דילוג לתוכן

פרעון הלוואה בשביל השקעה

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
8 4 116 4
  • רציתי לדעת על מהלךמסויים אם זה נכון לעשות אותו או לא!
    יש לי הלוואה בבנק שהייתרה שלה היא 86860 שח בריבית של P=2 , סיום החוב בעוד 8 שנים, החזר חודשי 1190 שח.
    לעומת זה יש לי כסף בקרן השתלמות שאני יכול למשוך אותו, ולהשקיע אותו בקופות גמל.
    האם כדאי לי לקחת 83000 שח ולהשקיע אותו עכשיו במלואו, או שעדיף לפרוע את ההלוואה, ולעשות הוראת קבע בקופת גמל של 1190 שח ל8 שנים?
    אם אני פורע את ההלוואה , אז אם אני משלם לבנק 1190 שח החזר חודשי מתוך זה מעל 500 שח ריבית הולך לבנק,
    במקרה שאני פורע את הכל, ועושה הוראת קבע של 1190 שח לקופת גמל, אז כל הכסף הולך אלי ונשאר שלי וגם יש לי רווחים עליו.
    אשמח לשמוע תגובות עם המהלך נכון.

  • בקיצור השאלה שלך האם שוה לקחת הלואה כדי להשקיע בשוק ההון. דברו על זה הרבה בפורום. אבל שים לב שיש לך רבית גבוהה של 7.25% ורק 8 שנים ולא נראה לי שוה בכאלה תנאים גם למי שבעד לקחת הלואה.
    אבל לא הבנתי למה אתה צריך למשוך מהקרן השתלמות ולהשקיע בקופת גמל.

  • מצטרף לשאלה תשאיר את הקרן השתלמות ותלווה עליה וגם על הפנסיה למשך בין 5 ל7 שניפ בריבית פריים מינוס חצי כך זה ברוב החברות.

  • רציתי לדעת על מהלךמסויים אם זה נכון לעשות אותו או לא!
    יש לי הלוואה בבנק שהייתרה שלה היא 86860 שח בריבית של P=2 , סיום החוב בעוד 8 שנים, החזר חודשי 1190 שח.
    לעומת זה יש לי כסף בקרן השתלמות שאני יכול למשוך אותו, ולהשקיע אותו בקופות גמל.
    האם כדאי לי לקחת 83000 שח ולהשקיע אותו עכשיו במלואו, או שעדיף לפרוע את ההלוואה, ולעשות הוראת קבע בקופת גמל של 1190 שח ל8 שנים?
    אם אני פורע את ההלוואה , אז אם אני משלם לבנק 1190 שח החזר חודשי מתוך זה מעל 500 שח ריבית הולך לבנק,
    במקרה שאני פורע את הכל, ועושה הוראת קבע של 1190 שח לקופת גמל, אז כל הכסף הולך אלי ונשאר שלי וגם יש לי רווחים עליו.
    אשמח לשמוע תגובות עם המהלך נכון.

    @MBMBMB נשמע בתוך השאלה שלך שיש לך צד לפתוח קרן השתלמות כדי להשקיע בקופת גמל להשקעה
    התכוונת לזה?

  • בכל מקרה בריבית של P+2 כנראה כדאי לפרוע תשואה מובטחת על הכסף בלי סיכון ובלי תנודתיות של 7.25% זה דבר חזק...
    במיוחד שמדד shiller CAPE על הS&P500 עומד על 42.5 נקודות מה שאומר CAEY של 0.0235 (CAEY = 1/CAPE) מה שנותן אומדן תשואה של 2-2.5% אחוז שנתי אחרי אינפלציה או בערך 5% אחרי אינפלציה.
    אם יש לך הערכה ל5% עם סיכון מול 7+% בטוח נראה לי שברור מה לקחת

  • בכל מקרה בריבית של P+2 כנראה כדאי לפרוע תשואה מובטחת על הכסף בלי סיכון ובלי תנודתיות של 7.25% זה דבר חזק...
    במיוחד שמדד shiller CAPE על הS&P500 עומד על 42.5 נקודות מה שאומר CAEY של 0.0235 (CAEY = 1/CAPE) מה שנותן אומדן תשואה של 2-2.5% אחוז שנתי אחרי אינפלציה או בערך 5% אחרי אינפלציה.
    אם יש לך הערכה ל5% עם סיכון מול 7+% בטוח נראה לי שברור מה לקחת

    @לחכמים-לחם זה לא תשואה של 7.25 הלוואה בשפיצר סך כל חיי ההלואה זה בערך חצי אולי יותר באחוזי ההלואה ודבר נוסף שבהשקעה יש כמובן ריבית דריבית מה שאומר שהלואה והשקעה כל אחד מושך לכיון אחר. אפילו הכי כדאי לפרוע הלוואה כזאת ע"י מיחזור להלוואה על חשבון הקרן השתלמות וכדומה בריבית נמוכה משמעותית יותר.

  • @לחכמים-לחם זה לא תשואה של 7.25 הלוואה בשפיצר סך כל חיי ההלואה זה בערך חצי אולי יותר באחוזי ההלואה ודבר נוסף שבהשקעה יש כמובן ריבית דריבית מה שאומר שהלואה והשקעה כל אחד מושך לכיון אחר. אפילו הכי כדאי לפרוע הלוואה כזאת ע"י מיחזור להלוואה על חשבון הקרן השתלמות וכדומה בריבית נמוכה משמעותית יותר.

    @השומר זה פחות מ7.25 כי הוא משלם תוך כדי אבל באותה מידה הוא יכול להשקיע את הכסף שהוא ישלם
    יש ריבית דריבית כמובן בהלוואה פשוט נלחמים בה עם התשלומים
    כמובן שאם יש דרך למחזר הלוואה בתנאים טובים יותר זה כדאי אם מחליטים להישאר עם ההלוואה
    ותסתכל על מה שהוספתי בהודעה הקודמת אח"כ

  • תודה רבה לכל המגיבים אני מגיב באיחור, עדיף מאוחר מאשר לא ,
    רק עכשיו קראתי את התגובות מפאת חוסר זמן
    אבל החכמתם אותי, ואעשה שיעורי בית, תודה רבה

נושאים מוצעים


  • 4 הצבעות
    10 פוסטים
    119 צפיות
    הון_כשרה
    @רחל-עומסי לצערי, מה שכתבתי נכון גם לגבי בעלי רשיון. יש מעלות מסויימות לבעל רשיון, אבל זה לא אחד מהם. בעלי רשיון אין להם גישה ליותר מידע על תמהיל המסלולים מאשר כלל הציבור. חלק מהמידע נמצא באתרים של החברה - בהצהרת מדיניות, אבל לא הכל. אין חובה לחברה לפרט עד הסוף, בהרבה מקרים מצהירים רק על "מדד יחוס" ולא על המדד שבו משקיעים. יש גם הבדלים (לעיתים רחוקות) בין מה שקורה בפועל ומה שהחברות אומרות. אני מסכים שבעל רשיון אמור להשקיע מאמץ להכיר תמהיל ומדיניות ההשקעה, אבל יש מעט מאד בעלי רשיון שידעו באמת ההבדלים בין המסלולים. ואני לא מאשים אותם, כי באמת המידע אינו מספיק נגיש, וגם אחרי מאמץ גדול לא מגיעים לכל הפרטים.
  • 2 הצבעות
    7 פוסטים
    489 צפיות
    ש
    @הקול-השפוי כתב בהאם אפשר להמשיך להפקיד לקרן השתלמות גם אחרי סגירת העוסק?: אולי גם ראטרו רק על ההפקדות שאחרי סגירת העסק
  • 0 הצבעות
    12 פוסטים
    368 צפיות
    רחל עומסיר
    מעל 50 עובדים אין צורך בטופס הצטרפות ואם העובד לא הצטרף המעסיק יכול לצרף אותו אוטומטית בהתאם לספרת הביקורת. פחות מ-50 עובדים לאחת מ-4 הקרנות ללא צורך בטפסי הצטרפות. קרנות פנסיה ברירת מחדל אינם מחייבות שאלון בריאות וחיתום רפואי בהצטרפות חדשה גם כשכיר.
  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    156 צפיות
    צ
    @הקול-השפוי יש הבדלים קטנים בין פנסיה לקרן השתלמות, לא יודע למה, אבל כך מופיע באתר. בפנסיה: במסלול S&P500 שיעור החשיפה אפקטיבית למניות 70.57% שיעור החשיפה אפקטיבית למט"ח 72.61% שיעור החשיפה אפקטיבית לחו"ל 67.35% לתשומת לב: יש למיטב דש מסלול שנקרא קימות שהוא S&P500 מגודר מט"ח שיעור החשיפה אפקטיבית למניות 68.34% שיעור החשיפה אפקטיבית למט"ח 3.36% שיעור החשיפה אפקטיבית לחו"ל 68.34% ודרך אגב: גם מסלול עוקב מדדי מניות של מיטב דש הוא מגודר מט"ח שיעור החשיפה אפקטיבית למניות 69.68% שיעור החשיפה אפקטיבית למט"ח 3.87% שיעור החשיפה אפקטיבית לחו"ל 65.82% במסלול הלכה שיעור החשיפה אפקטיבית למניות 45.22% שיעור החשיפה אפקטיבית למט"ח 16.03% שיעור החשיפה אפקטיבית לחו"ל 39.03% תוכל לראות את זה כאן https://www.meitav.co.il/provident_pension/pension_reports/ בקרן השתלמות: מסלול S&P500 שיעור החשיפה אפקטיבית למניות 99.5% שיעור החשיפה אפקטיבית למט"ח 99.5% שיעור החשיפה אפקטיבית לחו"ל 94.96% מסלול קימות שיעור החשיפה אפקטיבית למניות 97.74% שיעור החשיפה אפקטיבית למט"ח 4.8% שיעור החשיפה אפקטיבית לחו"ל 97.74% מסלול עוקב מדדי מניות שיעור החשיפה אפקטיבית למניות 97.91% שיעור החשיפה אפקטיבית למט"ח 5.44% שיעור החשיפה אפקטיבית לחו"ל 92.49% מסלול הלכה שיעור החשיפה אפקטיבית למניות 47.11% שיעור החשיפה אפקטיבית למט"ח 16.23% שיעור החשיפה אפקטיבית לחו"ל 39.19% תוכל לראות את זה כאן https://www.meitav.co.il/provident_pension/keren_hishtalmut_report/ אין לי מושג האם הנתונים שמופיעים באתר מעודכנים.
  • 4 הצבעות
    10 פוסטים
    1k צפיות
    טריידרט
    @גמל-און כתב במיי-גמל - השוואת מסלולי השקעה: @טריידר אתה מצליח להבין מה שרשום באקסל? לא