דילוג לתוכן

איזו דרך יותר טובה?

שוק ההון והשקעות
19 8 727 2
  • @ביזנייעס
    אין דמי ניהול מהפקדה בקופות גמל להשקעה וקרנות השלמות אלא רק מהצבירה.
    אבל התשובה נכונה, אין הבדל בדמי הניהול מאחר שהוא נקבע באחוזים מהסום הצבור.

    @סייעתא-דשמיא
    אבל כאן יש כמה סכומים צבורים?
    אם כאן יקחו לדוגמא 1% כמה פעמים במקום 1% על סכום אחד זה יותר שווה?
    אם יהיה קרן שמפקידים לה בחודש לדוגמא 700
    או 7 קרנות שמפקידים לכל אחת 100
    אז עדיף 1% מ700 או 7% מ700?

  • @סייעתא-דשמיא
    אבל כאן יש כמה סכומים צבורים?
    אם כאן יקחו לדוגמא 1% כמה פעמים במקום 1% על סכום אחד זה יותר שווה?
    אם יהיה קרן שמפקידים לה בחודש לדוגמא 700
    או 7 קרנות שמפקידים לכל אחת 100
    אז עדיף 1% מ700 או 7% מ700?

    @i90990 אני כנראה מפספס משהו.
    1% מ100 ו-1% מ700 זה אותו אחוז, חוץ מאשר שהכסף יתחיל לעבוד יותר מהר ואפקט הריבית דריבית יהיה לו משמעות מהירה מאוד בסכום גבוה, (מהירה כוונתי לא בכמות אלא באיכות הדרבון לחוסך, הוא יראה עלייה בכסף שתדרבן אותו לחסוך יותר).

  • @סייעתא-דשמיא
    אבל כאן יש כמה סכומים צבורים?
    אם כאן יקחו לדוגמא 1% כמה פעמים במקום 1% על סכום אחד זה יותר שווה?
    אם יהיה קרן שמפקידים לה בחודש לדוגמא 700
    או 7 קרנות שמפקידים לכל אחת 100
    אז עדיף 1% מ700 או 7% מ700?

    @i90990 כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    אבל כאן יש כמה סכומים צבורים?
    אם כאן יקחו לדוגמא 1% כמה פעמים במקום 1% על סכום אחד זה יותר שווה?
    אם יהיה קרן שמפקידים לה בחודש לדוגמא 700
    או 7 קרנות שמפקידים לכל אחת 100
    אז עדיף 1% מ700 או 7% מ700?

    מה כוונתך 7% מ700?
    בשתי האפשרויות מדובר על 1% מ700, רק שזה או 1% מ700 בפעם אחת או 1% מ100 כפול 7.

  • @i90990 כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    אבל כאן יש כמה סכומים צבורים?
    אם כאן יקחו לדוגמא 1% כמה פעמים במקום 1% על סכום אחד זה יותר שווה?
    אם יהיה קרן שמפקידים לה בחודש לדוגמא 700
    או 7 קרנות שמפקידים לכל אחת 100
    אז עדיף 1% מ700 או 7% מ700?

    מה כוונתך 7% מ700?
    בשתי האפשרויות מדובר על 1% מ700, רק שזה או 1% מ700 בפעם אחת או 1% מ100 כפול 7.

    מה כוונתך 7% מ700?
    בשתי האפשרויות מדובר על 1% מ700,
    רק שזה או 1% מ700 בפעם אחת
    או 1% מ100 כפול 7.
    אם זה כפול 7 אז דהיינו 7% מ700 סה"כ.... לא...?
    תקנו אותי אם זה טעות....

  • מה כוונתך 7% מ700?
    בשתי האפשרויות מדובר על 1% מ700,
    רק שזה או 1% מ700 בפעם אחת
    או 1% מ100 כפול 7.
    אם זה כפול 7 אז דהיינו 7% מ700 סה"כ.... לא...?
    תקנו אותי אם זה טעות....

    @i90990
    לא,
    1% מ100 זה 1 ש"ח, וכפול 7 זה 7 ש"ח.
    בדיוק כמו 1% מ700 ש"ח שזה גם 7 ש"ח.

  • @i90990
    לא,
    1% מ100 זה 1 ש"ח, וכפול 7 זה 7 ש"ח.
    בדיוק כמו 1% מ700 ש"ח שזה גם 7 ש"ח.

    @סייעתא-דשמיא
    יש אבל כן דמי ניהול על הוצאות הקופה ללא קשר להכנסות ולא אחוזים מהכסף
    האם אני טועה?!

  • @סייעתא-דשמיא
    יש אבל כן דמי ניהול על הוצאות הקופה ללא קשר להכנסות ולא אחוזים מהכסף
    האם אני טועה?!

    @ANUTKBP
    הדמי ניהול באופן כללי הם רק על הצבירה ולא על ההפקדה. אין דבר כזה הוצאות הקופה.

  • @ANUTKBP
    הדמי ניהול באופן כללי הם רק על הצבירה ולא על ההפקדה. אין דבר כזה הוצאות הקופה.

    @צופה-ומביט כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    אין דבר כזה הוצאות הקופה

    יש עלות ניהול השקעה וזה תוספת לדמי ניהול

  • @צופה-ומביט כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    אין דבר כזה הוצאות הקופה

    יש עלות ניהול השקעה וזה תוספת לדמי ניהול

    @רואה-את-הנולד
    אכן, יש הוצאות ניהול השקעות.
    זה קיים בכל הקופות - פנסיה קרן השתלמות וקופת גמל.

  • מה כוונתך 7% מ700?
    בשתי האפשרויות מדובר על 1% מ700,
    רק שזה או 1% מ700 בפעם אחת
    או 1% מ100 כפול 7.
    אם זה כפול 7 אז דהיינו 7% מ700 סה"כ.... לא...?
    תקנו אותי אם זה טעות....

    @i90990

    א. אם עדיין לא מתיישב על הלב,
    קח מחשבון ריבית דריבית ותבדוק.
    ב. בין האופציות שהזכרתי למעלה,
    היה גם מסחר עצמאי,
    שבו כן יש ד"נ מההפקדה.

  • @i90990

    א. אם עדיין לא מתיישב על הלב,
    קח מחשבון ריבית דריבית ותבדוק.
    ב. בין האופציות שהזכרתי למעלה,
    היה גם מסחר עצמאי,
    שבו כן יש ד"נ מההפקדה.

    @ביזנייעס כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    ב. בין האופציות שהזכרתי למעלה,
    היה גם מסחר עצמאי,
    שבו כן יש ד"נ מההפקדה.

    בתיק מסחר עצמאי גם משלמים דמי ניהול רק מהצבירה
    מה שכן, יש עמלה חודשית של 15 שקל ברוב בתי ההשקעות (בדרך כלל מקוזז מעמלות הפעילות)

  • @ביזנייעס כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    ב. בין האופציות שהזכרתי למעלה,
    היה גם מסחר עצמאי,
    שבו כן יש ד"נ מההפקדה.

    בתיק מסחר עצמאי גם משלמים דמי ניהול רק מהצבירה
    מה שכן, יש עמלה חודשית של 15 שקל ברוב בתי ההשקעות (בדרך כלל מקוזז מעמלות הפעילות)

    @ניסן-עציוני עמלה חודשית כללית? לא תלויה בכמות הפעילות או היקף הפעילות?

  • @ביזנייעס כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    ב. בין האופציות שהזכרתי למעלה,
    היה גם מסחר עצמאי,
    שבו כן יש ד"נ מההפקדה.

    בתיק מסחר עצמאי גם משלמים דמי ניהול רק מהצבירה
    מה שכן, יש עמלה חודשית של 15 שקל ברוב בתי ההשקעות (בדרך כלל מקוזז מעמלות הפעילות)

    @ניסן-עציוני בחשבון מסחר, הכינוי לדמי ניהול מהפקדה הוא עמלת קניה.

  • @ניסן-עציוני עמלה חודשית כללית? לא תלויה בכמות הפעילות או היקף הפעילות?

    @אבי-ה-נערה כתב באיזו דרך יותר טובה?:

    @ניסן-עציוני עמלה חודשית כללית? לא תלויה בכמות הפעילות או היקף הפעילות?

    יש עמלה בסיסית של 15 שקל, ברוב בתי המסחר מידי חודש
    בכולם תקבל הטבה של פטור מתשלום בשנתיים הראשונות, ובמידה ותבצע פעולות שיעלו לך כסף, זה יקזז את העלות של העמלה.
    בסוף הם צריכים להרויח גם ממשקיעים פסיביים שלא עושים פעולות בחשבון

נושאים מוצעים


  • 17 הצבעות
    6 פוסטים
    223 צפיות
    ל
    @העץ-הרענן said: אם כבר נוסטלגיה, אז כבר: https://www.themarker.com/wallstreet/2008-08-13/ty-article/0000017f-db86-db5a-a57f-dbee95510000 כתבה משנת 2008: דו"ח שפירסם מכון המחקר האמריקאי Carnegie Endowment for International Peace העריך בחודש שעבר כי כלכלת סין תעקוף את כלכלתה של ארה"ב ותהפוך לכלכלה הגדולה בעולם עד שנת 2035. לפי הדו"ח, שחובר על ידי הכלכלן אלברט קיידל, כלכלת סין תהיה כפולה בגודלה מזו של ארה"ב עד 2050. עוד היום גדול....
  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    89 צפיות
    א יידישע קאפא
    מה המומלצים? לא מרוחים ועניינים ומפרטים מרישא ועד גמירא
  • 7 הצבעות
    12 פוסטים
    680 צפיות
    א יידישע קאפא
    היכן הפרק הנוסף?
  • 7 הצבעות
    138 פוסטים
    7k צפיות
    שמש מרפאש
    @רבנאי-יתרעם-גאון said: @שמש-מרפא said: המוגל העסקי הוא שטבעו של עולם שכלכלה טובה צומחת, ושטיבן של חברות חזקות להמשיך ולשגשג (או שחברות אחרות במקומן יעברו לשגשג, ונשקיע גם בהן בתורן). כמובן שכמו כל דבר בעולם החיזוק לכך הוא מהנסיון (במקרה הזה נסיון של מאות שנים), אבל כמובן שממוצע כזה או אחר אינו ערובה לכלום. באופן כללי הנימוק להשקיע פאסיבית בשוק ההון הוא כי זו החלופה הטובה ביותר מבין כל האחרות. לא יודע איך הגיע המודל העסקי לכאן. זה לא עסק, זו בראש ובראשונה השקעה. מניות דיבדנדים, בניגוד אולי לדברי אושית רשת כזו או אחרת, אינן שונות מאד מהותית ממניות שאינן מחלקות דיבדנד. הפולמוס הישן על השוק היעיל הוא נושא בפני עצמו. אה, זה כבר טענה אחרת שהסיבה להשקיע היא כדי למנוע את שחיקת האינפלציה, אבל להשקיע בהשקעה שיש לה פופולריות כהשקעה זה לא נראה דבר נכון, כי ביום שמרבית האנשים יחליטו שכהשקעה זה לא טוב להם אז גם ערך ההשקעות לא יישמר. (לכן אם התשואה הריאלית של סנופי הייתה אמורה להיות 3% והיא 85 זה דרמטי כי יום אחד זה יתוקן ואז הפסדת יותר מהאינפלציה, לכן צריך לדעת מה התשואה הריאלית של כל השקעה, וגם זהב אינו נכס גידור כיום מאותה סיבה). (ובקצרה, אי אפשר להפוך חברות נושמות ל"טיבעא") לא לא לא. איך הגעת לזה? כדי להמנע מאינפלציה יש מכשירים כמו אג"ח צמוד מדד. הרציונל מאחורי השקעה בשוק ההון הוא שכל עוד הקב"ה ברא את האדם עם קנאה תאווה וכבוד הוא ירצה להגדיל את הונו עוד ועוד, שחברות חזקות נוטות להתחזק עוד יותר (או לחילופין, לפנות את מקומם לכוכבות אחרות), ושהכלכלה העולמית באופן כללי נוטה לצמיחה. זה עקרון שנכון מאות שנים (למעשה כנראה יותר, אלא שקשה יותר למדוד אתזה מעבר לכך). באופן נקודתי אולי יהיו חברות שיכשלו, אולי אפילו יהיו סקטורים שידשדשו וגם על המדינות כן יאמר, אבל המגמה הכללית ולטווח ארוך היא למעלה. כך טיבעו של עולם.
  • הקיפול ה 42

    שוק ההון והשקעות ריבית דריבית אקספוננציאליות
    56
    25 הצבעות
    56 פוסטים
    2k צפיות
    מ
    @שמח-לעזור השלם קטן מסך חלקיו?! @יצירתי דרך אגב את הטקסט של הבועה כותבים היכן שכתוב טקסט המידע ולא היכן שכתוב fa-info אשמח מאוד אם כן תעבור על הדברים ולשמוע דעתך!!