דילוג לתוכן

המדריך לנדלן הבטוח

נדל"ן ומשכנתאות
25 7 946 6
  • עוד אחד
    הגורו של עולם ההשקעות (באפט, כן) שמי שמשקיע על סמך נתוני העבר כמוהו כמי שנוסע קדימה עם מצלמת רוורס...
    אין אפשרות להפסיד בנדל"ן....
    אנחנו אחרי עלייה דרסטית שלא היתה מעולם ולא אומרת כלום לגבי ההמשך.
    המחיר לא מושפע רק מהיצע וביקוש אלא גם מכח קניה והיכולת של האנשים לקנות דירה ראשונה נורמלית התרחקה מרוב האנשים.
    בהשקעה בנדלן יש המון הוצאות נלוות כמו מס רכישה ושבח, תיווך , שכ"ט עו"ד, וגם לטווח הארוך הריבית שוחקת מאוד את הריווחיות,
    צריך 'עצה למקני נכסין' תמיד סיעתא מתי לקנות ומה
    יש מספיק סיפורים על אנשים שקנו ולא עשו אקזיט
    מצ"ב כתבה

    יותר משקיעי נדל''ן מוכרים את הדירה בהפסד.pdf

  • @תיווך-בית-שאן
    גם מי שכן יכול להתעסק עם נדל"ן,
    ברוב המקרים שוק ההון עדיף,
    גם מבחינת כמות הכסף וההון עצמי הנדרש בשביל נדל"ן.
    וגם מצד ההכפלות,
    נכון שא"א לדעת כמה תעלה הדירה שלך בעוד 20 שנה,
    אבל אתה לא חושב שהמחיר שלה יכפיל את עצמו כמה פעמים.
    בשונה משוק ההון

    @צמיחה
    הכפלות, הכפלות
    שכחת את מילת הקסם
    מינוף
    בנדל"ן יש עליית ערך על כסף שאין לך
    הקרנות הממונפות בשוק ההון יש בהן מבניות ששוחקת את הקרן לאורך זמן

  • עוד אחד
    הגורו של עולם ההשקעות (באפט, כן) שמי שמשקיע על סמך נתוני העבר כמוהו כמי שנוסע קדימה עם מצלמת רוורס...
    אין אפשרות להפסיד בנדל"ן....
    אנחנו אחרי עלייה דרסטית שלא היתה מעולם ולא אומרת כלום לגבי ההמשך.
    המחיר לא מושפע רק מהיצע וביקוש אלא גם מכח קניה והיכולת של האנשים לקנות דירה ראשונה נורמלית התרחקה מרוב האנשים.
    בהשקעה בנדלן יש המון הוצאות נלוות כמו מס רכישה ושבח, תיווך , שכ"ט עו"ד, וגם לטווח הארוך הריבית שוחקת מאוד את הריווחיות,
    צריך 'עצה למקני נכסין' תמיד סיעתא מתי לקנות ומה
    יש מספיק סיפורים על אנשים שקנו ולא עשו אקזיט
    מצ"ב כתבה

    יותר משקיעי נדל''ן מוכרים את הדירה בהפסד.pdf

    @ועוד-יותר-טוב כתב בהמדריך לנדלן הבטוח:

    המחיר לא מושפע רק מהיצע וביקוש אלא גם מכח קניה והיכולת של האנשים לקנות דירה ראשונה נורמלית התרחקה מרוב האנשים.

    אתה צודק לחלוטין בנוגע לכל הארץ
    הדיון בפורום הוא על השקעה בשוק של החוצניקים בירושלים
    ששם אין את הדברים שהזכרת.
    אני מקבל את ההערה שהייתי צריך להדגיש את זה גם באשכול הזה.

    @ועוד-יותר-טוב כתב בהמדריך לנדלן הבטוח:

    בהשקעה בנדלן יש המון הוצאות נלוות כמו מס רכישה ושבח, תיווך , שכ"ט עו"ד, וגם לטווח הארוך הריבית שוחקת מאוד את הריווחיות,
    צריך 'עצה למקני נכסין' תמיד סיעתא מתי לקנות ומה
    יש מספיק סיפורים על אנשים שקנו ולא עשו אקזיט

    גם בזה התשובה היא שבעיסקה המדוברת יש מספיק רווח
    וכן אפשר למצוא בירושלים עוד עסקאות לא מעטות כאלו.
    תעבור על האשכול השקעה בטוחה רווח של עד מיליון ש"ח עם משכנתא או הון עצמי נמוך !

  • @צמיחה
    הכפלות, הכפלות
    שכחת את מילת הקסם
    מינוף
    בנדל"ן יש עליית ערך על כסף שאין לך
    הקרנות הממונפות בשוק ההון יש בהן מבניות ששוחקת את הקרן לאורך זמן

    @ועוד-יותר-טוב
    ואז מה אם יש להם שחיקה,
    מה שמעניין אותנו זה התשואה בסוף.

    ואם תחפש כאן בפורום,
    תראה שלא שכחתי בכלל את המינוף בשוק ההון.

    ודרך אגב, במקום לעשות מינוף של קרנות ממונפות שהם יותר מסוכנות,
    עדיף לעשות מינוף בדיוק כמו בנדל"ן.

  • @ועוד-יותר-טוב כתב בהמדריך לנדלן הבטוח:

    המחיר לא מושפע רק מהיצע וביקוש אלא גם מכח קניה והיכולת של האנשים לקנות דירה ראשונה נורמלית התרחקה מרוב האנשים.

    אתה צודק לחלוטין בנוגע לכל הארץ
    הדיון בפורום הוא על השקעה בשוק של החוצניקים בירושלים
    ששם אין את הדברים שהזכרת.
    אני מקבל את ההערה שהייתי צריך להדגיש את זה גם באשכול הזה.

    @ועוד-יותר-טוב כתב בהמדריך לנדלן הבטוח:

    בהשקעה בנדלן יש המון הוצאות נלוות כמו מס רכישה ושבח, תיווך , שכ"ט עו"ד, וגם לטווח הארוך הריבית שוחקת מאוד את הריווחיות,
    צריך 'עצה למקני נכסין' תמיד סיעתא מתי לקנות ומה
    יש מספיק סיפורים על אנשים שקנו ולא עשו אקזיט

    גם בזה התשובה היא שבעיסקה המדוברת יש מספיק רווח
    וכן אפשר למצוא בירושלים עוד עסקאות לא מעטות כאלו.
    תעבור על האשכול השקעה בטוחה רווח של עד מיליון ש"ח עם משכנתא או הון עצמי נמוך !

    @משהמשה
    בהחלט צריך להדגיש שאתה מדבר על צורה של עסקה מסויימת בנדל"ן, ולא על השקעה כללית בנדל"ן.
    כל הנידון של שוק ההון מול נדל"ן הוא בצורה כוללת, ולא על השקעה מסויימת בנדל"ן מול השקעה מסויימת בשוק ההון.

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    4 פוסטים
    85 צפיות
    א
    @לייזרזון said: אני מחפש להשקעה, אדרבה, אולי תקנה ממני, רק שהפורום וג'מיני לא יבקשו דמי תיווך... 050-4133851 ירידת השכירות בבנייה: היזם ישלם לך שכירות במהלך הבנייה לפי דירת 55 מ"ר (להערכתי באזור ה-2,500-2,800 ש"ח בחודש), ולא לפי ה-3,900 ש"ח שאתה מקבל כיום מהחלוקה. זהו הפסד תזרימי של כ-1,200 ש"ח בחודש למשך כ-4 שנים (סך הכל קרוב ל-60,000 ש"ח פחות בתקופת הבנייה). דבר ראשון מקבלים דמי שכירות פלוס עשרה אחוז, בתוספת הצמדה למדד, ולפי ניקוד של השמאי שמן הסתם יתן משמעות לעובדה שזו קומת קרקע נגישה. דבר שני, בל נשכח שעל תקופה זו ה"שכירות" מתקבלת בצורה מסודרת מהיזם, ללא הוצאות בדק בית כלל, ללא חשש מיציאת שוכרים כלל, וללא צורך בתשלום לחברת ניהול, כך שההפסד התזרימי מתקזז כמעט לגמרי. דבר שלישי, יש התייחסות מפורשת בחוזה למקרה של דירה שכבר היתה מושכרת במחיר גבוה יותר מהניקוד של השמאי. המלצה פרקטית: בקש לראות את הסכם הפינוי-בינוי החתום ובדוק מהו גובה "דמי השכירות המובטחים" שהיזם מתחייב לשלם בזמן הבנייה. הנתון הזה יעזור לך לדייק את הצעת המחיר שלך. בבקשה: [image: 1781991665028-f13eb3ea-d8a9-458b-b2ed-6199d48da8c3-image.jpeg] מחירי דירות חדשות של 3.5-4 חדרים במגדלים מודרניים בקרית מוצקין (למשל באזורים כמו משכנות אמנים או פרויקטים חדשים במרכז העיר) נעים כיום באזור ה-1,750,000 ש"ח עד 1,950,000 ש"ח (תלוי במיקום המדויק ובקומה). אכן, זה גם הנתון שעלה בידי כשאני ביררתי על המחירים שם, אבל בל נשכח שבמדינתנו מחירי הדירות נוהגים לעלות בממוצע בשלושה אחוזים לשנה לפחות. מה שאומר שווי של 2,280,000 עד 2,540,000 ש"ח לדירת התמורה... נכון שבשנה האחרונה זה נעצר קצת, אבל כעת עם הורדות הריבית זה צפי להמשיך, אולי ביתר שאת. ובשמונה שנים ודאי שתהיה עלייה. השורה התחתונה: מהו "מחיר שווה"? מחיר מצוין (עסקת מציאה): כל מחיר שבין 1,100,000 ש"ח ל-1,250,000 ש"ח. בטווח הזה אתה קונה את הנכס קרוב למחיר השוק הנוכחי שלו, ומקבל את כל האפסייד העצום של הפינוי-בינוי כמעט בחינם. מחיר שוק הוגן: בין 1,250,000 ש"ח ל-1,350,000 ש"ח. במחיר הזה המוכר כבר "מגלגל" אליך חלק מהרווח העתידי של הפינוי-בינוי, אך עדיין נשאר לך רווח הון (אפסייד) של כמה מאות אלפי שקלים ביום קבלת המפתח. נשמע לי סביר בהחלט למכור על הגבול שבין מחיר המציאה למחיר ההוגן. אם אתה רציני אתה מוזמן ליצור קשר.
  • 4 הצבעות
    12 פוסטים
    258 צפיות
    י
    בהרבה מקרים לקוחות שדברו על ריביות זולות, מתברר לבסוף שהבנק בקושי אישר להם משכנתא ולכן הריביות יקרות, ברור שהמחויבות של יועץ להביא את הריביות הטובות , אבל צריך להכיר את כל התמונה, ויועץ בעל מקצוע יודע להתאים משכנתא לכל לקוח, לפי יכולתו לפעמים רואים דו"ח יתרות של לקוח עם ריביות גרועות או פריסה של הרבה שנים , ושואלים אותו, תגיד מי היועץ שעשה לך את המשכנתא, וזו שאלה טיפשית כי אולי לא יכלו לאשר לו רק בריביות האלו כי היחס החזר שלו היה גבוה וכו', ואולי הלקוח לא יכל לעמוד בהחזרים כשלקח את המשכנתא, לכן א"א להכליל וכל ענין לגופו , וכל משכנתא זו סוגיא בפני עצמה, וכמו שכבר כתבו לעיל, שריביות זה חלק מהמכלול קחו דוגמה, אברך שזכה במחיר למשתכן , רוצה משכנתא , ולא כ"כ מעניין אותו הריביות כי רוצה את העיסקה, כמובן שצריך להביא לו את המקסימום, אבל הנידון הוא לא הריביות
  • 2 הצבעות
    81 פוסטים
    2k צפיות
    חיסכון לחתונהח
    בעוד שבועיים יש את החלטת הריבית. מה התחזיות המעודכנות? האם כולם צופים הורדה או שההתחזקות המועטה בשקל משנה את התמונה?
  • 4 הצבעות
    468 פוסטים
    52k צפיות
    י
    מישהוא יודע מה מצב הבניה כרגע?
  • מבוא - המדריך לנדל"ן

    נעול הועבר נדל"ן ומשכנתאות יהודה נקר
    1
    1
    1 הצבעות
    1 פוסטים
    327 צפיות
    יהודה נקרי
    אם נשאל אדם שנפגוש ברחוב מהי ההשקעה הבטוחה ביותר, סביר להניח שהתשובה שהוא יענה תהיה נדל"ן. ואכן ההורים של כולנו רכשו דירה למגורים ואולי גם להשקעה, חלק מאיתנו רכשו בעצמם אחת או יותר, והחלק שלא כנראה ששוכרים דירה. כך שבשונה משוק ההון למשל, שרבים מאיתנו מעולם לא ראו חשבון מסחר, ובורסה עבורם היא מעבדת יהלומים, נדל"ן חי ומוחשי לנגד עינינו באופן יומיומי. ובאמת ההשקעה בנדל"ן הינה יציבה בהרבה מובנים, ובהחלט יכולה להיות משתלמת, עם זאת כבעל ניסיון לא מועט ברוך ה', יצא לי לפגוש לא מעט, אברכים שספגו נזקים עצומים מהשקעות נדל"ן, שאם רק היו מתייעצים בזמן היו יכולים למנוע עוגמת נפש רבה. זכות נפלה בחלקי לנהל את הקטגורייה נדל"ן בפורום הנכבד הזה, ואני מקווה שהוא יעזור לכולנו ללמוד ולהכיר טוב יותר את השוק. בעז"ה בתקופה הקרובה אכתוב כאן סדרת מאמרים עם הדרכה ייעוץ וטיפים מיוחדים, על שלל נושאים בתחום ההשקעות בנדל"ן. אם יש לכם בקשות לנושאים נוספים אשמח לשמוע, המדריכים יעלו כשהם נעולים לתגובות, ודיונים עליהם נוכל לקיים בשרשורים הרלוונטיים. כמובן שניתן ליצור איתי קשר לייעוץ והכוונה כפי שמופיע בחתימה.