דילוג לתוכן

איך מתחילים לחשב את התקציב הביתי?

  • א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?
    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').
    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?
    אשמח למידע מפורט
    אני מנסה כבר כמה חודשים ולא מצליח
    תודה רבה מראש

  • א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?
    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').
    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?
    אשמח למידע מפורט
    אני מנסה כבר כמה חודשים ולא מצליח
    תודה רבה מראש

    @א-יידישע-קאפ said:

    א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?
    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').
    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?
    אשמח למידע מפורט
    אני מנסה כבר כמה חודשים ולא מצליח
    תודה רבה מראש

    תחשב חודש לפי ה15 שאז יורד הסכומים
    לגבי הוצאות חודשיות על אוכל, אף פעם לא מחשבים לפי כל חודש אלא שנתי, כי הרי יש חודשים כמו תשרי וניסן שיש יותר הוצאות

  • א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?
    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').
    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?
    אשמח למידע מפורט
    אני מנסה כבר כמה חודשים ולא מצליח
    תודה רבה מראש

    @א-יידישע-קאפ said:

    א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?

    1. אם אתה יודע כמה אתה מכניס בכל חודש לועזי, ומה הן ההוצאות שלך כל חודש לא תהיה מבולבל .
    2. ותמיד מומלץ לשאוף שיהיה לך בבנק, ובמיוחד במקרה שלך, פלוס כמניין השווה לחצי חודש הוצאות לפחות.
    3. כדאי להקטין את מסגרת האשראי בהתאם לתקציב שלך.

    @א-יידישע-קאפ said:

    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').

    1. אני חסיד של לקנות כל שבוע את מה שאתה צריך באותו השבוע, אפילו שאתה מפסיד מבצעים/מכירות חסד למיניהם ,
      משום
      א. מלאי מגדיר שימוש(מגביר צריכה).
      ב. זה מייצר סדר בחישובים ומונע כניסה לסחרור כלכלי, חס וחלילה.

    2. בנוסף מחשבים את זה ע"י ממוצע של לפחות שלושה חודשים.

    @א-יידישע-קאפ said:

    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?

    1.למה שתחשוב שצריך להגיע לאפס?!
    אתה צריך לשאוף להגיע למצב אפילו לפתוח קופת גמל להשקעה שירד בה כל חודש כסף בצד, ואם אתה עדיין לא אוחז שם לפחות שהחשבון יהיה בפלוס עבור הוצאות בלתי מתוכננות וחודשי החגים

    2.אם האשראי ב 15 מוריד את החשבון למינוס שנפתר רק בחודש הבא, סימן שאתה חי בכסף שעדיין לא הרווחת. הפתרון קצת מאמץ של חיסכון בהוצאות או מאמץ להגדלת הכנסות כדי לתקן את המשוואה.

  • @א-יידישע-קאפ said:

    א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?

    1. אם אתה יודע כמה אתה מכניס בכל חודש לועזי, ומה הן ההוצאות שלך כל חודש לא תהיה מבולבל .
    2. ותמיד מומלץ לשאוף שיהיה לך בבנק, ובמיוחד במקרה שלך, פלוס כמניין השווה לחצי חודש הוצאות לפחות.
    3. כדאי להקטין את מסגרת האשראי בהתאם לתקציב שלך.

    @א-יידישע-קאפ said:

    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').

    1. אני חסיד של לקנות כל שבוע את מה שאתה צריך באותו השבוע, אפילו שאתה מפסיד מבצעים/מכירות חסד למיניהם ,
      משום
      א. מלאי מגדיר שימוש(מגביר צריכה).
      ב. זה מייצר סדר בחישובים ומונע כניסה לסחרור כלכלי, חס וחלילה.

    2. בנוסף מחשבים את זה ע"י ממוצע של לפחות שלושה חודשים.

    @א-יידישע-קאפ said:

    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?

    1.למה שתחשוב שצריך להגיע לאפס?!
    אתה צריך לשאוף להגיע למצב אפילו לפתוח קופת גמל להשקעה שירד בה כל חודש כסף בצד, ואם אתה עדיין לא אוחז שם לפחות שהחשבון יהיה בפלוס עבור הוצאות בלתי מתוכננות וחודשי החגים

    2.אם האשראי ב 15 מוריד את החשבון למינוס שנפתר רק בחודש הבא, סימן שאתה חי בכסף שעדיין לא הרווחת. הפתרון קצת מאמץ של חיסכון בהוצאות או מאמץ להגדלת הכנסות כדי לתקן את המשוואה.

    @איציק-התותח שאלתי הייתה האם להגיע לאיפוס כדי להתחיל לחשבן מכאן ואילך

  • האם עדיף לשנות את האשראי לעשירי?

  • האם עדיף לשנות את האשראי לעשירי?

    @א-יידישע-קאפ said:

    האם עדיף לשנות את האשראי לעשירי?

    כן בודאי
    באם אתה רואה את המשכורת של אשתך כבר בעשרי בבנק

  • @א-יידישע-קאפ said:

    האם עדיף לשנות את האשראי לעשירי?

    כן בודאי
    באם אתה רואה את המשכורת של אשתך כבר בעשרי בבנק

    @איציק-התותח said:

    @א-יידישע-קאפ said:

    האם עדיף לשנות את האשראי לעשירי?

    כן בודאי
    באם אתה רואה את המשכורת של אשתך כבר בעשרי בבנק

    בשלב הזה שעדיין אין סדר ויש לפעמים מינוס, אני לא ממליץ לשנות.
    יותר טוב שאחרי שהמשכורת נכנסה יש אפשרות לבדוק כמה הולך לרדת באשראי,
    ויש כמה ימים להתארגן עם עוד כסף במקרה הצורך.

נושאים מוצעים


  • מידע על אשראי הייטקזן

    כלכלת המשפחה אשראי הייטק הטבות בנק
    3
    0 הצבעות
    3 פוסטים
    253 צפיות
    בוטח בה'ב
    מה שמסתבר שהם לא מפסידים עלייך... וגם אם יש מתנת הצטרפות ריבוי כ.א. ופיזור תשלומים זה יכול להוות טריגר לסחרחורת כלכלית -נקודה למחשבה לפני כל הצטרפו למועדון כזה או אחר
  • 8 הצבעות
    2 פוסטים
    231 צפיות
    חופש כלכליח
    @fishel כתב בהמשבר שמתחיל בשקט (איך לזהות מראש משבר כלכלי): כמי שעבר בעצמו תקופות של קושי כלכלי קיצוני, אני יודע שיש תמיד דרך החוצה. המפתח הוא זיהוי מוקדם של סימני האזהרה והפעלת מנגנון התגובה הנכון. כל הכבוד!!!! הלוואי ולכולם היה אומץ כמו שלך.
  • 8 הצבעות
    11 פוסטים
    487 צפיות
    טריידרט
    @ניסן-עציוני כתב בכך תמנעו את רוב הנזק באיבוד כרטיס אשראי: זה בהחלט יכול לעזור מאד לחישוב, אבל בדרך כלל כרטיסי אשראי גובים עמלות כרטיס מקס בשיתוף חברת ביטוח 'כלל' פטור מדמי כרטיס לכל החיים (או עד להודעה חדשה - המוקדם מביניהם...) קישור שותפים להנ"ל (יתן תגמול לחבר ששלח לי את הקישור - לא על חשבונכם)
  • "מתכננים היום את החגים של מחר"

    הועבר כלכלת המשפחה מאמרים
    1
    4 הצבעות
    1 פוסטים
    184 צפיות
    נחמן רוזנבלוםנ
    "חגים, חשבון בנק וחלומות – כך תחגגו בלי לקרוס כלכלית!" טורו של המאמן הכלכלי החגים בפתח, והשולחן כבר מתמלא ברשימות קניות: בשר, דגים, יין, בגדים לילדים, מתנות לחמות, סידור מחדש של הסלון – והכיס? הוא הולך ומתרוקן במהירות של טיל היפרסוני. משפחה ברוכת ילדים, בואו נודה על האמת, היא כמו סטארט-אפ – המון חזון, השקעה אינסופית, והכנסות שתמיד נראות קצת קטנות מדי. אז איך מתמודדים? איך לא נותנים להוצאות הבלתי צפויות של החגים להכניס את החשבון למצב של "ה’ ירחם"? הנה חמישה כלים פרקטיים שיצילו לכם את התקציב – וישאירו לכם גם קצת אוויר לנשימה. "תקציב חג" – קדוש כמו תפילת נעילה רגע לפני שאתם יוצאים לקניות כאילו אין מחר – עוצרים! שבו עם דף ועט (או גוגל שיטס אם אתם הייטקיסטים בתחפושת) וכתבו מה באמת צריך. אל תשכחו להכניס סעיף להפתעות, כי הפתעות תמיד יהיו. הכלל שלי: תקציב החג הוא מה שיש – לא מה שאתם מקווים שיהיה. קונים חכם – כי יש חיים אחרי החג לא כל מה שנוצץ – זהב. כן, גם לא הסטייק אנטרקוט שצד לכם את העין. חפשו מבצעים מראש, קנו בסיטונאות, וכשהקצב שואל "לחתוך דק או עבה?" – תגידו לו "לחתוך בזול". בגדים? אפשר לחפש עודפים, חנויות מוזלות, ולזכור שהילדים לא חייבים להתלבש כמו בפרסומת של אופנת פריז. תכנית "חיסכון לחג" – לא רק לבנקים אחד הטריקים היותר חכמים הוא להתחיל להפריש סכום קטן כל חודש, כל השנה, לטובת החגים. שיטה פשוטה: קחו קופסה בבית, או פתחו קופת חיסכון נפרדת, ושימו בה סכום קטן כל חודש. וזה גם יכול להיות סתם איזה חיסכון שישכב בבנק, ועל הדרך גם תרוויחו קצת ריביות. וכשתגיעו לחג – תגלו שההוצאות נראות הרבה פחות מפחידות. "להקפיא" – לא רק חשבון הבנק המקפיא הוא החבר הכי טוב שלכם. קונים מראש, מקפיאים, ומורידים לחצים כלכליים של הרגע האחרון. אם תתחילו חודש לפני החג לקנות מוצרי יסוד, כל שבוע קצת, תגלו שהחג הגיע – והכסף נשאר בכיס. לא מתפתים – אין חובה לקנות הכל תתפלאו, אבל לא כל מה שנמכר בחג – הוא חובה הלכתית. יש ממתקים זולים ואיכותיים, יש בגדים שכבר יש בארון, ויש הבדל בין "צריך" לבין "מתחשק". החוכמה היא לדעת להבדיל. תרגול בשטח: "בניית התקציב עם הילדים בבית" תשבו בבית עם הילדים: הגדירו סכום, ותנו להם לבחור איך לחלק אותו בין קניות הביגוד השונות. תתפלאו לגלות כמה הם יכולים להיות יצירתיים – וכמה אתם יכולים לחסוך מהדמיון שלהם! סיכום: חגיגה עם ראש כלכלי לא צריך להיכנס למינוס כדי להרגיש שמחת חג. מי שמנהל נכון, מתכנן מראש, חושב חכם – חוגג כמו שצריך וגם ישן טוב בלילה. אז לפני שאתם שולפים את האשראי – תשאלו את עצמכם: האם זה משמח את המשפחה או רק את חברת האשראי? חג שמח, ושיהיה רק בשפע – כלכלי ורוחני!
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    407 צפיות
    הקול השפויה
    מי שכן חותם, חשוב מאוד להתנות שהערבות על מנת לשלם ממעשרות, ברוב מוחלט של המקרים זה צדקה אלא שבלי תנאי זה חוב המוטל עליך שא"א לפרוע מצדקה.