דילוג לתוכן

האם הטילים שנפלו בבני ברק יקדמו פינוי בינוי?

נדל"ן ומשכנתאות
69 11 3.1k 8
  • @סתם-אחד כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    מה שלא יאמרו את אותו דבר גם על בעלי היח"ד שמעכבים את פרויקט הפינוי־בינוי

    מבחינת החוק מספיק רוב דיירים
    מבחינה הלכתית צריך 100% להפקיע את הזכויות של האדם מהדירה שהיא רכושו הבלעדי.
    גם אם הוא גורם נזק אדיר בזה שהוא לא רוצה שיפקיעו ממנו אין דרך הלכתית לחייב אותו,
    אולי דינא דמלכותא או משהו בסגנון לא הלכה שכתובה בשולחן ערוך !!
    אי אפשר להגדיר מידת סדום בדבר שהוא רכוש פרטי של האדם, שאתה רוצה להפקיע ממנו, אין מושג כזה בהלכה.

    @סתם-אחד כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    יש את הסיפור של המבוגרים. קשה להם לעבור דירה בגילם המתקדם. פסיכולוגית, ככל שמתבגרים, קשה יותר להתרגל לשינויים. זו פשוט המציאות. תארו לכם אנשים מבוגרים שלא מוכנים שתזיזו להם אפילו רהיט אחד בבית – אז לעבור לדירה אחרת?! זה בלתי אפשרי עבורם. הם נכנסים לסוג של עקשנות, לא רוצים שום שינוי, וזהו. זה לא משנה כמה כסף תציעו להם.

    זה לגמרי תוקע מבחינה הלכתית, אין שום הלכה שמתירה להוציא אדם זקן מביתו בגלל שהשכנים רוצים להרוויח כסף.
    הסיבה הזו שצריך הלכתית הסכמה של 100% כתובה באחד הדוחות של הרשות להתחדשות עירונית כגורם המרכזי שמונע את זה בציבור החרדי.

    @משהמשה כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    אי אפשר להגדיר מידת סדום בדבר שהוא רכוש פרטי של האדם, שאתה רוצה להפקיע ממנו, אין מושג כזה בהלכה.

    אז איך הוא הפקיע את הגג שזה רכוש משותף?

    אין בעיה שיחזיר את הגג לשכנים ואז נראה מי יתחנן לפינוי בינוי.

  • @סתם-אחד כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    מה שלא יאמרו את אותו דבר גם על בעלי היח"ד שמעכבים את פרויקט הפינוי־בינוי

    מבחינת החוק מספיק רוב דיירים
    מבחינה הלכתית צריך 100% להפקיע את הזכויות של האדם מהדירה שהיא רכושו הבלעדי.
    גם אם הוא גורם נזק אדיר בזה שהוא לא רוצה שיפקיעו ממנו אין דרך הלכתית לחייב אותו,
    אולי דינא דמלכותא או משהו בסגנון לא הלכה שכתובה בשולחן ערוך !!
    אי אפשר להגדיר מידת סדום בדבר שהוא רכוש פרטי של האדם, שאתה רוצה להפקיע ממנו, אין מושג כזה בהלכה.

    @סתם-אחד כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    יש את הסיפור של המבוגרים. קשה להם לעבור דירה בגילם המתקדם. פסיכולוגית, ככל שמתבגרים, קשה יותר להתרגל לשינויים. זו פשוט המציאות. תארו לכם אנשים מבוגרים שלא מוכנים שתזיזו להם אפילו רהיט אחד בבית – אז לעבור לדירה אחרת?! זה בלתי אפשרי עבורם. הם נכנסים לסוג של עקשנות, לא רוצים שום שינוי, וזהו. זה לא משנה כמה כסף תציעו להם.

    זה לגמרי תוקע מבחינה הלכתית, אין שום הלכה שמתירה להוציא אדם זקן מביתו בגלל שהשכנים רוצים להרוויח כסף.
    הסיבה הזו שצריך הלכתית הסכמה של 100% כתובה באחד הדוחות של הרשות להתחדשות עירונית כגורם המרכזי שמונע את זה בציבור החרדי.

    @משהמשה כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    זה לגמרי תוקע מבחינה הלכתית, אין שום הלכה שמתירה להוציא אדם זקן מביתו בגלל שהשכנים רוצים להרוויח כסף.
    הסיבה הזו שצריך הלכתית הסכמה של 100% כתובה באחד הדוחות של הרשות להתחדשות עירונית כגורם המרכזי שמונע את זה בציבור החרדי.

    ולכן הוא רשם בהמשך

    @סתם-אחד כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    אחרי כל מה שכתבנו, דווקא המלחמה הנוכחית עשויה להביא איתה שינוי משמעותי. פרויקטים רבים נתקעו בגלל אותם תושבים ותיקים שחששו לעזוב את ביתם המוכר. אבל תחשבו רגע: לרוץ למקלט באמצע הלילה, במיוחד בגיל מבוגר, זה משימה מסוכנת ומורכבת הרבה יותר.

    פתאום, המציאות הביטחונית הופכת את חדר הממ"ד מ"תוספת נחמדה" ל"צורך קיומי". וזה, כנראה, יגרום לרבים לחשב מסלול מחדש.

  • @סתם-אחד כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    מה שלא יאמרו את אותו דבר גם על בעלי היח"ד שמעכבים את פרויקט הפינוי־בינוי

    מבחינת החוק מספיק רוב דיירים
    מבחינה הלכתית צריך 100% להפקיע את הזכויות של האדם מהדירה שהיא רכושו הבלעדי.
    גם אם הוא גורם נזק אדיר בזה שהוא לא רוצה שיפקיעו ממנו אין דרך הלכתית לחייב אותו,
    אולי דינא דמלכותא או משהו בסגנון לא הלכה שכתובה בשולחן ערוך !!
    אי אפשר להגדיר מידת סדום בדבר שהוא רכוש פרטי של האדם, שאתה רוצה להפקיע ממנו, אין מושג כזה בהלכה.

    @סתם-אחד כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    יש את הסיפור של המבוגרים. קשה להם לעבור דירה בגילם המתקדם. פסיכולוגית, ככל שמתבגרים, קשה יותר להתרגל לשינויים. זו פשוט המציאות. תארו לכם אנשים מבוגרים שלא מוכנים שתזיזו להם אפילו רהיט אחד בבית – אז לעבור לדירה אחרת?! זה בלתי אפשרי עבורם. הם נכנסים לסוג של עקשנות, לא רוצים שום שינוי, וזהו. זה לא משנה כמה כסף תציעו להם.

    זה לגמרי תוקע מבחינה הלכתית, אין שום הלכה שמתירה להוציא אדם זקן מביתו בגלל שהשכנים רוצים להרוויח כסף.
    הסיבה הזו שצריך הלכתית הסכמה של 100% כתובה באחד הדוחות של הרשות להתחדשות עירונית כגורם המרכזי שמונע את זה בציבור החרדי.

    @משהמשה
    זה מתייחס רק למקרה של הקשיש שאין בכוחו לרוץ לממ"ד,
    אבל לא למצב הנפוץ יותר (לצערינו) של בניה לא חוקית...

  • מ https://www.gov.il/BlobFolder/reports/haredi-urban-renewal-2025/he/hithadshut_ironit_documents_haredi-urban-renewal-2025.pdf

    אחד הרבנים הבולטים העוסקים בתחום דיני השכנים בחברה החרדית הוא הרב יהודה סילמן, המשמש אב בית דין בבית הדין של הרב ניסים קרליץ בבני ברק. בדיון שערך הרב סילמן בשאלה אם שכנים יכולים לכפות זה את זה בתכנית תמ"א ,38 קבע הרב סילמן: "לא ניתן לכפות על דיירים ליישם את התכנית, ואפילו אם רוב הדיירים מעוניינים, הם אינם יכולים לכוף את המיעוט" למסקנה זו הגיע הרב סילמן בשל הנחתו כי התחדשות עירונית אינה בבחינת צורך מוכרח, וזאת למרות החשש מרעידות אדמה הסבירות הגבוהה כלשונו בצורך בחיזוק מבנים. עם זאת ראוי לציין כי הרב סילמן משתית את פסיקתו על מצב נתון שלפיו רוב האנשים "אינם רואים בתכנית צורך מוכרח". מצב דברים זה עשוי להשתנות, להצדיק דיון מחודש אשר להיות התכנית בבחינת צורך מוכרח ולגרום בנסיבות המתאימות לשינוי הפסיקה ההלכתית. כפי שכתב הרב סילמן בפסק ההלכה: "אכן, אם הדבר ישתנה, ואנשים יהיו מעוניינים בתמ"א ,38 אפילו אחד הדיירים יוכל לכפות את כולם ליישם את התכנית".

  • המשרד שלי נמצא בגן ורשא
    וקודם האזעקות (אחרי ההתרעה המקדימה)
    אנשים רצים לבניינים ולמקלטים וכו'
    השאננות הבני ברקית הידועה נפגעה אנושות
    מהטילים שהרסו בניינים שלמים בארץ
    ואפי' הרגו אנשים לצערינו הרב!
    ובמיוחד הפגיעה בפרדס כץ
    שאין כמעט בני ברקי שלא מכיר מישהו משם.

  • המשרד שלי נמצא בגן ורשא
    וקודם האזעקות (אחרי ההתרעה המקדימה)
    אנשים רצים לבניינים ולמקלטים וכו'
    השאננות הבני ברקית הידועה נפגעה אנושות
    מהטילים שהרסו בניינים שלמים בארץ
    ואפי' הרגו אנשים לצערינו הרב!
    ובמיוחד הפגיעה בפרדס כץ
    שאין כמעט בני ברקי שלא מכיר מישהו משם.

    @אבישי-ויינגולד
    אני גר לא רחוק משם,
    האנשים שרצים למקלטים תופסים את העין ולכן רואים אותם יותר,
    לצערי ראיתי כבר כמה שאמנם הם רצים אך לחלונות ולגגות...

  • המשרד שלי נמצא בגן ורשא
    וקודם האזעקות (אחרי ההתרעה המקדימה)
    אנשים רצים לבניינים ולמקלטים וכו'
    השאננות הבני ברקית הידועה נפגעה אנושות
    מהטילים שהרסו בניינים שלמים בארץ
    ואפי' הרגו אנשים לצערינו הרב!
    ובמיוחד הפגיעה בפרדס כץ
    שאין כמעט בני ברקי שלא מכיר מישהו משם.

    פוסט זה נמחק!
  • @אבישי-ויינגולד
    אני גר לא רחוק משם,
    האנשים שרצים למקלטים תופסים את העין ולכן רואים אותם יותר,
    לצערי ראיתי כבר כמה שאמנם הם רצים אך לחלונות ולגגות...

    @שמואל ה_כח_התורה_והברכה.jpg
    נמחק להם מהרשימה הפיגוע בפרדס כץ , כן מסומן במפה....
    קרדיט: המעניינים - רק מה שמעניין! ‫‎admin@hameanyenim.co.il‎‬

  • עוד מיעקב רייניץ מהצ'אט של @ניסן-עציוני

    אבל יש גם דוגמאות כואבות בהרבה, כאלה שממחישות באופן הכי ברור את הסכנות שבדחיינות. המלחמה האחרונה, לצערנו הרב, סיפקה לנו שיעור כואב בעניין. אני מכיר מקרים של אנשים שהתעקשו לא לחתום על הסכם פינוי-בינוי מסיבות שונות – בין אם קיוו לקבל מהיזם "יותר דברים", ובין אם פשוט דחו את הקץ. הם משכו ומרחו את הזמן, ובסוף גילו ששילמו על כך מחיר בלתי נתפס.

    טיל איראני שפגע בבניין מגוריהם והרס אותו כליל, גבה מהם לא רק את הנכס הפיזי, אלא גם את הזכויות על הפינוי-בינוי. מדוע? כי החוק בנושא ברור: זכויות על פינוי-בינוי מוענקות רק כאשר קיים בניין עומד על תילו. ברגע שהבניין קרס, או אף הוכרז כמבנה מסוכן – הזכויות פשוט הלכו לאיבוד, במידה והתב"ע החדשה טרם אושרה. אנשים שקיוו להרוויח עוד קצת, או שפשוט לא פעלו מספיק מהר, איבדו הכל.

    זוהי דוגמה קיצונית ומצערת, אומנם, אך היא מדגישה באופן חד משמעי את הנקודה: בנדל"ן, לדחיינות יש מחיר. בין אם מדובר בהפסד הזדמנות כלכלית משתלמת, ובין אם מדובר באיבוד זכויות יקרות מפז.

  • עוד מיעקב רייניץ מהצ'אט של @ניסן-עציוני

    אבל יש גם דוגמאות כואבות בהרבה, כאלה שממחישות באופן הכי ברור את הסכנות שבדחיינות. המלחמה האחרונה, לצערנו הרב, סיפקה לנו שיעור כואב בעניין. אני מכיר מקרים של אנשים שהתעקשו לא לחתום על הסכם פינוי-בינוי מסיבות שונות – בין אם קיוו לקבל מהיזם "יותר דברים", ובין אם פשוט דחו את הקץ. הם משכו ומרחו את הזמן, ובסוף גילו ששילמו על כך מחיר בלתי נתפס.

    טיל איראני שפגע בבניין מגוריהם והרס אותו כליל, גבה מהם לא רק את הנכס הפיזי, אלא גם את הזכויות על הפינוי-בינוי. מדוע? כי החוק בנושא ברור: זכויות על פינוי-בינוי מוענקות רק כאשר קיים בניין עומד על תילו. ברגע שהבניין קרס, או אף הוכרז כמבנה מסוכן – הזכויות פשוט הלכו לאיבוד, במידה והתב"ע החדשה טרם אושרה. אנשים שקיוו להרוויח עוד קצת, או שפשוט לא פעלו מספיק מהר, איבדו הכל.

    זוהי דוגמה קיצונית ומצערת, אומנם, אך היא מדגישה באופן חד משמעי את הנקודה: בנדל"ן, לדחיינות יש מחיר. בין אם מדובר בהפסד הזדמנות כלכלית משתלמת, ובין אם מדובר באיבוד זכויות יקרות מפז.

    @סתם-אחד כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    כי החוק בנושא ברור: זכויות על פינוי-בינוי מוענקות רק כאשר קיים בניין עומד על תילו. ברגע שהבניין קרס, או אף הוכרז כמבנה מסוכן – הזכויות פשוט הלכו לאיבוד, במידה והתב"ע החדשה טרם אושרה.

    כמדומני זה בעיקר לתמ"א 38, פינוי בינוי ברוב המקרים ממילא מצריך תב"ע חדשה...

  • @סתם-אחד כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    כי החוק בנושא ברור: זכויות על פינוי-בינוי מוענקות רק כאשר קיים בניין עומד על תילו. ברגע שהבניין קרס, או אף הוכרז כמבנה מסוכן – הזכויות פשוט הלכו לאיבוד, במידה והתב"ע החדשה טרם אושרה.

    כמדומני זה בעיקר לתמ"א 38, פינוי בינוי ברוב המקרים ממילא מצריך תב"ע חדשה...

    @טריידר כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    כמדומני זה בעיקר לתמ"א 38, פינוי בינוי ברוב המקרים ממילא מצריך תב"ע חדשה...

    אבל לשכנים שחרגו או גנבו על הגג במקרה שהבניין יקרוס מטיל או מרעידת אדמה, יהיה להם מאוד קשה לקבל פיצוי על החריגות ועל ההכנסות משכירות של היח״ד, במיוחד אם זה לא מופיע בטאבו.

  • עוד מיעקב רייניץ מהצ'אט של @ניסן-עציוני

    אבל יש גם דוגמאות כואבות בהרבה, כאלה שממחישות באופן הכי ברור את הסכנות שבדחיינות. המלחמה האחרונה, לצערנו הרב, סיפקה לנו שיעור כואב בעניין. אני מכיר מקרים של אנשים שהתעקשו לא לחתום על הסכם פינוי-בינוי מסיבות שונות – בין אם קיוו לקבל מהיזם "יותר דברים", ובין אם פשוט דחו את הקץ. הם משכו ומרחו את הזמן, ובסוף גילו ששילמו על כך מחיר בלתי נתפס.

    טיל איראני שפגע בבניין מגוריהם והרס אותו כליל, גבה מהם לא רק את הנכס הפיזי, אלא גם את הזכויות על הפינוי-בינוי. מדוע? כי החוק בנושא ברור: זכויות על פינוי-בינוי מוענקות רק כאשר קיים בניין עומד על תילו. ברגע שהבניין קרס, או אף הוכרז כמבנה מסוכן – הזכויות פשוט הלכו לאיבוד, במידה והתב"ע החדשה טרם אושרה. אנשים שקיוו להרוויח עוד קצת, או שפשוט לא פעלו מספיק מהר, איבדו הכל.

    זוהי דוגמה קיצונית ומצערת, אומנם, אך היא מדגישה באופן חד משמעי את הנקודה: בנדל"ן, לדחיינות יש מחיר. בין אם מדובר בהפסד הזדמנות כלכלית משתלמת, ובין אם מדובר באיבוד זכויות יקרות מפז.

    @סתם-אחד
    אז לפי מה מקבלים את הזכויות בתוכנית החדשה?

  • @סתם-אחד
    אז לפי מה מקבלים את הזכויות בתוכנית החדשה?

    @שבתי-בבית-ה

    לפי המגיע להם עפ"י חוק, גודל הדירה המקורית + 12 מ"ר מינימום (במידה ויותר, אז לכל הדיירים בשווה).
    (כמובן + מרפסת, מחסן, ממ"ד, מעלית).

    כל עוד הבנין עמד על תילו היו יכולים להמנע לחתום על ההסכם עד ש"סידרו" להם תוספת שלא עפ"י חוק...

    בעצם, גם עכשיו יכולים להמנע, אם כיף להם לגור בשכירות כמה שנים נוספים.
    (מדברים על הורדת/ביטול הרוב הדרוש לבניינים שקרסו)

  • @סתם-אחד
    אולי עיריית בני ברק תאלץ לאשר מגדל בפרדס כץ...😉

  • @סתם-אחד כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    אבל הרסיסים כן.
    נפלו כבר גם רסיסים גדולים שיכולים להרוג אנשים.

    אמר לי אברך שהוא שמע ממקור ראשון שר' חיים אמר שאין הבטחה על רסיסים
    ושוב הבניברקים יטענו שתכל'ס לא קרה כלום מהרסיסים בתוך בני ברק עצמה...

    יש בניינים שהתחילו התחדשות עירונית, רק כי זה כדאי כלכלית, בבניין נמוך שהחצר שלו גדולה מאוד, ואפשר כמנהג בעלי בתים חשובים דבני ברק לבנות בניין חדש עד לאף של השכנים מהבניינים הסמוכים.
    במקרים כאלו יש פינוי בינוי כי במקום 6 דירות בונים 20....
    ויש מספיק בשר לכולם גם למי שבנה לא חוקי עדיין משתלם לו...

    @משהמשה כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    אמר לי אברך שהוא שמע ממקור ראשון שר' חיים אמר שאין הבטחה על רסיסים

    מה שנופל עכשיו זה גם רסיסים???

    @משהמשה כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    ושוב הבניברקים יטענו שתכל'ס לא קרה כלום מהרסיסים בתוך בני ברק עצמה...

    פצועים זה כלום?

  • כתבה של יעקב רייניץ על הנושא
    hamodia-hershkovitz.pdf

  • מי שהוא יודע לומר (מבלי לזלזל בכבודם של הדיינים) איזה בתי דין מכירים כבר בבעיה?

    למי שקיבל אישור מרב https://www.gov.il/he/pages/faq-public-inquiries
    חבל להמתין לא תעמוד על דם רעיך

  • היה איזה בניברקי שירד למקלט כש'ביתו' עמד על 'תילו' וכשחזר ראה ש'טילו' עומד על 'ביתו'...

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    4 פוסטים
    84 צפיות
    א
    @לייזרזון said: אני מחפש להשקעה, אדרבה, אולי תקנה ממני, רק שהפורום וג'מיני לא יבקשו דמי תיווך... 050-4133851 ירידת השכירות בבנייה: היזם ישלם לך שכירות במהלך הבנייה לפי דירת 55 מ"ר (להערכתי באזור ה-2,500-2,800 ש"ח בחודש), ולא לפי ה-3,900 ש"ח שאתה מקבל כיום מהחלוקה. זהו הפסד תזרימי של כ-1,200 ש"ח בחודש למשך כ-4 שנים (סך הכל קרוב ל-60,000 ש"ח פחות בתקופת הבנייה). דבר ראשון מקבלים דמי שכירות פלוס עשרה אחוז, בתוספת הצמדה למדד, ולפי ניקוד של השמאי שמן הסתם יתן משמעות לעובדה שזו קומת קרקע נגישה. דבר שני, בל נשכח שעל תקופה זו ה"שכירות" מתקבלת בצורה מסודרת מהיזם, ללא הוצאות בדק בית כלל, ללא חשש מיציאת שוכרים כלל, וללא צורך בתשלום לחברת ניהול, כך שההפסד התזרימי מתקזז כמעט לגמרי. דבר שלישי, יש התייחסות מפורשת בחוזה למקרה של דירה שכבר היתה מושכרת במחיר גבוה יותר מהניקוד של השמאי. המלצה פרקטית: בקש לראות את הסכם הפינוי-בינוי החתום ובדוק מהו גובה "דמי השכירות המובטחים" שהיזם מתחייב לשלם בזמן הבנייה. הנתון הזה יעזור לך לדייק את הצעת המחיר שלך. בבקשה: [image: 1781991665028-f13eb3ea-d8a9-458b-b2ed-6199d48da8c3-image.jpeg] מחירי דירות חדשות של 3.5-4 חדרים במגדלים מודרניים בקרית מוצקין (למשל באזורים כמו משכנות אמנים או פרויקטים חדשים במרכז העיר) נעים כיום באזור ה-1,750,000 ש"ח עד 1,950,000 ש"ח (תלוי במיקום המדויק ובקומה). אכן, זה גם הנתון שעלה בידי כשאני ביררתי על המחירים שם, אבל בל נשכח שבמדינתנו מחירי הדירות נוהגים לעלות בממוצע בשלושה אחוזים לשנה לפחות. מה שאומר שווי של 2,280,000 עד 2,540,000 ש"ח לדירת התמורה... נכון שבשנה האחרונה זה נעצר קצת, אבל כעת עם הורדות הריבית זה צפי להמשיך, אולי ביתר שאת. ובשמונה שנים ודאי שתהיה עלייה. השורה התחתונה: מהו "מחיר שווה"? מחיר מצוין (עסקת מציאה): כל מחיר שבין 1,100,000 ש"ח ל-1,250,000 ש"ח. בטווח הזה אתה קונה את הנכס קרוב למחיר השוק הנוכחי שלו, ומקבל את כל האפסייד העצום של הפינוי-בינוי כמעט בחינם. מחיר שוק הוגן: בין 1,250,000 ש"ח ל-1,350,000 ש"ח. במחיר הזה המוכר כבר "מגלגל" אליך חלק מהרווח העתידי של הפינוי-בינוי, אך עדיין נשאר לך רווח הון (אפסייד) של כמה מאות אלפי שקלים ביום קבלת המפתח. נשמע לי סביר בהחלט למכור על הגבול שבין מחיר המציאה למחיר ההוגן. אם אתה רציני אתה מוזמן ליצור קשר.
  • 1 הצבעות
    4 פוסטים
    150 צפיות
    יעקב RRי
    @מנחם-22 said: מה עם דירות בירושלים למגורים אך עם פוטנציאל עליית ערך יותר מהשוק כגון פינוי בינוי וכדו? בודאי שיש, אך דרוש הון עצמי יחסית גבוה. הרווח יכול להיות קרוב למיליון (צריך לשקלל עם הוצאות נלוות, משכנתא, שכירות ועוד). תתמקד בשכונות כמו גילה, ארמון הנציב ועוד. כמובן שצריך לבדוק טוב טוב את היזם ופרטי הפרוייקט, ובאיזה שלב זה נמצא. בהצלחה רבה
  • 5 הצבעות
    4 פוסטים
    205 צפיות
    ד
    חשוב לציין בהמשך למאמר שהסיבות לירידות בדולר בטווח הקצר , הם כנראה זה שארצות הברית נתפסת כקצת פחות חזקה מול איראן וההבנה שאיראן היא מדינה שכנראה כאן בשביל להישאר לפחות בטווח הקצר . מה גם שנוצר איום חדש על ההגמוניה של הדולר מצד המפרציות , מי שמעוניין להרחיב https://www.funder.co.il/article/198867
  • 1 הצבעות
    29 פוסטים
    1k צפיות
    ב
    @חופש-כלכלי כתב בהאם כותבי הפורום מתעניינים בעתיד הנדל"ן בישראל?: @משהמשה לא לכל האנשים יש דעה אנשים קוראים אוספים חומר ולומדים לא נראה לי שזה מעיד על חוסר התענינות ולא כל מי שהתחבר יפנה היום או מחר או בעוד חודש אולי הוא התגבש ויקבל אומץ או כסף בעוד שנתיים זה תהליך לא פשוט מסכים עם כל מילה ושאני מסתכל על עצמי ואני מאמין שיש עוד אנשים כמוני עד עכשיו אנחנו בטוחים שצריך הון עצמי מהבית נכון כתבת שיועצי משכנתאות יכולים לדאוג ל=100% מימון אבל אני לא מכיר אותם ועוד שאת המשכנתא צריך לשלם כעת והדירה תהיה מוכנה בעוד מספר שנים
  • 2 הצבעות
    106 פוסטים
    6k צפיות
    פ
    @ישעיהו כתב בהאם ניתן לשכנע זוצי"ם לעבור לחריש?: ויש שם מלאי ענק של דירות למכירה במחירים שפויים ! זה לא יעזור, כי ברגע שרק תצא שמועה שישיבה מסוימת שוקלת לעבור לשם, ישר ירוצו המשקיעים לספסר ולהפוך את זה ללא רלוונטי, בשונה מפרויקט כמו בעכו ששמים רגליים למשקיעים.