דילוג לתוכן

אזרח אמריקאי ושוק ההון, כל מה שצריך לדעת!

נושאים מוצעים


  • 20 הצבעות
    6 פוסטים
    307 צפיות
    העץ הרענןה
    מסקנה אישית שלי אין לרעות בשדות זרים ונחסה בצל עץ רענן ושאר בני התורה
  • 6 הצבעות
    4 פוסטים
    301 צפיות
    איציק התותחא
    מעלות הקרן 1185164 – Invesco MSCI World UCITS ETF Acc הקרן נסחרת בשקלים, ולכן במס רווחי הון מנכים את האינפלציה מהרווח משלמים מס רק על התשואה הריאלית. בזכות שהיא קרן אירית (UCITS Ireland) + מנגנון הצבירה (Accumulating), הדיבידנדים חוזרים ומשקיעים אוטומטית בתוך הקרן. זה נותן שני יתרונות: מס של 15% בלבד על דיבידנדים אמריקאיים (במקום 30%) + דחיית המס הישראלי של 25% על דיבידנדים.
  • מכירת נכס לטובת שוק ההון

    נדל"ן ומשכנתאות נדלן שוק ההון
    12
    0 הצבעות
    12 פוסטים
    408 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @shimon להצליח לשכנע אנשים למכור עיסקה הפסדית מאוד מאוד קשה. יש לאנשים תחושה של עלות שקועה וחבל להם. ישבתי לפני שנתיים עם זוג עם דירה בביתר שרכשו על הנייר, הסברתי להם ששווה להם למכור ולעבור ללוד (זה מה שהתאים להם לפי הנתונים שלהם) הם הסבירו לי שהיתה להם כבר הצעה טובה יותר קודם לכן ואז הם לא מכור, אז עכשיו במחירהזול ימכרו? וגם זה יצא שהם עשו סיבוב בלילהרוויח וחבל להם. תכל'ס- הם לא מכרו, הדירה שלהם נשארה בינתיים אותו מחיר, והדירה בלוד עלתה כבר משמעותית. (לוד היתה בתשפ''ה מקום ראשון בארץ עם עלייה של 37% אאל''ט) לעיניננו, אכן חבל לפרוע את המשכנתא, ומי שמפסיד פעם בסופו של דבר בעז''ה ילמד איך נכון להשקיע. @אנונימי2 כתב במכירת נכס לטובת שוק ההון: עוד אחד מנפגעי באר שבע.... לענ''ד ההגדרה הנכונה היא עוד אחד מנפגעי המתווכים הלא אמינים. באר שבע אמנם לא עלתה כלל, אבל לעומת זאת היא מניבה עדיין תשואה מעולה. לצערי, יש הצעות עם כאלו מספרים מגרים שקורצים לאנשים אבל לא בפועל, רק תאורטי. לקוחות שמוגבלים מאוד מבחינת החזר חודשי יכולים לרכוש שם דירה ולהרוויח מכך שיש להם נכס בעז''ה בסיס לנישואי הילדים. (ואגב זו דוגמא שאין מה להשוות לשוק ההון כי שווה ערך לאנשים שכמעט ולא יכולים להשקיע כל לחודש) יש ב''ה (מעט) מתווכים ישרים שיודעם להביא דברים טובים. מצרפת כאן ניתוח מרתק על היחס בין באר שבע לחיםה שמראה שבבאר שבע קל הרבה יותר להשכיר דירה היום לעומת חיפה. זאת נקודה כללית שכיום יש בחיפה פיחות משמעותי בביקושים, הנה נתונים מרתקים: באר שבע: בבאר שבע יש אוכלוסייה של כ-220,000 תושבים, מה שהופך אותה למטרופולין הרביעית בגודלה בישראל, המשרתת בנוסף כ-750,000 אזרחים מהמרחב כולו. המספר המדויק משתנה מעט בהתאם למקור, אך נתונים עדכניים מצביעים על כ-211,000-220,000 תושבים, עם צמיחה משמעותית בשנים האחרונות. [image: 1769634200980-image-26.png] חיפה: נכון לסוף שנת 2025 ותחילת 2026, אוכלוסיית חיפה מונה כ-294,000–295,000 תושבים. חיפה היא העיר השלישית בגודלה בישראל, והיא משמשת כמרכז המטרופולין של צפון הארץ, המונה כ-937,000 תושבים. נתוני הביטוח הלאומי מעדכנים את מספר המבוטחים בעיר ל-283,052 נכון לדצמבר 2025. [image: 1769634213785-image-25.png] באופן כללי בחיפה יש פי 1.5 דירות להשכרה לעומת באר שבע ביחס לכמות התושבים.! (עדיין בלי שום יחס לערים מבוססות כמו בני ברק או ירושלים, ומכאן החשיבות והדיוק כי שם כמעט אין מצב שדירה תעמוד ריקה לאורך זמן גם אם היא בעיתית)
  • 3 הצבעות
    24 פוסטים
    953 צפיות
    ס
    @משקיע-ערך בן הזוג הישראלי צריך לפתוח חשבון בנק על שמו בלבד (עו"ש רגיל, בלי לסחור בבנק), ואז לפתוח חשבון מסחר על שמו ולהעביר את הכסף מחשבון בנק זה שעל שמו.
  • מיסוי אמריקאי: מהו מס עזבון?

    מסחר עצמאי
    1
    2 הצבעות
    1 פוסטים
    106 צפיות
    ס
    מהו מס עזבון? זהו מס המוטל על הנכסים של נפטר אזרח ארה"ב, או על נכסים בארה"ב – בין נכס פיזי ובין מניות או קרנות סל אמריקאיות – גם אם החזיק אותם נפטר שאינו אזרח ארה"ב. כאן דוקא יש יתרון לאזרח האמריקאי; עיזבון של אזרח ארה"ב פטור ממס עד 11.4 מליון דולר, אבל עיזבון של מי שאינו אזרח ארה"ב פטור רק עד 60,000$, ומשם והלאה יש חבות מס בשיעור 35%. יודגש – זהות המוריש היא הקובעת, אם הנפטר הוא אזרח ארה"ב תקרת הפטור היא 11.4 מליון, ואם הנפטר הוא לא אזרח ארה"ב תקרת הפטור היא רק 60 אלף, זהות היורשים – בין אם הם אזרחי ארה"ב ובין אם לא – אינה משנה. יוצא מן הכלל; כאשר היורש הוא בן זוג של הנפטר וגם אזרח ארה"ב, במקרה כזה אין מס עזבון כלל, בין אם הנפטר הוא אזרח ארה"ב ובין אם לא.