דילוג לתוכן

תכלס מה עדיף, מסחר עצמאי או קופת גמל?

מסחר עצמאי
42 17 2.1k 17
  • @ניסים
    כנראה אתה מתכוון ל-IRA אבל זה גמל ולא גמל להשקעה, כלומר זה דומה לפנסיה, אבל בלי הרכיבים של הביטוחים.
    ממש לא מתאים לכל אחד.
    אם אתה שואל כנראה זה לא בשבילך.
    ספויילר: גם לי בשבילי.

    @צמיחה
    תודה אבל אני בחור ישיבה......

  • @צמיחה
    תודה אבל אני בחור ישיבה......

    @ניסים
    אז עדיף לך לפתוח גמל להשקעה דרך בנקל, בלי שום התעסקות שתפריע לך בשטייגען.

  • @ניסים
    אז עדיף לך לפתוח גמל להשקעה דרך בנקל, בלי שום התעסקות שתפריע לך בשטייגען.

    @צמיחה
    לא מאמין שיש תחליף למסחר עצמאי......

  • @צמיחה
    לא מאמין שיש תחליף למסחר עצמאי......

    @ניסים
    כל מוצר והמעלות והחסרונות שלו,
    וכל השקעה צריכה להיות מותאמת לבן אדם.

  • במסחר עצמאי האם מעבר בין מסלולים מחייב במס? אני אשמח לשמוע פרטים.

  • במסחר עצמאי האם מעבר בין מסלולים מחייב במס? אני אשמח לשמוע פרטים.

    @מתיתיהו
    כן
    רק בקופת גמל לא.

  • @מתיתיהו לא שונה מהבנקים

  • במסחר עצמאי האם מעבר בין מסלולים מחייב במס? אני אשמח לשמוע פרטים.

    @מתיתיהו
    במסחר עצמאי אין כזה דבר מעבר בין מסלולים,
    אלא יש מכירת ניירות ערך, וקניית ניירות ערך.
    ולכן זה יוצר אירוע מס.

  • @הקול-השפוי
    תכננתי לרשום על זה פוסט אך הקדמת אותי אז אסכם את עיקרי הנקודות בקצרה.

    יתרונות קופות גמל

    1 הפקדה פשוטה ללא צורך להבין כמעט דבר
    2 מעבר בין מסלולים ללא אירוע מס
    3 אפשרות למשיכה כקצבה ללא מס
    4 ניתן לקחת הלוואת ע"ח הקרן
    חסרונות
    1 דמי ניהול יקרים
    2 בטיחות לכספים, בתי ההשקעות יש להם מרחב תמרון מסויים בנוגע להשקעות.

    חשבון מסחר עצמאי

    היתרונות
    שני החסרונות שהוזכרו קודם לגבי קופ"ג
    ניתן לרכוש קרנות נוספות שלא קיימים בקופ"ג
    חיסרונות
    1 מעבר בין מסלולים עם אירוע מס
    2 אי יכולת לקחת הלוואות על חשבון הקרן
    3 זה נמצא בהישג יד ולכן הסיכוי למכירה בירידות גדולה משמעותית מקופ"ג להשקעה שאתה שוכח מהאירוע וביצוע פעולות דורש פרוצדורה ארוכה ומורכבת יותר.

    עכשיו אנשים מרבים לדבר על גובה דמי הניהול שלוקחים בתי ההשקעות וכמה זה נוגש ברווחיות של ההשקעה בפרט באפקט ריבית דריבית, רק אציין שבסכומים קטנים לא מדובר בסכום משמעוי [לצורך הענין למאה אלף שח מדובר ב600 שקל לשנה] מה גם שפעולות רכישה בחשבון מסחר עצמאי יש לה גם עמלת מינימום כך שזה לא פער כזה גדול לטעמי.
    אך הדבר המשמעותי ביותר הוא שאנשים שוכחים שיש נושא שנקרא אסטרטגית משיכה
    מה שאומר שבחשבון מסחר עצמאי ע"מ לבצע משיכה בזמן שאתה מתכנן למשוך אתה לא יכול להשאיר את זה במסלול מנייתי עד הרגע האחרון מכיון שיתכן ותמצא את עצמך בדיוק אז בירידות, ולכן מספר שנים קודם מתחילים להעביר את ההפקדות החודשיות לאגחים ע"מ לאזן את התנודניות כך שבשעת המשיכה לא יצאו את עצמם ברידות עם הפסד משמעותי.
    עכשיו מישהו יודע לחשב כמה אחוז הפסד מדובר כשאתה לוקח כסף ממנייתי לאגחים, מדובר על כקרוב ל40 אחוז מהכסף שעושה ככל הנראה לכל הפחות חצי ממה שיכל לעשות אילו היה במסלול מנייתי וכל זה קורה משום שהוא נמצא בחשבון מסחר עצמאי ואם הוא צריך למשוך כסף הוא לא יכול לקחת הלוואה מהקרן אלא לקחת את הכסף שנמצא בחשבון.
    עכשיו בקופ"ג להשקעה לא צריך לעבוד קשה לתכנן את ההפקדות בצורה מסויימת בכל מצב ניתן לשנות למסלול שאתה מעונין להית ללא אירוע מס, וגם אם החלטת שאתה נשאר על מניתי ע"מ למקסם את הרווח ומצאת את עצמך בסוף עם ירידות אתה יכול לקחת הלוואה מהקופה עד שהמצב יחזור לקדמותו והכל בא על מקומו בשלום.

    ולכן בשורה התחתונה דעתי הקטנה שמסחר עצמאי לא באמת מביא לך יותר כסף אלא יותר כאב ראש וגם סיכויים גדולים יותר למשוך בירידות מחמת הזמינות שזה נמצא אצלך.

    החריג לכך הוא מישהו שלא יכול להשקיע דרך קופ"ג כמו אזרחים אמריקאים או אנשים שלא סומכים על בתי השקעות שאכן עושים את כל מה שצריך לעשות עם הכסף שלהם, אך שיקול של ריווחיות אני פחות רואה כן. [אולי בתיק של כמה מליונים יש מקום לשקול זאת]

    @שמיל-שמיל מה דעתך על לפתוח גם קופת גמל וגם לסחור באופן עצמאי, כך שאפשר להשתמש בחתונות הראשונות בקופת גמל [ לקבל הלוואה כנגדה או למשוך את הכסף תלוי בנתוני השוק וכן אפשר לעבור למסלול כמה שנים מראש בלי איורע מס ]. ולחתונות האחרונות [בעוד 30 35 שנים שאז ההבדל בין דמי הניהול הכי משמעותי ] להשתמש בתיק השקעות.
    דוגמא א:
    קופת גמל: צבירה נוכחית 30000
    הפקדה חודשית 500
    דמי ניהול 0.6
    זמן השקעה 20 שנה
    סך 513909
    תיק השקעות : צבירה נוכחית 10000
    הפקדה חודשית 1000
    דמי ניהול 0.07
    זמן השקעה 30 שנה
    סך 2219308
    סך השקעה א 2733217

    דוגמא ב
    אם אני משגיע את הכל בקופת גמל אני אגיע רק ל 2490366
    הבדל של 242851

    דוגמא ג
    אם אני משקיע הכל באופן עצמאי אני אגיע ל 2777030
    אמנם הבדל של 43813 לטובה מדוגמא א, אבל אני מפסיד את היתרונות של הקופת גמל [לחתונות הראשונות]

    [חישבנתי בהנחה שיהיה תשואה של 10%]

  • @שמיל-שמיל מה דעתך על לפתוח גם קופת גמל וגם לסחור באופן עצמאי, כך שאפשר להשתמש בחתונות הראשונות בקופת גמל [ לקבל הלוואה כנגדה או למשוך את הכסף תלוי בנתוני השוק וכן אפשר לעבור למסלול כמה שנים מראש בלי איורע מס ]. ולחתונות האחרונות [בעוד 30 35 שנים שאז ההבדל בין דמי הניהול הכי משמעותי ] להשתמש בתיק השקעות.
    דוגמא א:
    קופת גמל: צבירה נוכחית 30000
    הפקדה חודשית 500
    דמי ניהול 0.6
    זמן השקעה 20 שנה
    סך 513909
    תיק השקעות : צבירה נוכחית 10000
    הפקדה חודשית 1000
    דמי ניהול 0.07
    זמן השקעה 30 שנה
    סך 2219308
    סך השקעה א 2733217

    דוגמא ב
    אם אני משגיע את הכל בקופת גמל אני אגיע רק ל 2490366
    הבדל של 242851

    דוגמא ג
    אם אני משקיע הכל באופן עצמאי אני אגיע ל 2777030
    אמנם הבדל של 43813 לטובה מדוגמא א, אבל אני מפסיד את היתרונות של הקופת גמל [לחתונות הראשונות]

    [חישבנתי בהנחה שיהיה תשואה של 10%]

    @מתיתיהו שאלת ההשוואה והשילוב היא מענינת אבל למה לא לקחת הלוואה(נגיד משכנתא לשיפוץ) להשקיע מראש סכום גדול ואם אתה שם בקופת גמל אתה יכול גם עכשיו לקחת עוד הלוואה ולהשקיע כמובן לבדוק יכולת החזר וריביות אבל לשים מראש סכום גדול מקפיץ לך את ההשקעה בתוצאה של עשרות אחוזים.

  • @מתיתיהו שאלת ההשוואה והשילוב היא מענינת אבל למה לא לקחת הלוואה(נגיד משכנתא לשיפוץ) להשקיע מראש סכום גדול ואם אתה שם בקופת גמל אתה יכול גם עכשיו לקחת עוד הלוואה ולהשקיע כמובן לבדוק יכולת החזר וריביות אבל לשים מראש סכום גדול מקפיץ לך את ההשקעה בתוצאה של עשרות אחוזים.

    @השומר
    אפשר לעשות את זה רק אחרי שמבינים את הסיכונים,
    ויש תכנון נכון מה לעשות בזמני משבר.
    יש אשכולות על הנושא.

  • @השומר
    אפשר לעשות את זה רק אחרי שמבינים את הסיכונים,
    ויש תכנון נכון מה לעשות בזמני משבר.
    יש אשכולות על הנושא.

    @צמיחה בהחלט, הכוונה לפתוח את הראש לעוד כיון חשיבה

  • מונטיפיורימ מונטיפיורי פיצל נושא זה ב

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    135 צפיות
    מ
    ידיעה חשובה למסחר בפסגות אני מכיר לפחות שתי אנשים שהתחילו לסחור שם ולא נדרשו כלל להפקיד 10,000 ש"ח אחד אף הפקיד פחות מ 50 ש"ח וזה נפתח לו, איני לוקח אחריות כלל על מידע זה, @הון_כשר נכון אבל כמו שציינת בפייר יש רק קרנות נאמנות מחקות ולא קרנות סל מחקות שבמו שכתבת אין הרבה עם הכשר של גלאט הון דרך אגב אמנם אין דמי שמירה בפייר אבל יש עמלות קניה ומכירה של 0.08% וניתן להגיע ל 0.07% עם הטבות ומינימום של 3שקל לפעולה לעומת זאת בפסגות זה 0.06% ומינימום של 2 שקל זה פער של הרבה אחוזים במינימום.
  • 0 הצבעות
    14 פוסטים
    493 צפיות
    ב
    דבר ראשון למה אין גילוי נאות שיש לך עניין בזה דבר שני זה של אלטשולר [image: 1776701601980-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2026-04-20-191215.png] רק צריך לשים לב בפסגות גובים על ביטול פעולה יש עוד יתרון לפסגות לסוחרים שיש ספר פקודות מורחב יש לי קישור לאטשולר ואני לא מעלה אותו כי אין לי עניין עריכה: אני עכשיו שם לב שיש לי בחתימה אז זה לגילוי נאות עריכה: אני רואה שיש פטור מעמלת המרת מט"ח ד"א זה מפסגות . מניות, ניירות ערך המירים למניות, זכויות וקרנות סל שחלים עליהם כללי המסחר על מניות 0.07% משווי העיסקה, מינימום 2₪ לפעולה אגרות חוב, ניירות ערך המירים לתעודות התחייבות וקרנות סל שחלים עליהם כללי המסחר החלים על תעודות התחייבות 0.06%משווי העיסקה, מינימום 2₪ לפעולה קניה, מכירה, ופדיון של קרנות נאמנות הנסחרות בבורסה בת"א 0.07% משווי העיסקה, מינימום ₪ 2 לפעולה מניות ו-ETF הנסחרים בבורסות ארה"ב 1 סנט למניה מינימום $ 6.5לעסקה מניות ו-ETF הנסחרות בבורסות אירופה עמלה בגובה 0.15% מהעסקה, מינימום 15 יורו לעסקה [image: 1776702141993-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2026-04-20-192134.png]
  • 0 הצבעות
    17 פוסטים
    943 צפיות
    צופה ומביטצ
    @ניסן-עציוני אתה הדוגמה לכל הדברים שנכתבו כאן והם נכונים ברובם. אתה לא יועץ(שמילותיו קודש רק כי כך גזרה חוכמתו), ואין לך כלי אחד בודד, ולא קרה פעם אחת שלא הבהרת לכולם שבמסחר עצמאי אתה מרוויח ואתה מרוויח ומשלם על זה יקר בללוות ולתמוך ולהדריך גם לאחר הפתיחה. וגם אתה מגיע עם מגוון דברים שבחלקם אתה מרוויח ובחלקם לא ומכווין להיכן שנראה לך תואם יותר. האם אתה חושב שכולם עושים כמוך? אתה מכיר עוד מישהו שפותח מסחר עצמאי ודוחף המונים לקופות גמל שלא קשורות אליו? האם כל מי שפותח מסחר עצמאי ממשיך ללוות ויודע לעצור מעשים טיפשיים? התחברתי לרוב הכתוב כאן וראוי לומר שניסן עציוני הוא לא הדוגמה הוא יוצא מן הכלל, ו..לא, איני מרוויח כלום ממנו.
  • בלינק. פלטפורמה למסחר!

    שוק ההון והשקעות מסחר עצמאי
    20
    5 הצבעות
    20 פוסטים
    891 צפיות
    ס
    @יהודה-לה כתב בבלינק. פלטפורמה למסחר!: זה ממש סכום קטן @יהודה-לה כתב בבלינק. פלטפורמה למסחר!: גם זה ממש סכום זעום ולא מורגש לפי הגישה הזאת גם העובדה שאין עמלות בבלינק היא ממש סכום זעום ולא מורגש, וכבר אין מעלה בבלינק על פני שאר החברות... @יהודה-לה כתב בבלינק. פלטפורמה למסחר!: שלדעתי מתכסה וודאי בפער בין מה שהמדדים בישראל עשו בשנים האחרונות לבין מה שהמדדים האמריקאיים עשו... הופה. חידשת פה משהו. תוכל להרחיב בעניין ולהביא נתונים? @יהודה-לה כתב בבלינק. פלטפורמה למסחר!: אבל אני מניח שרוב המשקיעים מתכננים למשוך את כספי ההשקעות שלהם במהלך שהותם פה בפרוזדור... וגם אם לא לרובם יש אפשרות לדעת לפני שהם ... ולמשוך את הכסף ולהעביר אותו ליורשים / לבורסות אחרות. אולי כן ואולי לא, אין איש יודע עיתו. אבל זה בהחלט שיקול מרכזי שעלול להניא רבים מלקנות קרנות אמריקאיות, וסיבה מספיק רצינית כדי שלא להתרגש מבלינק. @יהודה-לה כתב בבלינק. פלטפורמה למסחר!: מניות?! בישראל יש בסך הכול 537 חברות שנסחרות בבורסה. בארה"ב? כ־8,000 חברות. זה פי 15 יותר – בכל תחום, בכל גודל, בכל שלב עסקי. וזה לא רק עניין של כמות – זה עניין של איכות: החברות המובילות בעולם – אפל, מיקרוסופט, גוגל, נייקי, קוקה קולה – כולן אמריקאיות. כל הסקטורים פתוחים לך – כולל כאלה שכמעט לא קיימים בישראל כמו שבבים, בינה מלאכותית, ביוטכנולוגיה ו־REIT עולמי. אפשר להשקיע במאות מדדים מגוונים, סקטוריאליים, גלובליים – ברמת פירוט ותחכום שאין מה להשוות בכלל למה שיש בארץ. אז כשאתה אומר "לבנות תיק שלם על מניות אמריקאיות זה מיותר", זה בערך כמו לומר שלהיכנס לסופר ענק עם 8,000 מוצרים זה מיותר – וצריך להסתפק בקיוסק השכונתי עם 500 פריטים. אם אתה רוצה לקנות מניות ספציפיות או מדדים אקזוטיים ויוצאי דופן, אז נכון, אולי בלינק היא המקום הנכון עבורך. אבל למשקיע העצל והפסיבי כמוני וכמו עוד רבים כאן שמסתפקים בs&p 500 וכלל עולמי, אין ל"סופר עם ה8,000 מוצרים" מה למכור יותר מאשר ה"קיוסק השכונתי" הישראלי. @yn6733212 כתב בבלינק. פלטפורמה למסחר!: מיכה סטוקס (למי שמכיר...) טוען שמעולם לא גבו מס כזה לישראליים לא מכיר, אבל נניח, וזה שווה את הסיכון שיום אחד יאכפו את זה?
  • 2 הצבעות
    6 פוסטים
    455 צפיות
    שמש מרפאש
    חשבתי פעם על השקעה בברייקשיר הת'אווי של וורן באפט, שזה אומר להיות שותף עם המשקיע מס' 1. למפרע זה היה יכול להיות רעיון טוב. אמנם כשהנ"ל עומד לפני פרישה (בגיל 94!) זה לא ממש רלוונטי. בכל אופן השקעה רוחבית מבוססת על הרעיון שהשוק בכללותו תמיד עולה. הגיון כלכלי פשוט שגם עומד יפה במבחן ההיסטוריה, והוא נשען על יסוד יציב יותר מאסטרטגיית השקעה של אדם אחד, אגדי ככל שיהיה.