דילוג לתוכן

אשמח לעזרה I לאיפה להעביר קרן פנסיה?

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
24 8 483 6
  • שלום וברכה!
    רציתי לשאול איך אני יודע שקרן הפניסה שלי נמצאת במסלול הנכון?
    אני במיטב בקרן "פנסיה מקיפה הלכה"זה מומלץ?
    אני רואה שיש גם "פנסיה כללית הלכה"
    מה עדיף? הם מחקים מדד? תודה!

    @בית-שמש לבדוק איפה אתה נמצא זה לבדוק בתלוש משכורת באיזה חברה אתה ולהכנס באזור האישי ולראות את כל הפרטים

  • @בית-שמש לבדוק איפה אתה נמצא זה לבדוק בתלוש משכורת באיזה חברה אתה ולהכנס באזור האישי ולראות את כל הפרטים

    @שששששש אני במיטב בקרן "פנסיה מקיפה הלכה"
    זה מומלץ? אני רואה שיש גם "פניסה כללית הלכה"
    מה עדיף? הם מחקים מדד? תודה

  • השאלה באיזה מסלול לבחור? היא שאלה נכונה ובמקום!
    אבל אין קשר בינה לבין 'מקיפה' ו'כללית'.
    ואסביר:
    'מקיפה' או 'כללית', הם לא סתם עוד 2 מסלולים, אם תשים לב בכל אחד מהם קיימים רשימה של מסלולים דומים, למשל 'הלכה' קיים בשניהם, 'עוקב s&p' קיים בשניהם, וכן יתר המסלולים.
    'מקיפה' היא הפנסיה הרגילה, יש לקרן פנסיה מקיפה מספר מאפיינים ייחודיים, ובעיקר הבטחת תשואה, 30% מהכסף מובטח על תשואה של 5.15%, וזו הטבה ייחודית, לכן זה מוגבל עד לתקרה מסוימת, בעלי תלוש שכר מאוד גבוה ישימו לב שמופרש להם ל'מקיפה' - המקסימום שאפשר, והיתר ב'כללית'.
    ישנה אפשרות להכניס לכתחילה את הכל ל'כללית', אבל זה לא שווה, זה וויתור על הבטחת התשואה, וכל זמן שאינך מובטח שתצליח לקבל רווח גבוה יותר - אל תוותר על זה.
    נכון שהבטחת התשואה היא על 5.15%, והיום מדברים על ממוצע גבוה יותר במסלולים המנייתיים, אבל ה-5.15 מובטחים בלי סיכונים, והם גם צמודים למדד, כך שבסוף זה כ7.5% בלי סיכון, ואל תשכח שזה רק על 30% מכספך, כל היתר מושקע במסלול אותו תבחר.
    וכעת לשאלה איזה מסלול לבחור?
    לדעתי יש לשלב בין כמה מסלולים, כאשר בגיל צעיר להעדיף יותר במנייתי, ועם השנים לשנות, גם במנייתי עצמו לשלב בין עוקב s&p ועוקב מדדי מניות [שניהם ברוב החברות מסלולים כשרים], ולשלב גם מסלול 'הלכה' שבד"כ פחות מסוכן.
    כמובן שאין לראות במידע זה ייעוץ וכו'.

  • השאלה באיזה מסלול לבחור? היא שאלה נכונה ובמקום!
    אבל אין קשר בינה לבין 'מקיפה' ו'כללית'.
    ואסביר:
    'מקיפה' או 'כללית', הם לא סתם עוד 2 מסלולים, אם תשים לב בכל אחד מהם קיימים רשימה של מסלולים דומים, למשל 'הלכה' קיים בשניהם, 'עוקב s&p' קיים בשניהם, וכן יתר המסלולים.
    'מקיפה' היא הפנסיה הרגילה, יש לקרן פנסיה מקיפה מספר מאפיינים ייחודיים, ובעיקר הבטחת תשואה, 30% מהכסף מובטח על תשואה של 5.15%, וזו הטבה ייחודית, לכן זה מוגבל עד לתקרה מסוימת, בעלי תלוש שכר מאוד גבוה ישימו לב שמופרש להם ל'מקיפה' - המקסימום שאפשר, והיתר ב'כללית'.
    ישנה אפשרות להכניס לכתחילה את הכל ל'כללית', אבל זה לא שווה, זה וויתור על הבטחת התשואה, וכל זמן שאינך מובטח שתצליח לקבל רווח גבוה יותר - אל תוותר על זה.
    נכון שהבטחת התשואה היא על 5.15%, והיום מדברים על ממוצע גבוה יותר במסלולים המנייתיים, אבל ה-5.15 מובטחים בלי סיכונים, והם גם צמודים למדד, כך שבסוף זה כ7.5% בלי סיכון, ואל תשכח שזה רק על 30% מכספך, כל היתר מושקע במסלול אותו תבחר.
    וכעת לשאלה איזה מסלול לבחור?
    לדעתי יש לשלב בין כמה מסלולים, כאשר בגיל צעיר להעדיף יותר במנייתי, ועם השנים לשנות, גם במנייתי עצמו לשלב בין עוקב s&p ועוקב מדדי מניות [שניהם ברוב החברות מסלולים כשרים], ולשלב גם מסלול 'הלכה' שבד"כ פחות מסוכן.
    כמובן שאין לראות במידע זה ייעוץ וכו'.

    @א.א.פ. השאלה איך אני יודע איזה מסלולים במיטב עם כשרות?
    עוקב S&P כשר?
    תודה רבה לך על התשובה המפורטת!!

  • גלאט הון נראה לי שבמיטב זה כמו בדץ

    a702e7e9-7fda-493b-b1b2-8089ed6e6c09-image.jpeg

  • @א.א.פ. השאלה איך אני יודע איזה מסלולים במיטב עם כשרות?
    עוקב S&P כשר?
    תודה רבה לך על התשובה המפורטת!!

    @בית-שמש
    תוכל לראות באתר של אהרן זלץ את רשימת המסלולים הכשרים.

  • @בן-עליה תודה רבה עזרת לי מאוד!!
    הבנתי איזה מסלולים כשרים עכשיו נשאר לי לבחור את המסלול הכי מומלץ מבניהם, מה הכי כדאי ממצ"ב?
    64d0f5ab-c805-49c7-bba4-273b34825ffa-image.jpeg

  • @בן-עליה תודה רבה עזרת לי מאוד!!
    הבנתי איזה מסלולים כשרים עכשיו נשאר לי לבחור את המסלול הכי מומלץ מבניהם, מה הכי כדאי ממצ"ב?
    64d0f5ab-c805-49c7-bba4-273b34825ffa-image.jpeg

    @בית-שמש
    מסלול קימות וכן מסלול עוקב מדדי מניות הם מגודרי מט"ח,
    ובעת הזאת זה לא מומלץ, גם אם ימשיכו עוד קצת הירידות בדולר,
    אבל יש יותר סיכוי שזה יעלה.
    וכנראה אתה מתכוון להשקעה לטווח ארוך.

    מניות סחיר זה מדד עולמי.

    מסלול הלכה הוא לא 100% מניות.

  • ובהמשך לדברי @צמיחה
    המדדים המניתים הם טובים לזמן ארוך
    כאן יכנס המחלוקת הכללית האם עדיף סנופי או עולמי
    ואתה צריך להכיר את עצמך אם אתה מבין סביר להניח שלא כל הזמן יהיו עליות ולא צריך להילחץ ולעבור מסלול

  • ובהמשך לדברי @צמיחה
    המדדים המניתים הם טובים לזמן ארוך
    כאן יכנס המחלוקת הכללית האם עדיף סנופי או עולמי
    ואתה צריך להכיר את עצמך אם אתה מבין סביר להניח שלא כל הזמן יהיו עליות ולא צריך להילחץ ולעבור מסלול

    @בן-עליה @צמיחה
    תודה רבה לכם, אני לא מתכוון לגעת בזה בעז"ה למשך שנים לא משנה מה יהיה כי גם ככה אני לא עוקב אחרי השוק הזה, אז מה תכלס' עדיף?

  • @בן-עליה @צמיחה
    תודה רבה לכם, אני לא מתכוון לגעת בזה בעז"ה למשך שנים לא משנה מה יהיה כי גם ככה אני לא עוקב אחרי השוק הזה, אז מה תכלס' עדיף?

    @בית-שמש
    אני יותר מתחבר ל-S&P500, כי בפועל זה החברות הכי גדולות בעולם, וההכנסות שלהם מכל העולם, וזה לא רק 500 חברות, כי יש שם חברות שקנו המון חברות אחרות.

    ויש אחרים שיותר מתחברים למדד עולמי, כי השנים האחרונות היו מאוד טובות ל-S&P500, אז יש סיכוי שהשנים הקרובות יהיו פחות טובות.

  • @בית-שמש
    אני יותר מתחבר ל-S&P500, כי בפועל זה החברות הכי גדולות בעולם, וההכנסות שלהם מכל העולם, וזה לא רק 500 חברות, כי יש שם חברות שקנו המון חברות אחרות.

    ויש אחרים שיותר מתחברים למדד עולמי, כי השנים האחרונות היו מאוד טובות ל-S&P500, אז יש סיכוי שהשנים הקרובות יהיו פחות טובות.

    @צמיחה מה ההבדל בין S&P 500 למסלול קיימות?

  • @צמיחה מה ההבדל בין S&P 500 למסלול קיימות?

    @בית-שמש
    מסלול קיימות הוא מגודר מט"ח,
    כלומר לקבל את תשואת המדד בלי השפעה של שינוי הדולר,
    אם הדולר ירד, לא תפסיד את ירידת הדולר.
    אם הדולר עלה, לא תרויח את עליית הדולר.

  • @בית-שמש
    מסלול קיימות הוא מגודר מט"ח,
    כלומר לקבל את תשואת המדד בלי השפעה של שינוי הדולר,
    אם הדולר ירד, לא תפסיד את ירידת הדולר.
    אם הדולר עלה, לא תרויח את עליית הדולר.

    @צמיחה אז לכאורה כן עדיף מסלול קיימות, לא?
    או שלתקופה הקרובה עדיף s&p כי הדולר בשפל ואפשר (כמעט) רק להרוויח ואז לעבור לקיימות?
    יש שיקול נוסף?

    עריכה:
    זה בעצם מה שתכוונת כאן לא?

    @צמיחה said:

    מסלול קימות וכן מסלול עוקב מדדי מניות הם מגודרי מט"ח,
    ובעת הזאת זה לא מומלץ, גם אם ימשיכו עוד קצת הירידות בדולר,
    אבל יש יותר סיכוי שזה יעלה.

  • @צמיחה אז לכאורה כן עדיף מסלול קיימות, לא?
    או שלתקופה הקרובה עדיף s&p כי הדולר בשפל ואפשר (כמעט) רק להרוויח ואז לעבור לקיימות?
    יש שיקול נוסף?

    עריכה:
    זה בעצם מה שתכוונת כאן לא?

    @צמיחה said:

    מסלול קימות וכן מסלול עוקב מדדי מניות הם מגודרי מט"ח,
    ובעת הזאת זה לא מומלץ, גם אם ימשיכו עוד קצת הירידות בדולר,
    אבל יש יותר סיכוי שזה יעלה.

    @בית-שמש
    ההיגיון שלי אומר שכעת כדאי להיות ב-S&P500 כי יש יותר סיכוי שהדולר יעלה.
    כשהוא יגיע ל-4 אז נדון האם להעביר לקימות.

    אא"כ אתה חושב שהדולר ימשיך לרדת עוד כמה חודשים, אז אולי בכמה חודשים תהיה בקימות.
    אבל מכיון שכנראה אתה לא רוצה להתעסק עם זה, אז עדיף להיות ברגיל ולא בקימות.

    כמובן שאין כאן שום המלצה.

  • @בית-שמש
    ההיגיון שלי אומר שכעת כדאי להיות ב-S&P500 כי יש יותר סיכוי שהדולר יעלה.
    כשהוא יגיע ל-4 אז נדון האם להעביר לקימות.

    אא"כ אתה חושב שהדולר ימשיך לרדת עוד כמה חודשים, אז אולי בכמה חודשים תהיה בקימות.
    אבל מכיון שכנראה אתה לא רוצה להתעסק עם זה, אז עדיף להיות ברגיל ולא בקימות.

    כמובן שאין כאן שום המלצה.

    @צמיחה אני מנסה להבין מה ההיגיון לא להעביר לקיימות אם הדולר בשיא באזור ה4 ש"ח שאז אין יותר מה להרוויח מהדולר אלא רק להפסיד, אז למה לא להנות רק מהפירות של הS&P בקיימות בלי לקחת שום סיכון ולכאו' בצד השני אפשר רק להפסיד?
    מנסה להבין מה באמת השיקולים אם תוכל....
    תודה רבה לך על כל העזרה בכל אופן עזרת לי מאוד!!

  • @צמיחה אני מנסה להבין מה ההיגיון לא להעביר לקיימות אם הדולר בשיא באזור ה4 ש"ח שאז אין יותר מה להרוויח מהדולר אלא רק להפסיד, אז למה לא להנות רק מהפירות של הS&P בקיימות בלי לקחת שום סיכון ולכאו' בצד השני אפשר רק להפסיד?
    מנסה להבין מה באמת השיקולים אם תוכל....
    תודה רבה לך על כל העזרה בכל אופן עזרת לי מאוד!!

    @בית-שמש
    גם אם הדולר עלה ל-4 אולי הוא ימשיך לעלות,
    ואם תהיה במסלול קימות לא תקבל את עליית הדולר.
    מלבד זאת יש עלות לגידור, וזה יכול להגיע לבערך 1% בשנה.
    כלומר זה משפיע על גובה התשואה.
    לכן מי שנמצא רק בקימות הוא לוקח סיכון, הוא גם מרויח פחות מהמדד עצמו, כי הוא משלם את עלות הגידור. וגם יפסיד את עליית הדולר במקרה שהדולר יעלה.

  • מה עם מניות סחיר

  • מה עם מניות סחיר

    @נחמן-גו
    לא מובן מה השאלה,
    מניות סחיר זה מסלול שמשתנה בין החברות.
    במיטב זה מדד עולמי,
    ויש חברות שזה בכלל בישראל.

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    127 צפיות
    צ
    @S1252 ברור שלא כדאי לחכות, קודם כל תפתח פנסיה ברירת מחדל, שם תקבל את הדמי ניהול הכי זולים למתחילים - 1% מהפקדה 0.22% מהצבירה. החל מיוני 2025 ניתן להצטרף לקרן ברירת מחדל ללא מילוי טפסים ושאלון בריאות, רק בהתאם ל: אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 7, 8 או 9, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של אינפיניטי אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 4, 5 או 6, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של מור אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 2 או 3, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של אלטשולר שחם. אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 0 או 1, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של מיטב. במידה ורוצים קופה אחרת יש למלא טופס הצטרפות ושאלון בריאות (שאלון בריאות רק אם אין קופה פעילה אחרת שמניידים אליה). קה"ש תפתח דרך בנקל - הם פותחים בהראל בדמי ניהול 0.6. תבחר לך מסלול מנייתי כשר - לטווח הארוך. או מסלול הלכה של אינפיניטי. ותתחיל להתעמק בנושא. כמובן שתמיד תוכל לשבת עם איש מקצוע ולקצר את הלמידה. בהצלחה.
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    48 צפיות
    רחל עומסיר
    לא רק לפנסיה אלא גם להגנה בדרך האם גם לך הפנסיה מרגישה כמו משהו רחוק שלא באמת קשור אליך עכשיו? הרבה עובדים בגילאי העבודה מתייחסים לפנסיה כאל חיסכון רחוק, משהו שיטפלו בו בעתיד. אבל בפועל, קרן הפנסיה מלווה אותך כבר היום ונותנת לך הרבה יותר ממה שנדמה. הדבר הראשון והברור הוא הקצבה בגיל פרישה, כשמגיעים לשלב הזה השאלה היא איך נראים החיים אז. קצבה חודשית היא מה שמאפשר לשמור על רמת החיים שהתרגלת אליה גם כשמפסיקים לעבוד. מהניסיון שלי בליווי תהליכים של תכנון פרישה, אני רואה עד כמה הפער מורגש כשאין קצבה מסודרת. המעבר הופך להיות מורכב, והתלות בחסכונות או בהכנסות לא יציבות יוצרת חוסר שקט. אבל יש כאן נקודה חשובה שלא תמיד שמים אליה לב קרן הפנסיה היא לא רק חיסכון אלא גם הגנה ביטוחית, עם שני כיסויים מרכזיים. ביטוח חיים- אם קורה משהו, חס וחלילה, המשפחה לא נשארת בלי הכנסה, הקרן יודעת לתת קצבה חודשית שממשיכה לתמוך. כיסוי לנכות או אובדן כושר עבודה- אדם עובד, מרוויח, מתכנן קדימה ופתאום קורה משהו שלא תלוי בו, במצב כזה הקרן נכנסת לתמונה ונותנת קצבה שמחליפה את ההכנסה שנפגעה. אני פוגשת לא מעט אנשים שלא ידעו בכלל שיש להם את הכיסוי הזה עד שבדקנו יחד את התיק קרן הפנסיה היא לא רק כסף לעתיד היא גם רשת ביטחון להווה. הכותבת הינה יועצת פנסיונית מורשית ומתכננת פרישה
  • 0 הצבעות
    21 פוסטים
    743 צפיות
    ברכת ה' תעשירב
    @רחל-עומסי כתב ב"פנסיה" בגיל 33: רק לאחר גיל 60 על זה נידון האשכול - פנסיה לגיל הזקנה
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    301 צפיות
    צ
    עובדים המבוטחים בביטוח פנסיוני יכולים לפרוש לגמלאות מגיל 60 ולקבל קצבת פנסיה חודשית, למרות שגיל פרישה מעבודה הוא מאוחר יותר. פרישה בגיל 60 עשויה להקטין את גובה הפנסיה בהשוואה למי שיפרוש בגיל מאוחר יותר. יחד עם זאת, ניתן לקבוע בהסכם בין העובד למעסיק כי גיל הפרישה המוקדמת יהיה נמוך מגיל 60. במקרה זה המעסיק חייב לשלם לעובד תשלום פנסיה חודשי, בהתאם לסכום שנקבע בהסכם העבודה או בהסכם הקיבוצי החל על העובד, עד למועד בו העובד יהיה זכאי לפנסיה מקרן הפנסיה.
  • 3 הצבעות
    11 פוסטים
    1k צפיות
    א
    @צמיחה בפרט שהוא @צדיק-יסוד-עולם ....