דילוג לתוכן

מינוס בבנק לא מלחיץ אותי

  • בימינו לצערי יש הרבה שנמצאים במינוס באופן קבוע
    פעם, כשנגמר הכסף פשוט לא יכולנו לקנות יותר. היום "נגמר הכסף" זה כשנגמרת המסגרת, וההבדל הקטן הוא שעל המינוס הזה אנחנו משלמים ריבית יקרה מאוד.

    זה עניין פסיכולוגי שאפשר לשנות בהחלטה אחת: לקחת הלוואה על המינוס בפריסה נוחה, ולבטל את המסגרת בבנק. זה הרבה יותר בריא לכולם ופשוט מחזיר את השליטה לידיים שלנו.

    ברגע שהמינוס הופך ל"קבוע", אנחנו מפסיקים להתייחס אליו כאל חוב ומתחילים לראות בו חלק מהכסף שלנו. השלב הראשון בשינוי הוא פשוט להפסיק לקרוא לזה "מסגרת" ולהתחיל לקרוא לזה "הלוואה יקרה"

  • עשו כתבה פעם על זה שרוב הציבור הישראלי נמצא במינוס קבוע ואפ' בממשלה של לפיד ובנט מי שהיה אחראי על וועדת הכספים אם אני לא טועה היה במינוס של 100,000 ש"ח לעצמו בבנק..

  • אז קצת נתונים: (אולי לא מידי עדכניים)

    1. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שקיים בה המושג מסגרת בעו"ש.

    2. ממוצע המינוס במסגרת עו"ש הוא כ19,300.

    3. ממוצע הריביות על מסגרת עו"ש היא כ12.25%.

    4. הרווחים של הבנקים ממסגרות העו"ש עומדים על מעל 12 מיליירד.

    מדינה של "פריירים" לא??!!

  • אז קצת נתונים: (אולי לא מידי עדכניים)

    1. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שקיים בה המושג מסגרת בעו"ש.

    2. ממוצע המינוס במסגרת עו"ש הוא כ19,300.

    3. ממוצע הריביות על מסגרת עו"ש היא כ12.25%.

    4. הרווחים של הבנקים ממסגרות העו"ש עומדים על מעל 12 מיליירד.

    מדינה של "פריירים" לא??!!

    @אבי-ר. כתב במינוס בבנק לא מלחיץ אותי:

    אז קצת נתונים: (אולי לא מידי עדכניים)

    קצת נתונים (שאולי עדכניים אולי לא) וגם השערה לא נכונה בכלל.

    ישראל היא המדינה היחידה בעולם שקיים בה המושג מסגרת בעו"ש.

    תבדוק שוב את המקורות שלך.
    תביא לי את המדינות שאין בהם מסגרת עו"ש
    אולי לטובה יש פה בישראל ייחודיות שזה אחד המדינות היחידות שהברירת מחדל בכרטיס אשראי זה תשלום מיידי של כל הסכום
    יש הרבה מדינות שאשראי מתגלגל הוא הברירת מחדל.

  • @אבי-ר. כתב במינוס בבנק לא מלחיץ אותי:

    אז קצת נתונים: (אולי לא מידי עדכניים)

    קצת נתונים (שאולי עדכניים אולי לא) וגם השערה לא נכונה בכלל.

    ישראל היא המדינה היחידה בעולם שקיים בה המושג מסגרת בעו"ש.

    תבדוק שוב את המקורות שלך.
    תביא לי את המדינות שאין בהם מסגרת עו"ש
    אולי לטובה יש פה בישראל ייחודיות שזה אחד המדינות היחידות שהברירת מחדל בכרטיס אשראי זה תשלום מיידי של כל הסכום
    יש הרבה מדינות שאשראי מתגלגל הוא הברירת מחדל.

    @משקיע-זהיר-מידי כתב במינוס בבנק לא מלחיץ אותי:

    קצת נתונים (שאולי עדכניים אולי לא) וגם השערה לא נכונה בכלל.

    אז לא, כתבתי לא מידי עדכניים, בטווח של עד שנה אחורה.

    @משקיע-זהיר-מידי כתב במינוס בבנק לא מלחיץ אותי:

    תבדוק שוב את המקורות שלך.

    הרצאה של עו"ד גיל יהלום.

    @משקיע-זהיר-מידי כתב במינוס בבנק לא מלחיץ אותי:

    תביא לי את המדינות שאין בהם מסגרת עו"ש

    אתה לא מתכוון שאני יתחיל לפרט כאן את כל המדינות...✍
    אולי תתכבד לפרט את המדינות שאתה יודע שיש בהם מסגרת עו"ש.

    @משקיע-זהיר-מידי כתב במינוס בבנק לא מלחיץ אותי:

    אולי לטובה יש פה בישראל ייחודיות שזה אחד המדינות היחידות שהברירת מחדל בכרטיס אשראי זה תשלום מיידי של כל הסכום
    יש הרבה מדינות שאשראי מתגלגל הוא הברירת מחדל.

    לא דיברתי על מסגרת באשראי, אלא על מסגרת בעו"ש.

  • @משקיע-זהיר-מידי כתב במינוס בבנק לא מלחיץ אותי:

    קצת נתונים (שאולי עדכניים אולי לא) וגם השערה לא נכונה בכלל.

    אז לא, כתבתי לא מידי עדכניים, בטווח של עד שנה אחורה.

    @משקיע-זהיר-מידי כתב במינוס בבנק לא מלחיץ אותי:

    תבדוק שוב את המקורות שלך.

    הרצאה של עו"ד גיל יהלום.

    @משקיע-זהיר-מידי כתב במינוס בבנק לא מלחיץ אותי:

    תביא לי את המדינות שאין בהם מסגרת עו"ש

    אתה לא מתכוון שאני יתחיל לפרט כאן את כל המדינות...✍
    אולי תתכבד לפרט את המדינות שאתה יודע שיש בהם מסגרת עו"ש.

    @משקיע-זהיר-מידי כתב במינוס בבנק לא מלחיץ אותי:

    אולי לטובה יש פה בישראל ייחודיות שזה אחד המדינות היחידות שהברירת מחדל בכרטיס אשראי זה תשלום מיידי של כל הסכום
    יש הרבה מדינות שאשראי מתגלגל הוא הברירת מחדל.

    לא דיברתי על מסגרת באשראי, אלא על מסגרת בעו"ש.

    @אבי-ר. בבריטניה וודאי יש מידיעה.
    ברוב אירופה יש מחיפוש פשוט בגוגל.

  • רק שאלה אם אתה יודע האם אפשר להחזיק את זה באופן קבוע (כמו בישראל) או שיש לזה זמן פירעון קבוע?

  • @ia90990
    מתוך המסמךצילום מסך 2026-02-03 1805.png

  • @ia90990
    מתוך המסמךצילום מסך 2026-02-03 1805.png

    @אבי-ר. במסמך הזה מופיע בפירוש מסגרת במדינות אחרות

  • נכון, אבל כנראה שזה לא מוגדר שם כמסגרת (שנשמע כאילו הלוואה או אפי' מתנה מהבנק שניתן להשתמש בה)
    אלא כאפשרות למשיכת יתר (שזה כבר נשמע כסף שלא שלך אלא של הבנק)
    ואולי בזה טמון ההבדל.

נושאים מוצעים


  • 9 הצבעות
    9 פוסטים
    431 צפיות
    E
    @פשוט-יהודי בשלב זה עדיין לא, יש את מה שיש בגוף הפוסט אם יש לך שאלות נוספות אני זמין במייל או כאן, לבחירתך
  • 8 הצבעות
    1 פוסטים
    150 צפיות
    מ
    [image: 1775170697997-49165541-1d43-4312-be55-ec92a0dbb34b-image.jpeg] אחרי שסידרנו את עצמנו, הגיע הזמן לדבר על היקר מכל – הילדים. כמו כל הורה למופת גם אני רוצה שהילדים יצאו ת"ח, בעלי מידות, ו.. אם אפשר בעלי תיק השקעות שיסדר אותם לכל החיים. חנוך לנער על אס אנד פו, גם כי יזקין לא ימכור... הנה כמה תובנות מהשבוע האחרון. 1. דמי כיס חיים (בן 9) ניגש אלי אתמול וביקש 5 שקלים לקנות קלפים של רבנים. הסתכלתי עליו במבט מחנך ואמרתי: "חיים, שב. בא נעשה חשבון. 5 שקלים היום, בריבית דריבית של 8% ל- 50 שנה – זה יוצא כמעט 500 שקלים! אתה באמת רוצה לבזבז 500 שקל על תמונה של רב?!" הילד יצא מבולבל. בסוף הוא ויתר על הקלפים, והלך ללמוד משניות לעילוי נשמתם. 2. האפיקומן. בליל הסדר האחרון כשהילדים מצאו את האפיקומן, ההתרגשות הייתה בשיאה. "מה אתם רוצים?" שאלתי ברוחב לב. "אופניים!" צעק הגדול. "רחפן!" צעק הקטן. חייכתי אליהם את החיוך של וורן באפט. "ילדים חמודים, אופניים זה נכס מתכלה, ורחפן זה נכס בסיכון. השנה אבא קונה לכם משהו שלא מאבד ערך... אני קונה לכם יחידות בקרן מחקה מדד!". הייתה דממה בבית. לא ראיתי אכזבה כזו מהשבת האחרונה שגילינו שאין קידוש. ניסיתי להסביר להם שבעוד 20 שנה הם יודו לי. בינתיים הם הודו לי בזה שהם החביאו לי את האפיקומן בחזרה... 3. שיחת טלפון מהמלמד. אתמול הרב'ה של חיים התקשר. הלב שלי דפק. "מה חיים עשה?" שאלתי, "דיבר בתפילה? הרביץ?" "יותר גרוע," נאנח המלמד. "בהפסקה הוא פתח 'גמ"ח הלוואות' לחברים שרוצים ארטיק. הוא לוקח להם עמלות, ומחתים אותם על היתר עסקה. והכי גרוע? הוא התחיל למכור 'אופציות' על המקום בתור למגלשה." התמלאתי גאווה. "נו, והוא מרוויח?" שאלתי. "הוא מושעה ליומיים," ענה המלמד. "אנחנו לא בוול סטריט פה". 4. קניות בסופר. אנחנו כבר עומדים בקופה. מיכל בוכה שהיא רוצה ביצת הפתעה. אני מרים את הביצה ומסביר בקול רם (שכל התור ישמע): "את מבינה שביצה עולה 5 שקלים, והשוקולד בפנים שווה אגורה וחצי? זה יחס P/E (מחיר לרווח) לא הגיוני! זו בועה! אנחנו לא משקיעים בבועות!". מאחוריי שמעתי אישה לוחשת לבעלה: "נראה לי המסכן קרא קצת טורים שלך..." רגע ברצינות: חינוך פיננסי לילדים הוא לא רק ללמד אותם מה זה ריבית דריבית, אלא ללמד אותם גם דחיית סיפוקים. הילד שמבין היום ש-5 שקלים זה לא סתם מטבע אלא פוטנציאל לערך עתידי, הוא המבוגר שלא ייקח הלוואה לטיול או לרכב שהוא לא צריך, ובע"ה יזכה לשקט שיאפשר לו לעסוק בעבודת ה'. כמובן שאנחנו רוצים לפנק את הילדים, ואפשר (וצריך!) לקנות להם אופניים, במבה וביצי הפתעה. השמחה שלהם היא ההשקעה הכי טובה שיש. אבל המטרה בטור הזה היא להזכיר ששנייה לפני ששולפים את האשראי, יש לנו הזדמנות פדגוגית - להסביר להם שכל בחירה היום היא ויתור על משהו אחר מחר.
  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    159 צפיות
    משקיע זהיר מידימ
    @התותח-זה-אני תפנה ל3 בנקים (לא מחייב שיש לך חשבון בהם) ותתמקח (ואם אתה לקוח ריווחי לבנק תחזור לבנק שלך בסוף עם ההצעה הטובה ביותר). כל מה שלא מבטיח את גובה הריבית מגיע עם סיכון להפסד או לרווח מופחת. ואם מישהו (שאיננו גוף פיננסי מוכר כמו בנק או חברת ביטוח מוכרת) מבטיח ריבית שוברת שוק אז זה בדר"כ סיכוי להפסד בטוח לפחות של חלק מהקרן.
  • 0 הצבעות
    7 פוסטים
    428 צפיות
    הקול השפויה
    @שבתי-בבית-ה כתב בלא לעולם חוסן- רשות המיסים מודיעה כי יצאה לגל מעצרים נגד "הדרייברים": @הקול-השפוי כתב בלא לעולם חוסן- רשות המיסים מודיעה כי יצאה לגל מעצרים נגד "הדרייברים": מדובר בשוק המגלגל מאות מיליונים בשנה וכולו בשחור, נראה לי מה שחריג זה ההתעלמות שהיתה עד היום, לא האכיפה. גם אם יש דברים לא טובים באנ"ש, לא צריך 'למרקר' את החרדים. לא דנתי אם טוב או לא טוב, אני חושב שאין מה לבוא בטענות על רשות המיסים על האכיפה הזאת.
  • חסכון הכנסות לא צפויות ומענק עבודה.

    הועבר כלכלת המשפחה מאמרים
    1
    2 הצבעות
    1 פוסטים
    221 צפיות
    נ.ר.א.נ
    התעוררתי לכתוב את הדברים אגב סכום של מענק עבודה שנכנס לי בשבוע שעבר, חלקינו רגילים בקושי לסגור את החודש, ומי מדבר בכלל על חסכונות... המעניין הוא שדוקא בזמנים שנכנסים לנו סכומים מיוחדים שאינם חלק מההכנסות הקבועות שלנו ואינם מחושבים בתקציב כגון מענק עבודה וכדו', יש לנו הוצאות מיוחדות... או שסתם מתחשק לנו קצת להתפנק, גם זה מותר : ) , בדר"כ אני שואל אנשים מה הם עשו עם הסכום הלא מבוטל של המענק עבודה שנכנס להם בשנים האחרונות וגם הם אינם זוכרים "ב"ה שהיה על מה להוציא". במחשבה שניה אפשר להבין שזה "בדיוק" ההזדמנות שלנו לחסוך עבור העתיד, זה חסכון של סכום משמעותי, שמצד אחד לא יפגע בתקציב החודשי של הבית, ומאידך אם נעבירו לחסכון, הוא ימשיך לצמוח ולהצמיח (באפקט ריבית דריבית), המנוסים אומרים שלאחר שזה עבר לחיסכון הם לא הרגישו בחסרון הכסף. כמובן שמהלך כזה צריך להעשות בשיקול הדעת ובשמחה, הדרך לכך היא "הפיכת הכאב לעונג", כלומר נכון שבזבוז הכסף כעת יגרום לי עונג, וחסכונו יגרום לי סוג של כאב, אבל במחשבה קדימה על חתונות הילדים ועל כך שרצוני לבוא מוכן עם חסכון בצד, החסכון כעת הוא זה שיגרום לי לעונג ובזבוז הכסף דוקא יוכל לגרום לכאב, כולנו לא אוהבים להחמיץ הזדמנויות ובודאי לא הזדמנויות כאלו... בהצלחה.