דילוג לתוכן

בקרן פנסיה S&P500 בהראל - לא זכאים להלוואה מהפנסיה.

  • רק מעלה נקודה שאולי לא כולם יודעים.
    כידוע בנקל ממליצים לעבור להראל למסלול הנ"ל אך יש לדעת שבמסלול זה אין זכאות להלוואה.
    (כידוע הלוואות מקרנות פנסיה והשתלמות הם ההלוואות הכי זולות בשוק (למעט משכנתא) בגלל שיש להם ביטחון כספי בכך שהכסף בכל אופן מופקד אצלהם, וכמובן שהכסף לא יוצא מהקופה עצמה וממשיך לצבור תשואה פשוט הוא כפיקדון אצלם ומקבלים בדרך כל לפחות P-0.5 אם לא יותר.)
    כאמור א"א לקבל במסלול הנ"ל ובשביל לקבל צריך לעבור מסלול
    אבל אחרי קבלת ההלוואה אפשר לחזור, אבל לכאו' לעבור מסלול זה להוציא את הכסף וההשקעה הנ"ל וזה לכאו' צריך להיות חכם גדול לדעת מתי לצאת,לא?.
    בכל אופן עוד מידע חשוב שאפשר לקבל הלוואה מינימום 20 אלף ועד 30% מהתגמולים (אפשר לראות במסלול האישי)

  • אתה בטוח שאין אפשרות כי כמדוני זה חוה חוקית שלהם לתת לך הלוואה

  • אתה בטוח שאין אפשרות כי כמדוני זה חוה חוקית שלהם לתת לך הלוואה

    @דוד-משה-1 said:

    אתה בטוח שאין אפשרות כי כמדוני זה חוה חוקית שלהם לתת לך הלוואה

    אין כזו חובה!
    וכל חברה יש לה כללים משלה

  • אתה בטוח שאין אפשרות כי כמדוני זה חוה חוקית שלהם לתת לך הלוואה

    @דוד-משה-1
    דיברתי איתם וזה מה שנאמר.
    כמובן שהם לא חייבים להלוואות לך כלום

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

    @רחל-עומסי
    כי מה? הם לא סומכים על היתר עיסקא?
    אז בעצם אני צריך לעבור למסלול ללא כשרות ע"מ לקבל הלוואה?

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

    @רחל-עומסי
    גלאט הון לא אשמים. והראיה, שבחברות אחרות ניתן לקבל הלואות, גם מי שנמצא במסלול של גלאט הון.
    זה נכון שגלאט הון לא נותנים לחברות לתת הלואה ממסלול בפיקוחם, כי זה נחשב הלואה מהעמיתים.
    אבל ממסלול S&P 500 לא צריך להגיע לגלאט הון, כי אף חברה אינו יכול להוציא הלואה, כי הרגולציה לא נותנת.

    אבל אין מניעה לחברה לתת הלואה, כי הכסף אינו חייב להגיע מאותו מסלול. וברוב החברות פשוט מביאים לך הלואה ממסלול הכללי/גוי גיל. בהראל לא אוהבים לתת הלואה ממסלול למסלול, ולכן אצלם זה קשה.

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

    @צדיק-יסוד-עולם
    אולי יש אפשרות שתוכל לקבל ממסלול כספי (בפנסיה קיימים הלואות מהמסלול, בשאר המוצרים לא).

נושאים מוצעים


  • "בנקל" לא עובדים בחנוכה?

    פנסיה, גמל וקרנות השתלמות חנוכה
    2
    -1 הצבעות
    2 פוסטים
    154 צפיות
    חיסכון לחתונהח
    לא יודע אם זה קשור. אבל חצי שעה אחרי פתיחת הנושא כאן קיבלתי למייל לאחר שבוע את ההודעה הנ"ל: "שלום וברכה, אכן קיבלנו, אך בימי החנוכה יש חוסר בנציגים ומנגד יש עומס פניות, אנו עושים כמיטב יכולתנו לחזור במהירות ובכל מקרה לפני סוף השנה. בהצלחה."
  • 0 הצבעות
    15 פוסטים
    427 צפיות
    צ
    @בן-עליה כתב בהתייעצות לגבי קרן פנסיה: את זה הבנתי א. אבל השאלה שלי היתה זה שהקרן משקיעה 2% במטח לא נראה לי הופך אותה למנוטרלת מטח השפעה של 2% היא כמעט לא רלוונטית. וזה נקרא מנוטרל מט"ח. ב. גם אם נאמר שזה כן נקרא מנוטרלת מטח בפועל התשואות שלה טובות והתשואות נמדדות אחרי העמלת גידור אז מה הבעיה בזה בדקת תשואות לפי שנה אחת מסויימת שאז באמת היה תועלת בגידור בגלל שהדולר ירד. ג.לענין הפנסיה עצמה אולי כדאי לשלב הראל הלכתי וסנופי או מיטב הלכתי וסנופי או מניות לאדם צעיר שיש לו עוד הרבה שנים עד הפנסיה עדיף כמה שיותר מניות, ולכן אין ענין לשלב מסלול הלכה שהוא רק 40% מניות.
  • 0 הצבעות
    18 פוסטים
    512 צפיות
    צ
    @שמיל-שמיל אני לא יכול להכפיש חברה, אבל יכול לציין שאשתי עבדה כמנהלת תיקי לקוחות ועיקר הבעיות מדיווחים כוזבים ועוד היה איתם. ברמה שכמעט פנו בתלונה למשרד האוצר. חשוב לציין שיש טעויות בכל מקום, ולכן חובה לעקוב אחרי ההפקדות.
  • 6 הצבעות
    19 פוסטים
    463 צפיות
    ס
    @אבי-ר. כתב ביוזמה: הרצאות לבנות סמינרים על שוק ההון וחסכון פנסיוני: נראה לי שאתה מדבר על הרצאות "בין הסדרים" ונראה שכאן דובר על להכניס את זה "לסדרים" לא יודע אם יש נפק"מ כ"כ, היות ובכיתה ו' יש המון הרצאות "בין הסדרים" שמשם הם יונקים את כל ה"השקופע" על בית של תורה וכו'. ויש שם מספיק זמן ללמד אותם את הנושאים הללו בצורה יסודית. וכידוע, אצל הרבה אנשים רבים עיקר הידיעות הם מבין הסדרים...
  • 0 הצבעות
    7 פוסטים
    386 צפיות
    בוטח בה'ב
    דבר שני, המעסיק בעיקרון מפריש פנסיה גם בתקופת חל"ד, אבל לא יודע אם זה גם כשהקרן עדיין לא הייתה פעילה לפני הלידה (אם כי כאמור במקרה הזה המעסיק אמור להפריש למפרע כשתדווח לו שהיה לה במקום העבודה הקודם קרן פעילה ואז הוא ודאי אמור להפריש גם בתקופת חל"ד). חוקית מעסיק לא חייב להפריש בחל"ד אא"כ העובדת התחילה לעבוד חצי שנה לפני הכניסה להריון (והיו מקרים במשרדים שחישבנו תאריך ו. אחרונה.. רמז: בוס שאינו גלוי ראש:(... ) יכול להיות שסוכן ביטוח יכול לסדר מעבר לקופה אחרת עם דמי ניהול זולים גם על התקופה הזאת בידיעה שעוד חודשיים ההפקדות חוזרות בכל מקרה מדובר רק על שקלים של הדמי ניהול בחודשיים האלה כי המעסיק צריך להפקיד מתחילת ההעסקה כיון שהקרן היית פעילה ואחר החל"ד היא תפעל שוב ככה נראה לענ"ד