דילוג לתוכן

אשמח לעזרה I לאיפה להעביר קרן פנסיה?

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
24 8 483 6
  • @א.א.פ. השאלה איך אני יודע איזה מסלולים במיטב עם כשרות?
    עוקב S&P כשר?
    תודה רבה לך על התשובה המפורטת!!

    @בית-שמש
    תוכל לראות באתר של אהרן זלץ את רשימת המסלולים הכשרים.

  • @בן-עליה תודה רבה עזרת לי מאוד!!
    הבנתי איזה מסלולים כשרים עכשיו נשאר לי לבחור את המסלול הכי מומלץ מבניהם, מה הכי כדאי ממצ"ב?
    64d0f5ab-c805-49c7-bba4-273b34825ffa-image.jpeg

  • @בן-עליה תודה רבה עזרת לי מאוד!!
    הבנתי איזה מסלולים כשרים עכשיו נשאר לי לבחור את המסלול הכי מומלץ מבניהם, מה הכי כדאי ממצ"ב?
    64d0f5ab-c805-49c7-bba4-273b34825ffa-image.jpeg

    @בית-שמש
    מסלול קימות וכן מסלול עוקב מדדי מניות הם מגודרי מט"ח,
    ובעת הזאת זה לא מומלץ, גם אם ימשיכו עוד קצת הירידות בדולר,
    אבל יש יותר סיכוי שזה יעלה.
    וכנראה אתה מתכוון להשקעה לטווח ארוך.

    מניות סחיר זה מדד עולמי.

    מסלול הלכה הוא לא 100% מניות.

  • ובהמשך לדברי @צמיחה
    המדדים המניתים הם טובים לזמן ארוך
    כאן יכנס המחלוקת הכללית האם עדיף סנופי או עולמי
    ואתה צריך להכיר את עצמך אם אתה מבין סביר להניח שלא כל הזמן יהיו עליות ולא צריך להילחץ ולעבור מסלול

  • ובהמשך לדברי @צמיחה
    המדדים המניתים הם טובים לזמן ארוך
    כאן יכנס המחלוקת הכללית האם עדיף סנופי או עולמי
    ואתה צריך להכיר את עצמך אם אתה מבין סביר להניח שלא כל הזמן יהיו עליות ולא צריך להילחץ ולעבור מסלול

    @בן-עליה @צמיחה
    תודה רבה לכם, אני לא מתכוון לגעת בזה בעז"ה למשך שנים לא משנה מה יהיה כי גם ככה אני לא עוקב אחרי השוק הזה, אז מה תכלס' עדיף?

  • @בן-עליה @צמיחה
    תודה רבה לכם, אני לא מתכוון לגעת בזה בעז"ה למשך שנים לא משנה מה יהיה כי גם ככה אני לא עוקב אחרי השוק הזה, אז מה תכלס' עדיף?

    @בית-שמש
    אני יותר מתחבר ל-S&P500, כי בפועל זה החברות הכי גדולות בעולם, וההכנסות שלהם מכל העולם, וזה לא רק 500 חברות, כי יש שם חברות שקנו המון חברות אחרות.

    ויש אחרים שיותר מתחברים למדד עולמי, כי השנים האחרונות היו מאוד טובות ל-S&P500, אז יש סיכוי שהשנים הקרובות יהיו פחות טובות.

  • @בית-שמש
    אני יותר מתחבר ל-S&P500, כי בפועל זה החברות הכי גדולות בעולם, וההכנסות שלהם מכל העולם, וזה לא רק 500 חברות, כי יש שם חברות שקנו המון חברות אחרות.

    ויש אחרים שיותר מתחברים למדד עולמי, כי השנים האחרונות היו מאוד טובות ל-S&P500, אז יש סיכוי שהשנים הקרובות יהיו פחות טובות.

    @צמיחה מה ההבדל בין S&P 500 למסלול קיימות?

  • @צמיחה מה ההבדל בין S&P 500 למסלול קיימות?

    @בית-שמש
    מסלול קיימות הוא מגודר מט"ח,
    כלומר לקבל את תשואת המדד בלי השפעה של שינוי הדולר,
    אם הדולר ירד, לא תפסיד את ירידת הדולר.
    אם הדולר עלה, לא תרויח את עליית הדולר.

  • @בית-שמש
    מסלול קיימות הוא מגודר מט"ח,
    כלומר לקבל את תשואת המדד בלי השפעה של שינוי הדולר,
    אם הדולר ירד, לא תפסיד את ירידת הדולר.
    אם הדולר עלה, לא תרויח את עליית הדולר.

    @צמיחה אז לכאורה כן עדיף מסלול קיימות, לא?
    או שלתקופה הקרובה עדיף s&p כי הדולר בשפל ואפשר (כמעט) רק להרוויח ואז לעבור לקיימות?
    יש שיקול נוסף?

    עריכה:
    זה בעצם מה שתכוונת כאן לא?

    @צמיחה said:

    מסלול קימות וכן מסלול עוקב מדדי מניות הם מגודרי מט"ח,
    ובעת הזאת זה לא מומלץ, גם אם ימשיכו עוד קצת הירידות בדולר,
    אבל יש יותר סיכוי שזה יעלה.

  • @צמיחה אז לכאורה כן עדיף מסלול קיימות, לא?
    או שלתקופה הקרובה עדיף s&p כי הדולר בשפל ואפשר (כמעט) רק להרוויח ואז לעבור לקיימות?
    יש שיקול נוסף?

    עריכה:
    זה בעצם מה שתכוונת כאן לא?

    @צמיחה said:

    מסלול קימות וכן מסלול עוקב מדדי מניות הם מגודרי מט"ח,
    ובעת הזאת זה לא מומלץ, גם אם ימשיכו עוד קצת הירידות בדולר,
    אבל יש יותר סיכוי שזה יעלה.

    @בית-שמש
    ההיגיון שלי אומר שכעת כדאי להיות ב-S&P500 כי יש יותר סיכוי שהדולר יעלה.
    כשהוא יגיע ל-4 אז נדון האם להעביר לקימות.

    אא"כ אתה חושב שהדולר ימשיך לרדת עוד כמה חודשים, אז אולי בכמה חודשים תהיה בקימות.
    אבל מכיון שכנראה אתה לא רוצה להתעסק עם זה, אז עדיף להיות ברגיל ולא בקימות.

    כמובן שאין כאן שום המלצה.

  • @בית-שמש
    ההיגיון שלי אומר שכעת כדאי להיות ב-S&P500 כי יש יותר סיכוי שהדולר יעלה.
    כשהוא יגיע ל-4 אז נדון האם להעביר לקימות.

    אא"כ אתה חושב שהדולר ימשיך לרדת עוד כמה חודשים, אז אולי בכמה חודשים תהיה בקימות.
    אבל מכיון שכנראה אתה לא רוצה להתעסק עם זה, אז עדיף להיות ברגיל ולא בקימות.

    כמובן שאין כאן שום המלצה.

    @צמיחה אני מנסה להבין מה ההיגיון לא להעביר לקיימות אם הדולר בשיא באזור ה4 ש"ח שאז אין יותר מה להרוויח מהדולר אלא רק להפסיד, אז למה לא להנות רק מהפירות של הS&P בקיימות בלי לקחת שום סיכון ולכאו' בצד השני אפשר רק להפסיד?
    מנסה להבין מה באמת השיקולים אם תוכל....
    תודה רבה לך על כל העזרה בכל אופן עזרת לי מאוד!!

  • @צמיחה אני מנסה להבין מה ההיגיון לא להעביר לקיימות אם הדולר בשיא באזור ה4 ש"ח שאז אין יותר מה להרוויח מהדולר אלא רק להפסיד, אז למה לא להנות רק מהפירות של הS&P בקיימות בלי לקחת שום סיכון ולכאו' בצד השני אפשר רק להפסיד?
    מנסה להבין מה באמת השיקולים אם תוכל....
    תודה רבה לך על כל העזרה בכל אופן עזרת לי מאוד!!

    @בית-שמש
    גם אם הדולר עלה ל-4 אולי הוא ימשיך לעלות,
    ואם תהיה במסלול קימות לא תקבל את עליית הדולר.
    מלבד זאת יש עלות לגידור, וזה יכול להגיע לבערך 1% בשנה.
    כלומר זה משפיע על גובה התשואה.
    לכן מי שנמצא רק בקימות הוא לוקח סיכון, הוא גם מרויח פחות מהמדד עצמו, כי הוא משלם את עלות הגידור. וגם יפסיד את עליית הדולר במקרה שהדולר יעלה.

  • מה עם מניות סחיר

  • מה עם מניות סחיר

    @נחמן-גו
    לא מובן מה השאלה,
    מניות סחיר זה מסלול שמשתנה בין החברות.
    במיטב זה מדד עולמי,
    ויש חברות שזה בכלל בישראל.

  • @נחמן-גו
    לא מובן מה השאלה,
    מניות סחיר זה מסלול שמשתנה בין החברות.
    במיטב זה מדד עולמי,
    ויש חברות שזה בכלל בישראל.

    @צמיחה said:

    במיטב זה מדד עולמי,

    כבר לא

  • @צמיחה said:

    במיטב זה מדד עולמי,

    כבר לא

    @הון_כשר said:

    @צמיחה said:

    במיטב זה מדד עולמי,

    כבר לא

    תפרט מה זה כן

  • @הון_כשר said:

    @צמיחה said:

    במיטב זה מדד עולמי,

    כבר לא

    תפרט מה זה כן

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    127 צפיות
    צ
    @S1252 ברור שלא כדאי לחכות, קודם כל תפתח פנסיה ברירת מחדל, שם תקבל את הדמי ניהול הכי זולים למתחילים - 1% מהפקדה 0.22% מהצבירה. החל מיוני 2025 ניתן להצטרף לקרן ברירת מחדל ללא מילוי טפסים ושאלון בריאות, רק בהתאם ל: אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 7, 8 או 9, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של אינפיניטי אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 4, 5 או 6, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של מור אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 2 או 3, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של אלטשולר שחם. אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 0 או 1, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של מיטב. במידה ורוצים קופה אחרת יש למלא טופס הצטרפות ושאלון בריאות (שאלון בריאות רק אם אין קופה פעילה אחרת שמניידים אליה). קה"ש תפתח דרך בנקל - הם פותחים בהראל בדמי ניהול 0.6. תבחר לך מסלול מנייתי כשר - לטווח הארוך. או מסלול הלכה של אינפיניטי. ותתחיל להתעמק בנושא. כמובן שתמיד תוכל לשבת עם איש מקצוע ולקצר את הלמידה. בהצלחה.
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    48 צפיות
    רחל עומסיר
    לא רק לפנסיה אלא גם להגנה בדרך האם גם לך הפנסיה מרגישה כמו משהו רחוק שלא באמת קשור אליך עכשיו? הרבה עובדים בגילאי העבודה מתייחסים לפנסיה כאל חיסכון רחוק, משהו שיטפלו בו בעתיד. אבל בפועל, קרן הפנסיה מלווה אותך כבר היום ונותנת לך הרבה יותר ממה שנדמה. הדבר הראשון והברור הוא הקצבה בגיל פרישה, כשמגיעים לשלב הזה השאלה היא איך נראים החיים אז. קצבה חודשית היא מה שמאפשר לשמור על רמת החיים שהתרגלת אליה גם כשמפסיקים לעבוד. מהניסיון שלי בליווי תהליכים של תכנון פרישה, אני רואה עד כמה הפער מורגש כשאין קצבה מסודרת. המעבר הופך להיות מורכב, והתלות בחסכונות או בהכנסות לא יציבות יוצרת חוסר שקט. אבל יש כאן נקודה חשובה שלא תמיד שמים אליה לב קרן הפנסיה היא לא רק חיסכון אלא גם הגנה ביטוחית, עם שני כיסויים מרכזיים. ביטוח חיים- אם קורה משהו, חס וחלילה, המשפחה לא נשארת בלי הכנסה, הקרן יודעת לתת קצבה חודשית שממשיכה לתמוך. כיסוי לנכות או אובדן כושר עבודה- אדם עובד, מרוויח, מתכנן קדימה ופתאום קורה משהו שלא תלוי בו, במצב כזה הקרן נכנסת לתמונה ונותנת קצבה שמחליפה את ההכנסה שנפגעה. אני פוגשת לא מעט אנשים שלא ידעו בכלל שיש להם את הכיסוי הזה עד שבדקנו יחד את התיק קרן הפנסיה היא לא רק כסף לעתיד היא גם רשת ביטחון להווה. הכותבת הינה יועצת פנסיונית מורשית ומתכננת פרישה
  • 2 הצבעות
    22 פוסטים
    484 צפיות
    רחל עומסיר
    או שהוא חושב על הרווח שלו
  • 3 הצבעות
    3 פוסטים
    236 צפיות
    H
    @רואה-את-הנולד כתב בהורים יקרים - השיעור החשוב באמת לא נלמד בכיתה: אם ילמדו בכיתות יהיה בדור הבא מי שילמד בבית, אולי. למה
  • 0 הצבעות
    7 פוסטים
    386 צפיות
    בוטח בה'ב
    דבר שני, המעסיק בעיקרון מפריש פנסיה גם בתקופת חל"ד, אבל לא יודע אם זה גם כשהקרן עדיין לא הייתה פעילה לפני הלידה (אם כי כאמור במקרה הזה המעסיק אמור להפריש למפרע כשתדווח לו שהיה לה במקום העבודה הקודם קרן פעילה ואז הוא ודאי אמור להפריש גם בתקופת חל"ד). חוקית מעסיק לא חייב להפריש בחל"ד אא"כ העובדת התחילה לעבוד חצי שנה לפני הכניסה להריון (והיו מקרים במשרדים שחישבנו תאריך ו. אחרונה.. רמז: בוס שאינו גלוי ראש:(... ) יכול להיות שסוכן ביטוח יכול לסדר מעבר לקופה אחרת עם דמי ניהול זולים גם על התקופה הזאת בידיעה שעוד חודשיים ההפקדות חוזרות בכל מקרה מדובר רק על שקלים של הדמי ניהול בחודשיים האלה כי המעסיק צריך להפקיד מתחילת ההעסקה כיון שהקרן היית פעילה ואחר החל"ד היא תפעל שוב ככה נראה לענ"ד