2 יח''ד,
    עולה 2.8 מיליון הופכת להיות להיט אצל המשקיעים,
    כי החשבון פשוט-
    400 אש''ח הון עצמי,
    מיליון ש''ח משכנתא (קצת יותר)
    ההחזר החודשי עומד על 5000 ש''ח בערך,
    נמוך יותר משכירות ורגוע יור.
    רק מה-
    הרבה מהדירות האלו אמנם הצליחו להתחלק יפה,
    אבל לא רשומות נורמלי בטאבו,
    עם בעיות קשות ומהותיות,
    אבל עדיין אנשים מסתנוורים.

    אמנם לפעמים שווה לקחת סיכון אבל צריך להכיר את הסיכון,
    ולמדוד אותו בעיניים מקצועיות.

    (לדוגמא,
    יש לי מתווך שיודע לבנות דירה על גגות שנמכרות עם הסכמת שכנים ללא רישום, ובחצי מיליון ש''ח אנשים מגיעים לדירה משלהם במקום מיליון וחצי,
    וזה עובד אצלו)

  • @משה-חפץ
    יש לי הרבה מה.
    אשתדל להעלות כאן בקצרה מעט.
    ראשית,
    מעבר לכל המדובר על הסכנות של הטאבו המשותף,
    בזמן האחרון בהרבה ערים חרדיות מוכרים דירות שהן רחוקות כמטווחי קשת מטאבו משותף,
    ואסביר:
    טאבו משותף,
    בבסיסו,
    הוא רכיש משותפת של 2 קונים שרוכשים יחד.
    הרווח-
    מחיר זול יותר למטר,
    המחיר-
    קושי בקבלת משכנתא, סיכון במידה ואחד השותפים לא פורע את חלקו במשכנתא,
    (לזה יש היום פתרון בנק ירושלים של משכנתא נפרדת אמנם יקרה יותר)
    ירושה תהפוך להיות מורכבת מאוד מאוד (כמעט סוג של דמי מפתח....)
    ועוד נקודות רבות ולפני כניסה להשקעה כזו יש להיוועץ עם מומחים ספציפיים לתחום.
    אבל-
    בזמן האחרון משווקות דירות רבות עם הון עצמי גובה ומשכנתא נמוכה-
    המשמעות-
    אין כלל הגנה על הכסף.
    לשם הדוגמא-
    לקוח שלי קיבל הצעה קוסמת מחבר:
    יש לו דירה מחולקת בקרית אתא,
    מושכרות ומניבה.
    הוא מעוניין למכור לו חצי מהעיסקה תמורה הון עצמי של קרוב לחצי מיליון ש''ח.
    מה הוא הולך לעשות עם הכסף הזה?
    להתקדם הלאה לעיסקה אחרת.
    המשמעות-
    במקרה של קושי וסיבוך כלכלי (ולא דיברתי על נוכלויות שי שהרבה, אפילו אנשים ישרים)
    לא נשאר כלום מהכסף.

    דוגמא נוספת,
    אמיתית שנתקלתי בה:
    יחידה בביתר,
    במחיר של 700 אש''ח בלבד,
    הון עצמי 500 אש''ח.
    למעשה-
    מדובר על דירה + 3 יחידות שנמכרו בטאבו משותף,
    שווי הנכס עומד על 4 מיליון,
    עם משכנתא של 3 מיליון.
    שווי הנכס למימוש מהיר עומד על 3.2 מיליון.
    כלומר-
    כאשר הבנק ימכור,
    גם אם הוא ימכור במחיר יחסית גבוה-
    נניח של 3.5 מיליון,
    והמחיר יכול להיות גם ירידה של 20% כידוע למי שמונח בתחום המכרזים,
    תישאר יתרה של 0.5 מיליון במקרה הטוב ביותר שאמורה להתחלק בין 3 אנשים שכל אחד שם 500 אש''ח!!

    כלומר אין שום הגנה על הכסף,
    וגם הערת אזהרה במקרה הזה לא מועילה כלום.

    עוד נקודות שחשוב לבדוק:
    מי הולך לגור בדירה ומי להשכיר?
    במקרה של שותפות שאחד הולך לגור והשני להשכיר,
    למי שגר יש הגנה טובה יותר והשני לוקח סיכון גבוה יותר,
    כשמציעים שכל העסקה תרשם ע''ש הקונה-
    מי לוקח אחריות על המשכנתא?
    האם השופתים גרים או מושכרים?
    מה יהיה במקרה שהשותפ/ים לא יעמדו בתשלומי המשכנתא?

    עוד נקודה אחת אחרונה שראיתי בטאבו משותף בירושלים-
    אנשים מוכנים לשלם על נכס לפי ההכנסה שלו משכירות:
    כלומר-
    דירה שמחולקת ל2 יח''ד,
    עולה 2.8 מיליון הופכת להיות להיט אצל המשקיעים,
    כי החשבון פשוט-
    400 אש''ח הון עצמי,
    מיליון ש''ח משכנתא (קצת יותר)
    ההחזר החודשי עומד על 5000 ש''ח בערך,
    נמוך יותר משכירות ורגוע יור.
    רק מה-
    הרבה מהדירות האלו אמנם הצליחו להתחלק יפה,
    אבל לא רשומות נורמלי בטאבו,
    עם בעיות קשות ומהותיות,
    אבל עדיין אנשים מסתנוורים.

    אמנם לפעמים שווה לקחת סיכון אבל צריך להכיר את הסיכון,
    ולמדוד אותו בעיניים מקצועיות.

    (לדוגמא,
    יש לי מתווך שיודע לבנות דירה על גגות שנמכרות עם הסכמת שכנים ללא רישום, ובחצי מיליון ש''ח אנשים מגיעים לדירה משלהם במקום מיליון וחצי,
    וזה עובד אצלו)

    @מרים-הורביץ-נכסים כתב בטאבו משותף, מעלות וחסרונות:

    קושי בקבלת משכנתא,

    היום כבר לא כ"כ קשה.

    @מרים-הורביץ-נכסים כתב בטאבו משותף, מעלות וחסרונות:

    (לזה יש היום פתרון בנק ירושלים של משכנתא נפרדת אמנם יקרה יותר)

    גם בטפחות יש את זה כמובן יותר בזול.

  • @משה-חפץ
    יש לי הרבה מה.
    אשתדל להעלות כאן בקצרה מעט.
    ראשית,
    מעבר לכל המדובר על הסכנות של הטאבו המשותף,
    בזמן האחרון בהרבה ערים חרדיות מוכרים דירות שהן רחוקות כמטווחי קשת מטאבו משותף,
    ואסביר:
    טאבו משותף,
    בבסיסו,
    הוא רכיש משותפת של 2 קונים שרוכשים יחד.
    הרווח-
    מחיר זול יותר למטר,
    המחיר-
    קושי בקבלת משכנתא, סיכון במידה ואחד השותפים לא פורע את חלקו במשכנתא,
    (לזה יש היום פתרון בנק ירושלים של משכנתא נפרדת אמנם יקרה יותר)
    ירושה תהפוך להיות מורכבת מאוד מאוד (כמעט סוג של דמי מפתח....)
    ועוד נקודות רבות ולפני כניסה להשקעה כזו יש להיוועץ עם מומחים ספציפיים לתחום.
    אבל-
    בזמן האחרון משווקות דירות רבות עם הון עצמי גובה ומשכנתא נמוכה-
    המשמעות-
    אין כלל הגנה על הכסף.
    לשם הדוגמא-
    לקוח שלי קיבל הצעה קוסמת מחבר:
    יש לו דירה מחולקת בקרית אתא,
    מושכרות ומניבה.
    הוא מעוניין למכור לו חצי מהעיסקה תמורה הון עצמי של קרוב לחצי מיליון ש''ח.
    מה הוא הולך לעשות עם הכסף הזה?
    להתקדם הלאה לעיסקה אחרת.
    המשמעות-
    במקרה של קושי וסיבוך כלכלי (ולא דיברתי על נוכלויות שי שהרבה, אפילו אנשים ישרים)
    לא נשאר כלום מהכסף.

    דוגמא נוספת,
    אמיתית שנתקלתי בה:
    יחידה בביתר,
    במחיר של 700 אש''ח בלבד,
    הון עצמי 500 אש''ח.
    למעשה-
    מדובר על דירה + 3 יחידות שנמכרו בטאבו משותף,
    שווי הנכס עומד על 4 מיליון,
    עם משכנתא של 3 מיליון.
    שווי הנכס למימוש מהיר עומד על 3.2 מיליון.
    כלומר-
    כאשר הבנק ימכור,
    גם אם הוא ימכור במחיר יחסית גבוה-
    נניח של 3.5 מיליון,
    והמחיר יכול להיות גם ירידה של 20% כידוע למי שמונח בתחום המכרזים,
    תישאר יתרה של 0.5 מיליון במקרה הטוב ביותר שאמורה להתחלק בין 3 אנשים שכל אחד שם 500 אש''ח!!

    כלומר אין שום הגנה על הכסף,
    וגם הערת אזהרה במקרה הזה לא מועילה כלום.

    עוד נקודות שחשוב לבדוק:
    מי הולך לגור בדירה ומי להשכיר?
    במקרה של שותפות שאחד הולך לגור והשני להשכיר,
    למי שגר יש הגנה טובה יותר והשני לוקח סיכון גבוה יותר,
    כשמציעים שכל העסקה תרשם ע''ש הקונה-
    מי לוקח אחריות על המשכנתא?
    האם השופתים גרים או מושכרים?
    מה יהיה במקרה שהשותפ/ים לא יעמדו בתשלומי המשכנתא?

    עוד נקודה אחת אחרונה שראיתי בטאבו משותף בירושלים-
    אנשים מוכנים לשלם על נכס לפי ההכנסה שלו משכירות:
    כלומר-
    דירה שמחולקת ל2 יח''ד,
    עולה 2.8 מיליון הופכת להיות להיט אצל המשקיעים,
    כי החשבון פשוט-
    400 אש''ח הון עצמי,
    מיליון ש''ח משכנתא (קצת יותר)
    ההחזר החודשי עומד על 5000 ש''ח בערך,
    נמוך יותר משכירות ורגוע יור.
    רק מה-
    הרבה מהדירות האלו אמנם הצליחו להתחלק יפה,
    אבל לא רשומות נורמלי בטאבו,
    עם בעיות קשות ומהותיות,
    אבל עדיין אנשים מסתנוורים.

    אמנם לפעמים שווה לקחת סיכון אבל צריך להכיר את הסיכון,
    ולמדוד אותו בעיניים מקצועיות.

    (לדוגמא,
    יש לי מתווך שיודע לבנות דירה על גגות שנמכרות עם הסכמת שכנים ללא רישום, ובחצי מיליון ש''ח אנשים מגיעים לדירה משלהם במקום מיליון וחצי,
    וזה עובד אצלו)

  • @אבי-ר. הכל נכון לגבי טאבו משותף.

    בדיוק היום ראיתי מודעה בביתר-
    טאבו משותף,
    שלושה שותפים בלבד.

    אם זה לא היה עצוב,
    זה היה מצחיק.

  • בעצם המושג של טאבו משותף אינני רואה חסרון.
    מה זה משנה כמה שותפים יש בהשקעה בפרט אם כל אחד יכול לצאת בנפרד.

    הדברים שצריך לבדוק זה מחיר, איכות השותפים ואמינותם, הון עצמי נדרש, אפשרות למכירת הנכס בעתיד והאם המחיר הוא אטרקטיבי
    צריך שההסכם יהיה מוצלח ושיכסה כמה שיותר בעיות עתידיות
    צריך בורר מוצלח ובר סמכא שיוכל לטפל בסכסוכים עתידיים אם יקרו.

    יש המון ניואנסים בדירות שותפות וצריך לפנות לפני הרכישה למומחים בתחום שיתנו את חוות דעתם

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    2 פוסטים
    98 צפיות
    העץ הרענןה
    מאוד נכון! אנשים משום מה נוטים להסתכל על חצי הכוס הריקה.
  • 0 הצבעות
    8 פוסטים
    157 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @אבינדב-הכהן אכן הרבה לקוחות עושים את זה. על הנייר אמור להספיק 1000-1500 ש''ח לחודש. למעשה- בכל השקעה שהיא צריך לפחות 2000 ש''ח בחודש. אם רוצים לרכוש השקעה 'חכמה' עם פוטנציאל ממשי להתקדמות, צריך להשקיע יותר כסף בחודש. ככל שיש לכם יותר זמן עד נישואי הילדים- אתם יכולים לרכוש השקעה גם פשוטה כי זמן בנדל''ן לאורך זמן משמעותי מאוד. כחלק מהבדיקה של הנתונים האישיים שלכם, צריך גם לבדוק אילו נזקים ועלויות נלוות יש לכם מרכישת דירה שניה.
  • 2 הצבעות
    55 פוסטים
    1k צפיות
    א
    https://www.iroads.co.il/media/e0fp3txm/מודל-ארצי_תיעוד-הנתונים_גרסה-04.pdf מומלץ לקרוא בעיון (עמודים 24+43) לפי תוכנית העדכנית של רכבת ישראל כבר בשנת 2030 רכבת ישירה מחריש לירושליים 50-55 דקות בלבד כמעט כמו לנסוע בשעות העומס מרמה ד' בית שמש לירושליים. מהרכבת של עכו היום לירושליים זה שעתיים וחצי אולי המסילה המהירה של 250 קמ"ש בשנת 2030 בין חיפה לתל אביב תוריד חצי שעה. בחריש מי שגר למשל בשכונת "החורש" זה מרחק הליכה רגלי מהבית לתחנת רכבת
  • 0 הצבעות
    10 פוסטים
    242 צפיות
    אבי ר.א
    @סמארט-הון הציפיות לאינפלציה מהמקורות השונים
  • 0 הצבעות
    15 פוסטים
    732 צפיות
    מ
    @בוטח-בה כתב בהתייעצות: דירה שניה בטאבו משותף: אתה יכול למסור לו שהוא יכול לשאול בעצמו ולהגיד שהוא שואל בשביל חבר אפשר להניח שלחבר אין אינטרנט זמין.... @בוטח-בה כתב בהתייעצות: דירה שניה בטאבו משותף: רק חשוב לשקלל גם את הסכומים של המס רכישה לא תמיד יש מס רכישה בטאבו משותף תלוי איך רושמים את זה וע"ש מי. וזה באמת דבר שחובה מוחלטת כפי שכתב @בוטח-בה כתב בהתייעצות: דירה שניה בטאבו משותף: להתייעץ עם אנשי מקצוע ודיינים מקומיים הם היחידים שיידעו להגיד לו על השוק של טאבו משותף אפשר לקבל יעוץ חינם על טאבו משותף בבני ברק אצל המתווכת שוב - תיווך מרחבים|0534164860 יש להם נראה לי ביום שלישי יעוץ חינם במשרד שלהם בבני ברק עם אנשי מקצוע. והם מאוד מבינים בתחום. [כמובן שזה שווה להם כי חלק מהמתייעצים ממשיכים לעבוד איתם בתשלום]. ודאי שצריך גם מישהו מקומי מביתר. וכדאי להתייעץ עם הרב ברוורמן. אבל אם יש שאלות כלליות על טאבו משותף, ורוצים לחסוך ביעוץ מעו"ד ואתם בכל מקרה מגיעים לאיזו חתונה בב"ב... אז אפשר להתייעץ עם הנל.