דילוג לתוכן

דרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?

  • אגב שוכחים לציין אבל בהלוואה מול קופ"ג אפשר לקחת בלון מלא או גרייס, מה שהופך את ההלוואות מהגמל להרבה יותר משתלמות.
    לא נכנס פה לשאלה האם כדאי בכלל לקחת הלוואה.

  • @מתכנן-פיננסי כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    החידוש הוא שיש כמה אנשים שמנסים לרכוב על הציבור בשביל טובת הנאה וד"ל.

    לא נראה לי שזה הכוונה של @יוסף-מינצברג

    לא ראיתי בתוכנית שום מעלה ע"פ הפקדה עצמית בשוק ההון ולקיחת הלוואה מהקופ"ג.

    תוכל לקבל הלוואה גם אם יהיו ירידות בשוק ההון,
    סך ההלוואות שתקבל יכול להיות יותר מאשר ההלוואות במוצרים הפנסיוניים.

    בגמחי"ם החסידים יש לפחות את המעלה שהכסף נעול, פה אפשר תמיד לשנות חברה ולמשוך את הכסף.

    גם במשיאים הכסף נעול, יש שעבוד לגוף המלווה את ההלוואה הראשונה.

    @צמיחה כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    גם במשיאים הכסף נעול, יש שעבוד לגוף המלווה את ההלוואה הראשונה

    נראה לי אתה טועה הם ירדו מזה

  • ירדו ירדו

  • @צמיחה כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    תוכל לקבל הלוואה גם אם יהיו ירידות בשוק ההון,

    בשביל התרחיש הספציפי הזה, אפשר להוציא שנה שנתיים לפני 100,000 ש"ח ולשים בקרן כספית, למקרה שיהיה בדיוק נפילה.
    ולגבי הלוואות אפשר תמיד לקבל הלוואה כנגד ההשתלמות או הגמלץ

    @צמיחה כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    גם במשיאים הכסף נעול, יש שעבוד לגוף המלווה את ההלוואה הראשונה.

    אבל אפשר בקלות לפרוע את ההלוואה ולמשוך את הכסף, או לחלופין לגייס ולהכניס 30,000 ש"ח להראל נניח, ולקבל הלוואה כנגד 80% ואז הכסף משעובד אוטומטית.
    בכל מקרה כל ההלוואות האלה יכולים להוריד את דירוג האשראי של הלקוח.

    @מתכנן-פיננסי
    נכון אפשר לקבל הלוואה כנגד חלק מהסכום הצבור בגמל להשקעה וקה"ש,
    אבל ההלוואה היא מקסימום ל-7 שנים. בשונה מהגמ"ח שזו הלוואה להרבה יותר שנים.

    לדעתי אין מה לדון האם עדיף משיאים או לעשות את זה לבד, כל עוד שהם לא פרסמו בצורה ברורה את הנתונים.

  • @ia90990 כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    שמע זה תוכנית מאוד קשה...
    מילאתי טופס של 9 ילדים ו350,000 לכל אחד = משוער כמובן
    וזה הראה שם שנים של 3,000 לחודש..

    יש לך תוכנית יותר טובה בפער?
    לחסוך 3.15 מיליון ש״ח
    אחרי עמלות ומיסים
    תוך 40 שנה
    נשמח לשמוע

    @שמח-לעזור
    הפקדה של 2000 ש"ח בחודש בקרן השתלמות למשך 40 שנה
    7e7d24ea-cfad-4ac9-b3b9-6ffb3cd70a40-image.png

  • @מתכנן-פיננסי
    נכון אפשר לקבל הלוואה כנגד חלק מהסכום הצבור בגמל להשקעה וקה"ש,
    אבל ההלוואה היא מקסימום ל-7 שנים. בשונה מהגמ"ח שזו הלוואה להרבה יותר שנים.

    לדעתי אין מה לדון האם עדיף משיאים או לעשות את זה לבד, כל עוד שהם לא פרסמו בצורה ברורה את הנתונים.

    @צמיחה כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    אבל ההלוואה היא מקסימום ל-7 שנים. בשונה מהגמ"ח שזו הלוואה להרבה יותר שנים.

    אפשר לעשות הלוואת בלון ואחרי שבע שנים
    להמשיך את ההלוואה לעוד שבע שנים אני טועה?

  • אפשר להפקיד בקרן השתלמות עד 20.000 בשנה
    שזה 1750 בערך

  • אם יש לאדם עוסק על שמו אין שום סיבה שלא יהיה לו גם על שם אישתו

  • @צמיחה כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    אבל ההלוואה היא מקסימום ל-7 שנים. בשונה מהגמ"ח שזו הלוואה להרבה יותר שנים.

    אפשר לעשות הלוואת בלון ואחרי שבע שנים
    להמשיך את ההלוואה לעוד שבע שנים אני טועה?

    @רואה-את-הנולד
    לא בדיוק,
    צריך להחזיר את ההלוואה, א"א לדחות את הפירעון.
    אבל אפשר להחזיר את ההלוואה ע"י לקיחת הלוואה ממקום אחר לתקופה קצרה,
    ואחרי שפורעים את ההלוואה של החברת ביטוח, אפשר לקחת מהם שוב הלוואת בלון, ואיתה פורעים את ההלוואה האחרונה.
    כך לא מבצעים אירוע מס.

  • זה כאילו ממש משוואה שא"א לפתור אותה.. הקטע עם סכום ההפקדות שיכסה את כל מאת האחוזים.. זה ממש חידה.. ועוד משתנים כמו אינפלציה ועליית מחירים ושגעונות של הדור ההוא..
    אין באמת לכאורה מנוס מזה..
    סליחה שאני כזה מיואש...
    אבל מילות עידוד אפשר להביא מידידינו חיים מאיר מכאן
    שדיברתי איתו והוא הרגיע אותי בנימה של אמונה
    שכרגע יש לך ילד אחד? עשית חיסכון לכל ילד? קרן השתלמות? תעשה כך וכך הפקדות..
    וזהו! עשית עם הילד הזה את המוטל עליך..
    לא צריך להשתגע מראש ולתכנן את החיים לפני שהם מגיעים...
    כמובן בעיניים פקוחות..
    כרגע עיקר הבעיה זה רצף החתונות..

  • זה כאילו ממש משוואה שא"א לפתור אותה.. הקטע עם סכום ההפקדות שיכסה את כל מאת האחוזים.. זה ממש חידה.. ועוד משתנים כמו אינפלציה ועליית מחירים ושגעונות של הדור ההוא..
    אין באמת לכאורה מנוס מזה..
    סליחה שאני כזה מיואש...
    אבל מילות עידוד אפשר להביא מידידינו חיים מאיר מכאן
    שדיברתי איתו והוא הרגיע אותי בנימה של אמונה
    שכרגע יש לך ילד אחד? עשית חיסכון לכל ילד? קרן השתלמות? תעשה כך וכך הפקדות..
    וזהו! עשית עם הילד הזה את המוטל עליך..
    לא צריך להשתגע מראש ולתכנן את החיים לפני שהם מגיעים...
    כמובן בעיניים פקוחות..
    כרגע עיקר הבעיה זה רצף החתונות..

    @ia90990 כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    אבל מילות עידוד אפשר להביא מידידינו חיים מאיר מכאן
    שדיברתי איתו והוא הרגיע אותי בנימה של אמונה
    שכרגע יש לך ילד אחד? עשית חיסכון לכל ילד? קרן השתלמות? תעשה כך וכך הפקדות..
    וזהו! עשית עם הילד הזה את המוטל עליך..
    לא צריך להשתגע מראש ולתכנן את החיים לפני שהם מגיעים...

    כמה שהוא צודק.

    ואני רוצה לומר, בקשר לפוסט שפירסמתי כאן https://forum.benakel.org/post/15215
    על התוכניות לחתן ילדים משוק ההון
    וכל מיני תגובות מיואשות שהיו... אבל א"א לחתן מזה 6 בנות
    6 הבנות לא נולדו לך ביום אחד (אא"כ מדור שעבוד מצרים אתה)

    נולדה לך בת? מזל טוב! תתחיל לחשוב על איזו איסטרטגיה לחתן אותה
    (קרן השתלמות? קופגל"ה? עיסקת נדלן? וכו וכו)
    בבת הבאה תפתח את התוכנית, תיראה מה אתה יכול לשנות \ להוסיף כדי שתספיק לך לבת נוספת...
    בעז"ה ייפתחו לך אפשרויות חדשות
    (אני ראיתי את זה בעיניים)

  • פ פושט רגל מרמה ד' התייחס לנושא זה ב
  • @שמח-לעזור
    הפקדה של 2000 ש"ח בחודש בקרן השתלמות למשך 40 שנה
    7e7d24ea-cfad-4ac9-b3b9-6ffb3cd70a40-image.png

    @רואה-את-הנולד כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @שמח-לעזור
    הפקדה של 2000 ש"ח בחודש בקרן השתלמות למשך 40 שנה
    7e7d24ea-cfad-4ac9-b3b9-6ffb3cd70a40-image.png

    והוא דיבר על 3 בחודש מקס׳
    כמה ס״ה?

    זה לא פער גדול
    שניהם קשים

  • @רואה-את-הנולד
    לא בדיוק,
    צריך להחזיר את ההלוואה, א"א לדחות את הפירעון.
    אבל אפשר להחזיר את ההלוואה ע"י לקיחת הלוואה ממקום אחר לתקופה קצרה,
    ואחרי שפורעים את ההלוואה של החברת ביטוח, אפשר לקחת מהם שוב הלוואת בלון, ואיתה פורעים את ההלוואה האחרונה.
    כך לא מבצעים אירוע מס.

    @צמיחה כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @רואה-את-הנולד
    לא בדיוק,
    צריך להחזיר את ההלוואה, א"א לדחות את הפירעון.
    אבל אפשר להחזיר את ההלוואה ע"י לקיחת הלוואה ממקום אחר לתקופה קצרה,
    ואחרי שפורעים את ההלוואה של החברת ביטוח, אפשר לקחת מהם שוב הלוואת בלון, ואיתה פורעים את ההלוואה האחרונה.
    כך לא מבצעים אירוע מס.

    הבנתי שאפשר לחדש את ההלוואה
    מה שאתה אומר ממש חידוש

  • @צמיחה כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    @רואה-את-הנולד
    לא בדיוק,
    צריך להחזיר את ההלוואה, א"א לדחות את הפירעון.
    אבל אפשר להחזיר את ההלוואה ע"י לקיחת הלוואה ממקום אחר לתקופה קצרה,
    ואחרי שפורעים את ההלוואה של החברת ביטוח, אפשר לקחת מהם שוב הלוואת בלון, ואיתה פורעים את ההלוואה האחרונה.
    כך לא מבצעים אירוע מס.

    הבנתי שאפשר לחדש את ההלוואה
    מה שאתה אומר ממש חידוש

    @שמח-לעזור אם יש לך קופת גמל על שמך ועל שם אשתך וקרן השתלמות זאת אומרת שככה חילקת מראש את ההפקדות מרחב התימרון של ההלואות ביניהם גדול.

  • @שמח-לעזור אם יש לך קופת גמל על שמך ועל שם אשתך וקרן השתלמות זאת אומרת שככה חילקת מראש את ההפקדות מרחב התימרון של ההלואות ביניהם גדול.

    @השומר על מה הגבת?

    כתבתי שניתן לחדש הלוואות עמיתים ללא החזרה ומשיכה מחדש

  • @השומר על מה הגבת?

    כתבתי שניתן לחדש הלוואות עמיתים ללא החזרה ומשיכה מחדש

    @שמח-לעזור גם לי ידועשזה לא מתחדש אלא צריך קודם לפרוע בכל אופ כתבתי גם אם יש בעיה או שזה ישנה בעתי אפשר לחק ולשחק בין הקופות. אגב ידוע לך אם נניח לקחתי 50 אחוז הלואה ואחרי שנתים הסכום גדל האם הם נותנים להוסיף על ההלואה בלי להצטרך לפרוע?

  • @שמח-לעזור גם לי ידועשזה לא מתחדש אלא צריך קודם לפרוע בכל אופ כתבתי גם אם יש בעיה או שזה ישנה בעתי אפשר לחק ולשחק בין הקופות. אגב ידוע לך אם נניח לקחתי 50 אחוז הלואה ואחרי שנתים הסכום גדל האם הם נותנים להוסיף על ההלואה בלי להצטרך לפרוע?

    @השומר לדבריכם אם תחזיר את ההלוואה ותיקח חדשה, יאשרו לך?

    כמובן
    בכפוף לכך שלא השתנה מסלול
    או שהקופה לא הלוותה עד האחוז הניתן (10/20%)
    ושהנהלים לא השתנו

  • @צמיחה כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    תוכל לקבל הלוואה גם אם יהיו ירידות בשוק ההון,

    אפשר גם לבחור להפקיד רק בגמ"ח המרכזי, ובמקביל להשקיע באופן עצמאי במסחר כדי לחסוך את דמי הניהול.
    כך ניתן לכאורה לבצע את אותו מהלך – לקחת הלוואה מהגמ"ח ולהחזיר אותה מתוך הכספים שמנוהלים במסחר העצמאי.
    עם זאת, לרוב זה פחות משתלם, משום שהכספים שנשארים בגמ"ח הם סכומים גבוהים, אשר בשוק ההון עשויים להניב תשואה גבוהה יותר.
    בנוסף, ניתן לשקול נטילת הלוואה דרך הביטוח בזמן החתונות

    @אנונימי2 כתב בדרמה!!! הגמ"ח המרכזי הולך לשלב בתוכנית הפקדות בשוק ההון?:

    אפשר גם לבחור להפקיד רק בגמ"ח המרכזי, ובמקביל להשקיע באופן עצמאי במסחר כדי לחסוך את דמי הניהול.
    כך ניתן לכאורה לבצע את אותו מהלך – לקחת הלוואה מהגמ"ח ולהחזיר אותה מתוך הכספים שמנוהלים במסחר העצמאי.
    עם זאת, לרוב זה פחות משתלם, משום שהכספים שנשארים בגמ"ח הם סכומים גבוהים, אשר בשוק ההון עשויים להניב תשואה גבוהה יותר.
    בנוסף, ניתן לשקול נטילת הלוואה דרך הביטוח בזמן החתונות

    זה בהחלט רעיון למי שלא רוצה להפקיד לשוק ההון מכספי מעשרות עבור חתונות הילדים,
    אבל כן מפקיד לגמח המרכזי מכספי מעשרות...

  • אחרי משחק די ארוך עם המחשבון של משיאים יצא לי שאצטרך להפקיד קרוב לפי2 מאשר לפי האסטרטגיה שהייתי ממליץ עליה לחתונות ילדים שבחלקה אני משתמש ולכן נראה לי שצדקו כל המפקפקים ביוזמה שכוונתה טובה אבל מעבר להגבלה על שינוים ותמרון עם הכסף היא גם לא משלמת.

  • אחרי משחק די ארוך עם המחשבון של משיאים יצא לי שאצטרך להפקיד קרוב לפי2 מאשר לפי האסטרטגיה שהייתי ממליץ עליה לחתונות ילדים שבחלקה אני משתמש ולכן נראה לי שצדקו כל המפקפקים ביוזמה שכוונתה טובה אבל מעבר להגבלה על שינוים ותמרון עם הכסף היא גם לא משלמת.

    @השומר תוכל להסביר יותר?

נושאים מוצעים


  • 5 הצבעות
    1 פוסטים
    61 צפיות
    ש
    אי שם במרתף קטן באחת מערי אירופה, אחרי אין ספור ניסיונות, כישלונות והצלחות, הצליחו ג'וש והארי להגיע לתוצאה המושלמת... בירה שלדעתם תהיה הכי טעימה בעולם. כמובן שהם בחנו, בדקו, שתו וטעמו מכל הבירות שיש בשוק, ולבסוף הגיעו לתוצאה המושלמת מבחינתם. אך הם ידעו שייקח להם הרבה זמן להיכנס לשוק, מכיוון שיש כל כך הרבה סוגים של בירות וטעמים שונים ומגוונים. ️ מוחם החל לתור אחר פתרון קסם שיכניס אותם לשוק בצורה מהירה ובלי הרבה הוצאות. לאחר שעשו סיעור מוחות וחשיבה מחדש, הם הגיעו למסקנה: לא נצטרך שלטי חוצות, פרסומות או תשדירים, אלא בקבוקי בירה ריקים... כל ערב, ג'וש והארי שילמו לחבורת נערים שיפזרו בקבוקי בירה ריקים עם סמל המותג שלהם בפתח של מסעדות ובתי מרזח. לאחר זמן לא רב, החל גל ביקוש של מותג הבירה שלהם, ומפה הכל היסטוריה – החברה שלהם צמחה לממדי ענק שהם לא דמיינו לעצמם! אז מה קרה לנו פה? 🧐 אנחנו, בני האדם, כשאנחנו באים לבחון מוצר חדש, מתנהגים בחשדנות ומנסים לברר לעומק. אבל ברגע שאנחנו רואים כמות של אנשים שנוהרים לקנות את המוצר, אז אנחנו עושים אחד ועוד אחד: אם כולם רצים לקנות, אז בטח הם בדקו את האמינות והאיכות, אז אני אחסוך לעצמי עבודה ופשוט אקנה כמו כולם. ‍️ אבל פה טמונה הנקודה הקריטית, במיוחד בעולם של הרשתות החברתיות שמגבירות את הנהירה של ההמונים. אנחנו צריכים להיות חכמים יותר ולשאול את עצמנו: האם אני קונה את המנייה בגלל שכולם קונים? האם אני חושב כך בגלל שכולם חושבים? 🧠 או שבדקתי, התעמקתי וחקרתי, ואפילו לקחתי בחשבון שהרוב עושה כך – אבל ההחלטה באה משכל ולא מנהירה? ️ לקבלת תוכן פיננסי איכותי ניתן להצטרף לפורום הפיננסי במייל khny887@gmail.com או בווצאפ 0506719079
  • 1 הצבעות
    7 פוסטים
    240 צפיות
    צ
    @אבישי אתה חותם ע"ז בטפסי ההצטרפות שהכסף הוא תרומה, הם לא חייבים להחזיר אותו, והם גם לא מתחייבים לתת הלוואה, וגם לא מתחייבים לתת מענק. חלק מההפקדה החודשית זה בעצם תשלום ריבית על ההלוואה העתידית שמקבלים. ולכאורה יש בזה גם נפק"מ הלכתית, במקרה שתבקש לקבל את כל הכסף בחזרה, הם ייתנו את זה בתורת מענק, ולא בתור החזר הלוואה, ואז הכסף היה חייב במעשר. לגבי צמצום הוצאות, אני לא מכיר אותך, ברור שיש אברכים שיכולים להתנהל יותר טוב ולחסוך בהוצאות, וברור שיש אברכים שצריכים להתמקד בהגדלת הכנסות, כי אין להם מה לצמצם.
  • 13 הצבעות
    5 פוסטים
    266 צפיות
    ביזנייעסב
    חריג שאין מתנגדים...
  • 0 הצבעות
    9 פוסטים
    2k צפיות
    קל זכותק
    @רואה-את-הנולד כתב בכתבה בכלכליסט על הגמח המרכזי: • המזמין של הדוחות הוא ישראל קרויזר, שמצהיר על כוונותיו להילחם בחרדים ולזעזע את מבנה החברה החרדית, וכבר החל לפעול נגד החינוך החרדי. למען הסר ספק ומכיוון שכבר ראיתי כמה שטעו בזה חשוב לי להבהיר שאין לאותו קרויזר כל קשר אלי הוא אחד דתל"י ששם לעצמו מטרה להילחם במגזר החרדי אין לי מושג מיהו ולא ידוע לי על קרבת משפחה כל שהיא איתו
  • 0 הצבעות
    14 פוסטים
    1k צפיות
    ש
    @צופה-ומביט צודק! דיברתי איתם עכשיו (כל הכבוד על הזמינות) וזה באמת 0.6 ויש עוד אופציה להוזלה בהמשך, מחילה שהתעקשתי על השגיאה.