דילוג לתוכן

אשמח לעזרה I לאיפה להעביר קרן פנסיה?

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
24 8 483 6
  • @בית-שמש לבדוק איפה אתה נמצא זה לבדוק בתלוש משכורת באיזה חברה אתה ולהכנס באזור האישי ולראות את כל הפרטים

    @שששששש אני במיטב בקרן "פנסיה מקיפה הלכה"
    זה מומלץ? אני רואה שיש גם "פניסה כללית הלכה"
    מה עדיף? הם מחקים מדד? תודה

  • השאלה באיזה מסלול לבחור? היא שאלה נכונה ובמקום!
    אבל אין קשר בינה לבין 'מקיפה' ו'כללית'.
    ואסביר:
    'מקיפה' או 'כללית', הם לא סתם עוד 2 מסלולים, אם תשים לב בכל אחד מהם קיימים רשימה של מסלולים דומים, למשל 'הלכה' קיים בשניהם, 'עוקב s&p' קיים בשניהם, וכן יתר המסלולים.
    'מקיפה' היא הפנסיה הרגילה, יש לקרן פנסיה מקיפה מספר מאפיינים ייחודיים, ובעיקר הבטחת תשואה, 30% מהכסף מובטח על תשואה של 5.15%, וזו הטבה ייחודית, לכן זה מוגבל עד לתקרה מסוימת, בעלי תלוש שכר מאוד גבוה ישימו לב שמופרש להם ל'מקיפה' - המקסימום שאפשר, והיתר ב'כללית'.
    ישנה אפשרות להכניס לכתחילה את הכל ל'כללית', אבל זה לא שווה, זה וויתור על הבטחת התשואה, וכל זמן שאינך מובטח שתצליח לקבל רווח גבוה יותר - אל תוותר על זה.
    נכון שהבטחת התשואה היא על 5.15%, והיום מדברים על ממוצע גבוה יותר במסלולים המנייתיים, אבל ה-5.15 מובטחים בלי סיכונים, והם גם צמודים למדד, כך שבסוף זה כ7.5% בלי סיכון, ואל תשכח שזה רק על 30% מכספך, כל היתר מושקע במסלול אותו תבחר.
    וכעת לשאלה איזה מסלול לבחור?
    לדעתי יש לשלב בין כמה מסלולים, כאשר בגיל צעיר להעדיף יותר במנייתי, ועם השנים לשנות, גם במנייתי עצמו לשלב בין עוקב s&p ועוקב מדדי מניות [שניהם ברוב החברות מסלולים כשרים], ולשלב גם מסלול 'הלכה' שבד"כ פחות מסוכן.
    כמובן שאין לראות במידע זה ייעוץ וכו'.

  • השאלה באיזה מסלול לבחור? היא שאלה נכונה ובמקום!
    אבל אין קשר בינה לבין 'מקיפה' ו'כללית'.
    ואסביר:
    'מקיפה' או 'כללית', הם לא סתם עוד 2 מסלולים, אם תשים לב בכל אחד מהם קיימים רשימה של מסלולים דומים, למשל 'הלכה' קיים בשניהם, 'עוקב s&p' קיים בשניהם, וכן יתר המסלולים.
    'מקיפה' היא הפנסיה הרגילה, יש לקרן פנסיה מקיפה מספר מאפיינים ייחודיים, ובעיקר הבטחת תשואה, 30% מהכסף מובטח על תשואה של 5.15%, וזו הטבה ייחודית, לכן זה מוגבל עד לתקרה מסוימת, בעלי תלוש שכר מאוד גבוה ישימו לב שמופרש להם ל'מקיפה' - המקסימום שאפשר, והיתר ב'כללית'.
    ישנה אפשרות להכניס לכתחילה את הכל ל'כללית', אבל זה לא שווה, זה וויתור על הבטחת התשואה, וכל זמן שאינך מובטח שתצליח לקבל רווח גבוה יותר - אל תוותר על זה.
    נכון שהבטחת התשואה היא על 5.15%, והיום מדברים על ממוצע גבוה יותר במסלולים המנייתיים, אבל ה-5.15 מובטחים בלי סיכונים, והם גם צמודים למדד, כך שבסוף זה כ7.5% בלי סיכון, ואל תשכח שזה רק על 30% מכספך, כל היתר מושקע במסלול אותו תבחר.
    וכעת לשאלה איזה מסלול לבחור?
    לדעתי יש לשלב בין כמה מסלולים, כאשר בגיל צעיר להעדיף יותר במנייתי, ועם השנים לשנות, גם במנייתי עצמו לשלב בין עוקב s&p ועוקב מדדי מניות [שניהם ברוב החברות מסלולים כשרים], ולשלב גם מסלול 'הלכה' שבד"כ פחות מסוכן.
    כמובן שאין לראות במידע זה ייעוץ וכו'.

    @א.א.פ. השאלה איך אני יודע איזה מסלולים במיטב עם כשרות?
    עוקב S&P כשר?
    תודה רבה לך על התשובה המפורטת!!

  • גלאט הון נראה לי שבמיטב זה כמו בדץ

    a702e7e9-7fda-493b-b1b2-8089ed6e6c09-image.jpeg

  • @א.א.פ. השאלה איך אני יודע איזה מסלולים במיטב עם כשרות?
    עוקב S&P כשר?
    תודה רבה לך על התשובה המפורטת!!

    @בית-שמש
    תוכל לראות באתר של אהרן זלץ את רשימת המסלולים הכשרים.

  • @בן-עליה תודה רבה עזרת לי מאוד!!
    הבנתי איזה מסלולים כשרים עכשיו נשאר לי לבחור את המסלול הכי מומלץ מבניהם, מה הכי כדאי ממצ"ב?
    64d0f5ab-c805-49c7-bba4-273b34825ffa-image.jpeg

  • @בן-עליה תודה רבה עזרת לי מאוד!!
    הבנתי איזה מסלולים כשרים עכשיו נשאר לי לבחור את המסלול הכי מומלץ מבניהם, מה הכי כדאי ממצ"ב?
    64d0f5ab-c805-49c7-bba4-273b34825ffa-image.jpeg

    @בית-שמש
    מסלול קימות וכן מסלול עוקב מדדי מניות הם מגודרי מט"ח,
    ובעת הזאת זה לא מומלץ, גם אם ימשיכו עוד קצת הירידות בדולר,
    אבל יש יותר סיכוי שזה יעלה.
    וכנראה אתה מתכוון להשקעה לטווח ארוך.

    מניות סחיר זה מדד עולמי.

    מסלול הלכה הוא לא 100% מניות.

  • ובהמשך לדברי @צמיחה
    המדדים המניתים הם טובים לזמן ארוך
    כאן יכנס המחלוקת הכללית האם עדיף סנופי או עולמי
    ואתה צריך להכיר את עצמך אם אתה מבין סביר להניח שלא כל הזמן יהיו עליות ולא צריך להילחץ ולעבור מסלול

  • ובהמשך לדברי @צמיחה
    המדדים המניתים הם טובים לזמן ארוך
    כאן יכנס המחלוקת הכללית האם עדיף סנופי או עולמי
    ואתה צריך להכיר את עצמך אם אתה מבין סביר להניח שלא כל הזמן יהיו עליות ולא צריך להילחץ ולעבור מסלול

    @בן-עליה @צמיחה
    תודה רבה לכם, אני לא מתכוון לגעת בזה בעז"ה למשך שנים לא משנה מה יהיה כי גם ככה אני לא עוקב אחרי השוק הזה, אז מה תכלס' עדיף?

  • @בן-עליה @צמיחה
    תודה רבה לכם, אני לא מתכוון לגעת בזה בעז"ה למשך שנים לא משנה מה יהיה כי גם ככה אני לא עוקב אחרי השוק הזה, אז מה תכלס' עדיף?

    @בית-שמש
    אני יותר מתחבר ל-S&P500, כי בפועל זה החברות הכי גדולות בעולם, וההכנסות שלהם מכל העולם, וזה לא רק 500 חברות, כי יש שם חברות שקנו המון חברות אחרות.

    ויש אחרים שיותר מתחברים למדד עולמי, כי השנים האחרונות היו מאוד טובות ל-S&P500, אז יש סיכוי שהשנים הקרובות יהיו פחות טובות.

  • @בית-שמש
    אני יותר מתחבר ל-S&P500, כי בפועל זה החברות הכי גדולות בעולם, וההכנסות שלהם מכל העולם, וזה לא רק 500 חברות, כי יש שם חברות שקנו המון חברות אחרות.

    ויש אחרים שיותר מתחברים למדד עולמי, כי השנים האחרונות היו מאוד טובות ל-S&P500, אז יש סיכוי שהשנים הקרובות יהיו פחות טובות.

    @צמיחה מה ההבדל בין S&P 500 למסלול קיימות?

  • @צמיחה מה ההבדל בין S&P 500 למסלול קיימות?

    @בית-שמש
    מסלול קיימות הוא מגודר מט"ח,
    כלומר לקבל את תשואת המדד בלי השפעה של שינוי הדולר,
    אם הדולר ירד, לא תפסיד את ירידת הדולר.
    אם הדולר עלה, לא תרויח את עליית הדולר.

  • @בית-שמש
    מסלול קיימות הוא מגודר מט"ח,
    כלומר לקבל את תשואת המדד בלי השפעה של שינוי הדולר,
    אם הדולר ירד, לא תפסיד את ירידת הדולר.
    אם הדולר עלה, לא תרויח את עליית הדולר.

    @צמיחה אז לכאורה כן עדיף מסלול קיימות, לא?
    או שלתקופה הקרובה עדיף s&p כי הדולר בשפל ואפשר (כמעט) רק להרוויח ואז לעבור לקיימות?
    יש שיקול נוסף?

    עריכה:
    זה בעצם מה שתכוונת כאן לא?

    @צמיחה said:

    מסלול קימות וכן מסלול עוקב מדדי מניות הם מגודרי מט"ח,
    ובעת הזאת זה לא מומלץ, גם אם ימשיכו עוד קצת הירידות בדולר,
    אבל יש יותר סיכוי שזה יעלה.

  • @צמיחה אז לכאורה כן עדיף מסלול קיימות, לא?
    או שלתקופה הקרובה עדיף s&p כי הדולר בשפל ואפשר (כמעט) רק להרוויח ואז לעבור לקיימות?
    יש שיקול נוסף?

    עריכה:
    זה בעצם מה שתכוונת כאן לא?

    @צמיחה said:

    מסלול קימות וכן מסלול עוקב מדדי מניות הם מגודרי מט"ח,
    ובעת הזאת זה לא מומלץ, גם אם ימשיכו עוד קצת הירידות בדולר,
    אבל יש יותר סיכוי שזה יעלה.

    @בית-שמש
    ההיגיון שלי אומר שכעת כדאי להיות ב-S&P500 כי יש יותר סיכוי שהדולר יעלה.
    כשהוא יגיע ל-4 אז נדון האם להעביר לקימות.

    אא"כ אתה חושב שהדולר ימשיך לרדת עוד כמה חודשים, אז אולי בכמה חודשים תהיה בקימות.
    אבל מכיון שכנראה אתה לא רוצה להתעסק עם זה, אז עדיף להיות ברגיל ולא בקימות.

    כמובן שאין כאן שום המלצה.

  • @בית-שמש
    ההיגיון שלי אומר שכעת כדאי להיות ב-S&P500 כי יש יותר סיכוי שהדולר יעלה.
    כשהוא יגיע ל-4 אז נדון האם להעביר לקימות.

    אא"כ אתה חושב שהדולר ימשיך לרדת עוד כמה חודשים, אז אולי בכמה חודשים תהיה בקימות.
    אבל מכיון שכנראה אתה לא רוצה להתעסק עם זה, אז עדיף להיות ברגיל ולא בקימות.

    כמובן שאין כאן שום המלצה.

    @צמיחה אני מנסה להבין מה ההיגיון לא להעביר לקיימות אם הדולר בשיא באזור ה4 ש"ח שאז אין יותר מה להרוויח מהדולר אלא רק להפסיד, אז למה לא להנות רק מהפירות של הS&P בקיימות בלי לקחת שום סיכון ולכאו' בצד השני אפשר רק להפסיד?
    מנסה להבין מה באמת השיקולים אם תוכל....
    תודה רבה לך על כל העזרה בכל אופן עזרת לי מאוד!!

  • @צמיחה אני מנסה להבין מה ההיגיון לא להעביר לקיימות אם הדולר בשיא באזור ה4 ש"ח שאז אין יותר מה להרוויח מהדולר אלא רק להפסיד, אז למה לא להנות רק מהפירות של הS&P בקיימות בלי לקחת שום סיכון ולכאו' בצד השני אפשר רק להפסיד?
    מנסה להבין מה באמת השיקולים אם תוכל....
    תודה רבה לך על כל העזרה בכל אופן עזרת לי מאוד!!

    @בית-שמש
    גם אם הדולר עלה ל-4 אולי הוא ימשיך לעלות,
    ואם תהיה במסלול קימות לא תקבל את עליית הדולר.
    מלבד זאת יש עלות לגידור, וזה יכול להגיע לבערך 1% בשנה.
    כלומר זה משפיע על גובה התשואה.
    לכן מי שנמצא רק בקימות הוא לוקח סיכון, הוא גם מרויח פחות מהמדד עצמו, כי הוא משלם את עלות הגידור. וגם יפסיד את עליית הדולר במקרה שהדולר יעלה.

  • מה עם מניות סחיר

  • מה עם מניות סחיר

    @נחמן-גו
    לא מובן מה השאלה,
    מניות סחיר זה מסלול שמשתנה בין החברות.
    במיטב זה מדד עולמי,
    ויש חברות שזה בכלל בישראל.

  • @נחמן-גו
    לא מובן מה השאלה,
    מניות סחיר זה מסלול שמשתנה בין החברות.
    במיטב זה מדד עולמי,
    ויש חברות שזה בכלל בישראל.

    @צמיחה said:

    במיטב זה מדד עולמי,

    כבר לא

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    48 צפיות
    רחל עומסיר
    לא רק לפנסיה אלא גם להגנה בדרך האם גם לך הפנסיה מרגישה כמו משהו רחוק שלא באמת קשור אליך עכשיו? הרבה עובדים בגילאי העבודה מתייחסים לפנסיה כאל חיסכון רחוק, משהו שיטפלו בו בעתיד. אבל בפועל, קרן הפנסיה מלווה אותך כבר היום ונותנת לך הרבה יותר ממה שנדמה. הדבר הראשון והברור הוא הקצבה בגיל פרישה, כשמגיעים לשלב הזה השאלה היא איך נראים החיים אז. קצבה חודשית היא מה שמאפשר לשמור על רמת החיים שהתרגלת אליה גם כשמפסיקים לעבוד. מהניסיון שלי בליווי תהליכים של תכנון פרישה, אני רואה עד כמה הפער מורגש כשאין קצבה מסודרת. המעבר הופך להיות מורכב, והתלות בחסכונות או בהכנסות לא יציבות יוצרת חוסר שקט. אבל יש כאן נקודה חשובה שלא תמיד שמים אליה לב קרן הפנסיה היא לא רק חיסכון אלא גם הגנה ביטוחית, עם שני כיסויים מרכזיים. ביטוח חיים- אם קורה משהו, חס וחלילה, המשפחה לא נשארת בלי הכנסה, הקרן יודעת לתת קצבה חודשית שממשיכה לתמוך. כיסוי לנכות או אובדן כושר עבודה- אדם עובד, מרוויח, מתכנן קדימה ופתאום קורה משהו שלא תלוי בו, במצב כזה הקרן נכנסת לתמונה ונותנת קצבה שמחליפה את ההכנסה שנפגעה. אני פוגשת לא מעט אנשים שלא ידעו בכלל שיש להם את הכיסוי הזה עד שבדקנו יחד את התיק קרן הפנסיה היא לא רק כסף לעתיד היא גם רשת ביטחון להווה. הכותבת הינה יועצת פנסיונית מורשית ומתכננת פרישה
  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    132 צפיות
    צ
    @יוסף-ג הכוונה למסלול שנקרא קימות, אי"צ לנטרל מט"ח לטווח ארוך. תחפש כאן בפורום על גידור מט"ח יש הרבה חומר ע"ז.
  • 4 הצבעות
    2 פוסטים
    138 צפיות
    בוטח בה'ב
    @רחל-עומסי את מעלה כאן נושא חשוב מאוד! בדיוק לא מזמן הגיעה אלי עצמאית בהווה שכירה בעבר בגיל קרוב לפרישה והתברר שאיפה שהיא עבדה בעבר לא הפרישו לה ואז היא אמרה שלא תריב בשביל 20,000 ש"ח ובתור עצמאית היא גם כן לא הפרישה מה שאומר שביום שהיא תפסיק לעבוד היא צריכה למצוא הכנסות מהנכסים הקיימים שלה במקרה הטוב.... פנסיה זה לא לוקסוס זה השתדלות הכרחית להמשך החיים ולזקנה בכבוד לפעמים אני פוגש אנשים שאומרים בסדר גם אם אני לא אטפל בפנסיה אז לא יהיה לי עשרות מיליונים אבל יהיה קצבה יפה זה לא נכון! שבודקים במחשבוני ריבית דריבית קצבה של עשרות אלפים נשמע לנו הרבה אבל אם זה יהיה הפנסיה הממוצעת בעוד 30 40 שנה אז מי שלא טיפל ודאג לזה היום יהיה חלילה עני לסוף ימיו וגם אם יהיה לו קצבה של 18 אלף זה יהיה שווה ערך לשכר מינימום
  • קרן השתלמות

    פנסיה, גמל וקרנות השתלמות קרן השתלמות
    3
    1 הצבעות
    3 פוסטים
    268 צפיות
    בנימין 26ב
    @הודיה כתב בקרן השתלמות: רציתי לשאול האם קיימת אפשרות להגדיל את אחוזי ההפרשה שלי (לא של המעסיק) לקרן השתלמות או להפקיד כספים אישיים נוספים לקרן מדי חודש? יש אפשרות להגדיל אך ההגדלה תהיה חייבת במס רווחי הון, כבר אפשר להפקיד בגמל להשקעה.
  • 2 הצבעות
    12 פוסטים
    710 צפיות
    רחל עומסיר
    מדובר על עליה של 25% השנה היה עדכון במקדמים שהשפיעו בעיקר על גברים לא נשואים- עליה של 1.1%. הואיל והסטטיסטיקות הראו שהתארכה תוחלת החיים של הגברים. גבר נשוי המקדם שלו כבר מראש יותר גבוה כי לוקחים בחשבון את תוחלת החיים של הנשים שהיא ארוכה יותר.