דילוג לתוכן

האם הטילים שנפלו בבני ברק יקדמו פינוי בינוי?

נדל"ן ומשכנתאות
69 11 3.1k 8
  • המשרד שלי נמצא בגן ורשא
    וקודם האזעקות (אחרי ההתרעה המקדימה)
    אנשים רצים לבניינים ולמקלטים וכו'
    השאננות הבני ברקית הידועה נפגעה אנושות
    מהטילים שהרסו בניינים שלמים בארץ
    ואפי' הרגו אנשים לצערינו הרב!
    ובמיוחד הפגיעה בפרדס כץ
    שאין כמעט בני ברקי שלא מכיר מישהו משם.

    פוסט זה נמחק!
  • @אבישי-ויינגולד
    אני גר לא רחוק משם,
    האנשים שרצים למקלטים תופסים את העין ולכן רואים אותם יותר,
    לצערי ראיתי כבר כמה שאמנם הם רצים אך לחלונות ולגגות...

    @שמואל ה_כח_התורה_והברכה.jpg
    נמחק להם מהרשימה הפיגוע בפרדס כץ , כן מסומן במפה....
    קרדיט: המעניינים - רק מה שמעניין! ‫‎admin@hameanyenim.co.il‎‬

  • עוד מיעקב רייניץ מהצ'אט של @ניסן-עציוני

    אבל יש גם דוגמאות כואבות בהרבה, כאלה שממחישות באופן הכי ברור את הסכנות שבדחיינות. המלחמה האחרונה, לצערנו הרב, סיפקה לנו שיעור כואב בעניין. אני מכיר מקרים של אנשים שהתעקשו לא לחתום על הסכם פינוי-בינוי מסיבות שונות – בין אם קיוו לקבל מהיזם "יותר דברים", ובין אם פשוט דחו את הקץ. הם משכו ומרחו את הזמן, ובסוף גילו ששילמו על כך מחיר בלתי נתפס.

    טיל איראני שפגע בבניין מגוריהם והרס אותו כליל, גבה מהם לא רק את הנכס הפיזי, אלא גם את הזכויות על הפינוי-בינוי. מדוע? כי החוק בנושא ברור: זכויות על פינוי-בינוי מוענקות רק כאשר קיים בניין עומד על תילו. ברגע שהבניין קרס, או אף הוכרז כמבנה מסוכן – הזכויות פשוט הלכו לאיבוד, במידה והתב"ע החדשה טרם אושרה. אנשים שקיוו להרוויח עוד קצת, או שפשוט לא פעלו מספיק מהר, איבדו הכל.

    זוהי דוגמה קיצונית ומצערת, אומנם, אך היא מדגישה באופן חד משמעי את הנקודה: בנדל"ן, לדחיינות יש מחיר. בין אם מדובר בהפסד הזדמנות כלכלית משתלמת, ובין אם מדובר באיבוד זכויות יקרות מפז.

  • עוד מיעקב רייניץ מהצ'אט של @ניסן-עציוני

    אבל יש גם דוגמאות כואבות בהרבה, כאלה שממחישות באופן הכי ברור את הסכנות שבדחיינות. המלחמה האחרונה, לצערנו הרב, סיפקה לנו שיעור כואב בעניין. אני מכיר מקרים של אנשים שהתעקשו לא לחתום על הסכם פינוי-בינוי מסיבות שונות – בין אם קיוו לקבל מהיזם "יותר דברים", ובין אם פשוט דחו את הקץ. הם משכו ומרחו את הזמן, ובסוף גילו ששילמו על כך מחיר בלתי נתפס.

    טיל איראני שפגע בבניין מגוריהם והרס אותו כליל, גבה מהם לא רק את הנכס הפיזי, אלא גם את הזכויות על הפינוי-בינוי. מדוע? כי החוק בנושא ברור: זכויות על פינוי-בינוי מוענקות רק כאשר קיים בניין עומד על תילו. ברגע שהבניין קרס, או אף הוכרז כמבנה מסוכן – הזכויות פשוט הלכו לאיבוד, במידה והתב"ע החדשה טרם אושרה. אנשים שקיוו להרוויח עוד קצת, או שפשוט לא פעלו מספיק מהר, איבדו הכל.

    זוהי דוגמה קיצונית ומצערת, אומנם, אך היא מדגישה באופן חד משמעי את הנקודה: בנדל"ן, לדחיינות יש מחיר. בין אם מדובר בהפסד הזדמנות כלכלית משתלמת, ובין אם מדובר באיבוד זכויות יקרות מפז.

    @סתם-אחד כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    כי החוק בנושא ברור: זכויות על פינוי-בינוי מוענקות רק כאשר קיים בניין עומד על תילו. ברגע שהבניין קרס, או אף הוכרז כמבנה מסוכן – הזכויות פשוט הלכו לאיבוד, במידה והתב"ע החדשה טרם אושרה.

    כמדומני זה בעיקר לתמ"א 38, פינוי בינוי ברוב המקרים ממילא מצריך תב"ע חדשה...

  • @סתם-אחד כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    כי החוק בנושא ברור: זכויות על פינוי-בינוי מוענקות רק כאשר קיים בניין עומד על תילו. ברגע שהבניין קרס, או אף הוכרז כמבנה מסוכן – הזכויות פשוט הלכו לאיבוד, במידה והתב"ע החדשה טרם אושרה.

    כמדומני זה בעיקר לתמ"א 38, פינוי בינוי ברוב המקרים ממילא מצריך תב"ע חדשה...

    @טריידר כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    כמדומני זה בעיקר לתמ"א 38, פינוי בינוי ברוב המקרים ממילא מצריך תב"ע חדשה...

    אבל לשכנים שחרגו או גנבו על הגג במקרה שהבניין יקרוס מטיל או מרעידת אדמה, יהיה להם מאוד קשה לקבל פיצוי על החריגות ועל ההכנסות משכירות של היח״ד, במיוחד אם זה לא מופיע בטאבו.

  • עוד מיעקב רייניץ מהצ'אט של @ניסן-עציוני

    אבל יש גם דוגמאות כואבות בהרבה, כאלה שממחישות באופן הכי ברור את הסכנות שבדחיינות. המלחמה האחרונה, לצערנו הרב, סיפקה לנו שיעור כואב בעניין. אני מכיר מקרים של אנשים שהתעקשו לא לחתום על הסכם פינוי-בינוי מסיבות שונות – בין אם קיוו לקבל מהיזם "יותר דברים", ובין אם פשוט דחו את הקץ. הם משכו ומרחו את הזמן, ובסוף גילו ששילמו על כך מחיר בלתי נתפס.

    טיל איראני שפגע בבניין מגוריהם והרס אותו כליל, גבה מהם לא רק את הנכס הפיזי, אלא גם את הזכויות על הפינוי-בינוי. מדוע? כי החוק בנושא ברור: זכויות על פינוי-בינוי מוענקות רק כאשר קיים בניין עומד על תילו. ברגע שהבניין קרס, או אף הוכרז כמבנה מסוכן – הזכויות פשוט הלכו לאיבוד, במידה והתב"ע החדשה טרם אושרה. אנשים שקיוו להרוויח עוד קצת, או שפשוט לא פעלו מספיק מהר, איבדו הכל.

    זוהי דוגמה קיצונית ומצערת, אומנם, אך היא מדגישה באופן חד משמעי את הנקודה: בנדל"ן, לדחיינות יש מחיר. בין אם מדובר בהפסד הזדמנות כלכלית משתלמת, ובין אם מדובר באיבוד זכויות יקרות מפז.

    @סתם-אחד
    אז לפי מה מקבלים את הזכויות בתוכנית החדשה?

  • @סתם-אחד
    אז לפי מה מקבלים את הזכויות בתוכנית החדשה?

    @שבתי-בבית-ה

    לפי המגיע להם עפ"י חוק, גודל הדירה המקורית + 12 מ"ר מינימום (במידה ויותר, אז לכל הדיירים בשווה).
    (כמובן + מרפסת, מחסן, ממ"ד, מעלית).

    כל עוד הבנין עמד על תילו היו יכולים להמנע לחתום על ההסכם עד ש"סידרו" להם תוספת שלא עפ"י חוק...

    בעצם, גם עכשיו יכולים להמנע, אם כיף להם לגור בשכירות כמה שנים נוספים.
    (מדברים על הורדת/ביטול הרוב הדרוש לבניינים שקרסו)

  • @סתם-אחד
    אולי עיריית בני ברק תאלץ לאשר מגדל בפרדס כץ...😉

  • @סתם-אחד כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    אבל הרסיסים כן.
    נפלו כבר גם רסיסים גדולים שיכולים להרוג אנשים.

    אמר לי אברך שהוא שמע ממקור ראשון שר' חיים אמר שאין הבטחה על רסיסים
    ושוב הבניברקים יטענו שתכל'ס לא קרה כלום מהרסיסים בתוך בני ברק עצמה...

    יש בניינים שהתחילו התחדשות עירונית, רק כי זה כדאי כלכלית, בבניין נמוך שהחצר שלו גדולה מאוד, ואפשר כמנהג בעלי בתים חשובים דבני ברק לבנות בניין חדש עד לאף של השכנים מהבניינים הסמוכים.
    במקרים כאלו יש פינוי בינוי כי במקום 6 דירות בונים 20....
    ויש מספיק בשר לכולם גם למי שבנה לא חוקי עדיין משתלם לו...

    @משהמשה כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    אמר לי אברך שהוא שמע ממקור ראשון שר' חיים אמר שאין הבטחה על רסיסים

    מה שנופל עכשיו זה גם רסיסים???

    @משהמשה כתב בהאם הטיל שנפל בבני ברק יסמן את תחילתה של התחדשות עירונית אמיתית?:

    ושוב הבניברקים יטענו שתכל'ס לא קרה כלום מהרסיסים בתוך בני ברק עצמה...

    פצועים זה כלום?

  • כתבה של יעקב רייניץ על הנושא
    hamodia-hershkovitz.pdf

  • מי שהוא יודע לומר (מבלי לזלזל בכבודם של הדיינים) איזה בתי דין מכירים כבר בבעיה?

    למי שקיבל אישור מרב https://www.gov.il/he/pages/faq-public-inquiries
    חבל להמתין לא תעמוד על דם רעיך

  • היה איזה בניברקי שירד למקלט כש'ביתו' עמד על 'תילו' וכשחזר ראה ש'טילו' עומד על 'ביתו'...

  • https://www.calcalist.co.il/real-estate/article/r16sksrc11g
    מתוך הכתבה
    לכלכליסט נודע שהרשות לאכיפה במקרקעין עורכת בימים אלה סקר ל־6,000 מבנים בעיר בני ברק, ובכוונתה להקשות, בתיאום עם הרשות המקומית, על הסחירות של דירות שנעשו בהן תוספות מסוכנות, באמצעות הערת אזהרה. ההבנה היא שלא ניתן לייצר מצב של הריסה גורפת של בנייה לא חוקית במבנים למגורים.

  • תגידו... רק יעקב אבינו פחד שמא יגרום החטא שה'הבטחה' של הקב"ה לא תתקיים?
    אשרי הבני ברקים שלא פוחדים

  • המציאות והניסיון העבר (קורונה, מירון, אירן, ועוד) מראה,

    שעד שלא ירגישו את עוצמת הסכנה בבניה בלתי חוקית בחוסר תקן, 'בגדול' כלום לא ישתנה...

    (למישהו זה מזיז שמהנדס העיר מודיעין עילית לא מסכים להיכנס לכמה וכמה בניינים,
    אחר שהוסיפו להם שתי קומות לגובה, הורידו כמה עמודים במרתפים עבור הרחבת היחידות?)

    @טריידר said:

    המציאות והניסיון העבר (קורונה, מירון, אירן, ועוד) מראה,

    שעד שלא ירגישו את עוצמת הסכנה בבניה בלתי חוקית בחוסר תקן, 'בגדול' כלום לא ישתנה...

    (למישהו זה מזיז שמהנדס העיר מודיעין עילית לא מסכים להיכנס לכמה וכמה בניינים,
    אחר שהוסיפו להם שתי קומות לגובה, הורידו כמה עמודים במרתפים עבור הרחבת היחידות?)

    גם אז לא בטוח.
    אפילו אחרי מה שקרה בערד והטילים שנופלים בבני ברק לא נראה שמשהו התחיל לזוז.

    גם אם ח"ו וחלילה ובניין יקרוס על יושביו עם עשרות הרוגים (ה"י), גם אז נראה את כולם מאשימים את הממשלה ששונאת חרדים, ופשקווילים בסגנון לביבי אין סייעתא דשמיא מאז האסון.

  • מישהו יודע האם מכל הפגיעות ברכוש ובנפש בעיר בני ברק, יש מקום שהתחילו לקדם פינוי בינוי,
    או שלמרות הפגיעות והצורך לרוץ כמה פעמים למקלט ולפעמים לעבור כביש בגשם בשעות הלילה למבנה אחר כי אין בבנין מקלט עם שיירה של ילדים קטנים, הציבור עדיין מעדיף את המצב הנוכחי למרות שנראה שהאבטחת החזו״א כבר לא מתקיימת במלואה?

  • סקר בנידון למשתמשים רשומים
    @מונטיפיורי יש אפשרות להציג את זה גם למי שלא מחובר?

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    4 פוסטים
    84 צפיות
    א
    @לייזרזון said: אני מחפש להשקעה, אדרבה, אולי תקנה ממני, רק שהפורום וג'מיני לא יבקשו דמי תיווך... 050-4133851 ירידת השכירות בבנייה: היזם ישלם לך שכירות במהלך הבנייה לפי דירת 55 מ"ר (להערכתי באזור ה-2,500-2,800 ש"ח בחודש), ולא לפי ה-3,900 ש"ח שאתה מקבל כיום מהחלוקה. זהו הפסד תזרימי של כ-1,200 ש"ח בחודש למשך כ-4 שנים (סך הכל קרוב ל-60,000 ש"ח פחות בתקופת הבנייה). דבר ראשון מקבלים דמי שכירות פלוס עשרה אחוז, בתוספת הצמדה למדד, ולפי ניקוד של השמאי שמן הסתם יתן משמעות לעובדה שזו קומת קרקע נגישה. דבר שני, בל נשכח שעל תקופה זו ה"שכירות" מתקבלת בצורה מסודרת מהיזם, ללא הוצאות בדק בית כלל, ללא חשש מיציאת שוכרים כלל, וללא צורך בתשלום לחברת ניהול, כך שההפסד התזרימי מתקזז כמעט לגמרי. דבר שלישי, יש התייחסות מפורשת בחוזה למקרה של דירה שכבר היתה מושכרת במחיר גבוה יותר מהניקוד של השמאי. המלצה פרקטית: בקש לראות את הסכם הפינוי-בינוי החתום ובדוק מהו גובה "דמי השכירות המובטחים" שהיזם מתחייב לשלם בזמן הבנייה. הנתון הזה יעזור לך לדייק את הצעת המחיר שלך. בבקשה: [image: 1781991665028-f13eb3ea-d8a9-458b-b2ed-6199d48da8c3-image.jpeg] מחירי דירות חדשות של 3.5-4 חדרים במגדלים מודרניים בקרית מוצקין (למשל באזורים כמו משכנות אמנים או פרויקטים חדשים במרכז העיר) נעים כיום באזור ה-1,750,000 ש"ח עד 1,950,000 ש"ח (תלוי במיקום המדויק ובקומה). אכן, זה גם הנתון שעלה בידי כשאני ביררתי על המחירים שם, אבל בל נשכח שבמדינתנו מחירי הדירות נוהגים לעלות בממוצע בשלושה אחוזים לשנה לפחות. מה שאומר שווי של 2,280,000 עד 2,540,000 ש"ח לדירת התמורה... נכון שבשנה האחרונה זה נעצר קצת, אבל כעת עם הורדות הריבית זה צפי להמשיך, אולי ביתר שאת. ובשמונה שנים ודאי שתהיה עלייה. השורה התחתונה: מהו "מחיר שווה"? מחיר מצוין (עסקת מציאה): כל מחיר שבין 1,100,000 ש"ח ל-1,250,000 ש"ח. בטווח הזה אתה קונה את הנכס קרוב למחיר השוק הנוכחי שלו, ומקבל את כל האפסייד העצום של הפינוי-בינוי כמעט בחינם. מחיר שוק הוגן: בין 1,250,000 ש"ח ל-1,350,000 ש"ח. במחיר הזה המוכר כבר "מגלגל" אליך חלק מהרווח העתידי של הפינוי-בינוי, אך עדיין נשאר לך רווח הון (אפסייד) של כמה מאות אלפי שקלים ביום קבלת המפתח. נשמע לי סביר בהחלט למכור על הגבול שבין מחיר המציאה למחיר ההוגן. אם אתה רציני אתה מוזמן ליצור קשר.
  • 5 הצבעות
    4 פוסטים
    205 צפיות
    ד
    חשוב לציין בהמשך למאמר שהסיבות לירידות בדולר בטווח הקצר , הם כנראה זה שארצות הברית נתפסת כקצת פחות חזקה מול איראן וההבנה שאיראן היא מדינה שכנראה כאן בשביל להישאר לפחות בטווח הקצר . מה גם שנוצר איום חדש על ההגמוניה של הדולר מצד המפרציות , מי שמעוניין להרחיב https://www.funder.co.il/article/198867
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    235 צפיות
    משכנתא בקצב שלךמ
    ישנם ביטוחי דירה שמכסים גם נזק מצד ג' וישנם ביטוחים שמכסים רק נזק מהכנס עצמו מומלץ לבדוק כל פעם כשמבטחים את הדירה איזה כיסוי מקבלים
  • 1 הצבעות
    17 פוסטים
    682 צפיות
    ה
    אם מישהו יודע על אחד שבקי בשוק של פתח תקוה בהתחדשות עירונית ולא חרטטן אשמח שיכתוב את פרטיו.
  • 1 הצבעות
    34 פוסטים
    2k צפיות
    הקול השפויה
    @הקוד-הפיננסי כתב במעלית שבת כשרה באישור מרן הגר"ד לנדו: @הקול-השפוי אכן הדגשתי בתחילת דבריי כתב במעלית שבת כשרה באישור מרן הגר"ד לנדו: אדגיש שאי"ז נוגע לאשכנזים ובכל העניין באשכול, רק מצטט למי שאולי נוגע לו נכון, וכמו שלא כתבת כאן על דעת הב"י בעניין פת הבאה בכיסנין באמצע הסעודה, גם לא עם הסתייגות שזה לא קשור, כך נראה לי אין מקום לכתוב כאן את הנ"ל גם עם הסתייגות שזה לא קשור.