דילוג לתוכן

העמלות האלו הגיוניות?

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
43 17 1.4k 14
  • אני קופץ על האשכול
    בדקתי את הפנסיה של אישתי והוא כותב לי שיש 0.15 דמי ניהול מצבירה ו0.9 מהפקדה
    היא נמצאת ב"הראל" מסלול בני פחות מ50 צריך לעשות משהו או שזה טוב כך?

    @חסיד-של-הקבה ,
    זה מסלול בלי שום הכשר,
    אלי עדיף מסלול שיש עליו הכשר??

  • האם העמלות שבתמונה הגיוניות?
    8e97b09f-1fe2-4356-9269-1569e3a04b37-image.png

    @אברהם-פרידמן
    כפי שכתבו גובה הדמי ניהול תלוי בגובה ההפקדות והצבירה,
    אבל אין שום ענין לשלם דמי ניהול יותר מ- 1% מהפקדה 0.22% מהצבירה שאת זה אפשר לקבל בברירת מחדל בלי שום צורך בסוכן.

    אפשר לפתוח פנסיה לבד,
    אבל בד"כ דרן סוכן מקבלים דמי ניהול יותר טובים.
    הסוכנת שיש לך לא עשתה את עבודתה בנאמנות,
    אין שום עניין להישאר אצלה.
    תפנה לכל סוכן אחר ותקבל הצעה הרבה יותר טובה.

    אם תרצה תשלח אלי למייל דו"ח הפקדות ובל"נ אנסה לבדוק מה אוכל לעזור.

  • הקרנות ברירת מחדל זה מספר מסוים של קרן או שכל קרן באותו בית השקעות
    לדוגמא למיטב יש קרן 1589 היא נחשבת ברירת מחדל?

    @בן-עליה
    קרנות ברירת מחדל זה החברה ולאו דוקא המסלול,
    אינפיניטי, אלטשולר שחם, מור, מיטב.

  • אני קופץ על האשכול
    בדקתי את הפנסיה של אישתי והוא כותב לי שיש 0.15 דמי ניהול מצבירה ו0.9 מהפקדה
    היא נמצאת ב"הראל" מסלול בני פחות מ50 צריך לעשות משהו או שזה טוב כך?

    @חסיד-של-הקבה
    מסלול לבני 50 ומטה זה המסלול ברירת מחדל שמקבלים כשלא בוחרים מסלול אחר בכל החברות,
    הוא מסלול מורכב מחלק מניות וחלק אג"ח,
    לאנשים צעירים שיש להם הרבה שנים עד הפנסיה מומלץ מסלולים שהם 100% מניות.
    אמנם יש שנים שמסלול זה עשה תשואה יפה,
    אבל לטווח הארוך מסלולי מניות עושים תשואה יותר גבוהה.
    כמו כן המסלול הזה הוא בלי כשרות כפי שכתבו.

  • @אברהם-פרידמן
    כפי שכתבו גובה הדמי ניהול תלוי בגובה ההפקדות והצבירה,
    אבל אין שום ענין לשלם דמי ניהול יותר מ- 1% מהפקדה 0.22% מהצבירה שאת זה אפשר לקבל בברירת מחדל בלי שום צורך בסוכן.

    אפשר לפתוח פנסיה לבד,
    אבל בד"כ דרן סוכן מקבלים דמי ניהול יותר טובים.
    הסוכנת שיש לך לא עשתה את עבודתה בנאמנות,
    אין שום עניין להישאר אצלה.
    תפנה לכל סוכן אחר ותקבל הצעה הרבה יותר טובה.

    אם תרצה תשלח אלי למייל דו"ח הפקדות ובל"נ אנסה לבדוק מה אוכל לעזור.

    @צמיחה כתב בהעמלות האלו הגיוניות?:

    @אברהם-פרידמן
    כפי שכתבו גובה הדמי ניהול תלוי בגובה ההפקדות והצבירה,
    אבל אין שום ענין לשלם דמי ניהול יותר מ- 1% מהפקדה 0.22% מהצבירה שאת זה אפשר לקבל בברירת מחדל בלי שום צורך בסוכן.

    אפשר לפתוח פנסיה לבד,
    אבל בד"כ דרן סוכן מקבלים דמי ניהול יותר טובים.
    הסוכנת שיש לך לא עשתה את עבודתה בנאמנות,
    אין שום עניין להישאר אצלה.
    תפנה לכל סוכן אחר ותקבל הצעה הרבה יותר טובה.

    אם תרצה תשלח אלי למייל דו"ח הפקדות ובל"נ אנסה לבדוק מה אוכל לעזור.

    לאיהזה מייל? לא ראיתי בפרופיל

  • הארה קטנה בנושא:
    חשוב לזכור שיש כאן 'משחק' בין דמי הניהול מההפקדה לדמי הניהול מהצבירה, וצריך לדעת מה לבקש.

    הכלל היבש: כשהקופה קטנה (בתחילת הדרך), דמי הניהול מההפקדה הם המשמעותיים ביותר. ככל שהסכום הצבור גדל, דמי הניהול מהצבירה הופכים לדומיננטיים.

    אבל יש כאן מלכוד: חברות הביטוח לא טיפשיות. אם 'תזניחו' את דמי הניהול מהצבירה עכשיו כדי לקבל הנחה בהפקדה, ייתכן שבעתיד, כשהקופה תגדל, הן לא יסכימו לשפר לכם את התנאים. לכן, לעיתים משתלם 'לנעול' דמי ניהול נמוכים מהצבירה כבר היום – גם אם זה אומר לשלם קצת יותר על ההפקדות השוטפות בטווח הקצר.

    איך מחשבים? בודקים את היתרה הקיימת + צפי הפקדות + תשואה משוערת, ומנסים להבין תוך כמה שנים 'נקודת האיזון' תשתנה והצבירה תהפוך למרכיב היקר יותר.

  • הארה קטנה בנושא:
    חשוב לזכור שיש כאן 'משחק' בין דמי הניהול מההפקדה לדמי הניהול מהצבירה, וצריך לדעת מה לבקש.

    הכלל היבש: כשהקופה קטנה (בתחילת הדרך), דמי הניהול מההפקדה הם המשמעותיים ביותר. ככל שהסכום הצבור גדל, דמי הניהול מהצבירה הופכים לדומיננטיים.

    אבל יש כאן מלכוד: חברות הביטוח לא טיפשיות. אם 'תזניחו' את דמי הניהול מהצבירה עכשיו כדי לקבל הנחה בהפקדה, ייתכן שבעתיד, כשהקופה תגדל, הן לא יסכימו לשפר לכם את התנאים. לכן, לעיתים משתלם 'לנעול' דמי ניהול נמוכים מהצבירה כבר היום – גם אם זה אומר לשלם קצת יותר על ההפקדות השוטפות בטווח הקצר.

    איך מחשבים? בודקים את היתרה הקיימת + צפי הפקדות + תשואה משוערת, ומנסים להבין תוך כמה שנים 'נקודת האיזון' תשתנה והצבירה תהפוך למרכיב היקר יותר.

    @הקוד-הפיננסי
    או שעוברים לחברה אחרת

  • @צמיחה כתב בהעמלות האלו הגיוניות?:

    @אברהם-פרידמן
    כפי שכתבו גובה הדמי ניהול תלוי בגובה ההפקדות והצבירה,
    אבל אין שום ענין לשלם דמי ניהול יותר מ- 1% מהפקדה 0.22% מהצבירה שאת זה אפשר לקבל בברירת מחדל בלי שום צורך בסוכן.

    אפשר לפתוח פנסיה לבד,
    אבל בד"כ דרן סוכן מקבלים דמי ניהול יותר טובים.
    הסוכנת שיש לך לא עשתה את עבודתה בנאמנות,
    אין שום עניין להישאר אצלה.
    תפנה לכל סוכן אחר ותקבל הצעה הרבה יותר טובה.

    אם תרצה תשלח אלי למייל דו"ח הפקדות ובל"נ אנסה לבדוק מה אוכל לעזור.

    לאיהזה מייל? לא ראיתי בפרופיל

    @אברהם-פרידמן כתב בהעמלות האלו הגיוניות?:

    לאיהזה מייל? לא ראיתי בפרופיל

    המייל שבחתימה

  • מישהו יודע האם דמי הניהול הללו נמוכים או גבוהים?, זה דמי ניהול של הקרן פנסיה של אשתי ב S&P 500.
    דמי ניהול מצבירה 0.15 % ודמי ניהול מהפקדה 0.95%
    תודה רבה!

  • מה השכר שלה?
    בעיקרון זה מצויין.

  • תודה.
    באיזור העשר אלף.

  • תודה.
    באיזור העשר אלף.

    @משה-חפץ
    אם הצבירה לא גדולה זה מצויין.

  • מברר עבור בת משפחה -
    דמי ניהול :
    פנסיה: מצבירה 0.225% מהפקדה 0.0%
    השתלמות: מצבירה 0.25% מהפקדה 0.0%
    סכומים של מאות אלפי ש"ח.

    נאמר לה שזו הטבה מיוחדת עקב היותה עובדת בארגון גדול, שיש לו הסכם עם חברת הביטוח.
    האם זה כזה "גרויסע מציאה" ?

  • מברר עבור בת משפחה -
    דמי ניהול :
    פנסיה: מצבירה 0.225% מהפקדה 0.0%
    השתלמות: מצבירה 0.25% מהפקדה 0.0%
    סכומים של מאות אלפי ש"ח.

    נאמר לה שזו הטבה מיוחדת עקב היותה עובדת בארגון גדול, שיש לו הסכם עם חברת הביטוח.
    האם זה כזה "גרויסע מציאה" ?

    @אפ_על_פי_כן ההשתלמות ודאי מציאה גדולה. בפנסיה צריך לדייק את הסכום שיש ואת סכום ההפקדות בהערכה גסה מאוד אם הסכום הצבור מעל 200 אלף ומדובר במשכורת ממוצעת כבר עדיף 0.1 מצבירה ו1.5 ומטה מהפקדות.

  • @אפ_על_פי_כן ההשתלמות ודאי מציאה גדולה. בפנסיה צריך לדייק את הסכום שיש ואת סכום ההפקדות בהערכה גסה מאוד אם הסכום הצבור מעל 200 אלף ומדובר במשכורת ממוצעת כבר עדיף 0.1 מצבירה ו1.5 ומטה מהפקדות.

    @השומר כתב בהעמלות האלו הגיוניות?:

    @אפ_על_פי_כן ההשתלמות ודאי מציאה גדולה. בפנסיה צריך לדייק את הסכום שיש ואת סכום ההפקדות בהערכה גסה מאוד אם הסכום הצבור מעל 200 אלף ומדובר במשכורת ממוצעת כבר עדיף 0.1 מצבירה ו1.5 ומטה מהפקדות.

    תודה על העזרה!
    אני לא יכול להגיד כמה בדיוק המשכורת, כי אני לא יודע.
    אני מעריך שמדובר במשכורת סביב 20 K, וסכום הצבירה בפנסיה סביב 400- 500 K.

  • @השומר כתב בהעמלות האלו הגיוניות?:

    @אפ_על_פי_כן ההשתלמות ודאי מציאה גדולה. בפנסיה צריך לדייק את הסכום שיש ואת סכום ההפקדות בהערכה גסה מאוד אם הסכום הצבור מעל 200 אלף ומדובר במשכורת ממוצעת כבר עדיף 0.1 מצבירה ו1.5 ומטה מהפקדות.

    תודה על העזרה!
    אני לא יכול להגיד כמה בדיוק המשכורת, כי אני לא יודע.
    אני מעריך שמדובר במשכורת סביב 20 K, וסכום הצבירה בפנסיה סביב 400- 500 K.

    @אפ_על_פי_כן אם זה עד 540 אלף הצבירה, שווה להישאר במה שמציעים אם זה עובר את זה עדיף לעבור ל0.1 מצבירה ו1.5 אפילו מהפקדות (חישבתי לפי משכורת של 20 אלף כמובן שלהפוך 400 ל540 זה יכול להיות תוך שנה וקצת ובמקרים טובים אף פחות) בהצלחה.

  • @אפ_על_פי_כן אם זה עד 540 אלף הצבירה, שווה להישאר במה שמציעים אם זה עובר את זה עדיף לעבור ל0.1 מצבירה ו1.5 אפילו מהפקדות (חישבתי לפי משכורת של 20 אלף כמובן שלהפוך 400 ל540 זה יכול להיות תוך שנה וקצת ובמקרים טובים אף פחות) בהצלחה.

    @השומר כתב בהעמלות האלו הגיוניות?:

    @אפ_על_פי_כן אם זה עד 540 אלף הצבירה, שווה להישאר במה שמציעים אם זה עובר את זה עדיף לעבור ל0.1 מצבירה ו1.5 אפילו מהפקדות (חישבתי לפי משכורת של 20 אלף כמובן שלהפוך 400 ל540 זה יכול להיות תוך שנה וקצת ובמקרים טובים אף פחות) בהצלחה.

    תודה רבה מאד

  • מברר עבור בת משפחה -
    דמי ניהול :
    פנסיה: מצבירה 0.225% מהפקדה 0.0%
    השתלמות: מצבירה 0.25% מהפקדה 0.0%
    סכומים של מאות אלפי ש"ח.

    נאמר לה שזו הטבה מיוחדת עקב היותה עובדת בארגון גדול, שיש לו הסכם עם חברת הביטוח.
    האם זה כזה "גרויסע מציאה" ?

    @אפ_על_פי_כן
    אפשר לשלוח לי למייל את הדו"ח הפקדות ואנסה לבדוק.

  • אשמח לדעת על קרן פנסיה בהראל עם עמלות
    image.png
    האם ניתן לקבל עמלה נמוכה יותר וא"כ היכן מומלץ?
    תודה רבה

  • אשמח לדעת על קרן פנסיה בהראל עם עמלות
    image.png
    האם ניתן לקבל עמלה נמוכה יותר וא"כ היכן מומלץ?
    תודה רבה

    @חנינא זה מאד תלוי נתונים אישיים.
    לדוגמה גודל משכורת, סכום מצטבר בפנסיה, הסכמי מקום עבודה, חבירות בארגון מקצועי והאם יש לך סוכן או לא (בסוף הסוכן מקבל כסף אז זה משפיע לרעה אבל מצד שני הוא יכול להפעיל קשרים לקבל הנחות).

    גם החישוב מה שווה תלוי ביחס בין הצבירה להפקדות החודשיות.

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    1 פוסטים
    37 צפיות
    רחל עומסיר
    שלום וברכה, לאחר משלוח הדיוור בנושא הפקדות לקרן השתלמות מעל התקרה, חשוב לי לדייק נקודה אחת. בדיוור נכתב כי: "כל משיכה מאפסת את הוותק על ההפקדות שנותרו." הניסוח המדויק הוא: משיכת כספים אינה מאפסת את הוותק שנצבר על הכספים הקיימים בקרן. עם זאת, הפקדות חדשות שיבוצעו לאחר המשיכה יתחילו לצבור ותק חדש משלהן לצורך הפטור ממס. תודה לקוראים הערניים שהסבו את תשומת ליבי לנקודה זו. שאלת קורא "מה קורה כאשר מושכים כספים מקרן השתלמות שהופקדו מעל התקרה וכבר שולם עליהם מס? האם יש מס נוסף מלבד מס רווחי הון?" זו שאלה מצוינת. כאשר מדובר בהפקדות מעל התקרה שעליהן כבר שולם מס באמצעות זקיפת שכר, לא משלמים שוב מס על סכום ההפקדה עצמו בעת המשיכה. עם זאת, הרווחים שנצברו על אותם כספים אינם נהנים מהפטור ממס רווחי הון הקיים בקרן השתלמות, ולכן יחול עליהם מס רווחי הון בהתאם להוראות החוק. חשוב לדעת שבאותה קרן יכולים להימצא במקביל כספים פטורים וכספים חייבים במס, ולכן אופן החישוב בעת המשיכה מורכב יותר ממה שנראה במבט ראשון. כיצד ניתן לדעת כמה מהכספים בקרן חייבים במס? קרן ההשתלמות מנהלת רישום של הכספים הפטורים והחייבים במס, ולכן ברוב המקרים הגוף המנהל יודע לבצע את חישוב המס באופן אוטומטי בעת המשיכה. האם יש צורך באישורים מיוחדים בעת המשיכה? בדרך כלל לא. כאשר מדובר במשיכה רגילה לאחר שהקרן הפכה לנזילה, הגוף המנהל מבצע את חישוב המס בהתאם לנתונים הקיימים אצלו. עם זאת, במקרים חריגים או כאשר קיים ספק לגבי סיווג הכספים, ייתכן שיהיה צורך בהצגת מסמכים או בפנייה לבירור מול הגוף המנהל. כיצד מחושב מס רווחי ההון בפועל? המס חל רק על הרווח שנצבר על הכספים החייבים במס, לאחר נטרול רכיב האינפלציה (ירידת הערך של הכסף) בהתאם לכללי מס רווחי הון. האם קיימים מקרים שבהם נגבה מס ביתר? כן. לעיתים קיימות טעויות ברישום הנתונים או במעקב אחר רכיבי הקרן לאורך השנים. במקרים כאלה עלול להיגבות מס גבוה מהנדרש, ולכן כאשר מדובר בסכומים משמעותיים כדאי לבדוק את פירוט המשיכה ואת אופן חישוב המס. לסיכום הפקדות מעל התקרה אינן נהנות מכל יתרונות המס של קרן השתלמות רגילה, אך אין משמעות הדבר שמשלמים מס פעמיים. ההפקדה עצמה כבר מוסתה בעת קבלתה, ובמועד המשיכה המס חל בדרך כלל רק על הרווחים שנצברו על החלק החייב. הכותבת הינה יועצת פנסיונית מורשית ומתכננת פרישה
  • 0 הצבעות
    23 פוסטים
    155 צפיות
    ברכת ה' תעשירב
    @998877 said: @השומר ב-https://revach.pages.dev/ יש תיבה לפניות שבו תוכלו לשאול את @הון_כשר בכל עניני ההלכה והמציאות והוא יענה לכם פרגון כזה לאחר ויכוח גלוי ראוי לכל הערכה
  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    102 צפיות
    הון_כשרה
    @דרור לא עוזר להפעיל - אין שום הבדל בין להפקיד לשם או לפתוח חדש
  • 0 הצבעות
    9 פוסטים
    248 צפיות
    דל גאהד
    @מרן-הצדיק יישר כח
  • 13 הצבעות
    57 פוסטים
    2k צפיות
    י
    https://marketing.isracard.co.il/clubs/ זה הכרטיס של ישרכרט, שם הכרטיס הוא BASIC הוא מצויין לרכישות בחו"ל להשוואה, דמי כרטיס- ישרכרט חינם, מותנה בשימוש כל שהוא כל חודש, במקס חינם, (רשמית מותנה כל עוד הלקוח עובד בפייסבוק, מעשית כנראה חינם לכולם) עמלת המרה- בישרכרט חינם, במקס 1 אחוז, תאריך החיוב על עסקאות חול- בישרכרט נדחה לתאריך החיוב החודשי ללא עלות, במקס כנראה גם כך, אולי צריך לבקש את זה ולבדוק שזה לא עולה עמלה, מאמץ בפתיחת הכרטיס- בישרכרט צריך זיהוי באמצעות מצלמת מחשב ואז הכרטיס פעיל מיד ונשלח בדואר רגיל, במקס לפי הזכור לי אין צורך בזיהוי כזה רק בת.ז. לשליח