דילוג לתוכן

תכלס מה עדיף, מסחר עצמאי או קופת גמל?

מסחר עצמאי
42 17 2.1k 17
  • @צמיחה
    תודה אבל אני בחור ישיבה......

    @ניסים
    אז עדיף לך לפתוח גמל להשקעה דרך בנקל, בלי שום התעסקות שתפריע לך בשטייגען.

  • @ניסים
    אז עדיף לך לפתוח גמל להשקעה דרך בנקל, בלי שום התעסקות שתפריע לך בשטייגען.

    @צמיחה
    לא מאמין שיש תחליף למסחר עצמאי......

  • @צמיחה
    לא מאמין שיש תחליף למסחר עצמאי......

    @ניסים
    כל מוצר והמעלות והחסרונות שלו,
    וכל השקעה צריכה להיות מותאמת לבן אדם.

  • במסחר עצמאי האם מעבר בין מסלולים מחייב במס? אני אשמח לשמוע פרטים.

  • במסחר עצמאי האם מעבר בין מסלולים מחייב במס? אני אשמח לשמוע פרטים.

    @מתיתיהו
    כן
    רק בקופת גמל לא.

  • @מתיתיהו לא שונה מהבנקים

  • במסחר עצמאי האם מעבר בין מסלולים מחייב במס? אני אשמח לשמוע פרטים.

    @מתיתיהו
    במסחר עצמאי אין כזה דבר מעבר בין מסלולים,
    אלא יש מכירת ניירות ערך, וקניית ניירות ערך.
    ולכן זה יוצר אירוע מס.

  • @הקול-השפוי
    תכננתי לרשום על זה פוסט אך הקדמת אותי אז אסכם את עיקרי הנקודות בקצרה.

    יתרונות קופות גמל

    1 הפקדה פשוטה ללא צורך להבין כמעט דבר
    2 מעבר בין מסלולים ללא אירוע מס
    3 אפשרות למשיכה כקצבה ללא מס
    4 ניתן לקחת הלוואת ע"ח הקרן
    חסרונות
    1 דמי ניהול יקרים
    2 בטיחות לכספים, בתי ההשקעות יש להם מרחב תמרון מסויים בנוגע להשקעות.

    חשבון מסחר עצמאי

    היתרונות
    שני החסרונות שהוזכרו קודם לגבי קופ"ג
    ניתן לרכוש קרנות נוספות שלא קיימים בקופ"ג
    חיסרונות
    1 מעבר בין מסלולים עם אירוע מס
    2 אי יכולת לקחת הלוואות על חשבון הקרן
    3 זה נמצא בהישג יד ולכן הסיכוי למכירה בירידות גדולה משמעותית מקופ"ג להשקעה שאתה שוכח מהאירוע וביצוע פעולות דורש פרוצדורה ארוכה ומורכבת יותר.

    עכשיו אנשים מרבים לדבר על גובה דמי הניהול שלוקחים בתי ההשקעות וכמה זה נוגש ברווחיות של ההשקעה בפרט באפקט ריבית דריבית, רק אציין שבסכומים קטנים לא מדובר בסכום משמעוי [לצורך הענין למאה אלף שח מדובר ב600 שקל לשנה] מה גם שפעולות רכישה בחשבון מסחר עצמאי יש לה גם עמלת מינימום כך שזה לא פער כזה גדול לטעמי.
    אך הדבר המשמעותי ביותר הוא שאנשים שוכחים שיש נושא שנקרא אסטרטגית משיכה
    מה שאומר שבחשבון מסחר עצמאי ע"מ לבצע משיכה בזמן שאתה מתכנן למשוך אתה לא יכול להשאיר את זה במסלול מנייתי עד הרגע האחרון מכיון שיתכן ותמצא את עצמך בדיוק אז בירידות, ולכן מספר שנים קודם מתחילים להעביר את ההפקדות החודשיות לאגחים ע"מ לאזן את התנודניות כך שבשעת המשיכה לא יצאו את עצמם ברידות עם הפסד משמעותי.
    עכשיו מישהו יודע לחשב כמה אחוז הפסד מדובר כשאתה לוקח כסף ממנייתי לאגחים, מדובר על כקרוב ל40 אחוז מהכסף שעושה ככל הנראה לכל הפחות חצי ממה שיכל לעשות אילו היה במסלול מנייתי וכל זה קורה משום שהוא נמצא בחשבון מסחר עצמאי ואם הוא צריך למשוך כסף הוא לא יכול לקחת הלוואה מהקרן אלא לקחת את הכסף שנמצא בחשבון.
    עכשיו בקופ"ג להשקעה לא צריך לעבוד קשה לתכנן את ההפקדות בצורה מסויימת בכל מצב ניתן לשנות למסלול שאתה מעונין להית ללא אירוע מס, וגם אם החלטת שאתה נשאר על מניתי ע"מ למקסם את הרווח ומצאת את עצמך בסוף עם ירידות אתה יכול לקחת הלוואה מהקופה עד שהמצב יחזור לקדמותו והכל בא על מקומו בשלום.

    ולכן בשורה התחתונה דעתי הקטנה שמסחר עצמאי לא באמת מביא לך יותר כסף אלא יותר כאב ראש וגם סיכויים גדולים יותר למשוך בירידות מחמת הזמינות שזה נמצא אצלך.

    החריג לכך הוא מישהו שלא יכול להשקיע דרך קופ"ג כמו אזרחים אמריקאים או אנשים שלא סומכים על בתי השקעות שאכן עושים את כל מה שצריך לעשות עם הכסף שלהם, אך שיקול של ריווחיות אני פחות רואה כן. [אולי בתיק של כמה מליונים יש מקום לשקול זאת]

    @שמיל-שמיל מה דעתך על לפתוח גם קופת גמל וגם לסחור באופן עצמאי, כך שאפשר להשתמש בחתונות הראשונות בקופת גמל [ לקבל הלוואה כנגדה או למשוך את הכסף תלוי בנתוני השוק וכן אפשר לעבור למסלול כמה שנים מראש בלי איורע מס ]. ולחתונות האחרונות [בעוד 30 35 שנים שאז ההבדל בין דמי הניהול הכי משמעותי ] להשתמש בתיק השקעות.
    דוגמא א:
    קופת גמל: צבירה נוכחית 30000
    הפקדה חודשית 500
    דמי ניהול 0.6
    זמן השקעה 20 שנה
    סך 513909
    תיק השקעות : צבירה נוכחית 10000
    הפקדה חודשית 1000
    דמי ניהול 0.07
    זמן השקעה 30 שנה
    סך 2219308
    סך השקעה א 2733217

    דוגמא ב
    אם אני משגיע את הכל בקופת גמל אני אגיע רק ל 2490366
    הבדל של 242851

    דוגמא ג
    אם אני משקיע הכל באופן עצמאי אני אגיע ל 2777030
    אמנם הבדל של 43813 לטובה מדוגמא א, אבל אני מפסיד את היתרונות של הקופת גמל [לחתונות הראשונות]

    [חישבנתי בהנחה שיהיה תשואה של 10%]

  • @שמיל-שמיל מה דעתך על לפתוח גם קופת גמל וגם לסחור באופן עצמאי, כך שאפשר להשתמש בחתונות הראשונות בקופת גמל [ לקבל הלוואה כנגדה או למשוך את הכסף תלוי בנתוני השוק וכן אפשר לעבור למסלול כמה שנים מראש בלי איורע מס ]. ולחתונות האחרונות [בעוד 30 35 שנים שאז ההבדל בין דמי הניהול הכי משמעותי ] להשתמש בתיק השקעות.
    דוגמא א:
    קופת גמל: צבירה נוכחית 30000
    הפקדה חודשית 500
    דמי ניהול 0.6
    זמן השקעה 20 שנה
    סך 513909
    תיק השקעות : צבירה נוכחית 10000
    הפקדה חודשית 1000
    דמי ניהול 0.07
    זמן השקעה 30 שנה
    סך 2219308
    סך השקעה א 2733217

    דוגמא ב
    אם אני משגיע את הכל בקופת גמל אני אגיע רק ל 2490366
    הבדל של 242851

    דוגמא ג
    אם אני משקיע הכל באופן עצמאי אני אגיע ל 2777030
    אמנם הבדל של 43813 לטובה מדוגמא א, אבל אני מפסיד את היתרונות של הקופת גמל [לחתונות הראשונות]

    [חישבנתי בהנחה שיהיה תשואה של 10%]

    @מתיתיהו שאלת ההשוואה והשילוב היא מענינת אבל למה לא לקחת הלוואה(נגיד משכנתא לשיפוץ) להשקיע מראש סכום גדול ואם אתה שם בקופת גמל אתה יכול גם עכשיו לקחת עוד הלוואה ולהשקיע כמובן לבדוק יכולת החזר וריביות אבל לשים מראש סכום גדול מקפיץ לך את ההשקעה בתוצאה של עשרות אחוזים.

  • @מתיתיהו שאלת ההשוואה והשילוב היא מענינת אבל למה לא לקחת הלוואה(נגיד משכנתא לשיפוץ) להשקיע מראש סכום גדול ואם אתה שם בקופת גמל אתה יכול גם עכשיו לקחת עוד הלוואה ולהשקיע כמובן לבדוק יכולת החזר וריביות אבל לשים מראש סכום גדול מקפיץ לך את ההשקעה בתוצאה של עשרות אחוזים.

    @השומר
    אפשר לעשות את זה רק אחרי שמבינים את הסיכונים,
    ויש תכנון נכון מה לעשות בזמני משבר.
    יש אשכולות על הנושא.

  • @השומר
    אפשר לעשות את זה רק אחרי שמבינים את הסיכונים,
    ויש תכנון נכון מה לעשות בזמני משבר.
    יש אשכולות על הנושא.

    @צמיחה בהחלט, הכוונה לפתוח את הראש לעוד כיון חשיבה

  • מונטיפיורימ מונטיפיורי פיצל נושא זה ב

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    17 פוסטים
    875 צפיות
    ב
    @אבי-ה-נערה said: מאמר חשוב, אבל הוא משווה רק את שכבת דמי הניהול ושוכח את הפרמטר המשמעותי באמת - המס. בחשבון מסחר עצמאי משלמים 25% מס ריאלי בכל מימוש, ובקופת גמל להשקעה המס נדחה למשך שנים, מעבר בין מסלולים פטור ממס, ובמשיכה כקצבה אחרי גיל 60 - 0% מס על רווחי הון. ברגע שמכניסים את זה לחישוב, היתרון של 61,000 ש״ח שהוצג בחשבון המסחר מתפוגג ובמשיכה לקצבה הקופה מנצחת בפער ניכר. בנוסף, הטענה על עלות הסוואפ של אינווסקו (0.07%) נכונה אבל לא מאוזנת - דווקא בגלל המבנה הסינתטי, הקרן חוסכת ניכוי מס במקור של 15%-30% על דיבידנדים אמריקאיים, מה שמקזז ויותר את עלות הסוואפ ובפועל מביא תשואה עודפת על המדד. הקרן הסינתטית בנטו עוקפת קרן פיזית, לא נופלת ממנה. מצפה לפרק הבא, אבל כבר עכשיו ברור שאי אפשר לקבל החלטה מבוססת בלי לשלב מס, נזילות, היבט התנהגותי והטבות נלוות (הלוואה כנגד הקופה, ירושה, וכו׳) במשוואה. @יוסף-מינצברג אולי תסביר גם כאן את כל ההסבר שלך בפורום השני על המאמר
  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    187 צפיות
    מ
    באמת שאלה טובה. לדעתי פשוט כל בתי ההשקעות עושים את זה יותר כדי למשוך לקוחות חדשים (כאלו שלא היו משקיעים בלעדיהם) וזה לא לוקח לקוחות לבנק. מה גם שברגע שהתיק גדול מספיק, עןברים לבנק בתנאים נוחים. מה שיוצר בעצם סיטואציה שבתי ההשקעות עובדים עבור הלקוחות הכבדים של הבנקים בעוד עשור או שניים.
  • 0 הצבעות
    8 פוסטים
    505 צפיות
    רואה את הנולדר
    @בוטח-בה כתב ברעיונות להשקעה עם תזרים תשואות גבוה: ודאי שיש! ברור שיש מלא רעיונות אם אתה יודע להקים פרויקטים תעשה אחד כזה תפתח עיתון עלון פרסום כזה או אחר חנות תנהל צוות משאבי אנוש אם אתה יודע לטווח בין עובדים למעבידים אפשר להמשיך את הרשימה אבל זה לא ממש יעזור לך כי זה מאוד תלוי במי שאתה הובנתי?
  • מסחר יומי - למה זה לא משתלם ?

    הועבר מסחר עצמאי מסחר יומי מניות
    55
    4 הצבעות
    55 פוסטים
    3k צפיות
    מ
    @צמיחה הנתונים שאני מכיר זה לפחות שנתיים כדי להתחיל להרוויח. כשמדברים על 60% זה לא בסכום אלא במספר הפעולות. לצורך הדוגמא מתוך 10 עסקאות 6 הסתיימו ברווח. המטרה היא לסגור הפסד עם רווח נמוך (5%-10%) ולסגור רווח בתשואה משמעותית (50% ומעלה. אני מכיר גם עסקאות של מאות אחוזים) התוצאה תהיה עלייה בסך הכל. הנסיון שצוברים מועיל לצמצם את ההפסדים ולמצוא את הרווחים הגדולים.
  • מסחר עצמאי לא מאובטח - או קופת גמל מאובטחת

    מסחר עצמאי
    11
    3 הצבעות
    11 פוסטים
    508 צפיות
    ש
    @טריידר יש המלצות למניעה של הונאה? (חוץ מלא לפתוח מודעות למייל ולמסור פרטי אשראי/חשבון בטלפון). ואם זה שייך בכלל אם אני מתחבר דרך האתר הרשמי במחשב?