דילוג לתוכן

דרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?

  • @שמח-לעזור
    הפקדה של 2000 ש"ח בחודש בקרן השתלמות למשך 40 שנה
    7e7d24ea-cfad-4ac9-b3b9-6ffb3cd70a40-image.png

    @רואה-את-הנולד כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @שמח-לעזור
    הפקדה של 2000 ש"ח בחודש בקרן השתלמות למשך 40 שנה
    7e7d24ea-cfad-4ac9-b3b9-6ffb3cd70a40-image.png

    והוא דיבר על 3 בחודש מקס׳
    כמה ס״ה?

    זה לא פער גדול
    שניהם קשים

  • @רואה-את-הנולד
    לא בדיוק,
    צריך להחזיר את ההלוואה, א"א לדחות את הפירעון.
    אבל אפשר להחזיר את ההלוואה ע"י לקיחת הלוואה ממקום אחר לתקופה קצרה,
    ואחרי שפורעים את ההלוואה של החברת ביטוח, אפשר לקחת מהם שוב הלוואת בלון, ואיתה פורעים את ההלוואה האחרונה.
    כך לא מבצעים אירוע מס.

    @צמיחה כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @רואה-את-הנולד
    לא בדיוק,
    צריך להחזיר את ההלוואה, א"א לדחות את הפירעון.
    אבל אפשר להחזיר את ההלוואה ע"י לקיחת הלוואה ממקום אחר לתקופה קצרה,
    ואחרי שפורעים את ההלוואה של החברת ביטוח, אפשר לקחת מהם שוב הלוואת בלון, ואיתה פורעים את ההלוואה האחרונה.
    כך לא מבצעים אירוע מס.

    הבנתי שאפשר לחדש את ההלוואה
    מה שאתה אומר ממש חידוש

  • @צמיחה כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @רואה-את-הנולד
    לא בדיוק,
    צריך להחזיר את ההלוואה, א"א לדחות את הפירעון.
    אבל אפשר להחזיר את ההלוואה ע"י לקיחת הלוואה ממקום אחר לתקופה קצרה,
    ואחרי שפורעים את ההלוואה של החברת ביטוח, אפשר לקחת מהם שוב הלוואת בלון, ואיתה פורעים את ההלוואה האחרונה.
    כך לא מבצעים אירוע מס.

    הבנתי שאפשר לחדש את ההלוואה
    מה שאתה אומר ממש חידוש

    @שמח-לעזור אם יש לך קופת גמל על שמך ועל שם אשתך וקרן השתלמות זאת אומרת שככה חילקת מראש את ההפקדות מרחב התימרון של ההלואות ביניהם גדול.

  • @שמח-לעזור אם יש לך קופת גמל על שמך ועל שם אשתך וקרן השתלמות זאת אומרת שככה חילקת מראש את ההפקדות מרחב התימרון של ההלואות ביניהם גדול.

    @השומר על מה הגבת?

    כתבתי שניתן לחדש הלוואות עמיתים ללא החזרה ומשיכה מחדש

  • @השומר על מה הגבת?

    כתבתי שניתן לחדש הלוואות עמיתים ללא החזרה ומשיכה מחדש

    @שמח-לעזור גם לי ידועשזה לא מתחדש אלא צריך קודם לפרוע בכל אופ כתבתי גם אם יש בעיה או שזה ישנה בעתי אפשר לחק ולשחק בין הקופות. אגב ידוע לך אם נניח לקחתי 50 אחוז הלואה ואחרי שנתים הסכום גדל האם הם נותנים להוסיף על ההלואה בלי להצטרך לפרוע?

  • @שמח-לעזור גם לי ידועשזה לא מתחדש אלא צריך קודם לפרוע בכל אופ כתבתי גם אם יש בעיה או שזה ישנה בעתי אפשר לחק ולשחק בין הקופות. אגב ידוע לך אם נניח לקחתי 50 אחוז הלואה ואחרי שנתים הסכום גדל האם הם נותנים להוסיף על ההלואה בלי להצטרך לפרוע?

    @השומר לדבריכם אם תחזיר את ההלוואה ותיקח חדשה, יאשרו לך?

    כמובן
    בכפוף לכך שלא השתנה מסלול
    או שהקופה לא הלוותה עד האחוז הניתן (10/20%)
    ושהנהלים לא השתנו

  • @צמיחה כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    תוכל לקבל הלוואה גם אם יהיו ירידות בשוק ההון,

    אפשר גם לבחור להפקיד רק בגמ"ח המרכזי, ובמקביל להשקיע באופן עצמאי במסחר כדי לחסוך את דמי הניהול.
    כך ניתן לכאורה לבצע את אותו מהלך – לקחת הלוואה מהגמ"ח ולהחזיר אותה מתוך הכספים שמנוהלים במסחר העצמאי.
    עם זאת, לרוב זה פחות משתלם, משום שהכספים שנשארים בגמ"ח הם סכומים גבוהים, אשר בשוק ההון עשויים להניב תשואה גבוהה יותר.
    בנוסף, ניתן לשקול נטילת הלוואה דרך הביטוח בזמן החתונות

    @אנונימי2 כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    אפשר גם לבחור להפקיד רק בגמ"ח המרכזי, ובמקביל להשקיע באופן עצמאי במסחר כדי לחסוך את דמי הניהול.
    כך ניתן לכאורה לבצע את אותו מהלך – לקחת הלוואה מהגמ"ח ולהחזיר אותה מתוך הכספים שמנוהלים במסחר העצמאי.
    עם זאת, לרוב זה פחות משתלם, משום שהכספים שנשארים בגמ"ח הם סכומים גבוהים, אשר בשוק ההון עשויים להניב תשואה גבוהה יותר.
    בנוסף, ניתן לשקול נטילת הלוואה דרך הביטוח בזמן החתונות

    זה בהחלט רעיון למי שלא רוצה להפקיד לשוק ההון מכספי מעשרות עבור חתונות הילדים,
    אבל כן מפקיד לגמח המרכזי מכספי מעשרות...

  • אחרי משחק די ארוך עם המחשבון של משיאים יצא לי שאצטרך להפקיד קרוב לפי2 מאשר לפי האסטרטגיה שהייתי ממליץ עליה לחתונות ילדים שבחלקה אני משתמש ולכן נראה לי שצדקו כל המפקפקים ביוזמה שכוונתה טובה אבל מעבר להגבלה על שינוים ותמרון עם הכסף היא גם לא משלמת.

  • אחרי משחק די ארוך עם המחשבון של משיאים יצא לי שאצטרך להפקיד קרוב לפי2 מאשר לפי האסטרטגיה שהייתי ממליץ עליה לחתונות ילדים שבחלקה אני משתמש ולכן נראה לי שצדקו כל המפקפקים ביוזמה שכוונתה טובה אבל מעבר להגבלה על שינוים ותמרון עם הכסף היא גם לא משלמת.

    @השומר תוכל להסביר יותר?

  • @השומר תוכל להסביר יותר?

    @אברך-מהמרכז לא ניכנס למספרים ולא מה אני באישי עושה, אבל בעיני האסטרטגיה הנכונה למי שרוצה להישאר שקוע בתורתו ולא בנוי לכאבי ראש יותר מתוחכמים, הדרך היא לקחת הלוואה של כמה מאות אלפים בפריסה ארוכה של משכנתא להשקיע בשוק ההון דרך מסחר עצמאי השתלמות וקופות גמל על שם שני הבני זוג ובחתונות הילדים להלואות על חשבון הפנסיה והקופות הנל להחזיק קצת את ההלוואות בבלון או גרייס ולצבור עוד הון, ואז קצת לפרוע קצת להוציא וכן על זה הדרך כמובן כל אחד צריך לדייק את זה לפי היכולות שלו והסכום שלו וכן מספר הילדים בנים ובנות וכדומה בניתי כמה תוכניות כאלה למשפחה ונראה לי שזה ילך טוב בעזרת השם. בהשוואה למה שהם מציעים זה מאד מגביל אותך ומסרבל את מיקסום האפשרוית וכמובן יעלה לך הרבה יותר בהפקדות או החזר כל חודש.

  • @אברך-מהמרכז לא ניכנס למספרים ולא מה אני באישי עושה, אבל בעיני האסטרטגיה הנכונה למי שרוצה להישאר שקוע בתורתו ולא בנוי לכאבי ראש יותר מתוחכמים, הדרך היא לקחת הלוואה של כמה מאות אלפים בפריסה ארוכה של משכנתא להשקיע בשוק ההון דרך מסחר עצמאי השתלמות וקופות גמל על שם שני הבני זוג ובחתונות הילדים להלואות על חשבון הפנסיה והקופות הנל להחזיק קצת את ההלוואות בבלון או גרייס ולצבור עוד הון, ואז קצת לפרוע קצת להוציא וכן על זה הדרך כמובן כל אחד צריך לדייק את זה לפי היכולות שלו והסכום שלו וכן מספר הילדים בנים ובנות וכדומה בניתי כמה תוכניות כאלה למשפחה ונראה לי שזה ילך טוב בעזרת השם. בהשוואה למה שהם מציעים זה מאד מגביל אותך ומסרבל את מיקסום האפשרוית וכמובן יעלה לך הרבה יותר בהפקדות או החזר כל חודש.

    @השומר כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @אברך-מהמרכז לא ניכנס למספרים ולא מה אני באישי עושה, אבל בעיני האסטרטגיה הנכונה למי שרוצה להישאר שקוע בתורתו ולא בנוי לכאבי ראש יותר מתוחכמים, הדרך היא לקחת הלוואה של כמה מאות אלפים בפריסה ארוכה של משכנתא להשקיע בשוק ההון דרך מסחר עצמאי השתלמות וקופות גמל על שם שני הבני זוג ובחתונות הילדים להלואות על חשבון הפנסיה והקופות הנל להחזיק קצת את ההלוואות בבלון או גרייס ולצבור עוד הון, ואז קצת לפרוע קצת להוציא וכן על זה הדרך כמובן כל אחד צריך לדייק את זה לפי היכולות שלו והסכום שלו וכן מספר הילדים בנים ובנות וכדומה בניתי כמה תוכניות כאלה למשפחה ונראה לי שזה ילך טוב בעזרת השם. בהשוואה למה שהם מציעים זה מאד מגביל אותך ומסרבל את מיקסום האפשרוית וכמובן יעלה לך הרבה יותר בהפקדות או החזר כל חודש.

    הפתרון היותר פשוט...............
    לבדוק במשיאים כמה תצטרך, לעשות הוראת קבע חודשית ל3 קרנות השתלמות שונות, [לא שליש, שליש, שליש, 50% לפחות בסנ''פ וכו']
    אבל לא מקבילות, כגון סנ''פ ונאסד''ק.
    אלא כמו מדד של חברות הטכנולוגיה, ומדד של חברות הבריאות העולמיוית.
    כך שלא כל הכסף באותו שוק ממש, וגם אם הקרן המרכזית תהיה בשפל, לא תהיה מוכרח לקחת הלוואה.

    בהגיע הזמן שווה לבדוק אם הקרן במצב שאפשר למשוך את כל הסכום, או שעדיף לקחת הלוואת עמיתים, ולהחזיר באותה צורה של משיאים.

    הפער בין מי שיעשה את זה למשיאים הוא ענק, וזה מודל עם פחות התעסקות מהמודל של משיאים.

  • @השומר כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @אברך-מהמרכז לא ניכנס למספרים ולא מה אני באישי עושה, אבל בעיני האסטרטגיה הנכונה למי שרוצה להישאר שקוע בתורתו ולא בנוי לכאבי ראש יותר מתוחכמים, הדרך היא לקחת הלוואה של כמה מאות אלפים בפריסה ארוכה של משכנתא להשקיע בשוק ההון דרך מסחר עצמאי השתלמות וקופות גמל על שם שני הבני זוג ובחתונות הילדים להלואות על חשבון הפנסיה והקופות הנל להחזיק קצת את ההלוואות בבלון או גרייס ולצבור עוד הון, ואז קצת לפרוע קצת להוציא וכן על זה הדרך כמובן כל אחד צריך לדייק את זה לפי היכולות שלו והסכום שלו וכן מספר הילדים בנים ובנות וכדומה בניתי כמה תוכניות כאלה למשפחה ונראה לי שזה ילך טוב בעזרת השם. בהשוואה למה שהם מציעים זה מאד מגביל אותך ומסרבל את מיקסום האפשרוית וכמובן יעלה לך הרבה יותר בהפקדות או החזר כל חודש.

    הפתרון היותר פשוט...............
    לבדוק במשיאים כמה תצטרך, לעשות הוראת קבע חודשית ל3 קרנות השתלמות שונות, [לא שליש, שליש, שליש, 50% לפחות בסנ''פ וכו']
    אבל לא מקבילות, כגון סנ''פ ונאסד''ק.
    אלא כמו מדד של חברות הטכנולוגיה, ומדד של חברות הבריאות העולמיוית.
    כך שלא כל הכסף באותו שוק ממש, וגם אם הקרן המרכזית תהיה בשפל, לא תהיה מוכרח לקחת הלוואה.

    בהגיע הזמן שווה לבדוק אם הקרן במצב שאפשר למשוך את כל הסכום, או שעדיף לקחת הלוואת עמיתים, ולהחזיר באותה צורה של משיאים.

    הפער בין מי שיעשה את זה למשיאים הוא ענק, וזה מודל עם פחות התעסקות מהמודל של משיאים.

    @סמארט-הון אני חושב שאנחנו באותו כיון לא רציתי להיכנס לפרטי ההשקעה השונים אבל במחשבון של משיאים אין מה לבדוק כמה אני יצטרך כי התשלום החודשי מעורבב ביחד עם ההפקדות מה שלא נותן לי שום אינדיקציה פשוט צריך לחשוב כמה אני רוצה לתת לכל ילד ומספר הילדים ומה אני יכול. סתם כך כל החשבון שלהם שמבוסס על מספר ילדים ומתי יתחתנו מרגיש לי לא נוח זה קצת חילוני אבל אני מבין שזה ברירת מחדל לתיכנון עתידי האמת שבשביל לפתור את זה צריך באמת שהתכנון הכספי לחתונות ילדים יהיה קצת יותר רחב ומעמיק אבל זה לא מתאים לכל אחד ומצריך כתיבת פוסט אחר בהזדמנות.

  • @השומר כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @אברך-מהמרכז לא ניכנס למספרים ולא מה אני באישי עושה, אבל בעיני האסטרטגיה הנכונה למי שרוצה להישאר שקוע בתורתו ולא בנוי לכאבי ראש יותר מתוחכמים, הדרך היא לקחת הלוואה של כמה מאות אלפים בפריסה ארוכה של משכנתא להשקיע בשוק ההון דרך מסחר עצמאי השתלמות וקופות גמל על שם שני הבני זוג ובחתונות הילדים להלואות על חשבון הפנסיה והקופות הנל להחזיק קצת את ההלוואות בבלון או גרייס ולצבור עוד הון, ואז קצת לפרוע קצת להוציא וכן על זה הדרך כמובן כל אחד צריך לדייק את זה לפי היכולות שלו והסכום שלו וכן מספר הילדים בנים ובנות וכדומה בניתי כמה תוכניות כאלה למשפחה ונראה לי שזה ילך טוב בעזרת השם. בהשוואה למה שהם מציעים זה מאד מגביל אותך ומסרבל את מיקסום האפשרוית וכמובן יעלה לך הרבה יותר בהפקדות או החזר כל חודש.

    הפתרון היותר פשוט...............
    לבדוק במשיאים כמה תצטרך, לעשות הוראת קבע חודשית ל3 קרנות השתלמות שונות, [לא שליש, שליש, שליש, 50% לפחות בסנ''פ וכו']
    אבל לא מקבילות, כגון סנ''פ ונאסד''ק.
    אלא כמו מדד של חברות הטכנולוגיה, ומדד של חברות הבריאות העולמיוית.
    כך שלא כל הכסף באותו שוק ממש, וגם אם הקרן המרכזית תהיה בשפל, לא תהיה מוכרח לקחת הלוואה.

    בהגיע הזמן שווה לבדוק אם הקרן במצב שאפשר למשוך את כל הסכום, או שעדיף לקחת הלוואת עמיתים, ולהחזיר באותה צורה של משיאים.

    הפער בין מי שיעשה את זה למשיאים הוא ענק, וזה מודל עם פחות התעסקות מהמודל של משיאים.

    @סמארט-הון סנפ ועולמי יורדים ביחד וק״ו נאסד״ק
    בריאות לא תהיה חייבת לרדת
    יותר מסתבר סטטיסטית שהיא פשוט לא תצמח מספיק

  • להפקיד לבד לקרן השתלמות שפתחת ללא מיסים..
    סך קבוע של 2500 ש"ח [עם 10% תשואה..]
    יש לך יתרה של עוד 730,000 ש"ח..

    @ia90990 2500 כפול 12 30.000 ש"ח אין הטבת מס אלא לפי התקרה השנתית

נושאים מוצעים


  • 5 הצבעות
    1 פוסטים
    61 צפיות
    ש
    אי שם במרתף קטן באחת מערי אירופה, אחרי אין ספור ניסיונות, כישלונות והצלחות, הצליחו ג'וש והארי להגיע לתוצאה המושלמת... בירה שלדעתם תהיה הכי טעימה בעולם. כמובן שהם בחנו, בדקו, שתו וטעמו מכל הבירות שיש בשוק, ולבסוף הגיעו לתוצאה המושלמת מבחינתם. אך הם ידעו שייקח להם הרבה זמן להיכנס לשוק, מכיוון שיש כל כך הרבה סוגים של בירות וטעמים שונים ומגוונים. ️ מוחם החל לתור אחר פתרון קסם שיכניס אותם לשוק בצורה מהירה ובלי הרבה הוצאות. לאחר שעשו סיעור מוחות וחשיבה מחדש, הם הגיעו למסקנה: לא נצטרך שלטי חוצות, פרסומות או תשדירים, אלא בקבוקי בירה ריקים... כל ערב, ג'וש והארי שילמו לחבורת נערים שיפזרו בקבוקי בירה ריקים עם סמל המותג שלהם בפתח של מסעדות ובתי מרזח. לאחר זמן לא רב, החל גל ביקוש של מותג הבירה שלהם, ומפה הכל היסטוריה – החברה שלהם צמחה לממדי ענק שהם לא דמיינו לעצמם! אז מה קרה לנו פה? 🧐 אנחנו, בני האדם, כשאנחנו באים לבחון מוצר חדש, מתנהגים בחשדנות ומנסים לברר לעומק. אבל ברגע שאנחנו רואים כמות של אנשים שנוהרים לקנות את המוצר, אז אנחנו עושים אחד ועוד אחד: אם כולם רצים לקנות, אז בטח הם בדקו את האמינות והאיכות, אז אני אחסוך לעצמי עבודה ופשוט אקנה כמו כולם. ‍️ אבל פה טמונה הנקודה הקריטית, במיוחד בעולם של הרשתות החברתיות שמגבירות את הנהירה של ההמונים. אנחנו צריכים להיות חכמים יותר ולשאול את עצמנו: האם אני קונה את המנייה בגלל שכולם קונים? האם אני חושב כך בגלל שכולם חושבים? 🧠 או שבדקתי, התעמקתי וחקרתי, ואפילו לקחתי בחשבון שהרוב עושה כך – אבל ההחלטה באה משכל ולא מנהירה? ️ לקבלת תוכן פיננסי איכותי ניתן להצטרף לפורום הפיננסי במייל khny887@gmail.com או בווצאפ 0506719079
  • 1 הצבעות
    9 פוסטים
    176 צפיות
    מ
    משה-צבי said: ולקבל ריבית והצמדה ללא מס. מצד שני אם תהיינה עליות מעל 4% + אינפלציה ההפסד הוא על אחוז העליה מעבר לסך זה, תיקון חשוב מאוד לא רק את החזר המס ניתן לקבל "רק" בתום שנת המס, אלא גם הריבית וההצמדה מחושבים החל מתום שנת המס ולכן יש לשקול זאת גם. אני רוצה לעשות סיכום קצר, 1.ככל שהתיק גדול יותר (סך התיק) והרווח הריאלי של התיק לא עולה בהרבה על הרווח שהמס המחויב על רווח זה הוא בשיעור שיזוכה בנקודות הזיכוי הבסיסיות הפנויות לו לדעתי ושוב "לדעתי" כדאי לו לשקול פעולת מכירה וקניה מחדש כבר כעת. 2.ככל שהתיק קטן יותר או שהרווח גבוה בהרבה יורד הכדאיות של מהלך זה במיוחד אם גם וגם גם תיק קטן וגם רווח גדול. בכ"א כדאי לשקול הלוואה עצמית (מהכיס כמו ש @השומר נוהג ) או לקחת הלוואה חיצונית.
  • 9 הצבעות
    18 פוסטים
    943 צפיות
    ס
    @שמעון כתב בהדור שמשלם פעמיים: הקריסה הכלכלית של מענקי החתנים: וקונה דירות ונשאר בכולל [יחסית לפחות בשנים הראשונות] השאלה היא מתי הוא קונה את הדירה. והאם יש אפשרות לקנות ולהישאר בכולל עוד כמה שנים. ואם אכן יש כזאת אולי תפרט אותה כאן
  • 1 הצבעות
    35 פוסטים
    2k צפיות
    abaye123A
    @חושב-שאני-גאון אני לא רואה סיבה הגיונית להעדיף חברה ישראלית ע"פ חברה אמריקאית כמו קראקן וכו' - פערי העמלות הם 70%-80% לפחות לרעת החברות הישראליות.. (בקראקן ספציפית ניתן לעשות מינו פרו במחיר של כ20 ש"ח לחודש, אני עושה מינוי כל פעם שאני מבצע רכישות גדולות ומבטל אותו לאחמ"כ) כמובן שאני מדבר על עמלות של הבורסה ולא על תשלומי הגז של הרשת הבעיה היחידה עם חברות חיצוניות שקשה למשוך את זה לבנק אח"כ אבל יש על זה דיונים לאחרונה, ואני מאמין שעד שהחברים פה יעשו רווחים משמעותיים כאלו הענין כבר יסודר..
  • 1 הצבעות
    13 פוסטים
    1k צפיות
    צ
    @נחמן-רוזנבלום אה"נ אין לקוות לסיכוי מבלי להבין את הסיכון, ובמאמר המוסגר כל החיים שלנו הם סביב נטילת סיכונים בגלל הסיכויים.