קהילה = התערבות בחיי הפרט, האומנם?
-
@בוטח-בה כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
להבנתי בגבעת המורה בעפולה התערבות הקהילה בחיי הפרט ממש מקשה לחיות שם
כיוון שהרבה שואלים נשמח לפירוט
נ.ב. המקומיים לא מבינים על מה מדברים (לא רק צולי"ם מישיבות מסוימות)@ועדת-הדיור-בצפון כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@בוטח-בה כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
להבנתי בגבעת המורה בעפולה התערבות הקהילה בחיי הפרט ממש מקשה לחיות שם
כיוון שהרבה שואלים נשמח לפירוט
נ.ב. המקומיים לא מבינים על מה מדברים (לא רק צולי"ם מישיבות מסוימות)שקר שחוזרים עליו כל כך הרבה פעמים נהיה אמת.
אין מה לעשות. -
@בוטח-בה כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
להבנתי בגבעת המורה בעפולה התערבות הקהילה בחיי הפרט ממש מקשה לחיות שם
כיוון שהרבה שואלים נשמח לפירוט
נ.ב. המקומיים לא מבינים על מה מדברים (לא רק צולי"ם מישיבות מסוימות)כיוון שהרבה שואלים נשמח לפירוט
נ.ב. המקומיים לא מבינים על מה מדברים (לא רק צולי"ם מישיבות מסוימות)לא מדבר מהיכרות אישית שלי
זה תשובה שקיבל ידיד טוב שלי מא' הרבנים שליווה את המקום בראשיתולגבי המקומיים אולי צריך לבוא שנה שנתיים לירושלים כדי להבין...
אבל בסוף הכל עניין של טעם אישי
-
שאבין, אתה מתאר מקום על סמך אמירה מלפני 12-13 שנה כשהיו 15 משפחות?
להזכירך כיום גרות במקום 600 משפחות.דרך אגב, המקומיים שגרו לפני שנה שנתיים בירושלים או בבני ברק.
-
שאבין, אתה מתאר מקום על סמך אמירה מלפני 12-13 שנה כשהיו 15 משפחות?
להזכירך כיום גרות במקום 600 משפחות.דרך אגב, המקומיים שגרו לפני שנה שנתיים בירושלים או בבני ברק.
@ועדת-הדיור-בצפון
המשפט הזה נאמר לו לפני 3 שנים
זה לא ענין של צולים או לו
זה מבנה חברתי שהקהילה היא לא רק בית כנסת ועזרה הדדית
אלא בנויה בצורה של משהו מחייב
בוחרים אותך כמו שרה"י מקבל סגנון מסוים של בחורים לישיבהאבל שוב אין לי היכרות אישית עם המקום ככה טענו לי חברים שהעדיפו את עפולה עילית
-
@בוטח-בה כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
להבנתי בגבעת המורה בעפולה התערבות הקהילה בחיי הפרט ממש מקשה לחיות שם
כיוון שהרבה שואלים נשמח לפירוט
נ.ב. המקומיים לא מבינים על מה מדברים (לא רק צולי"ם מישיבות מסוימות)@בוטח-בה כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
להבנתי בגבעת המורה בעפולה התערבות הקהילה בחיי הפרט ממש מקשה לחיות שם
@ועדת-הדיור-בצפון כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!: כיוון שהרבה שואלים נשמח לפירוט > נ.ב. המקומיים לא מבינים על מה מדברים (לא רק צולי"ם מישיבות מסוימות)
@ועדת-הדיור-בצפון כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
שאבין, אתה מתאר מקום על סמך אמירה מלפני 12-13 שנה כשהיו 15 משפחות? להזכירך כיום גרות במקום 600 משפחות.
דרך אגב, המקומיים שגרו לפני שנה שנתיים בירושלים או בבני ברק.בלי להכיר בכלל את הקהילה הספציפית רק על קהילות באופן כללי:
בכל קהילה שנמצאת במקום בפני עצמה, ויש בה רב בעל שיעור קומה שמנסה לשמור על אופי מסויים של הקהילה.
ממילא נוצרת שם הרגשה קהילתית של התערבות בחיי הפרט, בין אם זה נכון ובין אם לא. - אם כי בדרך כלל זה נכון... כי כדי לשמור על אופי חייבים להיות מעורבים !
כך היה המצב ב 2 הקהילות הליטאיות הוותיקות ביותר בצפון ובדרום. עד שהקהילות גדלו מאוד ואין לרבנים ממש שליטה...
חלק מהמקומיים לא רואים בזה התערבות כלל, להיפך המרא דאתרא הוא מנחה דרכם ביום יום, כמו שהם מערבים את ההורים, כך הם מערבים אותו.
וגם מי שלא מערב מיוזמתו, באיזה שהוא שלב זה נהיה נורמה שהרב מעורב בהכל, ולא רואים בזה התערבות בחיי הפרט.
לא מצד הרב ולא מצד הגבאים שלו... שבדרך כלל גם מעודכנים בחיי הפרט...
ושוב זה הסבר כללי ולא על הקהילה הזו ספציפית. -
@בוטח-בה כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
להבנתי בגבעת המורה בעפולה התערבות הקהילה בחיי הפרט ממש מקשה לחיות שם
@ועדת-הדיור-בצפון כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!: כיוון שהרבה שואלים נשמח לפירוט > נ.ב. המקומיים לא מבינים על מה מדברים (לא רק צולי"ם מישיבות מסוימות)
@ועדת-הדיור-בצפון כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
שאבין, אתה מתאר מקום על סמך אמירה מלפני 12-13 שנה כשהיו 15 משפחות? להזכירך כיום גרות במקום 600 משפחות.
דרך אגב, המקומיים שגרו לפני שנה שנתיים בירושלים או בבני ברק.בלי להכיר בכלל את הקהילה הספציפית רק על קהילות באופן כללי:
בכל קהילה שנמצאת במקום בפני עצמה, ויש בה רב בעל שיעור קומה שמנסה לשמור על אופי מסויים של הקהילה.
ממילא נוצרת שם הרגשה קהילתית של התערבות בחיי הפרט, בין אם זה נכון ובין אם לא. - אם כי בדרך כלל זה נכון... כי כדי לשמור על אופי חייבים להיות מעורבים !
כך היה המצב ב 2 הקהילות הליטאיות הוותיקות ביותר בצפון ובדרום. עד שהקהילות גדלו מאוד ואין לרבנים ממש שליטה...
חלק מהמקומיים לא רואים בזה התערבות כלל, להיפך המרא דאתרא הוא מנחה דרכם ביום יום, כמו שהם מערבים את ההורים, כך הם מערבים אותו.
וגם מי שלא מערב מיוזמתו, באיזה שהוא שלב זה נהיה נורמה שהרב מעורב בהכל, ולא רואים בזה התערבות בחיי הפרט.
לא מצד הרב ולא מצד הגבאים שלו... שבדרך כלל גם מעודכנים בחיי הפרט...
ושוב זה הסבר כללי ולא על הקהילה הזו ספציפית.@משהמשה
אני אכתוב מתוך הכרות חלקית,
אין שום התערבות בחיי הפרט,
יש רב שמנהיג את הקהילה בהקשרים הציבוריים, כמו בעוד הרבה קהילות גם במרכז הארץ.
יש שם תקנות של הקהילה מהסוג של אינטרנט כשר ואולי גם רישיונות לנשים ותו לא.
זה נכון שמדובר בקהילה שמורה.
וזה נכון שיש ועדת קבלה ולא מקבלים כל אחד.
אלו העובדות פחות או יותר. -
@משהמשה
אני אכתוב מתוך הכרות חלקית,
אין שום התערבות בחיי הפרט,
יש רב שמנהיג את הקהילה בהקשרים הציבוריים, כמו בעוד הרבה קהילות גם במרכז הארץ.
יש שם תקנות של הקהילה מהסוג של אינטרנט כשר ואולי גם רישיונות לנשים ותו לא.
זה נכון שמדובר בקהילה שמורה.
וזה נכון שיש ועדת קבלה ולא מקבלים כל אחד.
אלו העובדות פחות או יותר.@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@משהמשה
אני אכתוב מתוך הכרות חלקית,
אין שום התערבות בחיי הפרט,
יש רב שמנהיג את הקהילה בהקשרים הציבוריים, כמו בעוד הרבה קהילות גם במרכז הארץ.
יש שם תקנות של הקהילה מהסוג של אינטרנט כשר ואולי גם רישיונות לנשים ותו לא.
זה נכון שמדובר בקהילה שמורה.
וזה נכון שיש ועדת קבלה ולא מקבלים כל אחד.
אלו העובדות פחות או יותר.בעפולה אין שום התערבות בחיי הפרט, ושקר שחוזרים עליו הרבה לא נהפך לאמת. !!!!!!!!!
-
@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@משהמשה
אני אכתוב מתוך הכרות חלקית,
אין שום התערבות בחיי הפרט,
יש רב שמנהיג את הקהילה בהקשרים הציבוריים, כמו בעוד הרבה קהילות גם במרכז הארץ.
יש שם תקנות של הקהילה מהסוג של אינטרנט כשר ואולי גם רישיונות לנשים ותו לא.
זה נכון שמדובר בקהילה שמורה.
וזה נכון שיש ועדת קבלה ולא מקבלים כל אחד.
אלו העובדות פחות או יותר.בעפולה אין שום התערבות בחיי הפרט, ושקר שחוזרים עליו הרבה לא נהפך לאמת. !!!!!!!!!
@פשוט-יהודי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
בעפולה אין שום התערבות בחיי הפרט, ושקר שחוזרים עליו הרבה לא נהפך לאמת. !!!!!!!!!
ממעשה שהיה יש ויש אבל זה היה לפני כמה וכמה שנים (5-6 בערך)
-
@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@משהמשה
אני אכתוב מתוך הכרות חלקית,
אין שום התערבות בחיי הפרט,
יש רב שמנהיג את הקהילה בהקשרים הציבוריים, כמו בעוד הרבה קהילות גם במרכז הארץ.
יש שם תקנות של הקהילה מהסוג של אינטרנט כשר ואולי גם רישיונות לנשים ותו לא.
זה נכון שמדובר בקהילה שמורה.
וזה נכון שיש ועדת קבלה ולא מקבלים כל אחד.
אלו העובדות פחות או יותר.בעפולה אין שום התערבות בחיי הפרט, ושקר שחוזרים עליו הרבה לא נהפך לאמת. !!!!!!!!!
@פשוט-יהודי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@משהמשה
אני אכתוב מתוך הכרות חלקית,
אין שום התערבות בחיי הפרט,
יש רב שמנהיג את הקהילה בהקשרים הציבוריים, כמו בעוד הרבה קהילות גם במרכז הארץ.
יש שם תקנות של הקהילה מהסוג של אינטרנט כשר ואולי גם רישיונות לנשים ותו לא.
זה נכון שמדובר בקהילה שמורה.
וזה נכון שיש ועדת קבלה ולא מקבלים כל אחד.
אלו העובדות פחות או יותר.בעפולה אין שום התערבות בחיי הפרט, ושקר שחוזרים עליו הרבה לא נהפך לאמת. !!!!!!!!!
מה ההגדרה של התערבות בחיי הפרט ? איפה כן יש ? ברוסיה ?
יש אנשים שאצלם, הגבלת רשיון נהיגה לנשים, מוסדות בפיקוח רבני הקהילה, התערבות בסוג הכוללים שנפתחים,
(ודוגמה בעלמא, ידוע לי שבגבעת המורה סורב למדריך חתנים/אברכים ליטאי מיינסטרים מסוים לפתוח סדרת שיעורים...)
וכלל האווירה והרוח האחיד של תושבי המקום בהשראת הרבנים המקומיים, (ואת זה אומרים גם על רכסים),
כל זה יוצר אצל אנשים מסוימים תחושה של התערבות בחיי הפרט בלתי רצויה,
ויש כאלו שממש לא מרגישים בזה התערבות בחיי הפרט, אלא אדרבה פיקוח איכותי.
-
@פשוט-יהודי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@משהמשה
אני אכתוב מתוך הכרות חלקית,
אין שום התערבות בחיי הפרט,
יש רב שמנהיג את הקהילה בהקשרים הציבוריים, כמו בעוד הרבה קהילות גם במרכז הארץ.
יש שם תקנות של הקהילה מהסוג של אינטרנט כשר ואולי גם רישיונות לנשים ותו לא.
זה נכון שמדובר בקהילה שמורה.
וזה נכון שיש ועדת קבלה ולא מקבלים כל אחד.
אלו העובדות פחות או יותר.בעפולה אין שום התערבות בחיי הפרט, ושקר שחוזרים עליו הרבה לא נהפך לאמת. !!!!!!!!!
מה ההגדרה של התערבות בחיי הפרט ? איפה כן יש ? ברוסיה ?
יש אנשים שאצלם, הגבלת רשיון נהיגה לנשים, מוסדות בפיקוח רבני הקהילה, התערבות בסוג הכוללים שנפתחים,
(ודוגמה בעלמא, ידוע לי שבגבעת המורה סורב למדריך חתנים/אברכים ליטאי מיינסטרים מסוים לפתוח סדרת שיעורים...)
וכלל האווירה והרוח האחיד של תושבי המקום בהשראת הרבנים המקומיים, (ואת זה אומרים גם על רכסים),
כל זה יוצר אצל אנשים מסוימים תחושה של התערבות בחיי הפרט בלתי רצויה,
ויש כאלו שממש לא מרגישים בזה התערבות בחיי הפרט, אלא אדרבה פיקוח איכותי.
@טריידר אני לא חושב שזה נחשב התערבות בחיי הפרט,
לדעתי זה בכל מקום שיש קהילה עם רב.הרוח של המקום וכו' זה נושא אחר ועל זה אין חולק.
-
@פשוט-יהודי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@משהמשה
אני אכתוב מתוך הכרות חלקית,
אין שום התערבות בחיי הפרט,
יש רב שמנהיג את הקהילה בהקשרים הציבוריים, כמו בעוד הרבה קהילות גם במרכז הארץ.
יש שם תקנות של הקהילה מהסוג של אינטרנט כשר ואולי גם רישיונות לנשים ותו לא.
זה נכון שמדובר בקהילה שמורה.
וזה נכון שיש ועדת קבלה ולא מקבלים כל אחד.
אלו העובדות פחות או יותר.בעפולה אין שום התערבות בחיי הפרט, ושקר שחוזרים עליו הרבה לא נהפך לאמת. !!!!!!!!!
מה ההגדרה של התערבות בחיי הפרט ? איפה כן יש ? ברוסיה ?
יש אנשים שאצלם, הגבלת רשיון נהיגה לנשים, מוסדות בפיקוח רבני הקהילה, התערבות בסוג הכוללים שנפתחים,
(ודוגמה בעלמא, ידוע לי שבגבעת המורה סורב למדריך חתנים/אברכים ליטאי מיינסטרים מסוים לפתוח סדרת שיעורים...)
וכלל האווירה והרוח האחיד של תושבי המקום בהשראת הרבנים המקומיים, (ואת זה אומרים גם על רכסים),
כל זה יוצר אצל אנשים מסוימים תחושה של התערבות בחיי הפרט בלתי רצויה,
ויש כאלו שממש לא מרגישים בזה התערבות בחיי הפרט, אלא אדרבה פיקוח איכותי.
@טריידר כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
ודוגמה בעלמא, ידוע לי שבגבעת המורה סורב למדריך חתנים/אברכים ליטאי מיינסטרים מסוים לפתוח סדרת שיעורים...
אם יש ציבור אברכי שרוצה לשמוע וזה משהו מקובל בציבור.
רב שמונע כי לדעתו זה לא מתאים.
זה בדיוק קהילה שמכתיבה אורח חיים פרטי
מדריך חתנים/אברכים זה הדבר הכי פרטי ואישי שיש.
ההנהגה של כל אחד בביתו לא משנה כלל לציבוריות של הקהילה... -
@טריידר כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
ודוגמה בעלמא, ידוע לי שבגבעת המורה סורב למדריך חתנים/אברכים ליטאי מיינסטרים מסוים לפתוח סדרת שיעורים...
אם יש ציבור אברכי שרוצה לשמוע וזה משהו מקובל בציבור.
רב שמונע כי לדעתו זה לא מתאים.
זה בדיוק קהילה שמכתיבה אורח חיים פרטי
מדריך חתנים/אברכים זה הדבר הכי פרטי ואישי שיש.
ההנהגה של כל אחד בביתו לא משנה כלל לציבוריות של הקהילה...@משהמשה כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@טריידר כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
ודוגמה בעלמא, ידוע לי שבגבעת המורה סורב למדריך חתנים/אברכים ליטאי מיינסטרים מסוים לפתוח סדרת שיעורים...
אם יש ציבור אברכי שרוצה לשמוע וזה משהו מקובל בציבור.
רב שמונע כי לדעתו זה לא מתאים.
זה בדיוק קהילה שמכתיבה אורח חיים פרטי
מדריך חתנים/אברכים זה הדבר הכי פרטי ואישי שיש.
ההנהגה של כל אחד בביתו לא משנה כלל לציבוריות של הקהילה...סדרת שיעורים משמע באופן ציבורי,
אם הרב חושב שהמדריך הוא בעייתי,
מתבקש מאוד שהוא ימנע ממנו לעשות דברים באופן ציבורי.
אם אברך ירצה ללכת אליו באופן פרטי אף אחד לא ימנע ממנו. -
@משהמשה כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@טריידר כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
ודוגמה בעלמא, ידוע לי שבגבעת המורה סורב למדריך חתנים/אברכים ליטאי מיינסטרים מסוים לפתוח סדרת שיעורים...
אם יש ציבור אברכי שרוצה לשמוע וזה משהו מקובל בציבור.
רב שמונע כי לדעתו זה לא מתאים.
זה בדיוק קהילה שמכתיבה אורח חיים פרטי
מדריך חתנים/אברכים זה הדבר הכי פרטי ואישי שיש.
ההנהגה של כל אחד בביתו לא משנה כלל לציבוריות של הקהילה...סדרת שיעורים משמע באופן ציבורי,
אם הרב חושב שהמדריך הוא בעייתי,
מתבקש מאוד שהוא ימנע ממנו לעשות דברים באופן ציבורי.
אם אברך ירצה ללכת אליו באופן פרטי אף אחד לא ימנע ממנו.@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
סדרת שיעורים משמע באופן ציבורי,
אם הרב חושב שהמדריך הוא בעייתי,
מתבקש מאוד שהוא ימנע ממנו לעשות דברים באופן ציבורי.
אם אברך ירצה ללכת אליו באופן פרטי אף אחד לא ימנע ממנו.לא מקובל בציבור הליטאי, אף אם לא נחשב בדיוק התערבות בחיי הפרט, מ"מ זו התערבות לא מקובלת.
-
@משהמשה כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@טריידר כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
ודוגמה בעלמא, ידוע לי שבגבעת המורה סורב למדריך חתנים/אברכים ליטאי מיינסטרים מסוים לפתוח סדרת שיעורים...
אם יש ציבור אברכי שרוצה לשמוע וזה משהו מקובל בציבור.
רב שמונע כי לדעתו זה לא מתאים.
זה בדיוק קהילה שמכתיבה אורח חיים פרטי
מדריך חתנים/אברכים זה הדבר הכי פרטי ואישי שיש.
ההנהגה של כל אחד בביתו לא משנה כלל לציבוריות של הקהילה...סדרת שיעורים משמע באופן ציבורי,
אם הרב חושב שהמדריך הוא בעייתי,
מתבקש מאוד שהוא ימנע ממנו לעשות דברים באופן ציבורי.
אם אברך ירצה ללכת אליו באופן פרטי אף אחד לא ימנע ממנו.@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
סדרת שיעורים משמע באופן ציבורי,
אם הרב חושב שהמדריך הוא בעייתי,
מתבקש מאוד שהוא ימנע ממנו לעשות דברים באופן ציבורי.
אם אברך ירצה ללכת אליו באופן פרטי אף אחד לא ימנע ממנו.אאל"ט (זה היה לפני כמה שנים),
רבני גבעת המורה אישרו לו לפתוח את סדרת השיעורים בעפולה עילית, בלי התנגדות פומבית,
אבל לא בתוך גבעת המורה, מאחר וכל דבר ציבורי כזה נתפס בעיני הציבור כתחת אחריות הרבנים,
אין הם יכולים ואינם רוצים לקחת אחריות על זה...אבל זה לא משנה, עזבו את פרטי הדוגמה,
זה רק כדי להצביע על סוג התערבות בחיי הפרט (כל אחד עם ה"פרט" שלו), הקיים בקהילות קטנות,
בין אם זה התערבות יזומה, ובין אם זה התערבות מכח הנסיבות,
ויש אנשים שנרתעים מכזה דבר.
-
@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
סדרת שיעורים משמע באופן ציבורי,
אם הרב חושב שהמדריך הוא בעייתי,
מתבקש מאוד שהוא ימנע ממנו לעשות דברים באופן ציבורי.
אם אברך ירצה ללכת אליו באופן פרטי אף אחד לא ימנע ממנו.אאל"ט (זה היה לפני כמה שנים),
רבני גבעת המורה אישרו לו לפתוח את סדרת השיעורים בעפולה עילית, בלי התנגדות פומבית,
אבל לא בתוך גבעת המורה, מאחר וכל דבר ציבורי כזה נתפס בעיני הציבור כתחת אחריות הרבנים,
אין הם יכולים ואינם רוצים לקחת אחריות על זה...אבל זה לא משנה, עזבו את פרטי הדוגמה,
זה רק כדי להצביע על סוג התערבות בחיי הפרט (כל אחד עם ה"פרט" שלו), הקיים בקהילות קטנות,
בין אם זה התערבות יזומה, ובין אם זה התערבות מכח הנסיבות,
ויש אנשים שנרתעים מכזה דבר.
@טריידר כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
סדרת שיעורים משמע באופן ציבורי,
אם הרב חושב שהמדריך הוא בעייתי,
מתבקש מאוד שהוא ימנע ממנו לעשות דברים באופן ציבורי.
אם אברך ירצה ללכת אליו באופן פרטי אף אחד לא ימנע ממנו.אאל"ט (זה היה לפני כמה שנים),
רבני גבעת המורה אישרו לו לפתוח את סדרת השיעורים בעפולה עילית, בלי התנגדות פומבית,
אבל לא בתוך גבעת המורה, מאחר וכל דבר ציבורי כזה נתפס בעיני הציבור כתחת אחריות הרבנים,
אין הם יכולים ואינם רוצים לקחת אחריות על זה...התחלתי לכתוב ששיעור ציבורי זה יכול להחשב כהכשר,
ומחקתי כי מנין לי להמציא שזה מה שהיה.
התברר שצדקתי.אבל זה לא משנה, עזבו את פרטי הדוגמה,
זה רק כדי להצביע על סוג התערבות בחיי הפרט כל אחד עם ה"פרט" שלו), הקיים בקהילות קטנות,
ויש אנשים שנתרעים מכזה דבר.
אני חושב שזה כן משנה,
אנשים טוענים טענה שהיא לא נכונה ואתה מצדיק אותה,
צריך לדון על זה. -
@טריידר כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
סדרת שיעורים משמע באופן ציבורי,
אם הרב חושב שהמדריך הוא בעייתי,
מתבקש מאוד שהוא ימנע ממנו לעשות דברים באופן ציבורי.
אם אברך ירצה ללכת אליו באופן פרטי אף אחד לא ימנע ממנו.אאל"ט (זה היה לפני כמה שנים),
רבני גבעת המורה אישרו לו לפתוח את סדרת השיעורים בעפולה עילית, בלי התנגדות פומבית,
אבל לא בתוך גבעת המורה, מאחר וכל דבר ציבורי כזה נתפס בעיני הציבור כתחת אחריות הרבנים,
אין הם יכולים ואינם רוצים לקחת אחריות על זה...התחלתי לכתוב ששיעור ציבורי זה יכול להחשב כהכשר,
ומחקתי כי מנין לי להמציא שזה מה שהיה.
התברר שצדקתי.אבל זה לא משנה, עזבו את פרטי הדוגמה,
זה רק כדי להצביע על סוג התערבות בחיי הפרט כל אחד עם ה"פרט" שלו), הקיים בקהילות קטנות,
ויש אנשים שנתרעים מכזה דבר.
אני חושב שזה כן משנה,
אנשים טוענים טענה שהיא לא נכונה ואתה מצדיק אותה,
צריך לדון על זה.@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
אנשים טוענים טענה שהיא לא נכונה ואתה מצדיק אותה,
צריך לדון על זה.כל אחד עם ה"התערבות בחיי הפרט" שלו...
עבורי, מניעת תעודת כשרות למסעדות או חנויות פיצה וגלידה עם מקומות ישיבה בתוך בני ברק (או גייטסהעד באנגליה), מהווה התערבות חמורה בחיי הפרט שלי...
עבור אחרים, זה הגבלת רישיון נהיגה לנשים, עבור אחרים הגבלת אורך הפאה, עבור אחרים הגבלת מניני שחרית אחרי סוזק"ש, וכדומה,
ובאמת גם בקרית ספר קיימת התערבות בחיי הפרט ברמה גבוה (תלוי בפרשנות כל אחד כנ"ל),
אבל ב"קהילות" בפריפריה, מטבע הדברים ההתערבות מורגשת יותר, בין אם זה באופן יזום מכיון ולרבנים קל יותר להשליט דעת תורה ובין אם זה מכח הנסיבות...
-
@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
אנשים טוענים טענה שהיא לא נכונה ואתה מצדיק אותה,
צריך לדון על זה.כל אחד עם ה"התערבות בחיי הפרט" שלו...
עבורי, מניעת תעודת כשרות למסעדות או חנויות פיצה וגלידה עם מקומות ישיבה בתוך בני ברק (או גייטסהעד באנגליה), מהווה התערבות חמורה בחיי הפרט שלי...
עבור אחרים, זה הגבלת רישיון נהיגה לנשים, עבור אחרים הגבלת אורך הפאה, עבור אחרים הגבלת מניני שחרית אחרי סוזק"ש, וכדומה,
ובאמת גם בקרית ספר קיימת התערבות בחיי הפרט ברמה גבוה (תלוי בפרשנות כל אחד כנ"ל),
אבל ב"קהילות" בפריפריה, מטבע הדברים ההתערבות מורגשת יותר, בין אם זה באופן יזום מכיון ולרבנים קל יותר להשליט דעת תורה ובין אם זה מכח הנסיבות...
@טריידר כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
אנשים טוענים טענה שהיא לא נכונה ואתה מצדיק אותה,
צריך לדון על זה.כל אחד עם ה"התערבות בחיי הפרט" שלו...
עבורי, מניעת תעודת כשרות למסעדות או חנויות פיצה וגלידה עם מקומות ישיבה בתוך בני ברק (או גייטסהעד באנגליה), מהווה התערבות חמורה בחיי הפרט שלי...
עבור אחרים, זה הגבלת רישיון נהיגה לנשים, עבור אחרים הגבלת אורך הפאה, עבור אחרים הגבלת מניני שחרית אחרי סוזק"ש, וכדומה,
ובאמת גם בקרית ספר קיימת התערבות בחיי הפרט ברמה גבוה (תלוי בפרשנות כל אחד כנ"ל),
אבל ב"קהילות" בפריפריה, מטבע הדברים ההתערבות מורגשת יותר, בין אם זה באופן יזום מכיון ולרבנים קל יותר להשליט דעת תורה ובין אם זה מכח הנסיבות...
בקיצור אין הבדל משמעותי בין עפולה לשאר הערים.
-
@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
אנשים טוענים טענה שהיא לא נכונה ואתה מצדיק אותה,
צריך לדון על זה.כל אחד עם ה"התערבות בחיי הפרט" שלו...
עבורי, מניעת תעודת כשרות למסעדות או חנויות פיצה וגלידה עם מקומות ישיבה בתוך בני ברק (או גייטסהעד באנגליה), מהווה התערבות חמורה בחיי הפרט שלי...
עבור אחרים, זה הגבלת רישיון נהיגה לנשים, עבור אחרים הגבלת אורך הפאה, עבור אחרים הגבלת מניני שחרית אחרי סוזק"ש, וכדומה,
ובאמת גם בקרית ספר קיימת התערבות בחיי הפרט ברמה גבוה (תלוי בפרשנות כל אחד כנ"ל),
אבל ב"קהילות" בפריפריה, מטבע הדברים ההתערבות מורגשת יותר, בין אם זה באופן יזום מכיון ולרבנים קל יותר להשליט דעת תורה ובין אם זה מכח הנסיבות...
@טריידר כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
ובאמת גם בקרית ספר קיימת התערבות בחיי הפרט ברמה גבוה (תלוי בפרשנות כל אחד כנ"ל),
דוגמא.
-
@הקול-השפוי כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
אנשים טוענים טענה שהיא לא נכונה ואתה מצדיק אותה,
צריך לדון על זה.כל אחד עם ה"התערבות בחיי הפרט" שלו...
עבורי, מניעת תעודת כשרות למסעדות או חנויות פיצה וגלידה עם מקומות ישיבה בתוך בני ברק (או גייטסהעד באנגליה), מהווה התערבות חמורה בחיי הפרט שלי...
עבור אחרים, זה הגבלת רישיון נהיגה לנשים, עבור אחרים הגבלת אורך הפאה, עבור אחרים הגבלת מניני שחרית אחרי סוזק"ש, וכדומה,
ובאמת גם בקרית ספר קיימת התערבות בחיי הפרט ברמה גבוה (תלוי בפרשנות כל אחד כנ"ל),
אבל ב"קהילות" בפריפריה, מטבע הדברים ההתערבות מורגשת יותר, בין אם זה באופן יזום מכיון ולרבנים קל יותר להשליט דעת תורה ובין אם זה מכח הנסיבות...
@טריידר כתב בעפולה עילית או קרית אתא. מתלבט מאד!:
כל אחד עם ה"התערבות בחיי הפרט" שלו...
עבורי, מניעת תעודת כשרות למסעדות או חנויות פיצה וגלידה עם מקומות ישיבה בתוך בני ברק (או גייטסהעד באנגליה), מהווה התערבות חמורה בחיי הפרט שלי...
מדברים פה אל בן אדם שמתייעץ איתך יש דברים מקובלים ויש דברים חריגים שיחשבו כהתערבות בחיי הפרט, ברמה הפילוסופית גרידא אין ספק שאתה צודק.
-
ההגדרה של קהילה שמתערבת בחיי הפרט, לא תלויה בדוגמא כזו או אחרת, אלא בכללי ההנהגה של הקהילה.
אדגיש שאני לא כותב על קהילה ספציפית כי אני לא מכיר את הקהילה.
אבל אכתוב על המקרים שנכתבו כאן כדוגמאות לכלל.
אף אחד לא חושב שהרב מקבל דו"ח מה כל אחד עושה בביתו מאחורי הדלת, התערבות בהנהגת הפרט, היא בהתנהגות פרטית במרחב הציבורי.
יש רבנים שרואים כל דבר שנעשה במרחב הציבורי כתחת אחריותם האישית, וגם אם המעשה הוא פרטי לחלוטין זה צריך להיות כפוף לכללי הקהילה.
אם כל שיעור לאברכים בהנהגת הבית לא יכול להתקיים בשכונה, אלא אם כן הוא עבר את אישור הרב, ולא מדובר במשהו "פסול" כי הרי הסכימו לאותו אחד למסור את השיעור מחוץ לשכונה, לאברכים המתגוררים בשכונה, רק שאי אפשר בתוך השכונה כי זה נראה שהרב הסכים.
גם אם השיעור ימסר בעזרת נשים של בית כנסת ספרדי סמוך, או בבית פרטי, למרות זאת זה נראה שהשיעור נמסר מטעם הרב !
זה אומר שהרב הוא סוג של "מחנך" של הקהילה, זה דומה לראש ישיבה שמנחה את תלמידיו, או יותר דומה לאדמו"ר שברור לכל אחד שלא יתכן למסור שיעור כזה בחסידות בלי הוראה מפורשת של האדמו"ר.
זכותו של כל רב לנהוג כך, אם אכן תושבי השכונה מודעים לכך בבואם למקום שהם מקבלים על עצמם את דרכו החינוכית של הרב.נכון שיש עוד התערבויות בחיי הפרט כמו האיסור על שולחנות בחנויות פיצה בבני ברק.
אבל האיסור מוטל במרחב הציבורי ועל גוף ציבורי כמו חנות, והוא מפריע לאדם הפרטי, אך זה לא דומה כלל לאיסור שמוטל על קבוצה קטנה של אברכים שרוצה לשמוע שיעור בפרטיות גם לא בבית פרטי.ושוב זכותה של כל קהילה להתנהל כרצונה, אם חבריה מודעים לכך ומסכימים לכך, ואיני כותב על קהילה מסויימת אלא באופן כללי.