דילוג לתוכן

הזדמנות ב-S&P או מלכודת? (התלבטות לגבי הקרן השתלמות)

שוק ההון והשקעות
8 6 430 6
  • מרגיש לי שהשילוב של דולר נמוך (שפל של עשורים) והדשדוש האחרון במדדים יוצר חלון הזדמנות להפקדה לקרן השתלמות. בדרך כלל אני מחכה לדצמבר, אבל חבל לי לפספס את השערים האלה אם הדולר יתקן למעלה עד סוף השנה.

    מה אומרים? לרוץ להפקיד או שאין מה למהר?

  • רוב העצמאיים מחכים ליומיים האחרונים של השנה כדי להפקיד, רק בשביל ה'וי' על הטבת המס. אבל בואו נחשוב על זה רגע – אם כולם יחכו, והדולר יתקן למעלה ב-5-6% עד אז (מה שסביר שיקרה אחרי שפל כזה), הטבת המס 'תתקזז' מול שער חליפין גבוה יותר.

    מבחינתי, להפקיד עכשיו כשהמדד מדשדש והדולר ברצפה זה כמו לקנות את ההטבה בנחה. אני מעדיף 'לנעול' את השער הנמוך של היום מאשר להמר על מה שיהיה בדצמבר. הרי בסוף, אנחנו קונים יחידות של המדד, וכשיש הזדמנות לקנות יותר יחידות באותו שקל – למה לחכות?"

  • "לגמרי איתך בראש.
    רוב העצמאיים נזכרים בדצמבר רק בגלל המס,
    אבל שוכחים שבינתיים הם מפסידים זמן שוק ויכולים לאכול אותה בשער חליפין גבוה יותר.
    להפקיד עכשיו כשהדולר נמוך והמדד מדשדש זה פשוט לקנות את השוק ב'הנחה' כפולה.
    אם יש לך את הנזילות – לדעתי חבל לחכות ללחץ של סוף שנה,
    פשוט לנעול את השער של היום ולתת לכסף להתחיל לעבוד."
    כמובן לא מייעץ וכו'

  • מרגיש לי שהשילוב של דולר נמוך (שפל של עשורים) והדשדוש האחרון במדדים יוצר חלון הזדמנות להפקדה לקרן השתלמות. בדרך כלל אני מחכה לדצמבר, אבל חבל לי לפספס את השערים האלה אם הדולר יתקן למעלה עד סוף השנה.

    מה אומרים? לרוץ להפקיד או שאין מה למהר?

    @רואה-את-הנולד
    זה מעניין לראות את הדעות המגוונות,
    אחד שואל האם להשקיע עכשיו כדי לנצל את זה שהדולר נמוך.
    והאחר שואל אולי לעבור למסלול אחר כי אולי הדולר ימשיך לרדת.
    אם המטרה היא טווח ארוך,
    אז גם אם הדולר לא יעלה בשנה הקרובה,
    אתה יכול להסתכל ע"ז כמבצע ארוך.

  • "לגמרי איתך בראש.
    רוב העצמאיים נזכרים בדצמבר רק בגלל המס,
    אבל שוכחים שבינתיים הם מפסידים זמן שוק ויכולים לאכול אותה בשער חליפין גבוה יותר.
    להפקיד עכשיו כשהדולר נמוך והמדד מדשדש זה פשוט לקנות את השוק ב'הנחה' כפולה.
    אם יש לך את הנזילות – לדעתי חבל לחכות ללחץ של סוף שנה,
    פשוט לנעול את השער של היום ולתת לכסף להתחיל לעבוד."
    כמובן לא מייעץ וכו'

    @דוד-גולדברג כתב בהזדמנות ב-S&P או מלכודת? (התלבטות לגבי הקרן השתלמות):

    להפקיד עכשיו כשהדולר נמוך והמדד מדשדש זה פשוט לקנות את השוק ב'הנחה' כפולה.

    זה רק אם אתה קונה S&P500 או כל השקעה אחרת בדולרים, אם אתה משקיע במסלול מניות בארץ (כמו הרשימה כאן).

    אין סיבה לקנות כעת, זה 'לקנות ביוקר'.
    אני צודק?

  • אתה צודק
    אלא אם כן יתברר שזה היה עדיין בזול

  • הדרך הנכונה היא להפקיד בהוראת קבע, ולא לנסות לתזמן לא את השוק ולא את הדולר,
    העליות הגדולות ביותר בשוק לא קרו לא לפני משבר ולא אחרי, הם קרו באמצע!!

    מצרף מצגת שעשיתי על הדולר/שקל
    pdf24_converted.pdf

  • מי שעדיין לא ניצל את ההפקדות המצב עכשיו הרבה יותר טוב
    בעברית הירידות המשיכו
    קצת מזכיר את שנה שעברה שהיה בערב פסח הזדמנות מצויינת להפקיד

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    10 פוסטים
    174 צפיות
    מ
    לגופם של דברים: אני משער שהינך סומך על שיקול דעתך, כי הרי אם לא, מדוע שאלת -הרי גם התשובות שתקבל כאן יהיו נגועות, אל על כרחך שבדברים שבסברא, אתה בוחן אם הם מתקבלים על הדעת או לא, רוב הנידונים הם עניינים שבשיקול דעת, (אין אחד שיודע לחזות את העתיד). לגבי עובדות ניתן לברר בקלות יחסית. ומה שלא זה ולא זה, אכן אל תסמוך על אף אחד-כולל מי שלא נגוע, הרי מהיכן הינך יודע שהוא אכן מבין? אני מניח שרוב חברי הפורום (כולל אנוכי הקטן), אין להם שום אינטרס לא בזה ולא בזה, (אני אישית מושקע קצת בשוק הנדל"ן, והרבה פחות בשוק ההון, ועם זאת סבור שעדיפה בהרבה השקעה בשוק ההון). מרבית הממליצים משקיעים בעצמם באפיק שעליו הם ממליצים, כלומר הם מאמינים באמת בנכונות המלצתם. סתם שאלה, מה הינך עושה כשאתה צריך החלטה רפואית? סומך על הרופא הלא דתי עם אינטרסים ברורים? על העסקנים הרפואיים שגם להם בדר"כ יש אינטרסים, (חיוביים!! (לשמור על קשרים עם רופאים וכו')? אם שאלת למעשה (באמת?!), דבר ראשון פיזור- לא מניחים את כל הביצים בסל אחד, שנית- אם אכן לא הנדל"ן ולא שוק ההון- משכנעים אותך, ואתה חושש, ניתן להניח את הכסף בקרן כספית (עם הכשר!), אני מקוה שאתה לא חושד בי שיש לי בזה אינטרס כלשהוא . או כמובן בגמ"ח. מקווה שיישרנו את ההדורים!!
  • קרן השתלמות

    שוק ההון והשקעות שוק ההון והשקעות
    5
    0 הצבעות
    5 פוסטים
    143 צפיות
    רואה את הנולדר
    @דל-גאה said: [שואל ממש למעיישה, האם לפתוח עוסק פטור או לא, האם עדיף לחכות לחוק.] בכל מצב כדאי לך לפתוח כי קרן השתלמות שלעצמאי היא לא על החשבון של קרן השתלמות של שכיר.
  • 10 הצבעות
    3 פוסטים
    202 צפיות
    מ
    @בן-עליה תודה. מחמם את הלב. צודק.. העליתי את זה בתגובות בטור על פורים. אבל זה היה בלי מסר...
  • 2 הצבעות
    42 פוסטים
    1k צפיות
    הון_כשרה
    @משה-צבי הכוונה - כל הקרנות הכשרות על מדד עולמי הכולל כל המדינות , ההצמדה בהם הוא למט"ח (לצורך חישוב מס הריאלי).
  • להשקיע או לא?

    שוק ההון והשקעות השקעה להשקיע חשש מהשקעה
    14
    5 הצבעות
    14 פוסטים
    533 צפיות
    פלוספ
    @צמיחה יש לך את זה בדרייב? תעלה קישור.