דילוג לתוכן

אזרח אמריקאי ושוק ההון, כל מה שצריך לדעת!

נושאים מוצעים


  • 13 הצבעות
    17 פוסטים
    408 צפיות
    העץ הרענןה
    @לא-רק-סנופי said: חבל להתפלמס יותר מידי. מי שחוברת כזאת או אחרת מצליחה לבלבל אותו באמת לא כדאי שישקיע בשוק ההון. הרי כשיהיה משבר הוא ירוץ למשוך את הפנסיה שלו, ואח"כ עוד יספרו ש"בסוף כולם מפסידים"... אכן אני מסכים איתך, לעיתים אני חושב כי ה"שירות" שטופורוביץ עושה למשקיעים פאסיביים, הוא נפלא. הוא באמת טוב בלהנגיש את הסיכון לציבור, דא עקא שהוא לא צודק. אבל מי שנבהל מכל ירידה בשוק, או אפילו מכל חוברת בהחלט מקומו לא בשוק ההון.
  • 0 הצבעות
    17 פוסטים
    875 צפיות
    ב
    @אבי-ה-נערה said: מאמר חשוב, אבל הוא משווה רק את שכבת דמי הניהול ושוכח את הפרמטר המשמעותי באמת - המס. בחשבון מסחר עצמאי משלמים 25% מס ריאלי בכל מימוש, ובקופת גמל להשקעה המס נדחה למשך שנים, מעבר בין מסלולים פטור ממס, ובמשיכה כקצבה אחרי גיל 60 - 0% מס על רווחי הון. ברגע שמכניסים את זה לחישוב, היתרון של 61,000 ש״ח שהוצג בחשבון המסחר מתפוגג ובמשיכה לקצבה הקופה מנצחת בפער ניכר. בנוסף, הטענה על עלות הסוואפ של אינווסקו (0.07%) נכונה אבל לא מאוזנת - דווקא בגלל המבנה הסינתטי, הקרן חוסכת ניכוי מס במקור של 15%-30% על דיבידנדים אמריקאיים, מה שמקזז ויותר את עלות הסוואפ ובפועל מביא תשואה עודפת על המדד. הקרן הסינתטית בנטו עוקפת קרן פיזית, לא נופלת ממנה. מצפה לפרק הבא, אבל כבר עכשיו ברור שאי אפשר לקבל החלטה מבוססת בלי לשלב מס, נזילות, היבט התנהגותי והטבות נלוות (הלוואה כנגד הקופה, ירושה, וכו׳) במשוואה. @יוסף-מינצברג אולי תסביר גם כאן את כל ההסבר שלך בפורום השני על המאמר
  • 3 הצבעות
    24 פוסטים
    953 צפיות
    ס
    @משקיע-ערך בן הזוג הישראלי צריך לפתוח חשבון בנק על שמו בלבד (עו"ש רגיל, בלי לסחור בבנק), ואז לפתוח חשבון מסחר על שמו ולהעביר את הכסף מחשבון בנק זה שעל שמו.
  • מיסוי אמריקאי: מהו מס עזבון?

    מסחר עצמאי
    1
    2 הצבעות
    1 פוסטים
    106 צפיות
    ס
    מהו מס עזבון? זהו מס המוטל על הנכסים של נפטר אזרח ארה"ב, או על נכסים בארה"ב – בין נכס פיזי ובין מניות או קרנות סל אמריקאיות – גם אם החזיק אותם נפטר שאינו אזרח ארה"ב. כאן דוקא יש יתרון לאזרח האמריקאי; עיזבון של אזרח ארה"ב פטור ממס עד 11.4 מליון דולר, אבל עיזבון של מי שאינו אזרח ארה"ב פטור רק עד 60,000$, ומשם והלאה יש חבות מס בשיעור 35%. יודגש – זהות המוריש היא הקובעת, אם הנפטר הוא אזרח ארה"ב תקרת הפטור היא 11.4 מליון, ואם הנפטר הוא לא אזרח ארה"ב תקרת הפטור היא רק 60 אלף, זהות היורשים – בין אם הם אזרחי ארה"ב ובין אם לא – אינה משנה. יוצא מן הכלל; כאשר היורש הוא בן זוג של הנפטר וגם אזרח ארה"ב, במקרה כזה אין מס עזבון כלל, בין אם הנפטר הוא אזרח ארה"ב ובין אם לא.
  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    635 צפיות
    אבי ר.א
    קישורים לטורים שנכתבו ע"י מחשב מסלול מחדש