דילוג לתוכן

אשמח לעזרה I לאיפה להעביר קרן פנסיה?

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
24 8 483 6
  • שלום וברכה!
    רציתי לשאול איך אני יודע שקרן הפניסה שלי נמצאת במסלול הנכון?
    אני במיטב בקרן "פנסיה מקיפה הלכה"זה מומלץ?
    אני רואה שיש גם "פנסיה כללית הלכה"
    מה עדיף? הם מחקים מדד? תודה!

  • שלום וברכה!
    רציתי לשאול איך אני יודע שקרן הפניסה שלי נמצאת במסלול הנכון?
    אני במיטב בקרן "פנסיה מקיפה הלכה"זה מומלץ?
    אני רואה שיש גם "פנסיה כללית הלכה"
    מה עדיף? הם מחקים מדד? תודה!

    @בית-שמש לבדוק איפה אתה נמצא זה לבדוק בתלוש משכורת באיזה חברה אתה ולהכנס באזור האישי ולראות את כל הפרטים

  • @בית-שמש לבדוק איפה אתה נמצא זה לבדוק בתלוש משכורת באיזה חברה אתה ולהכנס באזור האישי ולראות את כל הפרטים

    @שששששש אני במיטב בקרן "פנסיה מקיפה הלכה"
    זה מומלץ? אני רואה שיש גם "פניסה כללית הלכה"
    מה עדיף? הם מחקים מדד? תודה

  • השאלה באיזה מסלול לבחור? היא שאלה נכונה ובמקום!
    אבל אין קשר בינה לבין 'מקיפה' ו'כללית'.
    ואסביר:
    'מקיפה' או 'כללית', הם לא סתם עוד 2 מסלולים, אם תשים לב בכל אחד מהם קיימים רשימה של מסלולים דומים, למשל 'הלכה' קיים בשניהם, 'עוקב s&p' קיים בשניהם, וכן יתר המסלולים.
    'מקיפה' היא הפנסיה הרגילה, יש לקרן פנסיה מקיפה מספר מאפיינים ייחודיים, ובעיקר הבטחת תשואה, 30% מהכסף מובטח על תשואה של 5.15%, וזו הטבה ייחודית, לכן זה מוגבל עד לתקרה מסוימת, בעלי תלוש שכר מאוד גבוה ישימו לב שמופרש להם ל'מקיפה' - המקסימום שאפשר, והיתר ב'כללית'.
    ישנה אפשרות להכניס לכתחילה את הכל ל'כללית', אבל זה לא שווה, זה וויתור על הבטחת התשואה, וכל זמן שאינך מובטח שתצליח לקבל רווח גבוה יותר - אל תוותר על זה.
    נכון שהבטחת התשואה היא על 5.15%, והיום מדברים על ממוצע גבוה יותר במסלולים המנייתיים, אבל ה-5.15 מובטחים בלי סיכונים, והם גם צמודים למדד, כך שבסוף זה כ7.5% בלי סיכון, ואל תשכח שזה רק על 30% מכספך, כל היתר מושקע במסלול אותו תבחר.
    וכעת לשאלה איזה מסלול לבחור?
    לדעתי יש לשלב בין כמה מסלולים, כאשר בגיל צעיר להעדיף יותר במנייתי, ועם השנים לשנות, גם במנייתי עצמו לשלב בין עוקב s&p ועוקב מדדי מניות [שניהם ברוב החברות מסלולים כשרים], ולשלב גם מסלול 'הלכה' שבד"כ פחות מסוכן.
    כמובן שאין לראות במידע זה ייעוץ וכו'.

  • השאלה באיזה מסלול לבחור? היא שאלה נכונה ובמקום!
    אבל אין קשר בינה לבין 'מקיפה' ו'כללית'.
    ואסביר:
    'מקיפה' או 'כללית', הם לא סתם עוד 2 מסלולים, אם תשים לב בכל אחד מהם קיימים רשימה של מסלולים דומים, למשל 'הלכה' קיים בשניהם, 'עוקב s&p' קיים בשניהם, וכן יתר המסלולים.
    'מקיפה' היא הפנסיה הרגילה, יש לקרן פנסיה מקיפה מספר מאפיינים ייחודיים, ובעיקר הבטחת תשואה, 30% מהכסף מובטח על תשואה של 5.15%, וזו הטבה ייחודית, לכן זה מוגבל עד לתקרה מסוימת, בעלי תלוש שכר מאוד גבוה ישימו לב שמופרש להם ל'מקיפה' - המקסימום שאפשר, והיתר ב'כללית'.
    ישנה אפשרות להכניס לכתחילה את הכל ל'כללית', אבל זה לא שווה, זה וויתור על הבטחת התשואה, וכל זמן שאינך מובטח שתצליח לקבל רווח גבוה יותר - אל תוותר על זה.
    נכון שהבטחת התשואה היא על 5.15%, והיום מדברים על ממוצע גבוה יותר במסלולים המנייתיים, אבל ה-5.15 מובטחים בלי סיכונים, והם גם צמודים למדד, כך שבסוף זה כ7.5% בלי סיכון, ואל תשכח שזה רק על 30% מכספך, כל היתר מושקע במסלול אותו תבחר.
    וכעת לשאלה איזה מסלול לבחור?
    לדעתי יש לשלב בין כמה מסלולים, כאשר בגיל צעיר להעדיף יותר במנייתי, ועם השנים לשנות, גם במנייתי עצמו לשלב בין עוקב s&p ועוקב מדדי מניות [שניהם ברוב החברות מסלולים כשרים], ולשלב גם מסלול 'הלכה' שבד"כ פחות מסוכן.
    כמובן שאין לראות במידע זה ייעוץ וכו'.

    @א.א.פ. השאלה איך אני יודע איזה מסלולים במיטב עם כשרות?
    עוקב S&P כשר?
    תודה רבה לך על התשובה המפורטת!!

  • גלאט הון נראה לי שבמיטב זה כמו בדץ

    a702e7e9-7fda-493b-b1b2-8089ed6e6c09-image.jpeg

  • @א.א.פ. השאלה איך אני יודע איזה מסלולים במיטב עם כשרות?
    עוקב S&P כשר?
    תודה רבה לך על התשובה המפורטת!!

    @בית-שמש
    תוכל לראות באתר של אהרן זלץ את רשימת המסלולים הכשרים.

  • @בן-עליה תודה רבה עזרת לי מאוד!!
    הבנתי איזה מסלולים כשרים עכשיו נשאר לי לבחור את המסלול הכי מומלץ מבניהם, מה הכי כדאי ממצ"ב?
    64d0f5ab-c805-49c7-bba4-273b34825ffa-image.jpeg

  • @בן-עליה תודה רבה עזרת לי מאוד!!
    הבנתי איזה מסלולים כשרים עכשיו נשאר לי לבחור את המסלול הכי מומלץ מבניהם, מה הכי כדאי ממצ"ב?
    64d0f5ab-c805-49c7-bba4-273b34825ffa-image.jpeg

    @בית-שמש
    מסלול קימות וכן מסלול עוקב מדדי מניות הם מגודרי מט"ח,
    ובעת הזאת זה לא מומלץ, גם אם ימשיכו עוד קצת הירידות בדולר,
    אבל יש יותר סיכוי שזה יעלה.
    וכנראה אתה מתכוון להשקעה לטווח ארוך.

    מניות סחיר זה מדד עולמי.

    מסלול הלכה הוא לא 100% מניות.

  • ובהמשך לדברי @צמיחה
    המדדים המניתים הם טובים לזמן ארוך
    כאן יכנס המחלוקת הכללית האם עדיף סנופי או עולמי
    ואתה צריך להכיר את עצמך אם אתה מבין סביר להניח שלא כל הזמן יהיו עליות ולא צריך להילחץ ולעבור מסלול

  • ובהמשך לדברי @צמיחה
    המדדים המניתים הם טובים לזמן ארוך
    כאן יכנס המחלוקת הכללית האם עדיף סנופי או עולמי
    ואתה צריך להכיר את עצמך אם אתה מבין סביר להניח שלא כל הזמן יהיו עליות ולא צריך להילחץ ולעבור מסלול

    @בן-עליה @צמיחה
    תודה רבה לכם, אני לא מתכוון לגעת בזה בעז"ה למשך שנים לא משנה מה יהיה כי גם ככה אני לא עוקב אחרי השוק הזה, אז מה תכלס' עדיף?

  • @בן-עליה @צמיחה
    תודה רבה לכם, אני לא מתכוון לגעת בזה בעז"ה למשך שנים לא משנה מה יהיה כי גם ככה אני לא עוקב אחרי השוק הזה, אז מה תכלס' עדיף?

    @בית-שמש
    אני יותר מתחבר ל-S&P500, כי בפועל זה החברות הכי גדולות בעולם, וההכנסות שלהם מכל העולם, וזה לא רק 500 חברות, כי יש שם חברות שקנו המון חברות אחרות.

    ויש אחרים שיותר מתחברים למדד עולמי, כי השנים האחרונות היו מאוד טובות ל-S&P500, אז יש סיכוי שהשנים הקרובות יהיו פחות טובות.

  • @בית-שמש
    אני יותר מתחבר ל-S&P500, כי בפועל זה החברות הכי גדולות בעולם, וההכנסות שלהם מכל העולם, וזה לא רק 500 חברות, כי יש שם חברות שקנו המון חברות אחרות.

    ויש אחרים שיותר מתחברים למדד עולמי, כי השנים האחרונות היו מאוד טובות ל-S&P500, אז יש סיכוי שהשנים הקרובות יהיו פחות טובות.

    @צמיחה מה ההבדל בין S&P 500 למסלול קיימות?

  • @צמיחה מה ההבדל בין S&P 500 למסלול קיימות?

    @בית-שמש
    מסלול קיימות הוא מגודר מט"ח,
    כלומר לקבל את תשואת המדד בלי השפעה של שינוי הדולר,
    אם הדולר ירד, לא תפסיד את ירידת הדולר.
    אם הדולר עלה, לא תרויח את עליית הדולר.

  • @בית-שמש
    מסלול קיימות הוא מגודר מט"ח,
    כלומר לקבל את תשואת המדד בלי השפעה של שינוי הדולר,
    אם הדולר ירד, לא תפסיד את ירידת הדולר.
    אם הדולר עלה, לא תרויח את עליית הדולר.

    @צמיחה אז לכאורה כן עדיף מסלול קיימות, לא?
    או שלתקופה הקרובה עדיף s&p כי הדולר בשפל ואפשר (כמעט) רק להרוויח ואז לעבור לקיימות?
    יש שיקול נוסף?

    עריכה:
    זה בעצם מה שתכוונת כאן לא?

    @צמיחה said:

    מסלול קימות וכן מסלול עוקב מדדי מניות הם מגודרי מט"ח,
    ובעת הזאת זה לא מומלץ, גם אם ימשיכו עוד קצת הירידות בדולר,
    אבל יש יותר סיכוי שזה יעלה.

  • @צמיחה אז לכאורה כן עדיף מסלול קיימות, לא?
    או שלתקופה הקרובה עדיף s&p כי הדולר בשפל ואפשר (כמעט) רק להרוויח ואז לעבור לקיימות?
    יש שיקול נוסף?

    עריכה:
    זה בעצם מה שתכוונת כאן לא?

    @צמיחה said:

    מסלול קימות וכן מסלול עוקב מדדי מניות הם מגודרי מט"ח,
    ובעת הזאת זה לא מומלץ, גם אם ימשיכו עוד קצת הירידות בדולר,
    אבל יש יותר סיכוי שזה יעלה.

    @בית-שמש
    ההיגיון שלי אומר שכעת כדאי להיות ב-S&P500 כי יש יותר סיכוי שהדולר יעלה.
    כשהוא יגיע ל-4 אז נדון האם להעביר לקימות.

    אא"כ אתה חושב שהדולר ימשיך לרדת עוד כמה חודשים, אז אולי בכמה חודשים תהיה בקימות.
    אבל מכיון שכנראה אתה לא רוצה להתעסק עם זה, אז עדיף להיות ברגיל ולא בקימות.

    כמובן שאין כאן שום המלצה.

  • @בית-שמש
    ההיגיון שלי אומר שכעת כדאי להיות ב-S&P500 כי יש יותר סיכוי שהדולר יעלה.
    כשהוא יגיע ל-4 אז נדון האם להעביר לקימות.

    אא"כ אתה חושב שהדולר ימשיך לרדת עוד כמה חודשים, אז אולי בכמה חודשים תהיה בקימות.
    אבל מכיון שכנראה אתה לא רוצה להתעסק עם זה, אז עדיף להיות ברגיל ולא בקימות.

    כמובן שאין כאן שום המלצה.

    @צמיחה אני מנסה להבין מה ההיגיון לא להעביר לקיימות אם הדולר בשיא באזור ה4 ש"ח שאז אין יותר מה להרוויח מהדולר אלא רק להפסיד, אז למה לא להנות רק מהפירות של הS&P בקיימות בלי לקחת שום סיכון ולכאו' בצד השני אפשר רק להפסיד?
    מנסה להבין מה באמת השיקולים אם תוכל....
    תודה רבה לך על כל העזרה בכל אופן עזרת לי מאוד!!

  • @צמיחה אני מנסה להבין מה ההיגיון לא להעביר לקיימות אם הדולר בשיא באזור ה4 ש"ח שאז אין יותר מה להרוויח מהדולר אלא רק להפסיד, אז למה לא להנות רק מהפירות של הS&P בקיימות בלי לקחת שום סיכון ולכאו' בצד השני אפשר רק להפסיד?
    מנסה להבין מה באמת השיקולים אם תוכל....
    תודה רבה לך על כל העזרה בכל אופן עזרת לי מאוד!!

    @בית-שמש
    גם אם הדולר עלה ל-4 אולי הוא ימשיך לעלות,
    ואם תהיה במסלול קימות לא תקבל את עליית הדולר.
    מלבד זאת יש עלות לגידור, וזה יכול להגיע לבערך 1% בשנה.
    כלומר זה משפיע על גובה התשואה.
    לכן מי שנמצא רק בקימות הוא לוקח סיכון, הוא גם מרויח פחות מהמדד עצמו, כי הוא משלם את עלות הגידור. וגם יפסיד את עליית הדולר במקרה שהדולר יעלה.

  • מה עם מניות סחיר

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    42 פוסטים
    2k צפיות
    הון_כשרה
    @משה-צבי הכוונה - כל הקרנות הכשרות על מדד עולמי הכולל כל המדינות , ההצמדה בהם הוא למט"ח (לצורך חישוב מס הריאלי).
  • 0 הצבעות
    7 פוסטים
    386 צפיות
    בוטח בה'ב
    דבר שני, המעסיק בעיקרון מפריש פנסיה גם בתקופת חל"ד, אבל לא יודע אם זה גם כשהקרן עדיין לא הייתה פעילה לפני הלידה (אם כי כאמור במקרה הזה המעסיק אמור להפריש למפרע כשתדווח לו שהיה לה במקום העבודה הקודם קרן פעילה ואז הוא ודאי אמור להפריש גם בתקופת חל"ד). חוקית מעסיק לא חייב להפריש בחל"ד אא"כ העובדת התחילה לעבוד חצי שנה לפני הכניסה להריון (והיו מקרים במשרדים שחישבנו תאריך ו. אחרונה.. רמז: בוס שאינו גלוי ראש:(... ) יכול להיות שסוכן ביטוח יכול לסדר מעבר לקופה אחרת עם דמי ניהול זולים גם על התקופה הזאת בידיעה שעוד חודשיים ההפקדות חוזרות בכל מקרה מדובר רק על שקלים של הדמי ניהול בחודשיים האלה כי המעסיק צריך להפקיד מתחילת ההעסקה כיון שהקרן היית פעילה ואחר החל"ד היא תפעל שוב ככה נראה לענ"ד
  • 2 הצבעות
    5 פוסטים
    297 צפיות
    fishelF
    @חופש-כלכלי כתב במדוע נדל"ן להשקעה אינו תחליף לפנסיה?: @fishel כתב במדוע נדל"ן להשקעה אינו תחליף לפנסיה?: ביטוח דירה מחריג מלחמה וטרור ואין פיצוי אחר? לא...
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    397 צפיות
    צ
    @משה-חיים אני מוסיף, שכל מי ששלחתי אליה, סיפר לי בעיניים בורקות כמה הוא יצא מרוצה.
  • 0 הצבעות
    1 פוסטים
    144 צפיות
    מתכנן פיננסימ
    מבוא שכירים בעלי שליטה נהנים מגמישות רבה בבניית החיסכון הפנסיוני שלהם. האפשרות לפצל את ההפקדות בין מסלול עצמאי למסלול שכיר פותחת מגוון אפשרויות תכנון מס וצבירת חיסכון. במאמר זה נבחן את המורכבות של פיצול זה, נפרט על ההטבות המס הקיימות בכל מסלול ונציג את השיקולים שיש לקחת בחשבון בבחירת האסטרטגיה המתאימה ביותר. הפקדות לפנסיה כשכיר בעל שליטה: הסבר כללי שכיר בעל שליטה יכול להפקיד לפנסיה בשני מסלולים עיקריים: הפקדות באופן עצמאי: מאפיינים: ההפקדות מתבצעות על ידי בעל השליטה באופן אישי, כאילו הוא עצמאי. יתרונות: זכות להטבות מס משמעותיות, שמחולקות בין הטבת מס מסוג זיכוי (כמו תרומה רגילה) לבין הטבה מסוג ניכוי שמקטינה את סכום ההכנסה ממשכורת לצורך חישוב תשלום למס הכנסה (ההטבה היא עד מדרגת מס שולי של 35% וכדלהלן) 2. הפקדות כשכיר: מאפיינים: ההפקדות מתבצעות על ידי החברה, בדומה להפקדות של שכיר רגיל. יתרונות: הפקדות של העובד מקנות זיכוי של 35% (כמו כל תרומה) עד סכום של 679 בחודש, והפקדות מעסיק מוכרות לחברה כהוצאה מוכרת. הטבות מס בפיצול ההפקדות שכיר בעל שליטה שיפצל את המשכורת שלו בין תשלום שכר רגיל שכוללת הפקדות לפנסיה, לבין תשלום שכר של 9,700 ש"ח כבונוס שלא כוללת הפרשה לפנסיה כשכיר, ואז הפרשה לפנסיה של 16% על חלק הבונוס באופן עצמאי יגלה שהוא מקבל כפל הטבות מס: על חלק שהוא הפקיד כשכיר זה יחשב כהוצאה מוכרת לחברה, ובנוסף זיכוי ממס על 679 ש"ח. על החלק ההפקדה בתור עצמאי הוא יקבל הטבה מסוג ניכוי והטבה מסוג זיכוי וכלהלן: 11% יקנו למפקיד הטבה מסוג ניכוי שתכליתו להוריד את חישוב גבוה המשכורת לצורך מס הכנסה. 5% יקנו למפקיד הטבה מסוג זיכוי כמו בתרומה רגילה. תכלס איך הכי כדאי להפקיד במספרים? פה כל אחד צריך לעשות את החישוב שלו, אבל נקח לצורך הדוגמא שכיר בעל שליטה רגיל שנמנע מלמשוך משכורת מעל 22,400 כיון שמעל סכום זה גובה המס השולי שלו יעלה ל35%, במקרה שבעל השליטה הפקיד באופן עצמאי כדלעיל, שווה לו למשוך עוד 1,067 (11% מ 9,700) מעל 22,400 וביחד 23,467 מכיון שממילא חלק השכר שהוספנו לא מחושב לצורך מס הכנסה, כיוון ש1,067 מתוך מה שבעל השליטה הפקיד כעצמאי מוכרים כניכוי לצורך חישוב מס הכנסה. ולכן בעל שליטה יפקיד על חלק השכר שעד 13,367 6% לעובד 7.5% מעביד ועל עוד 9,700 הוא יפריש כעצמאי 16% שהם 1,552. לגבי פיצויים בעל השליטה צריך להחליט האם הוא רוצה להפריש על כל השכר או עד התקרה שמוכרת כהוצאה מוכרת. הערה חשובה: כל החישוב והסכומים דלעיל הינם רק לבעל שליטה שאינו מושך משכורת מעל 24,250 בחודש, מעל סכום המשיכה הזה בעל השליטה יהיה זכאי רק להטבה מסוג זיכוי על הפקדה של 5% מתוך 9,700, אבל הוא לא יהיה זכאי להטבה מסוג ניכוי. דיסקליימר: כותב המאמר אינו רואה חשבון או יועץ השקעות, ולכן אין לראות פה המלצת ויעוץ השקעה או המלצה ויעוץ למיסוי, בכל סתירה בין הנכתב לעיל לבין הוראות החוק הרי שדינם של האחרונים על העליונה. בכל שאלה הערה וכו' ניתן לפנות לכתובת המייל r0556783731@gmail.com