דילוג לתוכן

אשמח לעזרה I לאיפה להעביר קרן פנסיה?

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
24 8 483 6
  • שלום וברכה!
    רציתי לשאול איך אני יודע שקרן הפניסה שלי נמצאת במסלול הנכון?
    אני במיטב בקרן "פנסיה מקיפה הלכה"זה מומלץ?
    אני רואה שיש גם "פנסיה כללית הלכה"
    מה עדיף? הם מחקים מדד? תודה!

  • שלום וברכה!
    רציתי לשאול איך אני יודע שקרן הפניסה שלי נמצאת במסלול הנכון?
    אני במיטב בקרן "פנסיה מקיפה הלכה"זה מומלץ?
    אני רואה שיש גם "פנסיה כללית הלכה"
    מה עדיף? הם מחקים מדד? תודה!

    @בית-שמש לבדוק איפה אתה נמצא זה לבדוק בתלוש משכורת באיזה חברה אתה ולהכנס באזור האישי ולראות את כל הפרטים

  • @בית-שמש לבדוק איפה אתה נמצא זה לבדוק בתלוש משכורת באיזה חברה אתה ולהכנס באזור האישי ולראות את כל הפרטים

    @שששששש אני במיטב בקרן "פנסיה מקיפה הלכה"
    זה מומלץ? אני רואה שיש גם "פניסה כללית הלכה"
    מה עדיף? הם מחקים מדד? תודה

  • השאלה באיזה מסלול לבחור? היא שאלה נכונה ובמקום!
    אבל אין קשר בינה לבין 'מקיפה' ו'כללית'.
    ואסביר:
    'מקיפה' או 'כללית', הם לא סתם עוד 2 מסלולים, אם תשים לב בכל אחד מהם קיימים רשימה של מסלולים דומים, למשל 'הלכה' קיים בשניהם, 'עוקב s&p' קיים בשניהם, וכן יתר המסלולים.
    'מקיפה' היא הפנסיה הרגילה, יש לקרן פנסיה מקיפה מספר מאפיינים ייחודיים, ובעיקר הבטחת תשואה, 30% מהכסף מובטח על תשואה של 5.15%, וזו הטבה ייחודית, לכן זה מוגבל עד לתקרה מסוימת, בעלי תלוש שכר מאוד גבוה ישימו לב שמופרש להם ל'מקיפה' - המקסימום שאפשר, והיתר ב'כללית'.
    ישנה אפשרות להכניס לכתחילה את הכל ל'כללית', אבל זה לא שווה, זה וויתור על הבטחת התשואה, וכל זמן שאינך מובטח שתצליח לקבל רווח גבוה יותר - אל תוותר על זה.
    נכון שהבטחת התשואה היא על 5.15%, והיום מדברים על ממוצע גבוה יותר במסלולים המנייתיים, אבל ה-5.15 מובטחים בלי סיכונים, והם גם צמודים למדד, כך שבסוף זה כ7.5% בלי סיכון, ואל תשכח שזה רק על 30% מכספך, כל היתר מושקע במסלול אותו תבחר.
    וכעת לשאלה איזה מסלול לבחור?
    לדעתי יש לשלב בין כמה מסלולים, כאשר בגיל צעיר להעדיף יותר במנייתי, ועם השנים לשנות, גם במנייתי עצמו לשלב בין עוקב s&p ועוקב מדדי מניות [שניהם ברוב החברות מסלולים כשרים], ולשלב גם מסלול 'הלכה' שבד"כ פחות מסוכן.
    כמובן שאין לראות במידע זה ייעוץ וכו'.

  • השאלה באיזה מסלול לבחור? היא שאלה נכונה ובמקום!
    אבל אין קשר בינה לבין 'מקיפה' ו'כללית'.
    ואסביר:
    'מקיפה' או 'כללית', הם לא סתם עוד 2 מסלולים, אם תשים לב בכל אחד מהם קיימים רשימה של מסלולים דומים, למשל 'הלכה' קיים בשניהם, 'עוקב s&p' קיים בשניהם, וכן יתר המסלולים.
    'מקיפה' היא הפנסיה הרגילה, יש לקרן פנסיה מקיפה מספר מאפיינים ייחודיים, ובעיקר הבטחת תשואה, 30% מהכסף מובטח על תשואה של 5.15%, וזו הטבה ייחודית, לכן זה מוגבל עד לתקרה מסוימת, בעלי תלוש שכר מאוד גבוה ישימו לב שמופרש להם ל'מקיפה' - המקסימום שאפשר, והיתר ב'כללית'.
    ישנה אפשרות להכניס לכתחילה את הכל ל'כללית', אבל זה לא שווה, זה וויתור על הבטחת התשואה, וכל זמן שאינך מובטח שתצליח לקבל רווח גבוה יותר - אל תוותר על זה.
    נכון שהבטחת התשואה היא על 5.15%, והיום מדברים על ממוצע גבוה יותר במסלולים המנייתיים, אבל ה-5.15 מובטחים בלי סיכונים, והם גם צמודים למדד, כך שבסוף זה כ7.5% בלי סיכון, ואל תשכח שזה רק על 30% מכספך, כל היתר מושקע במסלול אותו תבחר.
    וכעת לשאלה איזה מסלול לבחור?
    לדעתי יש לשלב בין כמה מסלולים, כאשר בגיל צעיר להעדיף יותר במנייתי, ועם השנים לשנות, גם במנייתי עצמו לשלב בין עוקב s&p ועוקב מדדי מניות [שניהם ברוב החברות מסלולים כשרים], ולשלב גם מסלול 'הלכה' שבד"כ פחות מסוכן.
    כמובן שאין לראות במידע זה ייעוץ וכו'.

    @א.א.פ. השאלה איך אני יודע איזה מסלולים במיטב עם כשרות?
    עוקב S&P כשר?
    תודה רבה לך על התשובה המפורטת!!

  • גלאט הון נראה לי שבמיטב זה כמו בדץ

    a702e7e9-7fda-493b-b1b2-8089ed6e6c09-image.jpeg

  • @א.א.פ. השאלה איך אני יודע איזה מסלולים במיטב עם כשרות?
    עוקב S&P כשר?
    תודה רבה לך על התשובה המפורטת!!

    @בית-שמש
    תוכל לראות באתר של אהרן זלץ את רשימת המסלולים הכשרים.

  • @בן-עליה תודה רבה עזרת לי מאוד!!
    הבנתי איזה מסלולים כשרים עכשיו נשאר לי לבחור את המסלול הכי מומלץ מבניהם, מה הכי כדאי ממצ"ב?
    64d0f5ab-c805-49c7-bba4-273b34825ffa-image.jpeg

  • @בן-עליה תודה רבה עזרת לי מאוד!!
    הבנתי איזה מסלולים כשרים עכשיו נשאר לי לבחור את המסלול הכי מומלץ מבניהם, מה הכי כדאי ממצ"ב?
    64d0f5ab-c805-49c7-bba4-273b34825ffa-image.jpeg

    @בית-שמש
    מסלול קימות וכן מסלול עוקב מדדי מניות הם מגודרי מט"ח,
    ובעת הזאת זה לא מומלץ, גם אם ימשיכו עוד קצת הירידות בדולר,
    אבל יש יותר סיכוי שזה יעלה.
    וכנראה אתה מתכוון להשקעה לטווח ארוך.

    מניות סחיר זה מדד עולמי.

    מסלול הלכה הוא לא 100% מניות.

  • ובהמשך לדברי @צמיחה
    המדדים המניתים הם טובים לזמן ארוך
    כאן יכנס המחלוקת הכללית האם עדיף סנופי או עולמי
    ואתה צריך להכיר את עצמך אם אתה מבין סביר להניח שלא כל הזמן יהיו עליות ולא צריך להילחץ ולעבור מסלול

  • ובהמשך לדברי @צמיחה
    המדדים המניתים הם טובים לזמן ארוך
    כאן יכנס המחלוקת הכללית האם עדיף סנופי או עולמי
    ואתה צריך להכיר את עצמך אם אתה מבין סביר להניח שלא כל הזמן יהיו עליות ולא צריך להילחץ ולעבור מסלול

    @בן-עליה @צמיחה
    תודה רבה לכם, אני לא מתכוון לגעת בזה בעז"ה למשך שנים לא משנה מה יהיה כי גם ככה אני לא עוקב אחרי השוק הזה, אז מה תכלס' עדיף?

  • @בן-עליה @צמיחה
    תודה רבה לכם, אני לא מתכוון לגעת בזה בעז"ה למשך שנים לא משנה מה יהיה כי גם ככה אני לא עוקב אחרי השוק הזה, אז מה תכלס' עדיף?

    @בית-שמש
    אני יותר מתחבר ל-S&P500, כי בפועל זה החברות הכי גדולות בעולם, וההכנסות שלהם מכל העולם, וזה לא רק 500 חברות, כי יש שם חברות שקנו המון חברות אחרות.

    ויש אחרים שיותר מתחברים למדד עולמי, כי השנים האחרונות היו מאוד טובות ל-S&P500, אז יש סיכוי שהשנים הקרובות יהיו פחות טובות.

  • @בית-שמש
    אני יותר מתחבר ל-S&P500, כי בפועל זה החברות הכי גדולות בעולם, וההכנסות שלהם מכל העולם, וזה לא רק 500 חברות, כי יש שם חברות שקנו המון חברות אחרות.

    ויש אחרים שיותר מתחברים למדד עולמי, כי השנים האחרונות היו מאוד טובות ל-S&P500, אז יש סיכוי שהשנים הקרובות יהיו פחות טובות.

    @צמיחה מה ההבדל בין S&P 500 למסלול קיימות?

  • @צמיחה מה ההבדל בין S&P 500 למסלול קיימות?

    @בית-שמש
    מסלול קיימות הוא מגודר מט"ח,
    כלומר לקבל את תשואת המדד בלי השפעה של שינוי הדולר,
    אם הדולר ירד, לא תפסיד את ירידת הדולר.
    אם הדולר עלה, לא תרויח את עליית הדולר.

  • @בית-שמש
    מסלול קיימות הוא מגודר מט"ח,
    כלומר לקבל את תשואת המדד בלי השפעה של שינוי הדולר,
    אם הדולר ירד, לא תפסיד את ירידת הדולר.
    אם הדולר עלה, לא תרויח את עליית הדולר.

    @צמיחה אז לכאורה כן עדיף מסלול קיימות, לא?
    או שלתקופה הקרובה עדיף s&p כי הדולר בשפל ואפשר (כמעט) רק להרוויח ואז לעבור לקיימות?
    יש שיקול נוסף?

    עריכה:
    זה בעצם מה שתכוונת כאן לא?

    @צמיחה said:

    מסלול קימות וכן מסלול עוקב מדדי מניות הם מגודרי מט"ח,
    ובעת הזאת זה לא מומלץ, גם אם ימשיכו עוד קצת הירידות בדולר,
    אבל יש יותר סיכוי שזה יעלה.

  • @צמיחה אז לכאורה כן עדיף מסלול קיימות, לא?
    או שלתקופה הקרובה עדיף s&p כי הדולר בשפל ואפשר (כמעט) רק להרוויח ואז לעבור לקיימות?
    יש שיקול נוסף?

    עריכה:
    זה בעצם מה שתכוונת כאן לא?

    @צמיחה said:

    מסלול קימות וכן מסלול עוקב מדדי מניות הם מגודרי מט"ח,
    ובעת הזאת זה לא מומלץ, גם אם ימשיכו עוד קצת הירידות בדולר,
    אבל יש יותר סיכוי שזה יעלה.

    @בית-שמש
    ההיגיון שלי אומר שכעת כדאי להיות ב-S&P500 כי יש יותר סיכוי שהדולר יעלה.
    כשהוא יגיע ל-4 אז נדון האם להעביר לקימות.

    אא"כ אתה חושב שהדולר ימשיך לרדת עוד כמה חודשים, אז אולי בכמה חודשים תהיה בקימות.
    אבל מכיון שכנראה אתה לא רוצה להתעסק עם זה, אז עדיף להיות ברגיל ולא בקימות.

    כמובן שאין כאן שום המלצה.

  • @בית-שמש
    ההיגיון שלי אומר שכעת כדאי להיות ב-S&P500 כי יש יותר סיכוי שהדולר יעלה.
    כשהוא יגיע ל-4 אז נדון האם להעביר לקימות.

    אא"כ אתה חושב שהדולר ימשיך לרדת עוד כמה חודשים, אז אולי בכמה חודשים תהיה בקימות.
    אבל מכיון שכנראה אתה לא רוצה להתעסק עם זה, אז עדיף להיות ברגיל ולא בקימות.

    כמובן שאין כאן שום המלצה.

    @צמיחה אני מנסה להבין מה ההיגיון לא להעביר לקיימות אם הדולר בשיא באזור ה4 ש"ח שאז אין יותר מה להרוויח מהדולר אלא רק להפסיד, אז למה לא להנות רק מהפירות של הS&P בקיימות בלי לקחת שום סיכון ולכאו' בצד השני אפשר רק להפסיד?
    מנסה להבין מה באמת השיקולים אם תוכל....
    תודה רבה לך על כל העזרה בכל אופן עזרת לי מאוד!!

  • @צמיחה אני מנסה להבין מה ההיגיון לא להעביר לקיימות אם הדולר בשיא באזור ה4 ש"ח שאז אין יותר מה להרוויח מהדולר אלא רק להפסיד, אז למה לא להנות רק מהפירות של הS&P בקיימות בלי לקחת שום סיכון ולכאו' בצד השני אפשר רק להפסיד?
    מנסה להבין מה באמת השיקולים אם תוכל....
    תודה רבה לך על כל העזרה בכל אופן עזרת לי מאוד!!

    @בית-שמש
    גם אם הדולר עלה ל-4 אולי הוא ימשיך לעלות,
    ואם תהיה במסלול קימות לא תקבל את עליית הדולר.
    מלבד זאת יש עלות לגידור, וזה יכול להגיע לבערך 1% בשנה.
    כלומר זה משפיע על גובה התשואה.
    לכן מי שנמצא רק בקימות הוא לוקח סיכון, הוא גם מרויח פחות מהמדד עצמו, כי הוא משלם את עלות הגידור. וגם יפסיד את עליית הדולר במקרה שהדולר יעלה.

  • מה עם מניות סחיר

נושאים מוצעים


  • 6 הצבעות
    1 פוסטים
    94 צפיות
    י
    האם גם הפנסיה שלך עברה ל־S&P 500? שמתי לב להרבה מאוד שאלות שעולות לאחרונה בין חברים ובפורומים, בין היתר גם כאן, שאלות שקשורות לכדאיות ההשקעה במדדי מניות לאורך זמן. לכן ישבתי לכתוב את הטור הבא, החשוב במיוחד משום שהוא עשוי למנוע טעויות יקרות בהמשך הדרך. שימו לב: אני לא נכנס כאן בכלל למהות ההשקעה במדדי מניות, אלא מתמקד באחד הסיכונים המרכזיים שלה - ההתנהגות של המשקיע בזמן משבר. אשמח מאוד לשמוע תגובות, הערות או הארות. אפשר לסכם את ההיגיון של השקעה פסיבית במדדי מניות רחבים במשפט אחד של ג'ון בוגל: "במקום לנסות למצוא את המחט בתוך ערימת השחת, פשוט קנה את כל ערימת השחת". במקום לנסות למצוא את המניה הבאה שתניב את התשואה הגבוהה ביותר, פשוט להיות הבעלים של כולן, וכך ליהנות מהממוצע של הכלכלה כולה. אחד הסיכונים המרכזיים בהשקעה במדדי מניות הוא מימוש התיק דווקא בתקופות ירידה. ולכן הגישה של המשקיע הפסיבי היא לא להיבהל מהתנודתיות, אלא להבין שירידות הן חלק טבעי מהדרך. מי שמצליח להישאר לאורך זמן, בסופו של דבר נהנה מהתיקון ומהצמיחה. רוב המשקיעים נמשכים לפשטות של ההשקעה הפסיבית. כאשר מסתכלים על הגרפים ועל העלייה המתמשכת לאורך השנים, ההשקעה נראית קלה, כמעט “אוטומטית”, ולכן נוצרת תחושה שגם בזמן משבר נעמוד בזה בלי קושי. זה מזכיר לי שאלה שאני אוהב לשאול: האם הייתם רוצים לזכות בלוטו, למרות שלא מעט מחקרים ועדויות מצביעים על כך שזוכים רבים מאבדים בסופו של דבר את הונם? ובכל זאת, כמעט כולם עונים מיד: “אצלי זה יהיה אחרת”. מדוע אנחנו כל כך בטוחים שאצלנו הדברים ייראו אחרת? קל לנו לחשוב בצורה הגיונית כאשר השוק עולה לאורך זמן. כולנו בטוחים שאין שום סיכוי שנממש הפסד בזמן ירידות. אבל בפועל, בני אדם פועלים לא רק מתוך היגיון, אלא גם מתוך פחד. תנסו לדמיין מצב שבו תיק השקעות של 400,000 ש"ח נחתך ל־200,000 ש"ח ונשאר תקופה ארוכה בירידות. האם גם אז תהיו בטוחים שלא תעשו טעויות? שלא תתחילו לחשוב שאולי “הפעם זה שונה”? צ׳ארלי מאנגר, שותפו הוותיק של וורן באפט ואחד המשקיעים המוערכים בעולם, אמר פעם שאם אינך מסוגל להגיב ברוגע לירידה של 50% בשווי תיק המניות שלך, תופעה שמתרחשת פעמיים־שלוש במאה שנה, כנראה ששוק המניות אינו מתאים עבורך. אז כיצד ניתן להשקיע בצורה אחראית, כאשר ברור שיש סיכוי שגם אנחנו נעמוד יום אחד מול ירידות חדות ופחד אמיתי? להלן כמה עקרונות שיכולים לסייע: א. להבין שכל השקעה כוללת סיכון אין השקעה בלי סיכון. אם הייתה דרך בטוחה להתעשר ללא אפשרות להפסד, כולם היו עושים זאת. דווקא האפשרות להפסיד היא חלק בלתי נפרד מהסיכוי להרוויח. גם אם השתכנעת שבטווח של 15 שנה “אין סיכוי להפסיד”, חשוב להבין שהסיכון האמיתי הוא מה יקרה עד שיחלפו אותן 15 שנים. ב. ללמוד לפני שמשקיעים אתם עומדים להשקיע מאות אלפי שקלים לאורך שנים? המינימום הנדרש הוא להקדיש לכך כמה שעות לימוד רציניות. מי שפועל רק כי “כולם עושים”, עלול לגלות שבשעת משבר הוא מתנהג בדיוק כמו העדר. ככל שתבינו טוב יותר במה אתם משקיעים, כך יגדל הסיכוי שתישארו רגועים גם בתקופות קשות. ג. להתחיל בהדרגה גם אחרי שלמדנו, עדיין זה לא מבטיח שנעמוד רגשית בירידות. לכן לפעמים נכון להתחיל בסכומים קטנים יחסית, לחוות תנודתיות אמיתית, ולבדוק כיצד אנחנו מגיבים כשהמספרים באמת נצבעים באדום. אם הצלחתם לעבור תקופה כזו בצורה שקולה, יש היגיון להניח שתוכלו להתמודד טוב יותר גם בסכומים גבוהים יותר. ד. לפני ההשקעה להיחשף גם לדעות נגד אל תקשיבו רק לתומכים. עוד לפני ההשקעה או כאשר ההשקעה נמוכה יחסית כשהכול עדיין רגוע, כדאי לקרוא גם ביקורות, לשמוע פודקאסטים של מתנגדים, ולהכיר את הטענות מהצד השני. אם גם אחרי החשיפה הזו אתם שלמים עם הדרך, יש סיכוי גבוה יותר שלא תיבהלו בכל כותרת מלחיצה. ה. פיזור ואג"ח פיזור נכון אינו מבטיח את הרווח המקסימלי, אבל בהחלט עשוי לצמצם סיכונים מיותרים. שקלו שלא לשים את כל הכסף במקום אחד, לא להיות תלויים לחלוטין בסקטור מסוים או במדינה אחת. שילוב מסוים של אג"ח בתיק עשוי להפחית תנודתיות ולאפשר לעבור תקופות קשות בצורה רגועה יותר. ו. “שגר ושכח” אחת הטעויות הנפוצות היא לבדוק את התיק ללא הפסקה. מי שנכנס להשקעה ארוכת טווח צריך להבין מראש שיהיו גם תקופות לא נעימות. מעקב אובססיבי אחרי כל ירידה קטנה בדרך כלל אינו תורם לקבלת החלטות שקולות. ז. להיזהר מצריכת יתר של חדשות כלכליות שמתם לב שכאשר יש תנודות במט"ח, הכותרות בדרך כלל ינוסחו בצורה מלחיצה? אם הדולר עולה, ידברו על היחלשות השקל. ואם הדולר יורד, ידברו על קריסת הדולר. התקשורת הכלכלית נוטה מטבע הדברים להבליט דרמות, ירידות ומשברים, משום שאלו נושאים שמושכים תשומת לב. בתקופות של לחץ, צריכה בלתי פוסקת של כותרות מלחיצות עלולה לגרום גם לאנשים שקולים לקבל החלטות מתוך פחד. ח. להכין מראש תוכנית מתי מורידים סיכון השקעתם כספים עבור חתונת ילד בעוד 15 שנים? תכננו מראש מתי אתם מתחילים להוריד סיכון. שנתיים לפני מועד הצורך בכסף? שלוש? ומה תעשו אם בדיוק אז יהיו ירידות? דווקא החלטות שמתקבלות בשקט, לפני הסערה, עשויות למנוע טעויות יקרות בזמן אמת. ט. לבדוק מראש אילו אלטרנטיבות עומדות לרשותכם מה יקרה אם בדיוק בזמן שתצטרכו את הכסף, השוק יהיה בירידות? בדקו מראש האם קיימת אפשרות אחרת לגשר על התקופה: חיסכון נוסף, קרן חירום, או פתרון אחר שיאפשר לכם לא לממש דווקא בזמן לחץ. י. לא למנף בלי להבין היטב את המשמעות מינוף, כלומר לקיחת הלוואה או משכנתא לצורך השקעה בשוק ההון, אינו משחק. כאשר משקיעים כסף שאינו שלכם, הלחץ הפסיכולוגי גדל משמעותית, ובהתאם גם הסיכוי לקבל החלטות שגויות בזמן משבר. יא. לא לקבל החלטות לבד בזמן לחץ רבים מתלבטים בין השקעה עצמאית דרך חשבון מסחר לבין השקעה באמצעות גוף מוסדי. לפעמים עצם העובדה שיש איש מקצוע נוסף בתהליך, סוכן ביטוח, יועץ השקעות או מתכנן פיננסי, יכולה לסייע למשקיע להימנע מהחלטות אימפולסיביות בזמן משבר. כי בסופו של דבר, הצלחה בהשקעות אינה תלויה רק בבחירת המסלול הנכון, אלא בעיקר ביכולת להישאר בו גם בתקופות שבהן הפחד משתלט על השוק. פעמים רבות, האתגר הגדול ביותר של המשקיע אינו השוק עצמו, אלא ההתמודדות מול הרגשות של עצמו. בהצלחה רבה! יהודה נפוסי יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה YN607773@GMAIL.COM | 052-7607773 הטור נועד למטרות העשרה כללית בלבד ואינו מהווה ייעוץ השקעות אישי או המלצה לביצוע פעולה כלשהי בשוק ההון. לפני קבלת החלטות פיננסיות משמעותיות מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע מתאים.
  • 2 הצבעות
    22 פוסטים
    484 צפיות
    רחל עומסיר
    או שהוא חושב על הרווח שלו
  • 0 הצבעות
    3 פוסטים
    193 צפיות
    רחל עומסיר
    ודאי - מקיפה! בפרישה אחוז הבטחת תשואה גבוה יותר וזה חשוב ואין אפשרות כבר להעביר. גם כיום זה חשוב בנוסף לא לוותר על כיסוי ביטוחי לצערי אני מכירה כמה שממש חיים מקצבאות נכות מהקרן וכן כאלה שקצבאות שאירים מפרנסות אותם
  • 0 הצבעות
    10 פוסטים
    314 צפיות
    צ
    @חמד-בחורים כבר עניתי, אם אתה רוצה הרחבה תתקשר אלי
  • 3 הצבעות
    3 פוסטים
    236 צפיות
    H
    @רואה-את-הנולד כתב בהורים יקרים - השיעור החשוב באמת לא נלמד בכיתה: אם ילמדו בכיתות יהיה בדור הבא מי שילמד בבית, אולי. למה