דילוג לתוכן

תכלס מה עדיף, מסחר עצמאי או קופת גמל?

מסחר עצמאי
42 17 2.1k 17
  • @בוטח-בה
    לא אהבתי, גם אם הוא מרויח כסף
    איך שיהיה @ה.-שלמה מייצג את הדעה הרווחת בקהילת המשקיעים [גם אלו שלא מרוויחים על הפניות] שחשבון מסחר משתלם יותר אל שזה דורש קצת יותר הבנה, אני אישית חלוק קצת על הענין הזה בטח להשקעות לחתונות הילדים [שבד"כ מדובר על פחות מ20 שנות השקעה]

    @שמיל-שמיל
    אני חלילה לא זלזלתי בזכות של יהוד להתפרנס כמו שכתבתי

    בתכלס מה עדיף, מסחר עצמאי או קופת גמל?:

    אבל זה בסדר גמור ולגיטימי שיש תגמולים

    הנקודה שרציתי לעורר זה שאדם פונה לאיש מקצוע חשוב שידע את מכלול האינטרסים הקיימים ויקח את זה בשיקול הנתונים

    בפרט שלא כולם הגונים וחכמים כמו @ה.-שלמה לכתוב את זה בגילוי נאות

  • שמיל שמילש שמיל שמיל התייחס לנושא זה ב
  • רציתי לשאול
    יש לי קרנות במסחר עצמאי באלטשולר ובפסגות שניהם ללא דמי ניהול ואני משקיע בקרנות ישראליות וקצת איריות ככה (אני מציין זאת כיוון שתמיד יש את מלכודת המס)
    יש לי כעת אפשרות לפתוח קופת גמל להשקעה באינפניטי או באלטשולר ב0.39 מהצבירה
    רציתי חוות דעתכם אם כדאי לפתוח או לא
    ומה מומלץ מבניהם
    ואיזה מסלול
    ועוד שאלה באיזה סכום השקעה ולכמה שנים יהיה אפקט להשקעה

    עריכה: או שיש לי אפשרות לפוליסת חסכון ב0.57 במנורה

    תודה רבה

  • דבר נוסף הוא שבגלל צורת העקיבה, והחיוב החוקי לסכום מסוים שישאר כרזרבה מזומן, ופחות תחרות, קופות הגמל הביאו פחות תשואה מאשר הקרנות שנקנות בחשבון המסחר עוד לפני הורדת הדמי ניהול!

    ודבר נוסף, בקופות גמל יש הגבלה להפקדה עד 80,000 בשנה

    אבל באמת קופת גמל זה דבר הרבה יותר נוח והרבה יותר פשוט (ושאם יש לך סוכן אמין, הוא עושה בשבילך את העבודה, בניגוד למסחר עצמאי, שם אתה צריך לעשות את זה בעצמך)

  • רציתי לשאול
    יש לי קרנות במסחר עצמאי באלטשולר ובפסגות שניהם ללא דמי ניהול ואני משקיע בקרנות ישראליות וקצת איריות ככה (אני מציין זאת כיוון שתמיד יש את מלכודת המס)
    יש לי כעת אפשרות לפתוח קופת גמל להשקעה באינפניטי או באלטשולר ב0.39 מהצבירה
    רציתי חוות דעתכם אם כדאי לפתוח או לא
    ומה מומלץ מבניהם
    ואיזה מסלול
    ועוד שאלה באיזה סכום השקעה ולכמה שנים יהיה אפקט להשקעה

    עריכה: או שיש לי אפשרות לפוליסת חסכון ב0.57 במנורה

    תודה רבה

    @בן-עליה
    אולי תגלה איך אתה מקבל כאלו דמי ניהול נמוכים,
    תזכה את הציבור.

    השאלה שלך מעניינת,
    כי בד"כ נתקלים במקרים הפוכים,
    כאלו שנמצאים בגמל להשקעה ושואלים האם לעבור למסחר עצמאי,
    כאן השאלה הפוכה.
    אתה כבר חוסך בדמי ניהול אז למה לשלם יותר.
    אא"כ אתה רוצה את המעלות, שיש פחות התעסקות,
    ואפשרות לקיחת הלוואה.

  • בן משפחה של גמלאי חבר
    חשבתי שחוץ ממה שאני קונה במסחר עצמאי לעשות הו"ק נגיד של 500 ש"ח לקופת גמל להשקעה
    שמה יש את המעלה של לקיחת הלוואה
    נכון שאני חוסך בדמי ניהול כיום אבל אני משקיע בקרנות ישראליות בעיקר ומעט איריות ככה שתמיד יש את האפשרות שיעלו דמי ניהול

  • בן משפחה של גמלאי חבר
    חשבתי שחוץ ממה שאני קונה במסחר עצמאי לעשות הו"ק נגיד של 500 ש"ח לקופת גמל להשקעה
    שמה יש את המעלה של לקיחת הלוואה
    נכון שאני חוסך בדמי ניהול כיום אבל אני משקיע בקרנות ישראליות בעיקר ומעט איריות ככה שתמיד יש את האפשרות שיעלו דמי ניהול

    @בן-עליה
    גם אם יעלו את הדמי ניהול לכאורה זה לא יהיה בהרבה.

  • יש דרך כל שהי לסחור עצמאי בקופת גמל [אני שמעתי כך ודאי ]ופעם שאלתי משהו בקו של בנקל והוא אמר שעד כדי כך הוא לא למד
    אולי משהו כאן יודע
    אם זה גם קיים בפנסיה

  • יש דרך כל שהי לסחור עצמאי בקופת גמל [אני שמעתי כך ודאי ]ופעם שאלתי משהו בקו של בנקל והוא אמר שעד כדי כך הוא לא למד
    אולי משהו כאן יודע
    אם זה גם קיים בפנסיה

    @ניסים
    כנראה אתה מתכוון ל-IRA אבל זה גמל ולא גמל להשקעה, כלומר זה דומה לפנסיה, אבל בלי הרכיבים של הביטוחים.
    ממש לא מתאים לכל אחד.
    אם אתה שואל כנראה זה לא בשבילך.
    ספויילר: גם לי בשבילי.

  • קרן השתלמות כן אפשר

  • @ניסים
    כנראה אתה מתכוון ל-IRA אבל זה גמל ולא גמל להשקעה, כלומר זה דומה לפנסיה, אבל בלי הרכיבים של הביטוחים.
    ממש לא מתאים לכל אחד.
    אם אתה שואל כנראה זה לא בשבילך.
    ספויילר: גם לי בשבילי.

    @צמיחה
    תודה אבל אני בחור ישיבה......

  • @צמיחה
    תודה אבל אני בחור ישיבה......

    @ניסים
    אז עדיף לך לפתוח גמל להשקעה דרך בנקל, בלי שום התעסקות שתפריע לך בשטייגען.

  • @ניסים
    אז עדיף לך לפתוח גמל להשקעה דרך בנקל, בלי שום התעסקות שתפריע לך בשטייגען.

    @צמיחה
    לא מאמין שיש תחליף למסחר עצמאי......

  • @צמיחה
    לא מאמין שיש תחליף למסחר עצמאי......

    @ניסים
    כל מוצר והמעלות והחסרונות שלו,
    וכל השקעה צריכה להיות מותאמת לבן אדם.

  • במסחר עצמאי האם מעבר בין מסלולים מחייב במס? אני אשמח לשמוע פרטים.

  • במסחר עצמאי האם מעבר בין מסלולים מחייב במס? אני אשמח לשמוע פרטים.

    @מתיתיהו
    כן
    רק בקופת גמל לא.

  • @מתיתיהו לא שונה מהבנקים

  • במסחר עצמאי האם מעבר בין מסלולים מחייב במס? אני אשמח לשמוע פרטים.

    @מתיתיהו
    במסחר עצמאי אין כזה דבר מעבר בין מסלולים,
    אלא יש מכירת ניירות ערך, וקניית ניירות ערך.
    ולכן זה יוצר אירוע מס.

  • @הקול-השפוי
    תכננתי לרשום על זה פוסט אך הקדמת אותי אז אסכם את עיקרי הנקודות בקצרה.

    יתרונות קופות גמל

    1 הפקדה פשוטה ללא צורך להבין כמעט דבר
    2 מעבר בין מסלולים ללא אירוע מס
    3 אפשרות למשיכה כקצבה ללא מס
    4 ניתן לקחת הלוואת ע"ח הקרן
    חסרונות
    1 דמי ניהול יקרים
    2 בטיחות לכספים, בתי ההשקעות יש להם מרחב תמרון מסויים בנוגע להשקעות.

    חשבון מסחר עצמאי

    היתרונות
    שני החסרונות שהוזכרו קודם לגבי קופ"ג
    ניתן לרכוש קרנות נוספות שלא קיימים בקופ"ג
    חיסרונות
    1 מעבר בין מסלולים עם אירוע מס
    2 אי יכולת לקחת הלוואות על חשבון הקרן
    3 זה נמצא בהישג יד ולכן הסיכוי למכירה בירידות גדולה משמעותית מקופ"ג להשקעה שאתה שוכח מהאירוע וביצוע פעולות דורש פרוצדורה ארוכה ומורכבת יותר.

    עכשיו אנשים מרבים לדבר על גובה דמי הניהול שלוקחים בתי ההשקעות וכמה זה נוגש ברווחיות של ההשקעה בפרט באפקט ריבית דריבית, רק אציין שבסכומים קטנים לא מדובר בסכום משמעוי [לצורך הענין למאה אלף שח מדובר ב600 שקל לשנה] מה גם שפעולות רכישה בחשבון מסחר עצמאי יש לה גם עמלת מינימום כך שזה לא פער כזה גדול לטעמי.
    אך הדבר המשמעותי ביותר הוא שאנשים שוכחים שיש נושא שנקרא אסטרטגית משיכה
    מה שאומר שבחשבון מסחר עצמאי ע"מ לבצע משיכה בזמן שאתה מתכנן למשוך אתה לא יכול להשאיר את זה במסלול מנייתי עד הרגע האחרון מכיון שיתכן ותמצא את עצמך בדיוק אז בירידות, ולכן מספר שנים קודם מתחילים להעביר את ההפקדות החודשיות לאגחים ע"מ לאזן את התנודניות כך שבשעת המשיכה לא יצאו את עצמם ברידות עם הפסד משמעותי.
    עכשיו מישהו יודע לחשב כמה אחוז הפסד מדובר כשאתה לוקח כסף ממנייתי לאגחים, מדובר על כקרוב ל40 אחוז מהכסף שעושה ככל הנראה לכל הפחות חצי ממה שיכל לעשות אילו היה במסלול מנייתי וכל זה קורה משום שהוא נמצא בחשבון מסחר עצמאי ואם הוא צריך למשוך כסף הוא לא יכול לקחת הלוואה מהקרן אלא לקחת את הכסף שנמצא בחשבון.
    עכשיו בקופ"ג להשקעה לא צריך לעבוד קשה לתכנן את ההפקדות בצורה מסויימת בכל מצב ניתן לשנות למסלול שאתה מעונין להית ללא אירוע מס, וגם אם החלטת שאתה נשאר על מניתי ע"מ למקסם את הרווח ומצאת את עצמך בסוף עם ירידות אתה יכול לקחת הלוואה מהקופה עד שהמצב יחזור לקדמותו והכל בא על מקומו בשלום.

    ולכן בשורה התחתונה דעתי הקטנה שמסחר עצמאי לא באמת מביא לך יותר כסף אלא יותר כאב ראש וגם סיכויים גדולים יותר למשוך בירידות מחמת הזמינות שזה נמצא אצלך.

    החריג לכך הוא מישהו שלא יכול להשקיע דרך קופ"ג כמו אזרחים אמריקאים או אנשים שלא סומכים על בתי השקעות שאכן עושים את כל מה שצריך לעשות עם הכסף שלהם, אך שיקול של ריווחיות אני פחות רואה כן. [אולי בתיק של כמה מליונים יש מקום לשקול זאת]

    @שמיל-שמיל מה דעתך על לפתוח גם קופת גמל וגם לסחור באופן עצמאי, כך שאפשר להשתמש בחתונות הראשונות בקופת גמל [ לקבל הלוואה כנגדה או למשוך את הכסף תלוי בנתוני השוק וכן אפשר לעבור למסלול כמה שנים מראש בלי איורע מס ]. ולחתונות האחרונות [בעוד 30 35 שנים שאז ההבדל בין דמי הניהול הכי משמעותי ] להשתמש בתיק השקעות.
    דוגמא א:
    קופת גמל: צבירה נוכחית 30000
    הפקדה חודשית 500
    דמי ניהול 0.6
    זמן השקעה 20 שנה
    סך 513909
    תיק השקעות : צבירה נוכחית 10000
    הפקדה חודשית 1000
    דמי ניהול 0.07
    זמן השקעה 30 שנה
    סך 2219308
    סך השקעה א 2733217

    דוגמא ב
    אם אני משגיע את הכל בקופת גמל אני אגיע רק ל 2490366
    הבדל של 242851

    דוגמא ג
    אם אני משקיע הכל באופן עצמאי אני אגיע ל 2777030
    אמנם הבדל של 43813 לטובה מדוגמא א, אבל אני מפסיד את היתרונות של הקופת גמל [לחתונות הראשונות]

    [חישבנתי בהנחה שיהיה תשואה של 10%]

  • @שמיל-שמיל מה דעתך על לפתוח גם קופת גמל וגם לסחור באופן עצמאי, כך שאפשר להשתמש בחתונות הראשונות בקופת גמל [ לקבל הלוואה כנגדה או למשוך את הכסף תלוי בנתוני השוק וכן אפשר לעבור למסלול כמה שנים מראש בלי איורע מס ]. ולחתונות האחרונות [בעוד 30 35 שנים שאז ההבדל בין דמי הניהול הכי משמעותי ] להשתמש בתיק השקעות.
    דוגמא א:
    קופת גמל: צבירה נוכחית 30000
    הפקדה חודשית 500
    דמי ניהול 0.6
    זמן השקעה 20 שנה
    סך 513909
    תיק השקעות : צבירה נוכחית 10000
    הפקדה חודשית 1000
    דמי ניהול 0.07
    זמן השקעה 30 שנה
    סך 2219308
    סך השקעה א 2733217

    דוגמא ב
    אם אני משגיע את הכל בקופת גמל אני אגיע רק ל 2490366
    הבדל של 242851

    דוגמא ג
    אם אני משקיע הכל באופן עצמאי אני אגיע ל 2777030
    אמנם הבדל של 43813 לטובה מדוגמא א, אבל אני מפסיד את היתרונות של הקופת גמל [לחתונות הראשונות]

    [חישבנתי בהנחה שיהיה תשואה של 10%]

    @מתיתיהו שאלת ההשוואה והשילוב היא מענינת אבל למה לא לקחת הלוואה(נגיד משכנתא לשיפוץ) להשקיע מראש סכום גדול ואם אתה שם בקופת גמל אתה יכול גם עכשיו לקחת עוד הלוואה ולהשקיע כמובן לבדוק יכולת החזר וריביות אבל לשים מראש סכום גדול מקפיץ לך את ההשקעה בתוצאה של עשרות אחוזים.

  • @מתיתיהו שאלת ההשוואה והשילוב היא מענינת אבל למה לא לקחת הלוואה(נגיד משכנתא לשיפוץ) להשקיע מראש סכום גדול ואם אתה שם בקופת גמל אתה יכול גם עכשיו לקחת עוד הלוואה ולהשקיע כמובן לבדוק יכולת החזר וריביות אבל לשים מראש סכום גדול מקפיץ לך את ההשקעה בתוצאה של עשרות אחוזים.

    @השומר
    אפשר לעשות את זה רק אחרי שמבינים את הסיכונים,
    ויש תכנון נכון מה לעשות בזמני משבר.
    יש אשכולות על הנושא.

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    9 פוסטים
    282 צפיות
    צ
    @YM98745 said: אני מחפש קרן כספית שנסחר בדולר ארצות הברית עדיף למומלץ לאזרחי חוץ אבל מחפש גם רגיל שנסחר בארץ ועדיף עם כשרות אם הכוונה לאזרחי ארה"ב, כדאי לעבור על המאמר הזה https://fintranslator.com/2024/09/17/short-term-interest-for-americans-living-in-israel/ או כאן בפורום https://forum.benakel.org/topic/291/השקעות-ומיסוי-לבעלי-אזרחות-ארה-ב
  • 0 הצבעות
    17 פוסטים
    675 צפיות
    אבי ר.א
    @צמיחה כתב בלענות תשובה 'על רגל אחת'..?: כנראה שההשתדלות צריכה להיות לפי מה שהכי הגיוני. מי שנמצא בשלב יותר מתקדם והוא כמעט מחתן, מומלץ שיפנה לייעוץ מקצועי מה הוא יכול לעשות, אולי עוד אפשר להציל את המצב. לפעמים אין ברירה וצריך להסתמך על הגמ"חים. זה בס"ה מה שרציתי להבהיר, ולשלול את התפיסה שאומרת בשום פנים ואופן אין לקחת הלוואה. Spoiler גילוי נאות: אני לגמרי נגד הלוואות ב"ה אין לי כאלה ואין לי אשראי ולא מסגרת בחשבון, ובכ"ז אני מפקיד לגמ"ח כי אני חושב שזה חלק מההשתדלות שלי, ובתקווה שלא אצטרך לזה. (אולי החתן שלי ירצה במקום משכנתא...)
  • 3 הצבעות
    24 פוסטים
    953 צפיות
    ס
    @משקיע-ערך בן הזוג הישראלי צריך לפתוח חשבון בנק על שמו בלבד (עו"ש רגיל, בלי לסחור בבנק), ואז לפתוח חשבון מסחר על שמו ולהעביר את הכסף מחשבון בנק זה שעל שמו.
  • 7 הצבעות
    1 פוסטים
    283 צפיות
    מ
    ערכתי לאחרונה מחקר קצר - מהו באמת הכאב השורף שיש לאברך מן השורה בכל הנושא הכלכלי? (למה אני חוקר את זה..? כי אני מחפש לתת בע"ה מענה ופתרון לכאבים שלהם- לא סתם לדבר על איך שהעולם 'לא בסדר'...) אשתף אתכם במה ששמעתי בינתיים, ומה יש לי לומר, ואשמח לקבל עוד משוב בעניין החשוב הזה. אז הנה תיאור קלאסי של משפחת אברך תשפ"ה: יש קצת מחנק תמידי מכל ההוצאות בשוטף, סוג של 'גומרים בנס את החודש', דוחים חלק תשלומים למועד מאוחר יותר... ומבפנים מנקרת לה השאלה הגדולה - עם כל המידע שיש היום בנושא ההשקעות השונות; המקובלויות בחברה שדורשות סכומי עתק לנישואי הילדים, הסיפורים השונים על מגלגלי גמחי"ם מחד, על סיפורי הניסים מאידך, ועל כל אלו שיצאו לדרך והשקיעו בפועל כדי להכין להוצאות העתידיות במשפחה... אז איפה אני עומד? אני בסדר שלא קניתי דירה שניה להשקעה? נורמלי שאני ממשיך ללמוד בכולל ולא מוצא הכנסה פנויה של 2000 ש"ח כדי לפתוח קופת חיסכון ארוכת טווח בשוק ההון..? אז מבלי להיכנס כרגע לנושא ההשקפתי, אני רוצה לתת כאן את ההסתכלות הנכונה לגבי התזמון הנכון להשקעות בבית עם ילדים, כשהחודשי גם דורש את שלו... מבחינת הסדר הבריא, בודאי ראוי לנו קודם כל לראות שיש בבית את הצרכים של היום-יום, אח"כ לתכנן נכון להוצאות שנתיות ובלתי צפויות, ורק לאחר מכן להתעסק בסידור ההוצאות של העתיד; -גדולות ומאיימות ככל שיהיו. לפעמים הנטייה שלנו היא דווקא לעבוד בכיוון ההפוך. ולמה? מכיון שאנחנו מרגישים אתגר כלכלי ביום-יום, ואנחנו קצת זולגים מחוץ למסגרת וכו', אז יש מין פחד כזה של 'מה יהיה כשהדיון לא יהיה סביב אלפיים שקל, ולא עשרים אלף - אלא 200 אלף..?!' אז הבנאדם אומר לעצמו: 'עם החודשי והשנתי אני יכול עוד להמשיך ולסחוב איכשהו - אני כבר מתמקצע בזה... אבל בסכומי עתק--- איך אני מסתכל על זה בכלל..? אז אולי פשוט נעשה הוראת קבע של אלפיים ש"ח, או נקפוץ למים עם איזו דירה להשקעה בדימונה - והשם יעזור... אה, סליחה - השם עוזר!' הבעיה שזה לא עובד ככה... המושג של להכין מראש לנישואי הילדים, הוא שהאדם בוחר להוביל את החיים שלו בתבונה מתוך לקיחת אחריות וחשיבה איך לבוא למאורעות שונות בצורה מחושבת ומתוכננת, בסייעתא דשמיא. אם אני מתנהג בחוסר סדר ביום-יום, קונה 'מה שצריך' (-איך אני אוהב את המילים האלו...) ואח"כ מחפש איך להכניס מהר איזה סכום לחשבון כדי שיהיה כיסוי לאשראי שיורד מחר... -אז זאת אומרת שאני עוד לא מוביל את החיים; אלא עוסק בתגובתיות תמידית וכיבוי שריפות... איך אני מנסה אם כן לקפוץ ישר לעתיד, ולהרגיש טוב עם עצמי שאני ככה 'מכין מראש' לימים יבואו..?? ומבחינה פרקטית גם כן- בואו נחשוב איך נראית התקשורת בבית כשהאשה רוצה לקנות בגדי חורף לילדים או תיק לבית הספר ומחברות, רישום לצהרון וחוגים וכו'; והבעל בחכמתו הרבה משיב ש'לא נראה לי שיש לנו כסף לזה עכשיו...' כשהיא מתפלאת לעומתו 'ואיך יש לנו אלף ש"ח לחיסכון...?' (ומה לעשות שהיא צודקת...) ומצד שני: לפעמים פתיחת הוראת קבע קטנה עבור העתיד, מייצרת תשדיר חיובי בראש שלנו, ש'הנה תראה איזה אחראי אתה..! אתה כבר לוקח אחריות על העתיד של המשפחה! אתה פועל מתוך בחירה כדי לייצר מצב תקין ובריא לתקופת נישואי הילדים..! אז אולי ר' ייד אתה יכול גם לעשות סדר בחודשי, וללמוד איך לחיות מתוך ההכנסות שלכם בכיף ובשמחה..?' ההמלצה שלי: אם אתם ניגשים לחיסכון לפני איזון בחודשי - אז בסכום צנוע בלבד. אתן לכם משל לסיום - חשבתי עליו בשעה האחרונה: נגיד אני שוקל מאה ועשר ק"ג, והגיע זמן לטפל בזה... אז חשבתי על תמריץ גאוני! כבר תקופה ארוכה שאני חולם 'לפנק את עצמי' בחליפה יוקרתית כזאת של 1300 ש"ח.. ככה אני - עוד אוהב בגדים איכותיים כמו השנים בישיבה גדולה... אז אני הולך להיכנס לליבוביץ, ולקנות מידה אחת קטנה יותר ממה שאני צריך... ככה אני אהיה מוכרח להיכנס לתלם - התעמלות יומית וארוחות מסודרות ומזינות. ואז אני אומר לעצמי; 'מה, לא חבל לבזבז את ההזדמנות הנפלאה הזאת..? בוא תבקש מהמוכר שיתן לך חלפיה במידה 48, וככה אתה הולך להרביץ דיאטת רצח - רק מים!!!' נו; איזה מהלך אתם חושבים יביא ביצועים טובים יותר..? (אולי זה משתנה קצת לפי האופי של האדם, אבל להישאר בפורפורציה הנכונה...) קחו המחשה אחרונה לרעיון שאני מנסה להעביר כאן - אני מקבל מיילים בסגנון הזה: 'שלום, אנחנו ראינו באתר של בנקל שאתה מבין בהשקעות. תראה, יש לנו אמנם איזה גירעון של כמה אלפים בחודש כעת, (סגרתי עסק כושל, וגם עזבתי את העבודה כשכירה... פותחים עכשיו עסק חדש של הדרכת כלות...) אז אנחנו לא מוכנים באמת לאיזו הדרכה יקרה עכשיו... רק רצינו לדעת - יש לנו דירה בירושלים שבעצם אפשר להוציא עליה עוד משכנתא של איזה מיליון ש"ח, והגיסות שלי כבר אומרות לי - את משוגעת הילדים שלך כבר בגיל 10, את חייבת לעשות משהו... ואמרתי לעצמי - די, הן צודקות... אז תכל'ס אנחנו מחפשים רעיון איפה הכי כדאי להשקיע סכום כזה, זאת אומרת מה יכניס לנו הכי הרבה; שוק ההון או נדל"ן... ואיך זה בדיוק עובד... למי פונים לייעוץ... כמה אתה לוקח על פגישה חד-פעמית..? אתה יכול גם בזום..?' הבנתם את הנוסחה. אל תעשו את זה! אני עשיתי את זה - נכנסתי לחובות של מעל מיליון ש"ח בתור אברך יום שלם, אני עדיין מתאושש מזה ( הקב"ה ברחמיו עוזר גם לטיפשים לצאת מהבוץ...). אז אני מתחנן שוב - אל תגזימו. אל תקפצו מדרגות. תפעלו נכון. תלמדו איך לסדר את החודשי שנתי בטוב, תכירו את היכולות שלכם, תתייעצו, תתקדמו... וה' ברחמיו יפתח לכם שערי ברכה, שפע, וכל מילי דמיטב! צריכים עזרה? דברו איתי! 0583282028
  • מסחר עצמאי דרך קרן השתלמות IRA

    מסחר עצמאי
    9
    0 הצבעות
    9 פוסטים
    707 צפיות
    ניסן עציונינ
    @רואה-את-הנולד תיקנתי