דילוג לתוכן

היתר עיסקא בהשקעות, לכתחילה?

תורני
16 8 801 5
  • יורשה לי לומר משהו מהפן ההלכתי:
    כשמשקיעים קצת כסף ולא סכומים גדולים במיוחד בקרן כספית ולטווח לא ארוך הרווח הוא מאד קטן לדוגמא על 10,000 ש"ח מרוויחים כ430 ש"ח לשנה. השאלה אם כן האם שווה להיכנס לזה אחרי שנצרכים לסמוך בזה על היתר עיסקה עם חברות שאינן שותומ"צ שדעת הגר"נ קרליץ היתה שזה אינו לכתחילה
    מה דעתכם?

  • יורשה לי לומר משהו מהפן ההלכתי:
    כשמשקיעים קצת כסף ולא סכומים גדולים במיוחד בקרן כספית ולטווח לא ארוך הרווח הוא מאד קטן לדוגמא על 10,000 ש"ח מרוויחים כ430 ש"ח לשנה. השאלה אם כן האם שווה להיכנס לזה אחרי שנצרכים לסמוך בזה על היתר עיסקה עם חברות שאינן שותומ"צ שדעת הגר"נ קרליץ היתה שזה אינו לכתחילה
    מה דעתכם?

    @פשוט-יהודי
    מסכים איתך לגמרי רק שזה לא רק רווח אלא גם למנוע הפסדים שהכסף מאבד את ערכו.

  • יורשה לי לומר משהו מהפן ההלכתי:
    כשמשקיעים קצת כסף ולא סכומים גדולים במיוחד בקרן כספית ולטווח לא ארוך הרווח הוא מאד קטן לדוגמא על 10,000 ש"ח מרוויחים כ430 ש"ח לשנה. השאלה אם כן האם שווה להיכנס לזה אחרי שנצרכים לסמוך בזה על היתר עיסקה עם חברות שאינן שותומ"צ שדעת הגר"נ קרליץ היתה שזה אינו לכתחילה
    מה דעתכם?

    @פשוט-יהודי
    יש כאן גם ענין נוסף, מי שכל כסף מיותר שיש לו מעביר לקרן כספית זה גורם לו שהוא לא מבזבז את כספו.
    ואז זה לא רק הרווח של 430 ש"ח לשנה אלא הרבה יותר.

    ובנימא אישית, אני מעדיף לעשות עם כזה סכום גמ"ח.

  • יורשה לי לומר משהו מהפן ההלכתי:
    כשמשקיעים קצת כסף ולא סכומים גדולים במיוחד בקרן כספית ולטווח לא ארוך הרווח הוא מאד קטן לדוגמא על 10,000 ש"ח מרוויחים כ430 ש"ח לשנה. השאלה אם כן האם שווה להיכנס לזה אחרי שנצרכים לסמוך בזה על היתר עיסקה עם חברות שאינן שותומ"צ שדעת הגר"נ קרליץ היתה שזה אינו לכתחילה
    מה דעתכם?

    @פשוט-יהודי לכספית של מגדל יש היום (בין היתר) הכשר של גלאט הון, אאל"ט הם הולכים אחרי פסיקות הגר"נ קרליץ.
    שווה לבדוק אתלם, האם זה הכשר בדיעבד או לכתחילא.

  • @פשוט-יהודי לכספית של מגדל יש היום (בין היתר) הכשר של גלאט הון, אאל"ט הם הולכים אחרי פסיקות הגר"נ קרליץ.
    שווה לבדוק אתלם, האם זה הכשר בדיעבד או לכתחילא.

    @אמת-מארץ-תצמח
    הם מציינים שזה מסתמך על היתר עיסקא פרטי.

  • @אמת-מארץ-תצמח
    הם מציינים שזה מסתמך על היתר עיסקא פרטי.

    @צמיחה כתב בתנו לכסף שלכם לעבוד – כי כשהוא נח, הבנק מרוויח! 🚀💰 (כל מה שצריך לדעת על קרן כספית!):

    @אמת-מארץ-תצמח
    הם מציינים שזה מסתמך על היתר עיסקא פרטי.

    שזה אומר בדיעבד להגרנ"ק?

  • @צמיחה כתב בתנו לכסף שלכם לעבוד – כי כשהוא נח, הבנק מרוויח! 🚀💰 (כל מה שצריך לדעת על קרן כספית!):

    @אמת-מארץ-תצמח
    הם מציינים שזה מסתמך על היתר עיסקא פרטי.

    שזה אומר בדיעבד להגרנ"ק?

    @הקול-השפוי
    זו שאלה מכשילה,
    יש כמה רמות,
    יש היתר עיסקא כללי,
    ויש היתר עיסקא פרטי,
    ברור שהיתר עיסקא פרטי הוא הרבה יותר טוב.
    מלבד זאת הם כותבים שראוי שכל אחד יחתום על היתר עיסקא, אפשר דרך נדרים פלוס, ודרך מכון היתר עיסקא למהדרין. הם כותבים שזה לרווחא דמילתא.
    וכן זה מסלולים שמסתמכים על היתר עיסקא.
    בחסכון לכל ילד של הראל שם זה מסלול שאינו מסתמך על היתר עיסקא, זה המסלול היחיד של מניות שאינו מסתמך על היתר עיסקא. וגם מסלולי הלכה רגילים אינם מסתמכים על היתר עיסקא, שאר כל מסלולי המניות מסתמכים על היתר עיסקא.
    ולכן יש מי שמנסה ליצור מסלולים נוספים של מחקי מדד שאינם מסתמכים על היתר עיסקא.
    שורה תחתונה: ברור שזה בדיעבד לפי הגרנ"ק.
    אבל ר' שריאל כבר הורה למו"צים שיגידו לאברכים כן להשקיע במחקי מדד למרות שזה מסתמך על היתר עיסקא.
    כמו כן אין כמעט מישהו שיכול לקנות דירה בלי משכנתא, וא"כ הוא מסתמך על היתר עיסקא.
    רק צריך לדאוג שזה יהיה כמה שיותר מהודר.
    האם הוראת ר' שריאל היא גם לגבי קרן כספית? אני מבין שלא, כי בדבר כזה אפשר להסתדר בלעדיו. אבל לא ביררתי זאת, זו רק השערה שלי.
    לענ"ד אדם שלא אוכל עופות מחשש הלכתי, ולכן הוא גם לא אוכל ביצים, ולא שותה חלב כי יש רוב שהבהמות טריפות. ודאי שראוי לו לנהוג בחומרה זו לא להסתמך על היתר עיסקא כלל.
    לרוב האנשים זו חומרה שאין הציבור יכול לעמוד בה.

  • @הקול-השפוי
    זו שאלה מכשילה,
    יש כמה רמות,
    יש היתר עיסקא כללי,
    ויש היתר עיסקא פרטי,
    ברור שהיתר עיסקא פרטי הוא הרבה יותר טוב.
    מלבד זאת הם כותבים שראוי שכל אחד יחתום על היתר עיסקא, אפשר דרך נדרים פלוס, ודרך מכון היתר עיסקא למהדרין. הם כותבים שזה לרווחא דמילתא.
    וכן זה מסלולים שמסתמכים על היתר עיסקא.
    בחסכון לכל ילד של הראל שם זה מסלול שאינו מסתמך על היתר עיסקא, זה המסלול היחיד של מניות שאינו מסתמך על היתר עיסקא. וגם מסלולי הלכה רגילים אינם מסתמכים על היתר עיסקא, שאר כל מסלולי המניות מסתמכים על היתר עיסקא.
    ולכן יש מי שמנסה ליצור מסלולים נוספים של מחקי מדד שאינם מסתמכים על היתר עיסקא.
    שורה תחתונה: ברור שזה בדיעבד לפי הגרנ"ק.
    אבל ר' שריאל כבר הורה למו"צים שיגידו לאברכים כן להשקיע במחקי מדד למרות שזה מסתמך על היתר עיסקא.
    כמו כן אין כמעט מישהו שיכול לקנות דירה בלי משכנתא, וא"כ הוא מסתמך על היתר עיסקא.
    רק צריך לדאוג שזה יהיה כמה שיותר מהודר.
    האם הוראת ר' שריאל היא גם לגבי קרן כספית? אני מבין שלא, כי בדבר כזה אפשר להסתדר בלעדיו. אבל לא ביררתי זאת, זו רק השערה שלי.
    לענ"ד אדם שלא אוכל עופות מחשש הלכתי, ולכן הוא גם לא אוכל ביצים, ולא שותה חלב כי יש רוב שהבהמות טריפות. ודאי שראוי לו לנהוג בחומרה זו לא להסתמך על היתר עיסקא כלל.
    לרוב האנשים זו חומרה שאין הציבור יכול לעמוד בה.

    @צמיחה כתב בתנו לכסף שלכם לעבוד – כי כשהוא נח, הבנק מרוויח! 🚀💰 (כל מה שצריך לדעת על קרן כספית!):

    לענ"ד אדם שלא אוכל עופות מחשש הלכתי, ולכן הוא גם לא אוכל ביצים, ולא שותה חלב כי יש רוב שהבהמות טריפות. ודאי שראוי לו לנהוג בחומרה זו לא להסתמך על היתר עיסקא כלל.
    לרוב האנשים זו חומרה שאין הציבור יכול לעמוד בה.

    העקרון אולי נכון אבל הגזמת
    גלאט הון כתבו שמי שהולך כהגרנ"ק יעשה שאלת חכם האם להקל בהפסד מרובה

    וזה מהמכתב לבנקל הוראתו של ר' ניסים קרליץ הייתה לבני תורה לא להזדקק להיתר עיסקא באופן כזה שהכסף מושקע אצל חפשיים, ולכן ההולכים לאור הוראותיו עליהם להשים את הכספים במסלול 1. מאידך אלו שבכל מקרה פותחים תוכניות חסכון בבנק על סמך היתר עיסקא ילכו למסלולים 2.
    https://benakel.org/הבהרת-דברים-הלכתית/

  • @צמיחה כתב בתנו לכסף שלכם לעבוד – כי כשהוא נח, הבנק מרוויח! 🚀💰 (כל מה שצריך לדעת על קרן כספית!):

    לענ"ד אדם שלא אוכל עופות מחשש הלכתי, ולכן הוא גם לא אוכל ביצים, ולא שותה חלב כי יש רוב שהבהמות טריפות. ודאי שראוי לו לנהוג בחומרה זו לא להסתמך על היתר עיסקא כלל.
    לרוב האנשים זו חומרה שאין הציבור יכול לעמוד בה.

    העקרון אולי נכון אבל הגזמת
    גלאט הון כתבו שמי שהולך כהגרנ"ק יעשה שאלת חכם האם להקל בהפסד מרובה

    וזה מהמכתב לבנקל הוראתו של ר' ניסים קרליץ הייתה לבני תורה לא להזדקק להיתר עיסקא באופן כזה שהכסף מושקע אצל חפשיים, ולכן ההולכים לאור הוראותיו עליהם להשים את הכספים במסלול 1. מאידך אלו שבכל מקרה פותחים תוכניות חסכון בבנק על סמך היתר עיסקא ילכו למסלולים 2.
    https://benakel.org/הבהרת-דברים-הלכתית/

    @מתעניין-1
    יכול להיות שהגזמתי, ונכון שכך הוא כתב לבנקל.
    אבל תשמע את השיעור שלו בקול הלשון
    שיעור כא - היתר עיסקא ומחקה מדד S&P500 - הרב יעקב לנדו - טו' שבט, תשפ'ד37353077
    מדקה 30:00 ואילך, זה שיעור גם על היתר עיסקא, וגם על מחקי מדד, וגם האם להחמיר לא להסתמך על היתר עיסקא בכל מצב, או שזה יוהרא.

  • יורשה לי לומר משהו מהפן ההלכתי:
    כשמשקיעים קצת כסף ולא סכומים גדולים במיוחד בקרן כספית ולטווח לא ארוך הרווח הוא מאד קטן לדוגמא על 10,000 ש"ח מרוויחים כ430 ש"ח לשנה. השאלה אם כן האם שווה להיכנס לזה אחרי שנצרכים לסמוך בזה על היתר עיסקה עם חברות שאינן שותומ"צ שדעת הגר"נ קרליץ היתה שזה אינו לכתחילה
    מה דעתכם?

    @פשוט-יהודי כתב בהיתר עיסקא בהשקעות, לכתחילה?:

    הרווח הוא מאד קטן לדוגמא על 10,000 ש"ח מרוויחים כ430 ש"ח לשנה

    זה פחות רווח ויותר הגנה מסויימת מאינפלציה, כי בזמן הזה בלי הקרן כספית הכסף היה נשחק

  • @פשוט-יהודי
    יש כאן גם ענין נוסף, מי שכל כסף מיותר שיש לו מעביר לקרן כספית זה גורם לו שהוא לא מבזבז את כספו.
    ואז זה לא רק הרווח של 430 ש"ח לשנה אלא הרבה יותר.

    ובנימא אישית, אני מעדיף לעשות עם כזה סכום גמ"ח.

    @צמיחה כתב בהיתר עיסקא בהשקעות, לכתחילה?:

    @פשוט-יהודי
    יש כאן גם ענין נוסף, מי שכל כסף מיותר שיש לו מעביר לקרן כספית זה גורם לו שהוא לא מבזבז את כספו.
    ואז זה לא רק הרווח של 430 ש"ח לשנה אלא הרבה יותר.

    ובנימא אישית, אני מעדיף לעשות עם כזה סכום גמ"ח.

    כמובן שכוונתי ג"כ היתה לגמ"ח ולא להשאיר בעו"ש

  • @פשוט-יהודי כתב בהיתר עיסקא בהשקעות, לכתחילה?:

    הרווח הוא מאד קטן לדוגמא על 10,000 ש"ח מרוויחים כ430 ש"ח לשנה

    זה פחות רווח ויותר הגנה מסויימת מאינפלציה, כי בזמן הזה בלי הקרן כספית הכסף היה נשחק

    זה פחות רווח ויותר הגנה מסויימת מאינפלציה, כי בזמן הזה בלי הקרן כספית הכסף היה נשחק

    ולכן?

    @צמיחה כתב בהיתר עיסקא בהשקעות, לכתחילה?:

    @הקול-השפוי
    זו שאלה מכשילה,
    יש כמה רמות,
    יש היתר עיסקא כללי,
    ויש היתר עיסקא פרטי,
    ברור שהיתר עיסקא פרטי הוא הרבה יותר טוב.
    מלבד זאת הם כותבים שראוי שכל אחד יחתום על היתר עיסקא, אפשר דרך נדרים פלוס, ודרך מכון היתר עיסקא למהדרין. הם כותבים שזה לרווחא דמילתא.
    וכן זה מסלולים שמסתמכים על היתר עיסקא.
    בחסכון לכל ילד של הראל שם זה מסלול שאינו מסתמך על היתר עיסקא, זה המסלול היחיד של מניות שאינו מסתמך על היתר עיסקא. וגם מסלולי הלכה רגילים אינם מסתמכים על היתר עיסקא, שאר כל מסלולי המניות מסתמכים על היתר עיסקא.
    ולכן יש מי שמנסה ליצור מסלולים נוספים של מחקי מדד שאינם מסתמכים על היתר עיסקא.
    שורה תחתונה: ברור שזה בדיעבד לפי הגרנ"ק.
    אבל ר' שריאל כבר הורה למו"צים שיגידו לאברכים כן להשקיע במחקי מדד למרות שזה מסתמך על היתר עיסקא.
    כמו כן אין כמעט מישהו שיכול לקנות דירה בלי משכנתא, וא"כ הוא מסתמך על היתר עיסקא.
    רק צריך לדאוג שזה יהיה כמה שיותר מהודר.
    האם הוראת ר' שריאל היא גם לגבי קרן כספית? אני מבין שלא, כי בדבר כזה אפשר להסתדר בלעדיו. אבל לא ביררתי זאת, זו רק השערה שלי.
    לענ"ד אדם שלא אוכל עופות מחשש הלכתי, ולכן הוא גם לא אוכל ביצים, ולא שותה חלב כי יש רוב שהבהמות טריפות. ודאי שראוי לו לנהוג בחומרה זו לא להסתמך על היתר עיסקא כלל.
    לרוב האנשים זו חומרה שאין הציבור יכול לעמוד בה.

    למה זה חומרה שאין הצבור יכול לעמוד בה?
    כמובן שאת הכסף הגדול צריך לשים במניות ולסמוך על היתר עיסקה, אבל כשזה כסף קטן ולא משמעותי למה להזדקק להיתר עסקה, כשלפי דעת הגרנ"ק זה לא לכתחילה?
    חשוב שנזכור שבריבית עוברים על כל פרוטה, ולכן בוודאי שיש מקום להחמיר שהיכן שזה לא רווח גדול לחשוש לאיסור ריבית החמור

  • זה פחות רווח ויותר הגנה מסויימת מאינפלציה, כי בזמן הזה בלי הקרן כספית הכסף היה נשחק

    ולכן?

    @צמיחה כתב בהיתר עיסקא בהשקעות, לכתחילה?:

    @הקול-השפוי
    זו שאלה מכשילה,
    יש כמה רמות,
    יש היתר עיסקא כללי,
    ויש היתר עיסקא פרטי,
    ברור שהיתר עיסקא פרטי הוא הרבה יותר טוב.
    מלבד זאת הם כותבים שראוי שכל אחד יחתום על היתר עיסקא, אפשר דרך נדרים פלוס, ודרך מכון היתר עיסקא למהדרין. הם כותבים שזה לרווחא דמילתא.
    וכן זה מסלולים שמסתמכים על היתר עיסקא.
    בחסכון לכל ילד של הראל שם זה מסלול שאינו מסתמך על היתר עיסקא, זה המסלול היחיד של מניות שאינו מסתמך על היתר עיסקא. וגם מסלולי הלכה רגילים אינם מסתמכים על היתר עיסקא, שאר כל מסלולי המניות מסתמכים על היתר עיסקא.
    ולכן יש מי שמנסה ליצור מסלולים נוספים של מחקי מדד שאינם מסתמכים על היתר עיסקא.
    שורה תחתונה: ברור שזה בדיעבד לפי הגרנ"ק.
    אבל ר' שריאל כבר הורה למו"צים שיגידו לאברכים כן להשקיע במחקי מדד למרות שזה מסתמך על היתר עיסקא.
    כמו כן אין כמעט מישהו שיכול לקנות דירה בלי משכנתא, וא"כ הוא מסתמך על היתר עיסקא.
    רק צריך לדאוג שזה יהיה כמה שיותר מהודר.
    האם הוראת ר' שריאל היא גם לגבי קרן כספית? אני מבין שלא, כי בדבר כזה אפשר להסתדר בלעדיו. אבל לא ביררתי זאת, זו רק השערה שלי.
    לענ"ד אדם שלא אוכל עופות מחשש הלכתי, ולכן הוא גם לא אוכל ביצים, ולא שותה חלב כי יש רוב שהבהמות טריפות. ודאי שראוי לו לנהוג בחומרה זו לא להסתמך על היתר עיסקא כלל.
    לרוב האנשים זו חומרה שאין הציבור יכול לעמוד בה.

    למה זה חומרה שאין הצבור יכול לעמוד בה?
    כמובן שאת הכסף הגדול צריך לשים במניות ולסמוך על היתר עיסקה, אבל כשזה כסף קטן ולא משמעותי למה להזדקק להיתר עסקה, כשלפי דעת הגרנ"ק זה לא לכתחילה?
    חשוב שנזכור שבריבית עוברים על כל פרוטה, ולכן בוודאי שיש מקום להחמיר שהיכן שזה לא רווח גדול לחשוש לאיסור ריבית החמור

    @פשוט-יהודי
    אתה צודק, באמת נראה מדברי שכוונתי הייתה בעיקר לקרן כספית, אבל כוונתי הייתה באופן כללי, וכבר כתבתי שאני מבין שהוראת ר' שריאל לא הייתה על קרן כספית.
    אבל חשוב גם לציין את התועלת שיש בקרן כספית, למרות שבכאלו סכומים אני כן מעדיף את הגמ"ח, קרה לי כמה פעמים שלקח הרבה זמן עד שהחזירו לי את הכסף, ולא עמדו בזמן. ובקרן כספית אתה שולט על הזמן ולא תלןי באחרים.
    כמו כן להרבה אנשים להפקיד בגמ"ח זה כמה פעולות יותר מאשר להפקיד בקרן כספית ולמשוך את הכסף בחזרה, ולכן יש כאלו שלא יפקידו בגמ"ח אז שלפחות יקנו קרן כספית, שלא יתבזבז הכסף.

  • זה פחות רווח ויותר הגנה מסויימת מאינפלציה, כי בזמן הזה בלי הקרן כספית הכסף היה נשחק

    ולכן?

    @צמיחה כתב בהיתר עיסקא בהשקעות, לכתחילה?:

    @הקול-השפוי
    זו שאלה מכשילה,
    יש כמה רמות,
    יש היתר עיסקא כללי,
    ויש היתר עיסקא פרטי,
    ברור שהיתר עיסקא פרטי הוא הרבה יותר טוב.
    מלבד זאת הם כותבים שראוי שכל אחד יחתום על היתר עיסקא, אפשר דרך נדרים פלוס, ודרך מכון היתר עיסקא למהדרין. הם כותבים שזה לרווחא דמילתא.
    וכן זה מסלולים שמסתמכים על היתר עיסקא.
    בחסכון לכל ילד של הראל שם זה מסלול שאינו מסתמך על היתר עיסקא, זה המסלול היחיד של מניות שאינו מסתמך על היתר עיסקא. וגם מסלולי הלכה רגילים אינם מסתמכים על היתר עיסקא, שאר כל מסלולי המניות מסתמכים על היתר עיסקא.
    ולכן יש מי שמנסה ליצור מסלולים נוספים של מחקי מדד שאינם מסתמכים על היתר עיסקא.
    שורה תחתונה: ברור שזה בדיעבד לפי הגרנ"ק.
    אבל ר' שריאל כבר הורה למו"צים שיגידו לאברכים כן להשקיע במחקי מדד למרות שזה מסתמך על היתר עיסקא.
    כמו כן אין כמעט מישהו שיכול לקנות דירה בלי משכנתא, וא"כ הוא מסתמך על היתר עיסקא.
    רק צריך לדאוג שזה יהיה כמה שיותר מהודר.
    האם הוראת ר' שריאל היא גם לגבי קרן כספית? אני מבין שלא, כי בדבר כזה אפשר להסתדר בלעדיו. אבל לא ביררתי זאת, זו רק השערה שלי.
    לענ"ד אדם שלא אוכל עופות מחשש הלכתי, ולכן הוא גם לא אוכל ביצים, ולא שותה חלב כי יש רוב שהבהמות טריפות. ודאי שראוי לו לנהוג בחומרה זו לא להסתמך על היתר עיסקא כלל.
    לרוב האנשים זו חומרה שאין הציבור יכול לעמוד בה.

    למה זה חומרה שאין הצבור יכול לעמוד בה?
    כמובן שאת הכסף הגדול צריך לשים במניות ולסמוך על היתר עיסקה, אבל כשזה כסף קטן ולא משמעותי למה להזדקק להיתר עסקה, כשלפי דעת הגרנ"ק זה לא לכתחילה?
    חשוב שנזכור שבריבית עוברים על כל פרוטה, ולכן בוודאי שיש מקום להחמיר שהיכן שזה לא רווח גדול לחשוש לאיסור ריבית החמור

    @פשוט-יהודי כתב בהיתר עיסקא בהשקעות, לכתחילה?:

    ולכן?

    ולכן שווה כן לשים את הכסף במק"מ (אזרח אמריקאי שלא יכול קרן כספית) ובכך להגן טיפה מהאינפלציה, כאשר האלטרנטיבה היא שהכסף יישחק יותר בעו"ש ובעוד שנה יוכל לקנות הרבה פחות

  • @פשוט-יהודי כתב בהיתר עיסקא בהשקעות, לכתחילה?:

    ולכן?

    ולכן שווה כן לשים את הכסף במק"מ (אזרח אמריקאי שלא יכול קרן כספית) ובכך להגן טיפה מהאינפלציה, כאשר האלטרנטיבה היא שהכסף יישחק יותר בעו"ש ובעוד שנה יוכל לקנות הרבה פחות

    @מפתח_בינה כתב בהיתר עיסקא בהשקעות, לכתחילה?:

    ולכן שווה כן לשים את הכסף במק"מ (אזרח אמריקאי שלא יכול קרן כספית) ובכך להגן טיפה מהאינפלציה, כאשר האלטרנטיבה היא שהכסף יישחק יותר בעו"ש ובעוד שנה יוכל לקנות הרבה פחות

    1. מק"מ זה מלוה למדינה כך שמבחינת התר עיסקא זה יותר טוב מאגרות חוב של חברות
    2. קרן כספית לאזרח אמרקאי לפחות משנה זה פחות נורא, תראה כאן, במתרגמן הפיננסי
  • @מתעניין-1
    יכול להיות שהגזמתי, ונכון שכך הוא כתב לבנקל.
    אבל תשמע את השיעור שלו בקול הלשון
    שיעור כא - היתר עיסקא ומחקה מדד S&P500 - הרב יעקב לנדו - טו' שבט, תשפ'ד37353077
    מדקה 30:00 ואילך, זה שיעור גם על היתר עיסקא, וגם על מחקי מדד, וגם האם להחמיר לא להסתמך על היתר עיסקא בכל מצב, או שזה יוהרא.

    @צמיחה כתב בהיתר עיסקא בהשקעות, לכתחילה?:

    @מתעניין-1
    יכול להיות שהגזמתי, ונכון שכך הוא כתב לבנקל.
    אבל תשמע את השיעור שלו בקול הלשון
    שיעור כא - היתר עיסקא ומחקה מדד S&P500 - הרב יעקב לנדו - טו' שבט, תשפ'ד37353077
    מדקה 30:00 ואילך, זה שיעור גם על היתר עיסקא, וגם על מחקי מדד, וגם האם להחמיר לא להסתמך על היתר עיסקא בכל מצב, או שזה יוהרא.

    האם יש לך להעלות את זה כתוב?

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    7 פוסטים
    93 צפיות
    משה צבימ
    @בן-עליה said: אל תשכח שאתה מפסיד ריבית דריבית על הזמן שהמס עדיין לא אצלך ואתה יכול להשקיע מחדש @העץ-הרענן הסביר את זה היטיב אתה צודק לחלוטין עם זאת אפקט ינואר הוא קיים ציטוט מהמכלול "הגורמים העיקריים העומדים מאחורי האפקט הם: תכנון מס - בסוף השנה הקלנדרית, נוהגים למכור מניות עליהן ניתן לרשום הפסד הון לצורך קיזוז מס. מכירת המניה בדצמבר גורמת לירידת שער המניה ורכשיתה מחדש בינואר מביאה לעליית השערים. הסבר זה מתיישב עם העובדה שהאפקט מתמקד במניות קטנות, משום שמשקיעים פרטיים הם אלה שחשופים לשיקולי מס רווחי הון ובה בעת הם אלה שמשקיעים במניות קטנות, בעוד שמשקיעים מוסדיים גדולים הם על פי רוב אדישים לשיקול המיסוי של סוף השנה, ומגבילים את עצמם למניות גדולות וסחירות יותר. עוד סיבה שתכנון מס של סוף השנה רלוונטי יותר למניות הקטנות, היא שהן תנודתיות יותר וממילא חשופות יותר להפסדים משמעותיים ביחס למחיר הקניה." מה שמעלה את השאלה למה זה קשור וכנראה שזה עניין דחייני של הרגע האחרון (כדי לא להפסיד את הקרן ולא רק את הריבית דריבית עליה) דרך אגב היה סיפור עם איזה בחור שמינף מאוד בקוינבייס ועשה רווח של עשרות מיליוני שקלים ב 2025 וכיוון שזוהי בורסה בחו"ל אין ניכוי מס במקור ובתחילת שנה זו הפסיד את כל כספו במינוף ללא ניהול סיכונים והוא נשאר עם חוב של מיליונים רבים למס הכנסה כי אין קיזוז משנת מס עוקבת
  • 0 הצבעות
    8 פוסטים
    240 צפיות
    ב
    באותו עניין דרך סוכן לא הייתה מסתבך וגם דרך החברה לא הייתה מסתבך
  • 0 הצבעות
    13 פוסטים
    1k צפיות
    B
    מדריך נוסף נחמד על מערכת מידע מתקדמת לשוק ההון והבורסה הישראלית
  • להשקיע בשוק ההון - לכתחילה או קולא ?

    הועבר תורני
    17
    0 הצבעות
    17 פוסטים
    662 צפיות
    צ
    @טריידר https://drive.google.com/file/d/1i2UxzW7emfwQ6TIAXotfv4Qz377GPBXW/view?usp=sharing אני מקווה שעכשיו זה בסדר, שלחתי בקשה לנטפרי לפתוח את זה.
  • היתר עיסקה

    תורני היתר עיסקא היתר עסקה גלאט הון כשרות בהשקעות
    12
    0 הצבעות
    12 פוסטים
    2k צפיות
    צופה ומביטצ
    @i90990 כי שופ פקידה לא אמור להיות לה מושג בדבר כל כך לא מענין ברמת החברה (שינוי במסלול הלכה בחיסכון לכל ילד, נישתי מידי), אבל גלאט הון פרסמו בדיוק את השינוי ואני משער שהראל יפרסמו את זה כשזה יכנס בפועל.