דילוג לתוכן

התייעצויות בנוגע למיחזורי משכנתא

נדל"ן ומשכנתאות
475 43 15.7k 32
  • הבעיה שכבר אמרתי שזה בשביל לסגור הלוואה בנקאית אחרת.
    אם אני יבקש 90 אלף ויגיד שזה עבור החלפת ריצוף ומטבח וכדו' זה התקבל ללא הצעת מחיר ושמאי?

  • אשמח לחוות דעת האם מדובר בריביות טובות?
    09ad4814-27ca-493e-9c21-2fe763ed1763-image.jpeg
    תודה רבה

  • במסלול הקל"צ זו ריבית טובה עד מצויינת, ובמסלולי המל"צ זו ריבית סבירה. בסך הכללי זו משכנתא טובה שמעידה על פרופיל לווה גבוה, או סתם על יועץ משכנתאות טוב.

  • אשמח לחוות דעת האם מדובר בריביות טובות?
    09ad4814-27ca-493e-9c21-2fe763ed1763-image.jpeg
    תודה רבה

    @יאיר-אלדרק
    שתי דברים
    א' ישנו אשכול ייעודי לשאלות בנוגע למשכנתאות, מנהלי הפורום לא רוצים שיפתחו אשכולות נפרדים לכל שאלה.
    ב' לא ניתן להגיב על שאלה כזו כללית, צריך לדעת קצת יותר נתונים על התיק, אחוזי מימון, יחס החזר, ממה מורכב ההכנסות, נתוני אשראי וכד'
    בהצלחה

  • @יאיר-אלדרק
    שתי דברים
    א' ישנו אשכול ייעודי לשאלות בנוגע למשכנתאות, מנהלי הפורום לא רוצים שיפתחו אשכולות נפרדים לכל שאלה.
    ב' לא ניתן להגיב על שאלה כזו כללית, צריך לדעת קצת יותר נתונים על התיק, אחוזי מימון, יחס החזר, ממה מורכב ההכנסות, נתוני אשראי וכד'
    בהצלחה

    היכן ניתן לשאול?
    הנתונים שלי הם
    מימון של 75 אחוז
    דירוג אשראי מעולה
    הכנסות: מלגה של כולל, עבודה בחברת ביטוח 6500 ועצמאי עם ממוצע הכנסות של 7500
    המשכנתא ל20 שנה

  • היכן ניתן לשאול?
    הנתונים שלי הם
    מימון של 75 אחוז
    דירוג אשראי מעולה
    הכנסות: מלגה של כולל, עבודה בחברת ביטוח 6500 ועצמאי עם ממוצע הכנסות של 7500
    המשכנתא ל20 שנה

    @יאיר-אלדרק said:

    היכן ניתן לשאול?

    ישנו אשכול ייעודי התייעצויות בנוגע למיחזורי משכנתא
    https://forum.benakel.org/post/19932

  • אשמח לחוות דעת
    הנתונים שלי הם
    מימון של 75 אחוז
    דירוג אשראי מעולה
    הכנסות: מלגה של כולל, עבודה בחברת ביטוח 6500 ועצמאי עם ממוצע הכנסות של 7500
    המשכנתא ל20 שנה
    8ad06d53-5d54-44fe-ba66-6bde0763044e-image.jpeg

  • אשמח לחוות דעת
    הנתונים שלי הם
    מימון של 75 אחוז
    דירוג אשראי מעולה
    הכנסות: מלגה של כולל, עבודה בחברת ביטוח 6500 ועצמאי עם ממוצע הכנסות של 7500
    המשכנתא ל20 שנה
    8ad06d53-5d54-44fe-ba66-6bde0763044e-image.jpeg

    @יאיר-אלדרק
    אם אתם עם יועץ וביררתם עליו קודם, תסמכו עליו.

    אם אתם מוגבלים למזרחי מבחינת סוג ההכנסה [כפי שזה נראה] אז למזרחי הקל"צ מצויין, המל"צ ניתן לבדוק שיפור.
    בנוסף, כדאי למזער את הקל"צ לשליש ולא יותר

  • הבעיה שכבר אמרתי שזה בשביל לסגור הלוואה בנקאית אחרת.
    אם אני יבקש 90 אלף ויגיד שזה עבור החלפת ריצוף ומטבח וכדו' זה התקבל ללא הצעת מחיר ושמאי?

    חיסכון-לחתונה
    אשמח לשמוע אם יש למשהו תשובה.
    ועוד שאלה אני מקבל מהשווער וההורים כל חודש 3200 ש"ח (בשביל המשכנתא) זה נכנס קבוע באותו תאריך כבר מעל ל4 שנים.
    יש איזה דרך לגרום לבנק לקבל את זה כהכנסה?

  • הבעיה שכבר אמרתי שזה בשביל לסגור הלוואה בנקאית אחרת.
    אם אני יבקש 90 אלף ויגיד שזה עבור החלפת ריצוף ומטבח וכדו' זה התקבל ללא הצעת מחיר ושמאי?

    @חיסכון-לחתונה said:

    אם אני יבקש 90 אלף ויגיד שזה עבור החלפת ריצוף ומטבח וכדו' זה התקבל ללא הצעת מחיר ושמאי?

    משכנתא לשיפוץ אף פעם לא תצא ללא הצע"מ ושמאות

    @חיסכון-לחתונה said:

    עוד שאלה אני מקבל מהשווער וההורים כל חודש 3200 ש"ח (בשביל המשכנתא) זה נכנס קבוע באותו תאריך כבר מעל ל4 שנים.
    יש איזה דרך לגרום לבנק לקבל את זה כהכנסה?

    תלוי באילו בנקים

  • @חיסכון-לחתונה said:

    אם אני יבקש 90 אלף ויגיד שזה עבור החלפת ריצוף ומטבח וכדו' זה התקבל ללא הצעת מחיר ושמאי?

    משכנתא לשיפוץ אף פעם לא תצא ללא הצע"מ ושמאות

    @חיסכון-לחתונה said:

    עוד שאלה אני מקבל מהשווער וההורים כל חודש 3200 ש"ח (בשביל המשכנתא) זה נכנס קבוע באותו תאריך כבר מעל ל4 שנים.
    יש איזה דרך לגרום לבנק לקבל את זה כהכנסה?

    תלוי באילו בנקים

    @משכנתא-בקצב-שלך

    עוד שאלה אני מקבל מהשווער וההורים כל חודש 3200 ש"ח (בשביל המשכנתא) זה נכנס קבוע באותו תאריך כבר מעל ל4 שנים.
    יש איזה דרך לגרום לבנק לקבל את זה כהכנסה?

    תלוי באילו בנקים

    איזה יקבלו את זה? אשמח לדעת למי לפנות

  • @משכנתא-בקצב-שלך

    עוד שאלה אני מקבל מהשווער וההורים כל חודש 3200 ש"ח (בשביל המשכנתא) זה נכנס קבוע באותו תאריך כבר מעל ל4 שנים.
    יש איזה דרך לגרום לבנק לקבל את זה כהכנסה?

    תלוי באילו בנקים

    איזה יקבלו את זה? אשמח לדעת למי לפנות

    @חיסכון-לחתונה
    יש לך שאלות מידיי ספציפיות בנהלים הפנימיים בבנקים
    דברים כאלו לא כדאי לפרט ע"ג במת פורום ציבורי
    תוכל לחייג אליי

  • @חיסכון-לחתונה
    יש לך שאלות מידיי ספציפיות בנהלים הפנימיים בבנקים
    דברים כאלו לא כדאי לפרט ע"ג במת פורום ציבורי
    תוכל לחייג אליי

    @משכנתא-בקצב-שלך.
    פניתי במייל. תודה רבה לך

  • פניתי לבנק פועלים. הם שלחו לי אישור עקרוני לא רלוונטי.
    כשאמרתי להם שאלו התנאים שיש לי היום:

    5d3a3db6-91b3-4e9a-9108-21b8cdfd9f32-image.jpeg
    אז אמר לי הבנקאי, לא לפרוע את מה שיש לי ושאני לא יכול לקבל יותר טוב מזה בשום מקום.
    נשמע לי קצת מוזר, שהבנקאי מוריד אותי מהעיסקה איתם, לא?. הוא צודק?

  • פניתי לבנק פועלים. הם שלחו לי אישור עקרוני לא רלוונטי.
    כשאמרתי להם שאלו התנאים שיש לי היום:

    5d3a3db6-91b3-4e9a-9108-21b8cdfd9f32-image.jpeg
    אז אמר לי הבנקאי, לא לפרוע את מה שיש לי ושאני לא יכול לקבל יותר טוב מזה בשום מקום.
    נשמע לי קצת מוזר, שהבנקאי מוריד אותי מהעיסקה איתם, לא?. הוא צודק?

    @חיסכון-לחתונה

    תמתין להורדות.
    כרגע אין באמת מה לשפר.
    יכל להיות גם שהפריים ירד, כך שתרוויח מההורדות הצפויות.

  • @חיסכון-לחתונה

    תמתין להורדות.
    כרגע אין באמת מה לשפר.
    יכל להיות גם שהפריים ירד, כך שתרוויח מההורדות הצפויות.

    @Magshimim
    איזה הורדות? של המשתנים? מתי אמור לרדת?

  • @Magshimim
    איזה הורדות? של המשתנים? מתי אמור לרדת?

    @חיסכון-לחתונה

    כבר ירד בתחילת השנה האזרחית, בפברואר העוגן עמד על 3.5% , כעת שוב מאז תחילת שאגת הארי במגמת עליה, כרגע עומד על 3.78%
    מה שאני חושב זה להמתין כמה שבועות שהמצב יתייצב, ונוכל לראות שוב ירידות בעוגנים בעז"ה.
    כמו"כ הפחתת ריבית בנק ישראל - לפריים.

  • @חיסכון-לחתונה

    כבר ירד בתחילת השנה האזרחית, בפברואר העוגן עמד על 3.5% , כעת שוב מאז תחילת שאגת הארי במגמת עליה, כרגע עומד על 3.78%
    מה שאני חושב זה להמתין כמה שבועות שהמצב יתייצב, ונוכל לראות שוב ירידות בעוגנים בעז"ה.
    כמו"כ הפחתת ריבית בנק ישראל - לפריים.

    @Magshimim
    כל כמה זמן זה מתעדכן ומתי?

  • קיבלתי מכתב מבנק מזרחי שבחודש הקרוב מתעדכן לי הריבית במסלול המשתנה צמודה כל 5 שנים, ואני יכול למחזר בחודש הקרוב.

    מדובר על 71,000 בריבית של 2.41.
    התקשרתי לשאול לכמה זה יעלה, הפקידה לא ידעה להגיד, גם לפי הנתונים של ה-15 למאי או אפריל היא לא ידעה.
    היא הציעה לי:
    משתנה צמודה כל שנתיים וחצי - 3.78%
    משתנה כל שנתיים לא צמודה - 5.19%
    קל"צ - 5.7%

    מישהו יודע לכמה אמור להשתנות לי
    האם במקום אחר אמצא משהו יותר טוב

  • @Magshimim
    כל כמה זמן זה מתעדכן ומתי?

    @חיסכון-לחתונה
    בין פעם לפעמיים בחודש תלוי באיזה בנק.

נושאים מוצעים


  • מחפש יועץ משכנתא זול

    נדל"ן ומשכנתאות מיחזור משכנתא משכנתא
    21
    0 הצבעות
    21 פוסטים
    549 צפיות
    חיסכון לחתונהח
    @Magshimim הוא בדיוק אשר דיברתי. בנוגע ל20/80 הבאתי רק דוגמא שלא תמיד מה שמצפים לעשות אחרי זמן מסוים באמת אפשר לעשות. בכל אופן בהצלחה
  • 0 הצבעות
    8 פוסטים
    339 צפיות
    ה
    @מרים-הורביץ-נכסים ממש כך, חוץ מכאב הראש הכרוך בזה להתעסק עם זה.
  • 2 הצבעות
    280 פוסטים
    13k צפיות
    ל
    @משהמשה said: מי שמתעניין יכול לפנות אלי למייל ‫A054840548@gmail.com‬ הוא לא מגיב במייל הזה?
  • 1 הצבעות
    4 פוסטים
    477 צפיות
    א. מבני ברקא
    אנסה לתמצת מה שהעליתי בקריאת הקונטרס. כיום הרעיון של היתר עיסקא הוא שאין הלואה ברבית אלא ניתן כסף מהבנק ללוה בתורת עיסקא, והיינו שהוא מקבל כסף לעסוק בו והרוחים לבנק, וככל והרוחים יהיו יותר מאחוז הרבית הרי שיתר הרוחים ללוה. החסרונות בזה הם שחז"ל אסרו לקצוב רוחי קבועים גם כאשר העיסקא היא פיקדון ולא הלואה, ויתכן שזה לפעמים גם מדאו'. כמו"כ יש עוד חסרונות שאין לבנק גמירות דעת כיון שהוא לא חושב שהוא יפסיד, בעוד בעיסקא אמיתית אם העיסקא לא מרויחה וכן אם היא מפסידה הרי שנותן הכסף מפסיד, וגם כאן הבנק אמור להפסיד, וזה מראה שאינם מתכוונים ברצינות. כך גם עולה מפסיקות בית משפט בקשר לכל מיני משפטים שהיו אודות היתר עיסקא, שביהמ"ש אינו מתייחס לזה כחוזה אמיתי אלא כאיזה 'פטנט' הלכתי, וכיון שהבנק עושה הכל על דעת ביהמ"ש הרי שאין גמירות דעת בכלל. הרעיון המדובר מציע אפשרות אחרת לגמרי, והיא מבוססת על היתר שכירות, ועיקרו מבואר במשנה ובגמ' באיזהו נשך שמותר להקדים תשלום שכירות בתחילת השכירות ולהוזיל את המחיר בעקבות כך, ולמשל דירה שמושכרת ב 5000 ש"ח לחודש מותר לשלם בתחילת השנה את כל החודשים ולהוזיל, דהיינו שבמקום 60.000 ש"ח לשנה ישלם רק 55.000, ואף שההוזלה היא עבור הקדמת המעות, מ"מ אינו הלואה אלא עסק של שכירות. הרעיון המדובר מציע שכך יתנהל בבנקים, כאשר חבר של הלוה (או אביו וכיו"ב) ישכיר דירה שלו לבנק בתשלום מראש, וכגון דירה ל 20 שנה בתמורה למליון ש"ח (במקום מליון ו 440 אלף שזה תשלום של 6.000 לחודש), והתשלום של המיליון ש"ח ייכנס לחשבון של הבן (מבקש ההלואה מהבנק), במקביל הבן חותם שהוא שוכר את הדירה הזו (שהבנק שכר מהאבא) מהבנק בתשלום מלא של 6.000 ש"ח לחודש, ס"ה הבנק מרויח 440.000 ש"ח, - כמובן כל זה סתם דוגמא, בעוד האמת היא שהבנק ישכיר במחיר הקרן שנתן לאבא פלוס ריבית לפי לוח התשלומים של כל משכנתא, רק שהרבית אינה על הלואה אלא כתשלום שכירות. [אח"כ יש עוד פרטים איך הבן יחזור וישכיר לאבא את הדירה שהוא שכר מהבנק, לא נכנסתי לזה, אולי בהמשך אלמד את זה ואסכם גם את זה].
  • 0 הצבעות
    34 פוסטים
    2k צפיות
    Y
    אני שאלתי את הרב אברהם צבי הכהן בעבר והוא התיר לי אפילו אם מישהו עשה את זה בכוונה תחילה אבל זה היה לפני כמה שנים והכי חשוב שצריך שכל אחד ישאל את הרב שלו בפניו במיוחד משהו שלא חייבים עליו תשובה מיידית