דילוג לתוכן

התייעצויות בנוגע למיחזורי משכנתא

נדל"ן ומשכנתאות
475 43 15.6k 32
  • יש לי הכנסות של 10 אלף.
    ומשכנתא של 5100.
    (והשווער וההורים מעבירים לי כל חודש 3200 ש"ח כהעברה כל חודש אולם זה קבוע כבר מעל ל5 שנים)
    האם יש לי אפשרות לבדוק מיחזור בבנקים אחרים או שאף אחד לא יאפשר לי?
    ועוד שאלה אחרת: יש לי הלוואה בנקאית ע"ס 100K בP+1. האם אני יכול להכניס הלוואה כזו במשכנתא ולקבל הצעה טובה יותר?

    @חיסכון-לחתונה said:

    יש לי הכנסות של 10 אלף.
    ומשכנתא של 5100.
    (והשווער וההורים מעבירים לי כל חודש 3200 ש"ח כהעברה כל חודש אולם זה קבוע כבר מעל ל5 שנים)
    האם יש לי אפשרות לבדוק מיחזור בבנקים אחרים או שאף אחד לא יאפשר לי?

    בשביל משכנתא כזו צריך הכנסות של מינימום 14,000
    בחלק מהבנקים ניתן להחשיב כמה כוללים...

    @חיסכון-לחתונה said:

    ועוד שאלה אחרת: יש לי הלוואה בנקאית ע"ס 100K בP+1. האם אני יכול להכניס הלוואה כזו במשכנתא ולקבל הצעה טובה יותר

    אין כזה דבר להכניס למשכנתא
    ישנם שתי אופציות תוספת לשיפוצים או לכל מטרה
    זה כמו תיק חדש.
    ישנה אופציה של מיחזור חיצוני+שיפוצים/כל מטרה.
    בשיפוצים ניתן לקבל ריבית זולה יותר מפריים+1

  • יש לי הכנסות של 10 אלף.
    ומשכנתא של 5100.
    (והשווער וההורים מעבירים לי כל חודש 3200 ש"ח כהעברה כל חודש אולם זה קבוע כבר מעל ל5 שנים)
    האם יש לי אפשרות לבדוק מיחזור בבנקים אחרים או שאף אחד לא יאפשר לי?
    ועוד שאלה אחרת: יש לי הלוואה בנקאית ע"ס 100K בP+1. האם אני יכול להכניס הלוואה כזו במשכנתא ולקבל הצעה טובה יותר?

    @חיסכון-לחתונה said:

    ועוד שאלה אחרת: יש לי הלוואה בנקאית ע"ס 100K בP+1. האם אני יכול להכניס הלוואה כזו במשכנתא ולקבל הצעה טובה יותר

    במיחזור לבנק אחר תוכל לקבל הלוואת סיגנריה [הלוואה בנקאית נלווית ללקיחת משכנתא ולא חלק מהמשכנתא] בריבית פריים מינוס 0.5 בחלק מהבנקים

  • קיבלתי הצעה של 4.7 בקל''צ 4.62 במל''צ (עוגן + 1)
    על משכנתא של מליון
    זה בסדר או שאפשר להשיג זול יותר??

  • @יענקלה מרכנתיל הצעה יותר טובה
    [אם תוכל לקצר קצת תקופה בקל"צ במרכנתיל כמו שקיצרת בתקופה בלאומי זה יהיה עוד יותר טוב, אבל יכול להיות שבשביל זה מרכנתיל ידרשו הוכחת הכנסות מחדש].
    הייתי שוקל להוריד קצת תקופה בקל"ץ ע"ח הארכת המל"צ
    וכן, יש שיפור מהמשכנתא הקיימת.

    @משכנתא-בקצב-שלך
    לאומי שיפרו לנו את ההצעה האם היא משתלמת?
    מה אפשר לשפר?
    12a4a16a-ae96-4a67-93e9-5e7741083c5c-image.jpeg

  • @יענקלה ההצעה שהעלית כעת מלאומי היא אותה הצעה בדיוק כפי שהעלית לפני מס' ימים
    פשוט העוגנים ירדו בעשירית האחוז.
    ועדיין, ההצעה של מרכנתיל טובה יותר.
    בהצלחה

    פוסט זה נמחק!
  • @משכנתא-בקצב-שלך
    לאומי שיפרו לנו את ההצעה האם היא משתלמת?
    מה אפשר לשפר?
    12a4a16a-ae96-4a67-93e9-5e7741083c5c-image.jpeg

    @יענקלה שיפרו לך את הקל"צ וזה מצויין
    תגיד להם שישפרו לך את התוספת במל"צ כמו במרכנתיל תוספת של 0.6
    לא בטוח שתצליח
    [אם זה יבוא ע"ח העלאת הריבית בקל"צ אז עדיף שלא]

  • ריביות מאוד אטרקטיביות

  • @יענקלה שיפרו לך את הקל"צ וזה מצויין
    תגיד להם שישפרו לך את התוספת במל"צ כמו במרכנתיל תוספת של 0.6
    לא בטוח שתצליח
    [אם זה יבוא ע"ח העלאת הריבית בקל"צ אז עדיף שלא]

    @משכנתא-בקצב-שלך
    האם כדאי לסגור עם המשכנתא הזאת-היא שווה?
    או לחכות להצעה יותר טובה בהמשך?

  • @משכנתא-בקצב-שלך
    האם כדאי לסגור עם המשכנתא הזאת-היא שווה?
    או לחכות להצעה יותר טובה בהמשך?

    @יענקלה לפי מצב הריביות כיום זו הצעה מושלמת
    אני ממליץ להתקדם אלא א"כ נראה לך שהבנקאי יזרום להוריד עוד קצת
    אבל בגדול כרגע זה מצויין!

  • ביקשתי בקשה להוספה למשכנתא סכום עבור "הלוואה לכל מטרה"
    ציינתי שיש לי כבר הלוואה בנקאית ע"ס 100K בריבית P+1 ל7 שנים. ואני רוצה לקבל הצעה טובה יותר.
    וזה ההצעה שקיבלתי מהם:aa4c33e7-7ee2-42aa-96a9-3a913f2f47f1-image.jpeg
    לא מבין, הם עושים ממני צחוק?

  • ביקשתי בקשה להוספה למשכנתא סכום עבור "הלוואה לכל מטרה"
    ציינתי שיש לי כבר הלוואה בנקאית ע"ס 100K בריבית P+1 ל7 שנים. ואני רוצה לקבל הצעה טובה יותר.
    וזה ההצעה שקיבלתי מהם:aa4c33e7-7ee2-42aa-96a9-3a913f2f47f1-image.jpeg
    לא מבין, הם עושים ממני צחוק?

    @חיסכון-לחתונה דבר ראשון לא העלית את הסל המוצע שזה התמהיל הרלוונטי,
    בנוסף, הלוואה לכל מטרה היא בסביבות 2% יותר מהלוואה לדיור, ובנוסף תצטרך לקחת מינימום שליש במסלול קבוע.
    כדאי לשקול לקחת לשיפוצים אם זה מתאפשר שם הריביות קרובות לדיור ותוכל לקבל זול יותר מפריים +1

  • @חיסכון-לחתונה דבר ראשון לא העלית את הסל המוצע שזה התמהיל הרלוונטי,
    בנוסף, הלוואה לכל מטרה היא בסביבות 2% יותר מהלוואה לדיור, ובנוסף תצטרך לקחת מינימום שליש במסלול קבוע.
    כדאי לשקול לקחת לשיפוצים אם זה מתאפשר שם הריביות קרובות לדיור ותוכל לקבל זול יותר מפריים +1

    @משכנתא-בקצב-שלך
    אחרי שכבר ביקשתי עבור "הלוואה לכל מטרה" אני יכול לבקש עכשיו עבור שיפוצים?
    אני אמור להוכיח שזה עבור שיפוצים או רק להצהיר?
    (מצורף הסל המוצע)
    190d221c-359c-434f-a3ef-a90daf53180b-image.jpeg

  • @משכנתא-בקצב-שלך
    אחרי שכבר ביקשתי עבור "הלוואה לכל מטרה" אני יכול לבקש עכשיו עבור שיפוצים?
    אני אמור להוכיח שזה עבור שיפוצים או רק להצהיר?
    (מצורף הסל המוצע)
    190d221c-359c-434f-a3ef-a90daf53180b-image.jpeg

    @חיסכון-לחתונה אכן ריביות על הפנים

    @חיסכון-לחתונה said:

    אחרי שכבר ביקשתי עבור "הלוואה לכל מטרה" אני יכול לבקש עכשיו עבור שיפוצים?

    אם אתה ללא יועץ, פשוט תגיד שלא ידעת שניתן להוציא לשיפוץ לכן ביקשת ככה, וכעת התברר לך..

    @חיסכון-לחתונה said:

    אני אמור להוכיח שזה עבור שיפוצים או רק להצהיר?

    להצהיר ולהביא הצעת מחיר מקבלן... כמובן בכפוף לשמאות

    בסכום נמוך כזה ע"פ רוב תקבל בפעימה אחת ללא צורך בהצגת קבלות וכד'

  • הבעיה שכבר אמרתי שזה בשביל לסגור הלוואה בנקאית אחרת.
    אם אני יבקש 90 אלף ויגיד שזה עבור החלפת ריצוף ומטבח וכדו' זה התקבל ללא הצעת מחיר ושמאי?

  • אשמח לחוות דעת האם מדובר בריביות טובות?
    09ad4814-27ca-493e-9c21-2fe763ed1763-image.jpeg
    תודה רבה

  • במסלול הקל"צ זו ריבית טובה עד מצויינת, ובמסלולי המל"צ זו ריבית סבירה. בסך הכללי זו משכנתא טובה שמעידה על פרופיל לווה גבוה, או סתם על יועץ משכנתאות טוב.

  • אשמח לחוות דעת האם מדובר בריביות טובות?
    09ad4814-27ca-493e-9c21-2fe763ed1763-image.jpeg
    תודה רבה

    @יאיר-אלדרק
    שתי דברים
    א' ישנו אשכול ייעודי לשאלות בנוגע למשכנתאות, מנהלי הפורום לא רוצים שיפתחו אשכולות נפרדים לכל שאלה.
    ב' לא ניתן להגיב על שאלה כזו כללית, צריך לדעת קצת יותר נתונים על התיק, אחוזי מימון, יחס החזר, ממה מורכב ההכנסות, נתוני אשראי וכד'
    בהצלחה

  • @יאיר-אלדרק
    שתי דברים
    א' ישנו אשכול ייעודי לשאלות בנוגע למשכנתאות, מנהלי הפורום לא רוצים שיפתחו אשכולות נפרדים לכל שאלה.
    ב' לא ניתן להגיב על שאלה כזו כללית, צריך לדעת קצת יותר נתונים על התיק, אחוזי מימון, יחס החזר, ממה מורכב ההכנסות, נתוני אשראי וכד'
    בהצלחה

    היכן ניתן לשאול?
    הנתונים שלי הם
    מימון של 75 אחוז
    דירוג אשראי מעולה
    הכנסות: מלגה של כולל, עבודה בחברת ביטוח 6500 ועצמאי עם ממוצע הכנסות של 7500
    המשכנתא ל20 שנה

  • היכן ניתן לשאול?
    הנתונים שלי הם
    מימון של 75 אחוז
    דירוג אשראי מעולה
    הכנסות: מלגה של כולל, עבודה בחברת ביטוח 6500 ועצמאי עם ממוצע הכנסות של 7500
    המשכנתא ל20 שנה

    @יאיר-אלדרק said:

    היכן ניתן לשאול?

    ישנו אשכול ייעודי התייעצויות בנוגע למיחזורי משכנתא
    https://forum.benakel.org/post/19932

  • אשמח לחוות דעת
    הנתונים שלי הם
    מימון של 75 אחוז
    דירוג אשראי מעולה
    הכנסות: מלגה של כולל, עבודה בחברת ביטוח 6500 ועצמאי עם ממוצע הכנסות של 7500
    המשכנתא ל20 שנה
    8ad06d53-5d54-44fe-ba66-6bde0763044e-image.jpeg

נושאים מוצעים


  • כל כמה זמן כדאי לבדוק מחזור משכנתא?

    נדל"ן ומשכנתאות
    7
    0 הצבעות
    7 פוסטים
    181 צפיות
    ש
    @משכנתא-בקצב-שלך תודה רבה!
  • 2 הצבעות
    8 פוסטים
    263 צפיות
    ש
    הנה הקישור לפוסט הנ"ל. https://forum.benakel.org/post/3943
  • 1 הצבעות
    2 פוסטים
    207 צפיות
    ש
    תלוי אלו מסלולים לקחת ובאיזה בנק במסלול הפריים העדכון הוא מיידי במסלולים שמשתנים לפי האג״ח תלוי מתי הבנק מעדכן והאם האג״ח ירדה
  • 1 הצבעות
    4 פוסטים
    477 צפיות
    א. מבני ברקא
    אנסה לתמצת מה שהעליתי בקריאת הקונטרס. כיום הרעיון של היתר עיסקא הוא שאין הלואה ברבית אלא ניתן כסף מהבנק ללוה בתורת עיסקא, והיינו שהוא מקבל כסף לעסוק בו והרוחים לבנק, וככל והרוחים יהיו יותר מאחוז הרבית הרי שיתר הרוחים ללוה. החסרונות בזה הם שחז"ל אסרו לקצוב רוחי קבועים גם כאשר העיסקא היא פיקדון ולא הלואה, ויתכן שזה לפעמים גם מדאו'. כמו"כ יש עוד חסרונות שאין לבנק גמירות דעת כיון שהוא לא חושב שהוא יפסיד, בעוד בעיסקא אמיתית אם העיסקא לא מרויחה וכן אם היא מפסידה הרי שנותן הכסף מפסיד, וגם כאן הבנק אמור להפסיד, וזה מראה שאינם מתכוונים ברצינות. כך גם עולה מפסיקות בית משפט בקשר לכל מיני משפטים שהיו אודות היתר עיסקא, שביהמ"ש אינו מתייחס לזה כחוזה אמיתי אלא כאיזה 'פטנט' הלכתי, וכיון שהבנק עושה הכל על דעת ביהמ"ש הרי שאין גמירות דעת בכלל. הרעיון המדובר מציע אפשרות אחרת לגמרי, והיא מבוססת על היתר שכירות, ועיקרו מבואר במשנה ובגמ' באיזהו נשך שמותר להקדים תשלום שכירות בתחילת השכירות ולהוזיל את המחיר בעקבות כך, ולמשל דירה שמושכרת ב 5000 ש"ח לחודש מותר לשלם בתחילת השנה את כל החודשים ולהוזיל, דהיינו שבמקום 60.000 ש"ח לשנה ישלם רק 55.000, ואף שההוזלה היא עבור הקדמת המעות, מ"מ אינו הלואה אלא עסק של שכירות. הרעיון המדובר מציע שכך יתנהל בבנקים, כאשר חבר של הלוה (או אביו וכיו"ב) ישכיר דירה שלו לבנק בתשלום מראש, וכגון דירה ל 20 שנה בתמורה למליון ש"ח (במקום מליון ו 440 אלף שזה תשלום של 6.000 לחודש), והתשלום של המיליון ש"ח ייכנס לחשבון של הבן (מבקש ההלואה מהבנק), במקביל הבן חותם שהוא שוכר את הדירה הזו (שהבנק שכר מהאבא) מהבנק בתשלום מלא של 6.000 ש"ח לחודש, ס"ה הבנק מרויח 440.000 ש"ח, - כמובן כל זה סתם דוגמא, בעוד האמת היא שהבנק ישכיר במחיר הקרן שנתן לאבא פלוס ריבית לפי לוח התשלומים של כל משכנתא, רק שהרבית אינה על הלואה אלא כתשלום שכירות. [אח"כ יש עוד פרטים איך הבן יחזור וישכיר לאבא את הדירה שהוא שכר מהבנק, לא נכנסתי לזה, אולי בהמשך אלמד את זה ואסכם גם את זה].
  • 0 הצבעות
    31 פוסטים
    1k צפיות
    ה
    @אבי-ר. כתב בלפני חתימה על משכנתא, רוצה להתייעץ: אם המשכנתא היא לתקופה ארוכה כך שאז המצב הוא שסך הקרן לא יורדת כלל המשמעות של זה היא א. שהריבית ממשיכה להיות על הסכום הגבוה. אתה צודק בחילוק בין תקופה קצרה לארוכה! זו הייתה טעות שלי. אני כתבתי: כתב בלפני חתימה על משכנתא, רוצה להתייעץ: כן אני מבין שיש הבדל בין אם גובה הסכום ביחס לתקופה הוא באופן כזה שאתה משלם יותר קרן ממה שהאינפלציה מעלה אותה. שאז היא הולכת ונגמרת. כי זו באמת הסיבה הישירה להבדל, אבל בעקיפין אתה צודק שזה תלוי בקצרה וארוכה (פשוט חשבתי שיתכן ארוכה שהקרן כן פוחתת וקצרה שלא וכנראה שזה לא נכון), בקיצור שנינו אמרנו את אותו הדבר כל אחד בסגנונו.