דילוג לתוכן

התייעצויות בנוגע למיחזורי משכנתא

נדל"ן ומשכנתאות
469 42 15.4k 31
  • רציתי לשאול
    יש לי משכנתא בפועלים ואני רוצה על חלק מהמסלולים לקצר בשנים
    עד לאיזה סכום תוספת על התשלום הקודם אני לא יצטרך להוכיח הכנסות
    האם זה משהו מסודר או לפי המצב רוח שלהם
    וכן האם זה מחושב לפי מה אני משלם עכשיו או מה שאישרו לי בזמנו (שמאז הפריים ירד והוריד לי את ההחזר החודשי)
    תודה רבה

    @יוני-יוני

    עד 500 ש"ח מכלל התשלום העכשווי.
    נוהל.

  • תודה רבה
    רציתי עוד לשאול
    האם שווה לי למחזר עכשיו את הקבוע שכתוב לי בדוח יתרות שעמלת פירעון מוקדם היא כ1700 ש"ח
    או לחכות 5 חודשים שאז יעברו 3 שנים ואני אמור לקבל ע"ז 20% הנחה או שעד אז הפער בעמלה יהיה יותר?
    תודה רבה

  • תודה רבה
    רציתי עוד לשאול
    האם שווה לי למחזר עכשיו את הקבוע שכתוב לי בדוח יתרות שעמלת פירעון מוקדם היא כ1700 ש"ח
    או לחכות 5 חודשים שאז יעברו 3 שנים ואני אמור לקבל ע"ז 20% הנחה או שעד אז הפער בעמלה יהיה יותר?
    תודה רבה

    @יוני-יוני אין לזה צפי מדוייק כי לא יודעים מה תהיה הריבית הממוצעת שעל פיה נקבע העמלות היוון
    אך כרגע לפי מצב השוק העמלות היוון יגדלו משמעותית ומומלץ למחזר כעת כשהעמלות עדיין יחסית מזעריות.
    בהצלחה

  • רציתי לשאול
    יש לי משכנתא בפועלים ואני רוצה על חלק מהמסלולים לקצר בשנים
    עד לאיזה סכום תוספת על התשלום הקודם אני לא יצטרך להוכיח הכנסות
    האם זה משהו מסודר או לפי המצב רוח שלהם
    וכן האם זה מחושב לפי מה אני משלם עכשיו או מה שאישרו לי בזמנו (שמאז הפריים ירד והוריד לי את ההחזר החודשי)
    תודה רבה

    @יוני-יוני המדיניות של הבנקים שבהם לא נדרשת בדיקת הכנסות,
    מזרחי - עד 5% עלייה בהחזר
    פועלים- עד 500 ש"ח עלייה
    לאומי - 5% או 500 ש"ח הנמוך מביניהם
    דיסקונט מרכנתיל ובנלאומי - עד 100 ש"ח
    ירושלים - כל עלייה נדרש הכנסות
    זה המדיניות הכללית, כמובן שעלול להשתנות לפי טיב לקוח ושיקולי הבנק

  • יש לי מסלול משתנה צמוד שמתעדכן כל שנתיים וחצי, ב10.26 אמור להתעדכן לי העליה בהצמדה על הקרן.
    שתי שאלות, 1. האם מחזור עכשיו ימנע ממני לגמרי את התשלום על ההצמדה על הקרן.
    2. האם אמור להיות לי עמלה על המיחזור.
    תודה רבה לעוזרים

  • יש לי מסלול משתנה צמוד שמתעדכן כל שנתיים וחצי, ב10.26 אמור להתעדכן לי העליה בהצמדה על הקרן.
    שתי שאלות, 1. האם מחזור עכשיו ימנע ממני לגמרי את התשלום על ההצמדה על הקרן.
    2. האם אמור להיות לי עמלה על המיחזור.
    תודה רבה לעוזרים

    @עומד-בשער said:

    1. האם מחזור עכשיו ימנע ממני לגמרי את התשלום על ההצמדה על הקרן.

    ההצמדה לעולם לא תימנע כל עוד אינכם עוברים למסלול שאינו צמוד, מה שכן תרוויחו ממיחזור קודם תחנת השינוי הוא שלא תהיה קפיצה בריבית, אך זה לא קשור לעצם ההצמדה.

    @עומד-בשער said:

    1. האם אמור להיות לי עמלה על המיחזור.

    אם תעלו דוח יתרות נוכל לענות לכם

  • @עומד-בשער said:

    1. האם מחזור עכשיו ימנע ממני לגמרי את התשלום על ההצמדה על הקרן.

    ההצמדה לעולם לא תימנע כל עוד אינכם עוברים למסלול שאינו צמוד, מה שכן תרוויחו ממיחזור קודם תחנת השינוי הוא שלא תהיה קפיצה בריבית, אך זה לא קשור לעצם ההצמדה.

    @עומד-בשער said:

    1. האם אמור להיות לי עמלה על המיחזור.

    אם תעלו דוח יתרות נוכל לענות לכם

    @משכנתא-בקצב-שלך תודה רבה.
    לא הבנתי את התשובה, אני רוצה לעבור למל"צ, השאלה אם ההצמדה על הקרן מתעדכנת כל הזמן או בכל תחנה, ואם כן האם אני ירוויח את עליית הקרן אם אמחזר קודם התחנה.
    יתרות משכנתא.pdf

  • @משכנתא-בקצב-שלך תודה רבה.
    לא הבנתי את התשובה, אני רוצה לעבור למל"צ, השאלה אם ההצמדה על הקרן מתעדכנת כל הזמן או בכל תחנה, ואם כן האם אני ירוויח את עליית הקרן אם אמחזר קודם התחנה.
    יתרות משכנתא.pdf

    @עומד-בשער ההצמדה על הקרן מתעדכנת בכל חודש ב-15 לחודש לפי פרסום מדד המחירים לצרכן, ולכן את הנזק שלכם מההצמדה כבר הפסדתם מומלץ כמה שיותר מהר לברוח מזה!!
    ריבית גבוהה וצמודה למדד=נזק גדול.
    [כדי לשבר את האוזן במסלול הצמוד, לקחתם מהבנק לפני 5 שנים 260 אלף וכיום אתם חייבים לבנק 275 אלף...]
    ממליץ לך להתקשר כבר עכשיו למזרחי לבקש למחזר למל"צ כל שנתיים, כך תוכל גם להרוויח קצת מירידת העוגנים שיהיו בעוד יומיים.
    בהצלחה

  • @דוד-כהן האות H זה בעצם כינוי לעוגן וה-3.2 זה התוספת מעל העוגן.
    במועד לקיחת המשכנתא העוגן היתה בשפל ומתחת ל-0 ואם הנומינלי שזה בעצם הריבית שאתה משלם כיום היא 1.3 זה אומר שהעוגן היתה -1.9%

    @משכנתא-בקצב-שלך כמה מקובל לקבל היום במצב של שחזור הפריים ושחזור האגח? כלומר לאיזה ריבית לשאוף בתהליך המיקוח?

  • @משכנתא-בקצב-שלך כמה מקובל לקבל היום במצב של שחזור הפריים ושחזור האגח? כלומר לאיזה ריבית לשאוף בתהליך המיקוח?

    @דוד-כהן
    תלוי בנקים
    תלוי תיק
    תלוי לקוח
    ועוד
    אין לזה משהו קבוע

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    6 פוסטים
    254 צפיות
    אבי ר.א
    באופן כללי אתה צודק בדבריך. @BRISKER כתב במשכנתא מסובסדת ממשרד הבינוי והשיכון – הטבה אמיתית או אשליה יקרה?: בשנים האחרונות המדד בישראל עלה סביב 3%–4% בשנה (ובשנים מסוימות אף יותר). לא מסתכלים בזה לפי השנים האחרונות שספציפית היה בהם קורונה ומלחמה, אלא לאורך השנים שהממוצע הוא מתחת ל2% אינפלציה בשנה, וכך גם הציפיות לשנים הקרובות. (אם לא יקרה עוד משהו לא צפוי) @BRISKER כתב במשכנתא מסובסדת ממשרד הבינוי והשיכון – הטבה אמיתית או אשליה יקרה?: כיום ניתן לקחת מסלולים לא צמודים בריבית קבועה של כ־5.5%–5.7%: כמו שכבר תיקנו אותך. ולמעשה כמו שכתב @משכנתא-בקצב-שלך ההמלצה בד"כ היא לקחת מזה סכום נמוך, כך שאין השפעה רצינית מהאינפלציה, ויש מקרים שכן כדאי לשקול לקחת מזה סכומים גדולים יותר.
  • 0 הצבעות
    19 פוסטים
    569 צפיות
    ה
    בית שמש מה יצא? תעדכן
  • 2 הצבעות
    23 פוסטים
    862 צפיות
    י
    @רואה-את-הנולד בצד שמאל למעלה אפשר לשנות מריאלי לנומימלי ולהיפך
  • משכנתאות- ירידת עוגנים צפויה

    כלכלת המשפחה מיחזור משכנתא
    8
    4 הצבעות
    8 פוסטים
    387 צפיות
    אבי ר.א
    @משכנתאות-בקצב-שלך כתב במשכנתאות- ירידת עוגנים צפויה: לגבי המל"צ באם יש תחנת שינוי של הריביות [ניתן לראות את התחנות בדו"ח יתרות] אז הריבית תרד ותתעדכן לפי העוגנים החדשים. בהנחה שהריביות אצלך גבוהות יותר, כי אם הם נמוכות עדין יכול להיות שהם יעלו.
  • 0 הצבעות
    31 פוסטים
    1k צפיות
    ה
    @אבי-ר. כתב בלפני חתימה על משכנתא, רוצה להתייעץ: אם המשכנתא היא לתקופה ארוכה כך שאז המצב הוא שסך הקרן לא יורדת כלל המשמעות של זה היא א. שהריבית ממשיכה להיות על הסכום הגבוה. אתה צודק בחילוק בין תקופה קצרה לארוכה! זו הייתה טעות שלי. אני כתבתי: כתב בלפני חתימה על משכנתא, רוצה להתייעץ: כן אני מבין שיש הבדל בין אם גובה הסכום ביחס לתקופה הוא באופן כזה שאתה משלם יותר קרן ממה שהאינפלציה מעלה אותה. שאז היא הולכת ונגמרת. כי זו באמת הסיבה הישירה להבדל, אבל בעקיפין אתה צודק שזה תלוי בקצרה וארוכה (פשוט חשבתי שיתכן ארוכה שהקרן כן פוחתת וקצרה שלא וכנראה שזה לא נכון), בקיצור שנינו אמרנו את אותו הדבר כל אחד בסגנונו.