דילוג לתוכן

דרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    7 פוסטים
    240 צפיות
    צ
    @אבישי אתה חותם ע"ז בטפסי ההצטרפות שהכסף הוא תרומה, הם לא חייבים להחזיר אותו, והם גם לא מתחייבים לתת הלוואה, וגם לא מתחייבים לתת מענק. חלק מההפקדה החודשית זה בעצם תשלום ריבית על ההלוואה העתידית שמקבלים. ולכאורה יש בזה גם נפק"מ הלכתית, במקרה שתבקש לקבל את כל הכסף בחזרה, הם ייתנו את זה בתורת מענק, ולא בתור החזר הלוואה, ואז הכסף היה חייב במעשר. לגבי צמצום הוצאות, אני לא מכיר אותך, ברור שיש אברכים שיכולים להתנהל יותר טוב ולחסוך בהוצאות, וברור שיש אברכים שצריכים להתמקד בהגדלת הכנסות, כי אין להם מה לצמצם.
  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    138 צפיות
    ה
    תבדוק את גובה הריבית ואחוז המינוף נראה לי שגמל להשקעה יותר טוב מחשבון מסחר אבל צריך לשקלל את הדמי ניהול שיותר גבוהים בגמל, בכל אופן בגמל אם השוק יורד לא עושים מכירה בחסר אוטומטית בשביל לעמוד על איזון ההשקעה הלוואה מקסימום יודיעו לך שצריך להוסיף ולמיטב ידיעתי אף פעם לא היה צריך באמת להוסיף. אני לא יועץ אבל כאסטרטגיה לחתונות ילדים אני ממליץ על גמל להשקעה בגלל מגוון סיבות.
  • מכירת נכס לטובת שוק ההון

    נדל"ן ומשכנתאות נדלן שוק ההון
    12
    0 הצבעות
    12 פוסטים
    408 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @shimon להצליח לשכנע אנשים למכור עיסקה הפסדית מאוד מאוד קשה. יש לאנשים תחושה של עלות שקועה וחבל להם. ישבתי לפני שנתיים עם זוג עם דירה בביתר שרכשו על הנייר, הסברתי להם ששווה להם למכור ולעבור ללוד (זה מה שהתאים להם לפי הנתונים שלהם) הם הסבירו לי שהיתה להם כבר הצעה טובה יותר קודם לכן ואז הם לא מכור, אז עכשיו במחירהזול ימכרו? וגם זה יצא שהם עשו סיבוב בלילהרוויח וחבל להם. תכל'ס- הם לא מכרו, הדירה שלהם נשארה בינתיים אותו מחיר, והדירה בלוד עלתה כבר משמעותית. (לוד היתה בתשפ''ה מקום ראשון בארץ עם עלייה של 37% אאל''ט) לעיניננו, אכן חבל לפרוע את המשכנתא, ומי שמפסיד פעם בסופו של דבר בעז''ה ילמד איך נכון להשקיע. @אנונימי2 כתב במכירת נכס לטובת שוק ההון: עוד אחד מנפגעי באר שבע.... לענ''ד ההגדרה הנכונה היא עוד אחד מנפגעי המתווכים הלא אמינים. באר שבע אמנם לא עלתה כלל, אבל לעומת זאת היא מניבה עדיין תשואה מעולה. לצערי, יש הצעות עם כאלו מספרים מגרים שקורצים לאנשים אבל לא בפועל, רק תאורטי. לקוחות שמוגבלים מאוד מבחינת החזר חודשי יכולים לרכוש שם דירה ולהרוויח מכך שיש להם נכס בעז''ה בסיס לנישואי הילדים. (ואגב זו דוגמא שאין מה להשוות לשוק ההון כי שווה ערך לאנשים שכמעט ולא יכולים להשקיע כל לחודש) יש ב''ה (מעט) מתווכים ישרים שיודעם להביא דברים טובים. מצרפת כאן ניתוח מרתק על היחס בין באר שבע לחיםה שמראה שבבאר שבע קל הרבה יותר להשכיר דירה היום לעומת חיפה. זאת נקודה כללית שכיום יש בחיפה פיחות משמעותי בביקושים, הנה נתונים מרתקים: באר שבע: בבאר שבע יש אוכלוסייה של כ-220,000 תושבים, מה שהופך אותה למטרופולין הרביעית בגודלה בישראל, המשרתת בנוסף כ-750,000 אזרחים מהמרחב כולו. המספר המדויק משתנה מעט בהתאם למקור, אך נתונים עדכניים מצביעים על כ-211,000-220,000 תושבים, עם צמיחה משמעותית בשנים האחרונות. [image: 1769634200980-image-26.png] חיפה: נכון לסוף שנת 2025 ותחילת 2026, אוכלוסיית חיפה מונה כ-294,000–295,000 תושבים. חיפה היא העיר השלישית בגודלה בישראל, והיא משמשת כמרכז המטרופולין של צפון הארץ, המונה כ-937,000 תושבים. נתוני הביטוח הלאומי מעדכנים את מספר המבוטחים בעיר ל-283,052 נכון לדצמבר 2025. [image: 1769634213785-image-25.png] באופן כללי בחיפה יש פי 1.5 דירות להשכרה לעומת באר שבע ביחס לכמות התושבים.! (עדיין בלי שום יחס לערים מבוססות כמו בני ברק או ירושלים, ומכאן החשיבות והדיוק כי שם כמעט אין מצב שדירה תעמוד ריקה לאורך זמן גם אם היא בעיתית)
  • 0 הצבעות
    9 פוסטים
    2k צפיות
    קל זכותק
    @רואה-את-הנולד כתב בכתבה בכלכליסט על הגמח המרכזי: • המזמין של הדוחות הוא ישראל קרויזר, שמצהיר על כוונותיו להילחם בחרדים ולזעזע את מבנה החברה החרדית, וכבר החל לפעול נגד החינוך החרדי. למען הסר ספק ומכיוון שכבר ראיתי כמה שטעו בזה חשוב לי להבהיר שאין לאותו קרויזר כל קשר אלי הוא אחד דתל"י ששם לעצמו מטרה להילחם במגזר החרדי אין לי מושג מיהו ולא ידוע לי על קרבת משפחה כל שהיא איתו
  • 5 הצבעות
    59 פוסטים
    5k צפיות
    צ
    @אבי-ה-נערה תסתכל שם בלשונית החזקות שם כתוב באיזה דברים זה מושקע, גם Sַַ&P500, גם נאסד"ק 100, גם ת"א 90, ת"א 125, אופציות על ת"א 35.