דילוג לתוכן

התייעצויות בנוגע למיחזורי משכנתא

נדל"ן ומשכנתאות
475 43 15.6k 32
  • יענקלה said:

    b5b43c7d-137b-4466-8a0c-3a50369250d7-image.jpeg
    3f3c3b7e-99ed-4c4b-8254-698eed5c075c-image.jpeg
    איזו הצעה יותר טובה?
    מרכנתיל-מיחזור בתוך הבנק
    לאומי -מיחזור בין בנקים

    והאם יש שיפור למשכנתא הקיימת?
    d981fd43-4da6-41eb-a294-a862e6da5fc2-image.jpeg
    ea0835b5-d102-40f0-a725-02f56d5a8af1-image.jpeg

    לאומי נתנו לנו הצעה חדשה-איך היא?
    7c27bbb1-3f81-45cb-80de-6b1e828986f2-image.jpeg

  • לאומי נתנו לנו הצעה חדשה-איך היא?
    7c27bbb1-3f81-45cb-80de-6b1e828986f2-image.jpeg

    @יענקלה ההצעה שהעלית כעת מלאומי היא אותה הצעה בדיוק כפי שהעלית לפני מס' ימים
    פשוט העוגנים ירדו בעשירית האחוז.
    ועדיין, ההצעה של מרכנתיל טובה יותר.
    בהצלחה

  • יש לי הכנסות של 10 אלף.
    ומשכנתא של 5100.
    (והשווער וההורים מעבירים לי כל חודש 3200 ש"ח כהעברה כל חודש אולם זה קבוע כבר מעל ל5 שנים)
    האם יש לי אפשרות לבדוק מיחזור בבנקים אחרים או שאף אחד לא יאפשר לי?
    ועוד שאלה אחרת: יש לי הלוואה בנקאית ע"ס 100K בP+1. האם אני יכול להכניס הלוואה כזו במשכנתא ולקבל הצעה טובה יותר?

  • יש לי הכנסות של 10 אלף.
    ומשכנתא של 5100.
    (והשווער וההורים מעבירים לי כל חודש 3200 ש"ח כהעברה כל חודש אולם זה קבוע כבר מעל ל5 שנים)
    האם יש לי אפשרות לבדוק מיחזור בבנקים אחרים או שאף אחד לא יאפשר לי?
    ועוד שאלה אחרת: יש לי הלוואה בנקאית ע"ס 100K בP+1. האם אני יכול להכניס הלוואה כזו במשכנתא ולקבל הצעה טובה יותר?

    @חיסכון-לחתונה said:

    יש לי הכנסות של 10 אלף.
    ומשכנתא של 5100.
    (והשווער וההורים מעבירים לי כל חודש 3200 ש"ח כהעברה כל חודש אולם זה קבוע כבר מעל ל5 שנים)
    האם יש לי אפשרות לבדוק מיחזור בבנקים אחרים או שאף אחד לא יאפשר לי?

    בשביל משכנתא כזו צריך הכנסות של מינימום 14,000
    בחלק מהבנקים ניתן להחשיב כמה כוללים...

    @חיסכון-לחתונה said:

    ועוד שאלה אחרת: יש לי הלוואה בנקאית ע"ס 100K בP+1. האם אני יכול להכניס הלוואה כזו במשכנתא ולקבל הצעה טובה יותר

    אין כזה דבר להכניס למשכנתא
    ישנם שתי אופציות תוספת לשיפוצים או לכל מטרה
    זה כמו תיק חדש.
    ישנה אופציה של מיחזור חיצוני+שיפוצים/כל מטרה.
    בשיפוצים ניתן לקבל ריבית זולה יותר מפריים+1

  • יש לי הכנסות של 10 אלף.
    ומשכנתא של 5100.
    (והשווער וההורים מעבירים לי כל חודש 3200 ש"ח כהעברה כל חודש אולם זה קבוע כבר מעל ל5 שנים)
    האם יש לי אפשרות לבדוק מיחזור בבנקים אחרים או שאף אחד לא יאפשר לי?
    ועוד שאלה אחרת: יש לי הלוואה בנקאית ע"ס 100K בP+1. האם אני יכול להכניס הלוואה כזו במשכנתא ולקבל הצעה טובה יותר?

    @חיסכון-לחתונה said:

    ועוד שאלה אחרת: יש לי הלוואה בנקאית ע"ס 100K בP+1. האם אני יכול להכניס הלוואה כזו במשכנתא ולקבל הצעה טובה יותר

    במיחזור לבנק אחר תוכל לקבל הלוואת סיגנריה [הלוואה בנקאית נלווית ללקיחת משכנתא ולא חלק מהמשכנתא] בריבית פריים מינוס 0.5 בחלק מהבנקים

  • קיבלתי הצעה של 4.7 בקל''צ 4.62 במל''צ (עוגן + 1)
    על משכנתא של מליון
    זה בסדר או שאפשר להשיג זול יותר??

  • @יענקלה מרכנתיל הצעה יותר טובה
    [אם תוכל לקצר קצת תקופה בקל"צ במרכנתיל כמו שקיצרת בתקופה בלאומי זה יהיה עוד יותר טוב, אבל יכול להיות שבשביל זה מרכנתיל ידרשו הוכחת הכנסות מחדש].
    הייתי שוקל להוריד קצת תקופה בקל"ץ ע"ח הארכת המל"צ
    וכן, יש שיפור מהמשכנתא הקיימת.

    @משכנתא-בקצב-שלך
    לאומי שיפרו לנו את ההצעה האם היא משתלמת?
    מה אפשר לשפר?
    12a4a16a-ae96-4a67-93e9-5e7741083c5c-image.jpeg

  • @יענקלה ההצעה שהעלית כעת מלאומי היא אותה הצעה בדיוק כפי שהעלית לפני מס' ימים
    פשוט העוגנים ירדו בעשירית האחוז.
    ועדיין, ההצעה של מרכנתיל טובה יותר.
    בהצלחה

    פוסט זה נמחק!
  • @משכנתא-בקצב-שלך
    לאומי שיפרו לנו את ההצעה האם היא משתלמת?
    מה אפשר לשפר?
    12a4a16a-ae96-4a67-93e9-5e7741083c5c-image.jpeg

    @יענקלה שיפרו לך את הקל"צ וזה מצויין
    תגיד להם שישפרו לך את התוספת במל"צ כמו במרכנתיל תוספת של 0.6
    לא בטוח שתצליח
    [אם זה יבוא ע"ח העלאת הריבית בקל"צ אז עדיף שלא]

  • ריביות מאוד אטרקטיביות

  • @יענקלה שיפרו לך את הקל"צ וזה מצויין
    תגיד להם שישפרו לך את התוספת במל"צ כמו במרכנתיל תוספת של 0.6
    לא בטוח שתצליח
    [אם זה יבוא ע"ח העלאת הריבית בקל"צ אז עדיף שלא]

    @משכנתא-בקצב-שלך
    האם כדאי לסגור עם המשכנתא הזאת-היא שווה?
    או לחכות להצעה יותר טובה בהמשך?

  • @משכנתא-בקצב-שלך
    האם כדאי לסגור עם המשכנתא הזאת-היא שווה?
    או לחכות להצעה יותר טובה בהמשך?

    @יענקלה לפי מצב הריביות כיום זו הצעה מושלמת
    אני ממליץ להתקדם אלא א"כ נראה לך שהבנקאי יזרום להוריד עוד קצת
    אבל בגדול כרגע זה מצויין!

  • ביקשתי בקשה להוספה למשכנתא סכום עבור "הלוואה לכל מטרה"
    ציינתי שיש לי כבר הלוואה בנקאית ע"ס 100K בריבית P+1 ל7 שנים. ואני רוצה לקבל הצעה טובה יותר.
    וזה ההצעה שקיבלתי מהם:aa4c33e7-7ee2-42aa-96a9-3a913f2f47f1-image.jpeg
    לא מבין, הם עושים ממני צחוק?

  • ביקשתי בקשה להוספה למשכנתא סכום עבור "הלוואה לכל מטרה"
    ציינתי שיש לי כבר הלוואה בנקאית ע"ס 100K בריבית P+1 ל7 שנים. ואני רוצה לקבל הצעה טובה יותר.
    וזה ההצעה שקיבלתי מהם:aa4c33e7-7ee2-42aa-96a9-3a913f2f47f1-image.jpeg
    לא מבין, הם עושים ממני צחוק?

    @חיסכון-לחתונה דבר ראשון לא העלית את הסל המוצע שזה התמהיל הרלוונטי,
    בנוסף, הלוואה לכל מטרה היא בסביבות 2% יותר מהלוואה לדיור, ובנוסף תצטרך לקחת מינימום שליש במסלול קבוע.
    כדאי לשקול לקחת לשיפוצים אם זה מתאפשר שם הריביות קרובות לדיור ותוכל לקבל זול יותר מפריים +1

  • @חיסכון-לחתונה דבר ראשון לא העלית את הסל המוצע שזה התמהיל הרלוונטי,
    בנוסף, הלוואה לכל מטרה היא בסביבות 2% יותר מהלוואה לדיור, ובנוסף תצטרך לקחת מינימום שליש במסלול קבוע.
    כדאי לשקול לקחת לשיפוצים אם זה מתאפשר שם הריביות קרובות לדיור ותוכל לקבל זול יותר מפריים +1

    @משכנתא-בקצב-שלך
    אחרי שכבר ביקשתי עבור "הלוואה לכל מטרה" אני יכול לבקש עכשיו עבור שיפוצים?
    אני אמור להוכיח שזה עבור שיפוצים או רק להצהיר?
    (מצורף הסל המוצע)
    190d221c-359c-434f-a3ef-a90daf53180b-image.jpeg

  • @משכנתא-בקצב-שלך
    אחרי שכבר ביקשתי עבור "הלוואה לכל מטרה" אני יכול לבקש עכשיו עבור שיפוצים?
    אני אמור להוכיח שזה עבור שיפוצים או רק להצהיר?
    (מצורף הסל המוצע)
    190d221c-359c-434f-a3ef-a90daf53180b-image.jpeg

    @חיסכון-לחתונה אכן ריביות על הפנים

    @חיסכון-לחתונה said:

    אחרי שכבר ביקשתי עבור "הלוואה לכל מטרה" אני יכול לבקש עכשיו עבור שיפוצים?

    אם אתה ללא יועץ, פשוט תגיד שלא ידעת שניתן להוציא לשיפוץ לכן ביקשת ככה, וכעת התברר לך..

    @חיסכון-לחתונה said:

    אני אמור להוכיח שזה עבור שיפוצים או רק להצהיר?

    להצהיר ולהביא הצעת מחיר מקבלן... כמובן בכפוף לשמאות

    בסכום נמוך כזה ע"פ רוב תקבל בפעימה אחת ללא צורך בהצגת קבלות וכד'

  • הבעיה שכבר אמרתי שזה בשביל לסגור הלוואה בנקאית אחרת.
    אם אני יבקש 90 אלף ויגיד שזה עבור החלפת ריצוף ומטבח וכדו' זה התקבל ללא הצעת מחיר ושמאי?

  • אשמח לחוות דעת האם מדובר בריביות טובות?
    09ad4814-27ca-493e-9c21-2fe763ed1763-image.jpeg
    תודה רבה

  • במסלול הקל"צ זו ריבית טובה עד מצויינת, ובמסלולי המל"צ זו ריבית סבירה. בסך הכללי זו משכנתא טובה שמעידה על פרופיל לווה גבוה, או סתם על יועץ משכנתאות טוב.

  • אשמח לחוות דעת האם מדובר בריביות טובות?
    09ad4814-27ca-493e-9c21-2fe763ed1763-image.jpeg
    תודה רבה

    @יאיר-אלדרק
    שתי דברים
    א' ישנו אשכול ייעודי לשאלות בנוגע למשכנתאות, מנהלי הפורום לא רוצים שיפתחו אשכולות נפרדים לכל שאלה.
    ב' לא ניתן להגיב על שאלה כזו כללית, צריך לדעת קצת יותר נתונים על התיק, אחוזי מימון, יחס החזר, ממה מורכב ההכנסות, נתוני אשראי וכד'
    בהצלחה

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    79 צפיות
    chavy7032C
    בגלל סיבה מיוחדת… משהו גדול עומד להגיע באשכול הזה הלמד מה זה ריביות? ממה זה בנוי ? איך משלמים בפועל את הריביות? אז אני מתחיל נושא חדש — ועושה סדר בדברים שכולם משלמים עליהם הרבה כסף, אבל לא תמיד מבינים עד הסוף. אז מה זה בעצם ריבית? ריבית היא עלות האשראי — כלומר, המחיר שאתה משלם על זה שהבנק נותן לך כסף. אבל כדי להבין את זה באמת — צריך להסתכל על זה בצורה עמוקה יותר: כשאתה לוקח כסף מהבנק, זה לא “כסף חינם”. אתה בעצם משתמש בכסף שלא שייך לך — והבנק מאפשר לך להחזיק אותו לאורך זמן. כל יום שהכסף הזה אצלך: אתה ממשיך להשתמש בו — ועל השימוש הזה יש עלות. אפשר לחשוב על זה כמו סוג של “שכירות על כסף”: אתה לא קונה את הכסף אתה רק מחזיק ומשתמש בו ועל כל יום כזה אתה משלם הבנק, מבחינתו, נתן לך משאב — כסף — והריבית היא התשלום שהוא מקבל על זה שהמשאב הזה נמצא אצלך ולא אצלו. וזה בדיוק הנקודה שרוב האנשים מפספסים: הריבית לא “מחכה לסוף החודש” ולא באמת “מתחלקת לחודשים” בצורה קבועה. היא נוצרת כל הזמן — כל יום שאתה עדיין חייב כסף, אתה משלם עליו עוד קצת. כלומר: כל יום שאתה מחזיק את הכסף — יש לזה מחיר כל יום שעובר — מצטברת עוד עלות קטנה וכל עוד החוב קיים — העלות ממשיכה להיבנות וכשאתה מתחיל להחזיר: אתה מחזיק פחות כסף של הבנק ולכן גם “שכר הדירה” שאתה משלם עליו קטן בסוף, ריבית היא לא רק מספר או אחוז — היא ביטוי לזמן. כמה זמן הכסף של הבנק נמצא אצלך — וכמה אתה משלם על כל יום כזה. וזו בדיוק המשמעות האמיתית של “עלות האשראי” — המחיר של להחזיק כסף שלא שייך לך, לאורך זמן. בקרוב הולך להיות בשורות .... יהיה מעניין....
  • כל כמה זמן כדאי לבדוק מחזור משכנתא?

    נדל"ן ומשכנתאות
    7
    0 הצבעות
    7 פוסטים
    181 צפיות
    ש
    @משכנתא-בקצב-שלך תודה רבה!
  • 1 הצבעות
    6 פוסטים
    254 צפיות
    אבי ר.א
    באופן כללי אתה צודק בדבריך. @BRISKER כתב במשכנתא מסובסדת ממשרד הבינוי והשיכון – הטבה אמיתית או אשליה יקרה?: בשנים האחרונות המדד בישראל עלה סביב 3%–4% בשנה (ובשנים מסוימות אף יותר). לא מסתכלים בזה לפי השנים האחרונות שספציפית היה בהם קורונה ומלחמה, אלא לאורך השנים שהממוצע הוא מתחת ל2% אינפלציה בשנה, וכך גם הציפיות לשנים הקרובות. (אם לא יקרה עוד משהו לא צפוי) @BRISKER כתב במשכנתא מסובסדת ממשרד הבינוי והשיכון – הטבה אמיתית או אשליה יקרה?: כיום ניתן לקחת מסלולים לא צמודים בריבית קבועה של כ־5.5%–5.7%: כמו שכבר תיקנו אותך. ולמעשה כמו שכתב @משכנתא-בקצב-שלך ההמלצה בד"כ היא לקחת מזה סכום נמוך, כך שאין השפעה רצינית מהאינפלציה, ויש מקרים שכן כדאי לשקול לקחת מזה סכומים גדולים יותר.
  • 1 הצבעות
    2 פוסטים
    207 צפיות
    ש
    תלוי אלו מסלולים לקחת ובאיזה בנק במסלול הפריים העדכון הוא מיידי במסלולים שמשתנים לפי האג״ח תלוי מתי הבנק מעדכן והאם האג״ח ירדה
  • 0 הצבעות
    31 פוסטים
    1k צפיות
    ה
    @אבי-ר. כתב בלפני חתימה על משכנתא, רוצה להתייעץ: אם המשכנתא היא לתקופה ארוכה כך שאז המצב הוא שסך הקרן לא יורדת כלל המשמעות של זה היא א. שהריבית ממשיכה להיות על הסכום הגבוה. אתה צודק בחילוק בין תקופה קצרה לארוכה! זו הייתה טעות שלי. אני כתבתי: כתב בלפני חתימה על משכנתא, רוצה להתייעץ: כן אני מבין שיש הבדל בין אם גובה הסכום ביחס לתקופה הוא באופן כזה שאתה משלם יותר קרן ממה שהאינפלציה מעלה אותה. שאז היא הולכת ונגמרת. כי זו באמת הסיבה הישירה להבדל, אבל בעקיפין אתה צודק שזה תלוי בקצרה וארוכה (פשוט חשבתי שיתכן ארוכה שהקרן כן פוחתת וקצרה שלא וכנראה שזה לא נכון), בקיצור שנינו אמרנו את אותו הדבר כל אחד בסגנונו.