דילוג לתוכן

מי המפסידים האמיתיים של החלטת הנגיד להשאיר את הריבית על כנה

כלכלת המשפחה
4 4 272 3
  • אתמול הודיע נגיד בנק ישראל שהריבית נשארת על מתכונתה, ולא הוריד אותה כפי שציפו רבים מענף הנדל"ן במשק יחד עם רבבות אלפי ישראל הנאנקים מידי חודש לשלם את המשכנתא שנמדדת על פי הוראת הוד מעלת הנגיד.

    ההחלטה הזו גררה אחריה גל גדול של תגובות, שניסו להבין האם הנגיד בחר לחכות תקופה ארוכה עד להורדת המחירים, או שזה אסטרטגיה בנויה מראש, יועצי המשכנתאות שיגרו הסברים ארוכים לנמענים שלהם ברשימות הדיוור, העיתונים התמלאו בכותרות והחיים נמשכו כסדרם.

    אבל בשקט בשקט, במשרדי בנק לאומי מן הסתם פוטר אתמול קופרייטר נועז שלקח הימור גדול מידי על חשבון הבנק, כן זה מינורי עבורם, הם שמרויחים סכומי עתק מידי שנה יוכלו להתמודד עם ההוצאה הלא צפויה הזו גם בלי התרומות שלכם, אבל עדיין זו היתה הוצאה אחת גדולה מידי, המבצע האחרון של בנק לאומי הכריז על הורדת הריבית ללקוחות הבנק, מעבר למחיר שהגדיר הנגיד, הגימיק שנשען על התקוה שהנגיד יוריד מחירים בסבב הקרוב, נתן לבנק את התדמית הזולה בלי להיות זול באמת.

    החגיגה הזו התנהלה כשהבנק סביר להניח גורר אליו לקוחות אלא שאתמול התברר שהתוכניות השתבשו והבנק יאלץ לשלם מכספו את עלויות הגימיק הפרסומי שהוא יצא אליו ולספוג את ההנחה הזו על חשבונו.

  • כתבתי כבר בזמנו שההטבה היא לא כ"כ גדולה
    זה לא הפסד כ"כ גדול לבנק כמו שזה נראה
    וכפי שאתה בעצמך @ניסן-עציוני כתבת

  • לבנק לאומי אין באמת את הבעיה להוריד את הפריים,
    כיון שהוא הבנק הגדול ויש לו הרבה כסף מהעו"ש וכדו'
    כך שהוא עצמו לא משלם את ריבית בנק ישראל,
    ולכן המרווח שלו כאן הוא גבוה מאוד.

  • תמיד חשבתי שהבנק עצמו מרוויח שהפריים גבוה
    וסה"כ הבנק לאומי החליט להרוויח קצת פחות
    לפי מה שאתה אומר @ניסן-עציוני זה נראה שטעיתי במשהו.

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    70 צפיות
    chavy7032C
    בגלל סיבה מיוחדת… משהו גדול עומד להגיע באשכול הזה הלמד מה זה ריביות? ממה זה בנוי ? איך משלמים בפועל את הריביות? אז אני מתחיל נושא חדש — ועושה סדר בדברים שכולם משלמים עליהם הרבה כסף, אבל לא תמיד מבינים עד הסוף. אז מה זה בעצם ריבית? ריבית היא עלות האשראי — כלומר, המחיר שאתה משלם על זה שהבנק נותן לך כסף. אבל כדי להבין את זה באמת — צריך להסתכל על זה בצורה עמוקה יותר: כשאתה לוקח כסף מהבנק, זה לא “כסף חינם”. אתה בעצם משתמש בכסף שלא שייך לך — והבנק מאפשר לך להחזיק אותו לאורך זמן. כל יום שהכסף הזה אצלך: אתה ממשיך להשתמש בו — ועל השימוש הזה יש עלות. אפשר לחשוב על זה כמו סוג של “שכירות על כסף”: אתה לא קונה את הכסף אתה רק מחזיק ומשתמש בו ועל כל יום כזה אתה משלם הבנק, מבחינתו, נתן לך משאב — כסף — והריבית היא התשלום שהוא מקבל על זה שהמשאב הזה נמצא אצלך ולא אצלו. וזה בדיוק הנקודה שרוב האנשים מפספסים: הריבית לא “מחכה לסוף החודש” ולא באמת “מתחלקת לחודשים” בצורה קבועה. היא נוצרת כל הזמן — כל יום שאתה עדיין חייב כסף, אתה משלם עליו עוד קצת. כלומר: כל יום שאתה מחזיק את הכסף — יש לזה מחיר כל יום שעובר — מצטברת עוד עלות קטנה וכל עוד החוב קיים — העלות ממשיכה להיבנות וכשאתה מתחיל להחזיר: אתה מחזיק פחות כסף של הבנק ולכן גם “שכר הדירה” שאתה משלם עליו קטן בסוף, ריבית היא לא רק מספר או אחוז — היא ביטוי לזמן. כמה זמן הכסף של הבנק נמצא אצלך — וכמה אתה משלם על כל יום כזה. וזו בדיוק המשמעות האמיתית של “עלות האשראי” — המחיר של להחזיק כסף שלא שייך לך, לאורך זמן. בקרוב הולך להיות בשורות .... יהיה מעניין....
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    90 צפיות
    ד
    שנת 2026 מביאה איתה שינוי במדרגות מס הכנסה שישאיר ליותר אנשים יותר כסף בבנק. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת ב-30 שניות: מה השתנה? עד היום, מי שהרוויח מעל 16,150 ש"ח בחודש "קפץ" למדרגת מס גבוהה של 31%. החל מ-2026, הממשלה מרחיבה את מדרגת המס הנמוכה (20%) כך שתחול עד לשכר של 19,000 ש"ח. כמה כסף זה שווה לכם? השינוי הזה פונה בדיוק למעמד הבינוני. אם אתם מרוויחים באזור ה-19,000 ש"ח ומעלה, אתם הולכים לשלם פחות מס על חלק משמעותי מהשכר שלכם. בשורה התחתונה: מדובר בתוספת של כ-313 ש"ח נטו בכל חודש ישירות לתלוש השכר. בשנה שלמה, זה מצטבר ליותר מ-3,700 ש"ח שנשארים אצלכם במקום לעבור למדינה. למי זה רלוונטי? בעיקר לשכירים ועצמאיים שמרוויחים בין 16,000 ל-25,000 ש"ח בחודש. אם אתם בטווח הזה, צפויה לכם "העלאה" בנטו בלי שהבוס יצטרך להוציא שקל נוסף.
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    248 צפיות
    נחמן רוזנבלוםנ
    @יהודי-גאה באופן כללי לעלות דירוג אשראי לוקח בין 4 חודשים ל3 שנים 4 חודשים מתחילים לראות שיפור בכל הדירוג. ועד 3 שנים במקרה של אכ"מ צ'קים שחזרו וכו'. למחוק דירוג אשראי זה בעייתי וכתחילה בכלל לא כדאי לעשות את זה.
  • 7 הצבעות
    7 פוסטים
    326 צפיות
    הקול השפויה
    @אבי-ר. כתב במה זה לוח שפיצר? ולמה אנשים טועים לחשוב שלא שווה למחזר את זה בסוף התקופה: @הקול-השפוי כי באמת מצד אחד הרעיון הוא די פשוט, אלא שיכול להיות שבזמנם היה צריך ראש מיוחד בשביל לעשות את זה בתכלס'. אז אתה אומר שהחידוש היה הנוסחה לביצוע בלי מחשב. אולי.
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    398 צפיות
    הקול השפויה
    מי שכן חותם, חשוב מאוד להתנות שהערבות על מנת לשלם ממעשרות, ברוב מוחלט של המקרים זה צדקה אלא שבלי תנאי זה חוב המוטל עליך שא"א לפרוע מצדקה.