האם בעוד עשור צפת חרדית?
-
בשורה אדירה לצפת: הסכם גג ענק נחתם לפיתוח העיר!
היום (שלישי) נחתם הסכם גג רחב היקף לפיתוח העיר, שישנה את פניה מקצה לקצה. מדובר במהלך עצום שישפיע על כל תושבי הצפון.מה ההסכם כולל?
אלפי יחידות דיור חדשות: מתוכננת בנייה של לא פחות מ-7,294 יחידות דיור חדשות! זה צפוי להכפיל את אוכלוסיית העיר, שעומדת היום על כ-40 אלף תושבים. דמיינו איזה שינוי זה יביא לעיר.
שטחי מסחר ותעסוקה: לצד הדיור, יקודמו גם כ-63,000 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה – בשורה נהדרת למקומות עבודה חדשים וצמיחה כלכלית.
השקעה ממשלתית אדירה: המדינה תשקיע מאות מיליוני שקלים במימוש ההסכם הזה, מתוך הבנה שמדובר בעיר מרכזית בצפון.
השקעות ענק גם בתשתיות ובקהילה
ההסכם לא מתמקד רק בבנייה, אלא בראייה כוללת של פיתוח:תשתיות מתקדמות: יוקצו 510 מיליון ש"ח לפיתוח כבישים, ניקוזים, חשמל ומים.
מחלף חדש בכניסה לעיר: ייבנה מחלף "שער דרומי" חדש בכניסה לעיר, בהשקעה של 300 מיליון ש"ח – בשורה אדירה לנגישות התחבורתית.
חיזוק הקהילה: 300 מיליון ש"ח נוספים מיועדים לפיתוח מוסדות ציבור, חינוך, תרבות ורווחה.
שדרוג השכונות הוותיקות: חשוב לציין שגם השכונות הוותיקות לא נשכחו – 110 מיליון ש"ח יושקעו בהן לשיפור תנאי המחיה ולשילוב האוכלוסייה הקיימת בתהליך הפיתוח.
"הסכם היסטורי שישנה את פני העיר לעשורים הבאים"
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, שהיה נוכח בחתימה, הגדיר את זה כ"רגע היסטורי" ו"מהפכה של ממש" לצפת ולצפון כולו. הוא ציין שהשקעה כוללת של למעלה מ-3.4 מיליארד ש"ח תחזיר לצפת את מעמדה כעיר מרכזית בגליל.ראש העיר, יוסי קקון, גם הוא התייחס לזה כ"יום חג" ו"הסכם היסטורי" שישנה את פני העיר אחרי שנים לא פשוטות. היישום צפוי להתחיל כבר בתחילת השנה הבאה, עם דגש ראשוני על פיתוח תשתיות.
-
@דוד-גולדברג
כמו בהרבה פריפריות אחרות שהן תהיינה חרדיות רק אם החרדים יבואו לשם... -
החרדים באו לצפת מזמן.
כבר כיום החרדים נמנים על כ45% מהמצביעים, כמובן שבמספר תושבים זה הרבה יותר.
כבר כיום יש רק כיתה אחת במחזור בבתי ספר של המגזר הכללי.
צפת הולכת ומתחרדת בצעדי ענק וברור שזה הולך לשם.
יש לעיר ראש עיר חרדי דבר שמשפיע מאוד גם בפועל וגם מבחינה מורלית.
בצפת ברור לכולם שהשכונות החדשות יהיו חרדיות, כך שברוב מוחלט של אלפי היח"ד הנ"ל יגרו חרדים.
בקיצור לשאלת השואל צפת חרדית כבר כיום ובע"ה תהיה עוד יותר חרדית בכל שנה שתעבור.
אכי"ה. -
@הקול-השפוי כתב בהאם בעוד עשור צפת חרדית?:
יש לעיר ראש עיר חרדי דבר שמשפיע מאוד גם בפועל וגם מבחינה מורלית.
מצד שני שמעתי מתושבים תלונות על ראש העיר, שלא באמת קשוב לצרכים והוצנח מבחוץ בשביל הסכמי גג ודאגה למלחמה בצפת, את הצרכים החרדים הפשוטים כמו תחבורה ציבורית וכדומה שעמדו במרכז הענינים בקמפיין החרדי, קצת שכחו שם
-
@ניסן-עציוני
לקח לראש העיר זמן להכנס לעניינים ועם הזמן רואים את השפעתו בעיר.
כמי שמכיר את הפוליטיקה המקומית לעומקה אני יודע שלא היתה אפשרות אחרת להגיע להסכמה על מועמד חרדי בלא הצנחה מבחוץ,
זה הסיבה היחידה שהביאו אותו מבחוץ (המלחמה התחילה אחרי סגירת הרשימות).אין ראש עיר שאין עליו תלונות, ואין עיר חרדית שאין בה קשיים עם תח"צ בפרט מאז תחילת המלחמה.
בגדול איך שאני מבין העיר הולכת ועולה על דרך המלך מיום ליום אחרי הזנחה של שנים.
(רק בשבועות האחרונים התווספו שתי נסיעות יומיות לב"ב ולי-ם שזה שיפור משמעותי שחיכו לו שנים). -
@הקול-השפוי כתב בהאם בעוד עשור צפת חרדית?:
@ניסן-עציוני
לקח לראש העיר זמן להכנס לעניינים ועם הזמן רואים את השפעתו בעיר.
כמי שמכיר את הפוליטיקה המקומית לעומקה אני יודע שלא היתה אפשרות אחרת להגיע להסכמה על מועמד חרדי בלא הצנחה מבחוץ,
זה הסיבה היחידה שהביאו אותו מבחוץ (המלחמה התחילה אחרי סגירת הרשימות).אין ראש עיר שאין עליו תלונות, ואין עיר חרדית שאין בה קשיים עם תח"צ בפרט מאז תחילת המלחמה.
בגדול איך שאני מבין העיר הולכת ועולה על דרך המלך מיום ליום אחרי הזנחה של שנים.
(רק בשבועות האחרונים התווספו שתי נסיעות יומיות לב"ב ולי-ם שזה שיפור משמעותי שחיכו לו שנים).אני לא מכיר, רק מספר ממה שקוראים שלי כתבו לי, אבל אם אתה מכיר זה תמונה שונה.
לאתה שם לב שאתה מעיד על שיפור של הוספת שתי נסיעות יומית, כלומר 100 מקומות נוספים, לעיר שכל שבוע גדלה ב100 תושבים חרדים, זה עלוב.
-
@ניסן-עציוני כתב בהאם בעוד עשור צפת חרדית?:
@הקול-השפוי כתב בהאם בעוד עשור צפת חרדית?:
@ניסן-עציוני
לקח לראש העיר זמן להכנס לעניינים ועם הזמן רואים את השפעתו בעיר.
כמי שמכיר את הפוליטיקה המקומית לעומקה אני יודע שלא היתה אפשרות אחרת להגיע להסכמה על מועמד חרדי בלא הצנחה מבחוץ,
זה הסיבה היחידה שהביאו אותו מבחוץ (המלחמה התחילה אחרי סגירת הרשימות).אין ראש עיר שאין עליו תלונות, ואין עיר חרדית שאין בה קשיים עם תח"צ בפרט מאז תחילת המלחמה.
בגדול איך שאני מבין העיר הולכת ועולה על דרך המלך מיום ליום אחרי הזנחה של שנים.
(רק בשבועות האחרונים התווספו שתי נסיעות יומיות לב"ב ולי-ם שזה שיפור משמעותי שחיכו לו שנים).אני לא מכיר, רק מספר ממה שקוראים שלי כתבו לי, אבל אם אתה מכיר זה תמונה שונה.
לאתה שם לב שאתה מעיד על שיפור של הוספת שתי נסיעות יומית, כלומר 100 מקומות נוספים, לעיר שכל שבוע גדלה ב100 תושבים חרדים, זה עלוב.
הוספת שתי נסיעות ביום לקו בני ברק - ירושלים, זה עלוב.
הוספת שתי נסיעות ביום לקו ישיר פריפריה, זה משמעותי ללא ספק.
ולפני שמגדירים את ה כ"עלוב" כדאי לבדוק מה המצב כיום ובשיפור של כמה אחוזים מדובר, ובנוסף - לקחת בחשבון את העובדה שמדובר בקו ארוך שהמשאבים המוקצים אליו פר נסיעה גדולים פי 3 ממה שנדרש עבור רוב הנסיעות.ככל שהקו ארוך יותר משרד התחבורה מתגמש פחות, ויעידו כל הנציגים והפעילים מכל הפריפריות כמה יזע ודמעות נשפכו על כל שינוי שאנשים חווים אותו כעלוב (ע"ע קו טבריה-עפולה-מ"ע-גבעת זאב שהיה הישג עצום...)
זה נכון שבהרבה מהמקרים שיפור התח"צ תלוי בהנהגה המקומית,
המצב כיום הוא שמשרד התחבורה כמעט לא מאשר הוספת קווים ואת התלונות אפשר להפנות רק אליו ואל העומדים בראשו (שיפנו אותך למשרד האוצר, שיפנה אותך למשרד הבטחון...). -
@ניסן-עציוני
התחבורה הציבורית בשלוש שנים האחרונות דירדרה עשור אחורה
אין שום עיר בפריפריה שיש לה במה להתגאות בתחבורה ציבורית שלה
אני לא מכיר את צפת בכלל
אבל המצב לא טוב בכללי ורק התחבורה הפנימית קשורה בקשר עקיף לראש העיר
החיצונית ממש לא קשורה איליו למיטב ידיעתי -
@רואה-את-הנולד אני לא מכיר את צפת מספיק וגם לא את נושא התח''צ רק ממה ששמעתי ראש העיר לא מנסה לעזור בתחום והתושבים מתמודדים לבדם מול משרד התחבורה, הלוואי שלא שמעתי נכון.
-
@ניסן-עציוני אני יודע שיש פעילות משמעותית של העירייה (ראש העיר או אחרים) במה שקשור לתחבורה ציבורית.
לעיתים אנשים רואים מכתבים למערכת בעיתון או התארגנות של עסקני קהילות לשלוח מיילים ומכתבים וחושבים שזה כל מה שנעשה,
בעוד האמת היא שהעירייה עושה ככל שביכולתה בעניין. -
@רואה-את-הנולד כתב בהאם בעוד עשור צפת חרדית?:
אבל המצב לא טוב בכללי ורק התחבורה הפנימית קשורה בקשר עקיף לראש העיר
צפציפית במה שנוגע לתחבורה פנימית נעשה מהפך של ממש כבר בקדנציה הקודמת על ידי דגל וחב"ד שהשקיעו בנושא את כל כוחם.
(באמת חלק משמעותי מההצלחה היה כמות הקילומטרים שהעיר קיבלה לתחבורה הפנימית).