דילוג לתוכן

איך מתחילים לחשב את התקציב הביתי?

  • א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?
    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').
    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?
    אשמח למידע מפורט
    אני מנסה כבר כמה חודשים ולא מצליח
    תודה רבה מראש

  • א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?
    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').
    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?
    אשמח למידע מפורט
    אני מנסה כבר כמה חודשים ולא מצליח
    תודה רבה מראש

    @א-יידישע-קאפ said:

    א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?
    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').
    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?
    אשמח למידע מפורט
    אני מנסה כבר כמה חודשים ולא מצליח
    תודה רבה מראש

    תחשב חודש לפי ה15 שאז יורד הסכומים
    לגבי הוצאות חודשיות על אוכל, אף פעם לא מחשבים לפי כל חודש אלא שנתי, כי הרי יש חודשים כמו תשרי וניסן שיש יותר הוצאות

  • א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?
    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').
    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?
    אשמח למידע מפורט
    אני מנסה כבר כמה חודשים ולא מצליח
    תודה רבה מראש

    @א-יידישע-קאפ said:

    א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?

    1. אם אתה יודע כמה אתה מכניס בכל חודש לועזי, ומה הן ההוצאות שלך כל חודש לא תהיה מבולבל .
    2. ותמיד מומלץ לשאוף שיהיה לך בבנק, ובמיוחד במקרה שלך, פלוס כמניין השווה לחצי חודש הוצאות לפחות.
    3. כדאי להקטין את מסגרת האשראי בהתאם לתקציב שלך.

    @א-יידישע-קאפ said:

    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').

    1. אני חסיד של לקנות כל שבוע את מה שאתה צריך באותו השבוע, אפילו שאתה מפסיד מבצעים/מכירות חסד למיניהם ,
      משום
      א. מלאי מגדיר שימוש(מגביר צריכה).
      ב. זה מייצר סדר בחישובים ומונע כניסה לסחרור כלכלי, חס וחלילה.

    2. בנוסף מחשבים את זה ע"י ממוצע של לפחות שלושה חודשים.

    @א-יידישע-קאפ said:

    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?

    1.למה שתחשוב שצריך להגיע לאפס?!
    אתה צריך לשאוף להגיע למצב אפילו לפתוח קופת גמל להשקעה שירד בה כל חודש כסף בצד, ואם אתה עדיין לא אוחז שם לפחות שהחשבון יהיה בפלוס עבור הוצאות בלתי מתוכננות וחודשי החגים

    2.אם האשראי ב 15 מוריד את החשבון למינוס שנפתר רק בחודש הבא, סימן שאתה חי בכסף שעדיין לא הרווחת. הפתרון קצת מאמץ של חיסכון בהוצאות או מאמץ להגדלת הכנסות כדי לתקן את המשוואה.

  • @א-יידישע-קאפ said:

    א. אני מבולבל לחלוטין. הכסף של העבודה של אשתי נכנס ב10 האשראי יורד ב15 וגם המשכנתא יש עוד סכום ב20 והכסף של הכולל ב23 איך אני מחשבן את זה?

    1. אם אתה יודע כמה אתה מכניס בכל חודש לועזי, ומה הן ההוצאות שלך כל חודש לא תהיה מבולבל .
    2. ותמיד מומלץ לשאוף שיהיה לך בבנק, ובמיוחד במקרה שלך, פלוס כמניין השווה לחצי חודש הוצאות לפחות.
    3. כדאי להקטין את מסגרת האשראי בהתאם לתקציב שלך.

    @א-יידישע-קאפ said:

    ב. איך אני מחשבן כמה עולה חודשי אוכל וכדו', יש חדשים שקונים יותר וזה מחזיק לאורך זמן (לדוג' מלח סוכר קפה וכדו').

    1. אני חסיד של לקנות כל שבוע את מה שאתה צריך באותו השבוע, אפילו שאתה מפסיד מבצעים/מכירות חסד למיניהם ,
      משום
      א. מלאי מגדיר שימוש(מגביר צריכה).
      ב. זה מייצר סדר בחישובים ומונע כניסה לסחרור כלכלי, חס וחלילה.

    2. בנוסף מחשבים את זה ע"י ממוצע של לפחות שלושה חודשים.

    @א-יידישע-קאפ said:

    ג. נגיד בחודש הזה אמור לרדת אשראי ב15 וזה מוריד למינוס אילולי המשכורת של ה10 איך אני יכול לחשבן. האם צריך להגיע לאיפוס ל0 עגול?

    1.למה שתחשוב שצריך להגיע לאפס?!
    אתה צריך לשאוף להגיע למצב אפילו לפתוח קופת גמל להשקעה שירד בה כל חודש כסף בצד, ואם אתה עדיין לא אוחז שם לפחות שהחשבון יהיה בפלוס עבור הוצאות בלתי מתוכננות וחודשי החגים

    2.אם האשראי ב 15 מוריד את החשבון למינוס שנפתר רק בחודש הבא, סימן שאתה חי בכסף שעדיין לא הרווחת. הפתרון קצת מאמץ של חיסכון בהוצאות או מאמץ להגדלת הכנסות כדי לתקן את המשוואה.

    @איציק-התותח שאלתי הייתה האם להגיע לאיפוס כדי להתחיל לחשבן מכאן ואילך

  • האם עדיף לשנות את האשראי לעשירי?

  • האם עדיף לשנות את האשראי לעשירי?

    @א-יידישע-קאפ said:

    האם עדיף לשנות את האשראי לעשירי?

    כן בודאי
    באם אתה רואה את המשכורת של אשתך כבר בעשרי בבנק

  • @א-יידישע-קאפ said:

    האם עדיף לשנות את האשראי לעשירי?

    כן בודאי
    באם אתה רואה את המשכורת של אשתך כבר בעשרי בבנק

    @איציק-התותח said:

    @א-יידישע-קאפ said:

    האם עדיף לשנות את האשראי לעשירי?

    כן בודאי
    באם אתה רואה את המשכורת של אשתך כבר בעשרי בבנק

    בשלב הזה שעדיין אין סדר ויש לפעמים מינוס, אני לא ממליץ לשנות.
    יותר טוב שאחרי שהמשכורת נכנסה יש אפשרות לבדוק כמה הולך לרדת באשראי,
    ויש כמה ימים להתארגן עם עוד כסף במקרה הצורך.

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    12 פוסטים
    538 צפיות
    א
    @דוד-גולדברג פן אם לא העיקרי אך חשוב מאד הוא הדוגמא האישית, ילד שגודל בבית שההתנהלות הכלכלית בריאה ונבונה, יקבל את הכלים שגדל עליהם, כמובן אם אין אוירה של לחץ או דוחק ודקדוקי עניות שיכולים לפעול לקיצון הפוך, אלא בנינוחות ושמחה. במיוחד אם יסבירו באופן מושכל ולפי הענין את סיבות ושרשי ההתנהלות, וכ"ש אם יש תוצאות בשטח על הרווחה בהתנהלות הזו (כגון שרואים איך מצליחים באופן סביר או יותר לעבור תקופות מורכבות מבחינה כלכלית כחגים, חתונות וכיוצ"ב), ייש"כ על הנושא, ואולי גם זה כלול במצווה של חינוך...
  • 2 הצבעות
    16 פוסטים
    719 צפיות
    א
    @N-R-Y כתב באיך כדאי לנהל את הדמי לידה שתשמש כתחליף למשכורת: לא הבנתי, מה הבעיה להכניס לקרן כספית כך שאינו ממש בעו"ש וגם לא נשחק @מפתח_בינה כתב באיך כדאי לנהל את הדמי לידה שתשמש כתחליף למשכורת: למה בעייתי לי קרן כספית כאזרח אמריקאי.
  • סילוק עסקה בתשלומים

    כלכלת המשפחה אשראי תשלומים
    3
    1 הצבעות
    3 פוסטים
    187 צפיות
    א
    @טריידר אפשר גם במקס. בעיקרון יש על זה איזה עמלה, אבל אם עושים עצמאית באתר זה יותר זול/בחינם.
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    407 צפיות
    הקול השפויה
    מי שכן חותם, חשוב מאוד להתנות שהערבות על מנת לשלם ממעשרות, ברוב מוחלט של המקרים זה צדקה אלא שבלי תנאי זה חוב המוטל עליך שא"א לפרוע מצדקה.
  • ”התקציב השנתי בחיי המשפחה”

    הועבר כלכלת המשפחה מאמרים
    1
    3 הצבעות
    1 פוסטים
    204 צפיות
    נחמן רוזנבלוםנ
    "התקציב השנתי" ההוצאות השנתיות: הם הפתעה לא נעימה בתקציב המשפחתי כולנו שואפים לנהל תקציב משפחתי מאוזן, אך רבים מאיתנו מתמקדים בהוצאות החודשיות, ושוכחים את ההוצאות השנתיות, שעלולות להוות הפתעה לא נעימה. למה חשוב לתכנן את התקציב לתקציב שנתי? תכנון תקציב חודשי הכרחי, אך אינו מספק. הוצאות כמו ביטוח רכב, רישוי, חידוש רישיונות, חופשות, חגים, ביגוד לכל המשפחה, מתנות לחגים ותחזוקה שנתית של הבית, בקיצור כל דבר שלא נכנס לחודשי הוא בעצם שנתי. ברגע שלא בנינו תקציב שנתי אנחנו כמעט בוודאות בדרך לבור תקציבי, ומכאן הדרך להלואות (בשלל שמותיהם. הלואת חג או חופשה) הם בעיקר ההשלכות של אי התחשבנות בהוצאות השנתיות: קושי בהתמודדות עם הוצאות בלתי צפויות: כאשר לא חוסכים מראש להוצאות השנתיות, כל הוצאה נוספת עלולה ליצור קשיים לנהל את משק הבית מבחינה כלכלית. חוסר יכולת לחסוך או להשקיע: הוצאות שנתיות בלתי צפויות "גוזלות" כסף שרצינו לחסוך או או להשקיע. במקום שיניב לנו רווחים נאים בעבור הכסף. עלייה בחובות: כדי לממן הוצאות בלתי צפויות, משפחות רבות נוטות לקחת הלוואות, מה שמוביל לעלייה בחובות ולתשלום ריבית. מתח ולחץ כלכלי: חוסר ודאות כלכלי ומתח מתמיד פוגעים לנו באיכות החיים המשפחתית. פתרונות מעשיים לניהול מוצלח של ההוצאות השנתיות: 1.חלוקת ההוצאות השנתיות לתשלומים חודשיים שווים, בדומה לתשלומים קבועים אחרים. 2.פתיחת חשבון חיסכון ייעודי: חיסכון סכום קבוע מדי חודש לקראת ההוצאות השנתיות. 3שימוש באקסל למעקב וניהול תקציב: כהיום יש הרבה טבלאות אקסל שמאפשרות מעקב אחר ההוצאות והכנסות, והגדרת יעדי חיסכון. 4.השוואת מחירים: חיפוש אחר חלופות זולות יותר עבור מוצרים ושירותים. 5.יצירת קופה קטנה: חיסכון סכום קבוע מדי חודש עבור הוצאות בלתי צפויות. לסיכום. תכנון תקציב שנתי מפורט, הכולל את כל ההוצאות, הוא הכרחי לניהול כלכלי נבון. על ידי הכנה מראש להוצאות השנתיות, ניתן למנוע הפתעות לא נעימות, לשמור על יציבות כלכלית ולהתקדם לעבר המטרות הפיננסיות של המשפחה. זכרו: השקעה במעט זמן ומחשבה בתכנון התקציב השנתי, תניב תוצאות משמעותיות בטווח הרחוק וגם הקרוב אחד החשבונות הכי חשובים לפני חיסכון, זה לבדוק באיזה סכום קבוע, אפשר לעמוד, ואת זה נוכל לגעת כמובן אחרי שבנינו תקציב חודשי ושנת