דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • 0 לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • תגיות
  • פופולרי
  • נושאים נבחרים
  • כל המאמרים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
עיצובים
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו אתר

הפורום הכלכלי החרדי הראשון

ר

רבות מחשבות

@רבות מחשבות
אודות
פוסטים
37
נושאים
1
שיתופים
0
קבוצות
0
עוקבים
0
עוקב אחרי
0

פוסטים

פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

  • התנכלות לציבור החרדי בקרית גת! מה עושים?
    ר רבות מחשבות

    @אליחי-ר.
    הרגע או הרגע
    הרבה רגעים עברו מהרגע שכתבת
    המציאות דינמית ומשתנה כל הזמן
    ב"ה חריש נמצאת במגמת התחרדות חיובית כל העת
    זאת המציאות כרגע לפחות

    נדל"ן ומשכנתאות התייעצות חרדים בפריפריה

  • התנכלות לציבור החרדי בקרית גת! מה עושים?
    ר רבות מחשבות

    @ישעיהו
    ג"כ כותרת הפוסט היא ההתנכלות של ראש העיר לצבור החרדי בק"ג
    בחריש לעומת זאת ראש העיר הנוכחי הוא אדם דתי שתומך בצבור החרדי ועובד יד ביד עם הציגים מתוך כבוד הערכה והבנה למי שיודע
    הכח וההשפעה של הציבור החרדי בעיריית חריש גדול יותר ממקומות אחרים מעורבים גם אם יש בהם צבור גדול יותר מספרית
    והדבר משמעותי מאד

    נדל"ן ומשכנתאות התייעצות חרדים בפריפריה

  • כי אם החרש תחריש...
    ר רבות מחשבות

    @חיימון
    הם כבר תקופה בודקים אפשרות של פתיחת קהילה בחריש
    לפני חצי שנה באו האדמו"ר הצעיר בלווי פמליתו לעיר לסקירה על ההתפתחות החרדית שם
    הם ג"כ התמודדו על מכרז בשכונת חריש דרום שנמצאת בשלבי פיתוח
    אני לא יודע היכן זה אוחז מצידם כעת

    נדל"ן ומשכנתאות קהילה ליטאית

  • פודקאסטים ופרסומים בנושא מגורים בפריפריה
    ר רבות מחשבות

    @ועדת-הדיור-בצפון
    הקישור חסום בנטפרי

    נדל"ן ומשכנתאות נדלן פריפריה קהילות פודקאסט

  • "בשורה ענקית בתחום הדיור בבית שמש"
    ר רבות מחשבות

    הפתרון הזה הוא לבנות בית חולים מתחת לגשר..

    נדל"ן ומשכנתאות בית שמש דיור זול

  • דרום [אופקים-נתיבות]
    ר רבות מחשבות

    @איש-צדיק
    רק כדאי לשים לב למיקום
    סיפר לי אחד שקנה באחד הפרויקטים בנתיבות
    שבאו לא מכבר לסיבוב בדירה לפני האיכלוס
    ולפתע גילו שהמרפסת פונה לבית קברות..
    כשהם חתמו חוזה הוא לא היה שם רק במהלך הבניה הוסיפו לו שטח

    נדל"ן ומשכנתאות פתרונות דיור

  • כי אם החרש תחריש...
    ר רבות מחשבות

    Md.pdf

    נדל"ן ומשכנתאות קהילה ליטאית

  • כי אם החרש תחריש...
    ר רבות מחשבות

    @איש-קיש
    נכון שמצד המחפש הוא רוצה רק לראות
    אך מצד הנותן הוא לוקח בחשבון בית עם 3 סעודות לכלוך של ילדים
    ויש כאלה שקשה להם עם זה
    מבין את שני הצדדים ..

    נדל"ן ומשכנתאות קהילה ליטאית

  • כי אם החרש תחריש...
    ר רבות מחשבות

    @איש-קיש
    מן הסתם יש דירות בחריש שבהחלט אפשר להרגיש שם בצימר
    בכללי אצל ציבור האברכים מקובל לבקש דירה לשבת ללא תשלום או תשלום סמלי
    והאמת שזהו דבר שלא מובן מאיליו בכלל
    אנשים משלמים כל חודש החזר חודשי גבוה על הדירה עצמה וכל המסביב
    אז אצל שכנים זה שמור לי ואשמור לך אבל בלי מחויבות זה בהחלט חסד גדול
    וצריך מאד להעריך את זה וכמובן לא לצפות שיחטפו את זה
    היה ראוי לפתוח לזה פוסט בנפרד על המנהג הרווח לבקש דירות לשבת ללא תשלום מספק
    ולא נדבר על משכיר שמבקש מהאברך ששוכר את יחידתו את הדירה כשנוסע
    כשבעל הבית מקבל גם תשלום על אותה שבת וגם את הדירה בעצמה....

    נדל"ן ומשכנתאות קהילה ליטאית

  • כי אם החרש תחריש...
    ר רבות מחשבות

    @איש-קיש said:

    וגם הצעתי כסף

    רבות-מחשבות said:

    ולא סמלי בעלמא

    נדל"ן ומשכנתאות קהילה ליטאית

  • כי אם החרש תחריש...
    ר רבות מחשבות

    @איש-קיש
    מן הסתם היית בקהילות של דירות ישנות וכו'
    בחריש דירות חדשות וכו' אנשים יותר שומרים על הדירה
    אולי העובדה שאנשים לא חוטפים את זה בשתי ידיים
    מעידים על זה שהאנשים במקום טוב להם ולא מרגישים תלויים במי שעדין לא הגיע
    תנסה מראש אצל אחד שמכיר אותך אישית
    כמו כן מומלץ להציע תשלום מראש ולא סמלי בעלמא

    נדל"ן ומשכנתאות קהילה ליטאית

  • מה עדיף עכו או חריש?
    ר רבות מחשבות

    הרב אלון דוד
    הנושא מיצה את עצמו
    אני חושב שאפשר לתת לנושא להרגע לכמה חודשים

    נדל"ן ומשכנתאות עכו חריש דירות למכירה ריכוז חרדי השקעות נדלן

  • בית שמש או אחיסמך?
    ר רבות מחשבות

    יש כאן שיקול מצד אופי האוכלסיה וזה מאוד תלוי באופי של הזו"צ
    זה כמו לשאול איפה לגור בקרית ספר או בביתר עילית
    באחיסמך גרים באזור אחד מאות משפחות לטאיות ויש כאלה שאוהבים את זה
    יש את זה גם בבית שמש ברמה ג 1 גם שם זה אזור ליטאי מרוכז
    מאידך רמה ד' רק רבע או פחות מרחבי השכונה זה ליטאים שמפוזרים בכמה מקומות ואילו השאר זה חסידים וספרדים
    מה שנותן מגוון למקום והרגשת שחרור יותר כעין ביתר עילית למי שמכיר

    נדל"ן ומשכנתאות נדלן חרדי אחיסמך בית שמש דירה זוגות צעירים

  • כי אם החרש תחריש...
    ר רבות מחשבות

    שמח לראות שהפוסט הזה הציף וחידד את האופציה של המגורים בחריש
    רק אספר בלחישה כי עסקנים מחסידות חשובה ממרכז הארץ באה לפני מספר חודשים יחד עם רבם לחריש
    לבדוק את האפשרויות לפתיחה של קהילה בעיר ועוד לא נאמרה המילה האחרונה..
    אז יתכן שמתחת לפני השטח העסק מתחיל לבעבע..
    והחכם עיניו בראשו

    נדל"ן ומשכנתאות קהילה ליטאית

  • כי אם החרש תחריש...
    ר רבות מחשבות

    מצרף פה שתי מאמרים של שתי אנשים מחוץ לחריש שההסתובבו לאחרונה ממש בחריש והנה התובנות שלהם
    נ.ב. מתנצל מראש אם זה מעצבן או חופר למישהו

    מאמר של ניסן עציוני על חריש:

    חלק מרכזי מאד בהתיישבות חרדית באזור מגורים, ביצירת הוויה ישיבתית ותחושה של שייכות בשכונה חילונית שמתחילה להתמלא פתאום בזוגות צעירים שמנסים להפריח את השממה, תלויה בוותק של התושבים, בחיבור שלהם למקום, תחשבו על דיירים שגרים שנים באזור, שגדלו בו, שמתגוררים בסמיכות למשפחה ולהורים, בדירה משלהם בה הספיקו כבר להשקיע, ומצאו עבודה וסידור לילדים, הקבוצה החרדית שמגיעה לפתע לשכונה ולעיר ועלולה לפגוע בצביון הותיק שלה לא מבריחה אותם, אם כבר גורמת להם לעמוד ולהלחם על הסביבה הטבעית שלהם.
    שונה מכך הם דיירים חדשים, אנשים שרק בשנים האחרונות קבעו בעיר את מושבם, שעדיין לא בה רכשו דירה, ההורים שלהם והמשפחה שלהם בכלל לא גרים באזור, מה שבין כה מקשה עליהם להתרגל לאזור החדש, וברגע שמגיעה קבוצה חרדית זה סיבה והזדמנות עבורם לנסות למצוא את עצמם במקום חדש.
    את הפספוס הגדול של העיר חריש סיימנו לבכות כבר מזמן, את עצת אחיתופל שסיימה את העתיד החרדי של העיר שתוכננה עבורו גם למדנו הדק, בתקווה שלא תשנה במקומות נוספים, ועדיין יש בעיר הזו כל כך הרבה נקודות ותקוות שאני חייב לעצור ולדבר עליה.
    בעיר חריש של ימינו כבר לא עומד בראש - ראש עיר עם כיפה שחורה שפותח עסקים בשבת, יש בה תשתית מצוינת להתיישבות חרדית, בניינים נמוכים בלי צורך במעלית שבת, עירוב, חנויות כשרות למהדרין לא רק של אוכל אלא גם של ביגוד, בתי כנסת, מוסדות חינוך מצוינים, כוללים, מאפיות, צולנטיות, אפילו מקומונים חרדים ואתר חרדי יש בה, גם תחבורה ציבורית לריכוזים חרדים יש במינון נמוך, ונציגי ציבור חרדים שיושבים בקואליציה ודואגים לצורכי הציבור.
    הכל מוכן ומזומן בצורה חדשה יפה ומבריקה, עיר חדשה ומצוחצחת, חוץ מדבר אחד, הצביון, סגנון האנשים שכבר הגיעו לחריש מהמגזר החרדי הוא צבעוני מאד ורחב מידי, מה שמקשה על גיבוש מסודר של קהילות בעיר, מה שחסר לעיר הזו זה התגבשות מסודרת של בוגרי ישיבה מסוימת, של קהילה אחת, של אנשים מאותו הצבע והסגנון שיתנו החייאה לעתיד התורני של העיר וירימו אותה לגבהים עצומים.
    ועכשיו לחלק שגרם לי לכתוב עכשיו את המאמר, העיר חריש היא כנראה זו המאכזבת ביותר למשקיעים, מחירי הדירות בה לא מפסיקים לרדת, הרבה מהזוכים בהגרלות מחיר למשתכן האחרונה העדיפו לוותר על הזכיה שלהם כי איתרו דירה שכבר בנויה באותו המחיר בעיר, אבל זו בדיוק הסיבה שהיא מתאימה למי שמחפש דירה למגורים.
    בשבועות אלו משתחררים לשוק שגם ככה המחירים בו יורדים, עוד עשרות ומאות דירות מפרויקטים בשכונת בצוותא, של זוכים במחיר למשתכן שמעכשיו מותר להם למכור את הדירות שלהם, זה עשוי להציף את השוק ולהוריד עוד יותר את המחירים שגם היום נעים על 1,300 1,400 לדירות מכובדות עם מרפסות ענק, חניה צמודה ומחסן מוסדר.
    מחירים שפוים לחלוטין, במיקום מרכזי סמוך ונראה לכביש שש, לא בסמיכות לג'והאריש, לא רחוק כמו עכו על הנייר, לא נתיבות שבדרום הרחוק, ולא רכסים שבצפון, כל מה שחסר לעיר הזו, זה צביון שונה, התגבשות של קבוצה של 100 או 200 משפחות יכולות בקלות לשנות אותה מהקצה אל הקצה.
    יש נתון דרמטי שיקל מאד על שינוי כזה, העיר חריש, היא העיר בה גרים מספר השוכרים הגבוה ביותר בארץ, למעלה מ52% מתושבי העיר הם בכלל שוכרים, (הרבה מאד מהמשכירים הם חרדים, אבל זה נושא נפרד) ברגע שהם ירגישו שלא בנוח, בשניה שהם ירגישו שמשהו בסגנון של העיר שבה הם חיים משתנה, הם לא ימהרו להאבק, אלא פשוט לא יחדשו חוזה וינטשו את העיר, האחיזה שלהם בעיר היא חלשה ויכולה ברגע אחד להתחלף למקום אחר.
    כל מה שהעיר הזו צריכה, זה התאגדות של אנשים יוזמתיים שיובילו מעבר המוני אליה, בצורה בטוחה ונכונה שלא תקפיץ את המחירים, ואולי יום אחד נגלה שכל הפספוס הגדול במכרזים פגע בכלל בקבלנים, אבל לציבור זה היה רווח והצלה ממקום אחר, עשור מאוחר יותר.
    ההתיישבות הזו חייבת לבוא בהתארגנות, בתכנון, באסטרטגיה, בעיקר כדי שלא להעלות את המחירים שמתייקרים אוטומטית בכל עיר שעוברת תהליך של הגעת חרדים.
    בחריש יש את כולם, יש בה את כל הסגנונות, את כל הרבדים, את כל הצורות, הבעיה שלה שיש בה רק קצת מהכל, ברגע שיהיה ריבוי לאחד הסגנונות, הוא זה שיוביל את הקו בעיר ויהפוך אותה למקום עם צורה ספציפית.
    לתגובות nisanetzioni@gmail.com

    מאמר של יעקב רינייץ מומחה נדל"ן על חריש
    בית שמש של הצפון? יצאתי לבדוק את המהפכה בחריש
    אחת לכמה שבועות אני יוצא מהמשרד לשטח. אני מאמין שאין תחליף למראה עיניים כדי להבין איפה באמת נמצאת ההזדמנות הבאה. בסיורים האלו אני מגלה בכל פעם מחדש את החוסן הנפשי של האברכים שלנו. המעבר לפריפריה הוא צעד לא מובן מאליו, והם -בנחישותם- משמשים כעמוד האש שלפני המחנה.
    ביום חמישי האחרון סיירתי בחריש (רק 50 דקות מבני ברק). העיר שהייתה ההבטחה הגדולה לפני 15 שנה, עדיין נמצאת בתהליך של חיפוש עצמי, אבל הנתונים בשטח מספרים סיפור מרגש:
    העובדות בשטח: אמנם אין שכונה חרדית מובהקת, אך אין רחוב שאין בו משפחות חרדיות. בניגוד לאוכלוסייה הכללית שרובה בשכירות, המשפחות החרדיות רוכשות דירות וקובעות יתד.
    הצמיחה המטאורית: לפני 6 שנים היו כאן פחות מ-200 משפחות. כיום אנחנו מתקרבים ל-3,000 – כשליש מהעיר! במוסדות החינוך והגיל הרך, המספרים גבוהים אף יותר.
    הזדמנות במחיר: המחירים כיום נעים בין 12,000 ל-14,000 ש"ח למ"ר, ועדיין לא נאמרה המילה האחרונה.
    השורה התחתונה: מי שזוכר את בית שמש של לפני 30 שנה, מזהה את התבנית. חריש הולכת, לכאורה, בדיוק באותו נתיב וזה הזמן להחזיק את העיר הזו חזק על המכ"ם.

    נדל"ן ומשכנתאות קהילה ליטאית

  • מענה לטענות של דוד טופורוביץ
    ר רבות מחשבות

    @מתיתיהו
    לא חכמה להתחיל מהפורום
    כנראה לא הקשבת לפודקאסט של ר' אריה ליבובויץ עם ר' דוד טופורוביץ
    הוא הביא שם נתונים מארה"ב {שכידוע ג"כ נשלט ע"י האברכים...]
    על כמות הכסף שנכנס בשנת 2025 לאסאנדפי מהקרנות הפסיביות
    וכמות הכסף שיצא ע"י משקיעים אקטביים הפער היה משהו כמו 200 מליארד דולר לטובת הפסיביים
    תעיין בתשובות הרב בואו חשבון על ענייה נכונה על טענות אלו

    שוק ההון והשקעות דוד טופורוביץ השקעה פאסיבית פיזור השקעות מדד באפט שוק המניות

  • השקעה ללא סיכון לטווח הארוך, ניפוץ המיתוס שהתקבע.
    ר רבות מחשבות

    @דוד-בן-זיקרי
    ציטוט מהחוברת של בנקל

    כדי שנגיע למצב שבשנה אחת נפסיד
    את רוב הסכום, פירושו של דבר שמרבית
    חברות המזון, הטכנולוגיה, האנרגיה,
    התרופות, הבניה, הנשק, ועוד ועוד, יפשטו את
    הרגל בשנה אחת. חשש כזה הוא מאוד לא סביר.
    אירוע קטסטרופלי כזה, אמור להיות בערך בסדר
    גודל של מלחמת העולם השניה.
    ובמידה ויקרה כזה דבר, מסתבר שרוב הציבור
    יאלץ לפשוט את ידו לפת לחם ברחובות, ולא יהיה
    מי שיתן להם צדקה. במצב כזה מסתבר שיהיו לנו
    בעיות גדולות יותר להסתדר איתם מאשר חתונות

    שוק ההון והשקעות כל המאמרים השקעות לא סיכון סיכון רצף תשואות שוק ההון פיזור השקעות

  • השקעה ללא סיכון לטווח הארוך, ניפוץ המיתוס שהתקבע.
    ר רבות מחשבות

    @דוד-בן-זיקרי
    א"כ יסביר לנו כבודו האם יש למשקיעי האסאנדפי סיכון מסוים של הפסד של הקרן ל 34 שנים?

    שוק ההון והשקעות כל המאמרים השקעות לא סיכון סיכון רצף תשואות שוק ההון פיזור השקעות
  • התחברות

  • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

  • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
  • פוסט ראשון
    פוסט אחרון
0
  • דף הבית
  • לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • תגיות
  • פופולרי
  • נושאים נבחרים
  • כל המאמרים
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום